سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

آرشیو مهر ماه 1402

مرجع رسمي مقاله هاي طراحي اپليكيشن اندرويد در مشهد

7 فاکتورتاثیرگذار برقیمت نرم افزار | آیا پیاده سازی نرم افزار هزینه براست؟

۴ بازديد

7 فاکتورتاثیرگذار برقیمت نرم افزار | آیا پیاده سازی نرم افزار هزینه براست؟
1- پژوهش ها
اولی و مهم ترین مرحله گسترش یک App پژوهش ها میباشد . توفیق نرم‌افزار شما تا حد متعددی به واحد سنجش پژوهش ها ایفا‌گردیده پیش از پیاده سازی و اجرای نرم افزار بستگی دارااست. از این رو , او‌لین حوزه ای میباشد که می بایست در آن سرمایه‌گذاری نمایید و بسیار دارای اهمیت میباشد.
غرض اول استیناف آشنایی نیازها و مراد‌های بازار میباشد. منبع دست نخستین گردآوری‌آوری داده‌ها، در مقایسه با منابع ثانویه بسیار گران‌خیس میباشد، البته به طبع ً بسیار قابل‌باور میباشد. هم اینگونه شما میتوانید با یوزرها تعامل داشته باشید، که برآورد بهتری از نیاز آنها به دست آورید. این شغل به ارتقاء چگونگی جنس آخری یاری می‌نماید. البته برای این نوع از داده‌ها، ما آغاز می بایست نصیب مصرف‌کننده را شناسایی کنیم، که در آن داده‌های ثانویه به قیمتی بسیار منطقی طراحی اپلیکیشن در مشهد  به شغل میایند .

2- منابع انسانی
یکی مهم ترین عواملی که هزینه اپ شما‌را گزینش می‌نماید، کسانی میباشد که روی آن فعالیت می‌نمایند.

شعور این واقعیت بسیار اصلی میباشد که پرسنل حرفه‌ای یک تفاوت تبارک ساخت‌و‌ساز می‌نماید، اگرچه آن ها میتوانند بیشتر از اشخاص نادر تجارب توشه مالی برای پروژه داشته باشند، البته به کار گیری از آنان کیفیت خوب app و ضمانت کارآمدی آن هم پا میباشد. داشتن یک مجموعه از بسط دهندگان زبده برای مهارت‌ها و اعتنا به جزئیات و یکسری پیشرفت دهنده تازه برای اجرای ایده‌های نوآورانه در تشکیلات پیاده سازی نرم افزار می‌تواند مقرون به صرفه خیس از این باشد که شما بخواهید از تیمی سوا تشکیلات خویش برای توسعه و گسترش اپ خویش به کار گیری فرمایید.
3- آپ دیت رسانی و حفظ منظم
هر فرصت که می بینید یک ورژن نو از یک app که تا قبل از اینً روی موبایلتان نصب‌گردیده به بازار آمده میباشد ، رغبت دارید اپلیکیشن را آپ دیت رسانی فرمایید . گاهی آپدیت رسانی به قدری جزئی میباشد که شما شگفت‌زده خواهید شد که چه چیزی آپ دیت شده است. یک گروه از بسط دهندگان همواره در هم اکنون فعالیت برای حفاظت شایسته ترین رشته‌آوری ممکن برای یوزرها می‌باشند. بروز رسانی یک کدام از آن اهرم‌ های اصلی میباشد که یک app را توانا می‌سازد تا شرایط خویش را در بازار محافظت نماید. هزینه ای که بروز رسانی نرم افزار برای طراحان آن به وجود می‌آورد به خویش طراح نرم‌افزار بستگی دارااست و اینکه چه طور نرم افزار‌های خویش را آپ تو دیت می‌نماید. نسبتاً ً ۳۰ درصد از نرم‌افزار‌های کاربردی گوشی دست کم یک‌توشه یا این که بیشتر در یک ماه آپ تو دیت میشوند ، در حالی که نصیب دیگر تا ۸ / ۸ % نرم افزار در مسافت ۶ ماه آپ دیت میشود .

4- تست
آزمایش کردن یک عنصر نمادین برای انتخاب هزینه میباشد. آزمایش پایانی و ایفا تست کبیر پیش از فعال‌ساز‌ی اپ اصلی میباشد. او‌لین تست ممکن میباشد واپسین آن نباشد. بدین ترتیب قابلیت تست و تکرار آن هنگامی که سود خیر برای نرخ توفیق به دست نیامده ، وجود داراست. چهت نیل به فیض مناسب، ممکن میباشد ما یحتاج باشد براساس برخورد فرنگی تغییراتی تولید فرمائید. این سبب میگردد توشه مازاد به هزینه شما زور شود ، البته اجتناب از این هزینه صحیح وجود ندارد زیرا به صورت بی واسطه بر نرخ توفیق اپ اثر می گذارد.

5- پلتفرم و ابزار گوشی
تعریف و تمجید سیستم‌برهان‌های گوشی که می خواهید برای آن ها app پیاده سازی فرمایید, در انتخاب بها آن بسیار اصلی میباشد. سه ماژول پلتفرم اساسی که در بازار جانور میباشد عبارتند از : ios , android و ویندوز. هر پلتفرم متعدد میباشد و دسته‌های مختلفی از ابزارهای یک دست سازی را خواهد داشت. پلتفرم های متعدد به معنای هزینه‌های گوناگون می‌باشند. درصورتی که میخواهید یک اپ کاربردی برای android پیاده سازی فرمایید, بسیار هزینه بر خواهد بود چون این پلتفرم بیش تر از 18000 دیوایس و اسکرین گوناگون داراست و ضمانت اینکه نرم افزار روی همه دستگاه ها عالی فعالیت نماید بسیار خواهد بود. Ios نیاز به مدد تعداد انگشت شماری دیوایس داراست , بدین ترتیب نرم افزار‌های android یکی گران‌ترین اپلیکیشن‌های کاربردی میباشند .
6- فرصت
فرصت ادله دیگری میباشد که میتواند روی بها نرم افزار اثر گذار باشد . هرچه یک app بزرگ‌خیس گردد, مجال بیشتری خواهد گرفت. مجال بیشتری حتما ً به معنای هزینه بیشتر میباشد چون مستلزم مصرف مازاد منابع میباشد .

7- نرم افزار های محلی یا این که برنامه های ترکیبی
Native apps نرم‌افزار‌هایی می‌باشند که برای یک پلت هیبت خاص پیاده سازی گردیده‌اند و می توانند از روش اپلیکیشن استور نصب شوند در حالی که نرم‌افزار‌های ترکیبی برای یک پلت هیبت خاص پیاده سازی نشده اند. گفته می گردد نرم‌افزار های محلی تلفن همراه نسبتا ً سریع‌خیس میباشند ولی ارزش پیاده سازی آنان گران‌خیس از نرم‌افزار‌های ترکیبی می باشند و در فیض هر دو نوع نرم افزار‌ها می توانند به شدت بر هزینه تمام پیشرفت یک app اثر بگذارند.
4 نکته طلایی برای سئو نرم افزار
seo نرم افزار (APP STORE OPTIMIZATION) که به طور اختصار ASO گفته میگردد؛ تیم اقدامات موثربرای معرفی و ارائه نرم افزار به یوزرها در برنامه استورها میباشد . برای ASO نحوه های گوناگونی وجود دارااست که درین نوشته‌علمی به 4 نحوه کاربردی و اثر گذار اشاره خوا هیم کرد.

اثرات seo نرم افزار در بیزنس
seo نرم افزار اثر قابل توجهی در پیشرفت بیزینستان دارااست که مشتمل بر 3 گزینه پایین می‌گردد:

سبب ارتقاء بازدید یوزرها از نرم افزار شما می گردد.
ارتقاء دانلود را برای شما به همپا داراست.
نتیجه ها حاصله از ASO موثرتراز تبلیغات میباشد و به همین انگیزه سبب ساز صرفه جویی و کاهش هزینه می گردد.
طریق های اثرگذار در seo نرم افزار
برای جذب یوزرها و ارتقاء نرخ تبدیل نرم افزار، می بایست شیوه معرفی و ارائه آن در گوگل پلی و اپل استور به صورت اصولی و صدق اعمال پذیرد تا نتیجه ها مثبتی را برای بیزینس شما به هم پا داشته باشد. برای سئو غالب نرم افزار به 4 نکته طلایی اعتنا نمائید.

نکته طلایی نخستین: اسم گذاری نرم افزار
اولی قدم اصلی و اثر گذار در ارائه نرم افزار بیزینسی، اسم گذاری صحیح و کاربردی آن میباشد. بایستی اسم نرم افزار با بیزنس و مقصود استراتژی نرم افزار مناسبت داشته باشد و از نامی دیدنی و کوتاه استعمال شود.

همینطور برای حصول سکو خوب در موتور کاوش گوگل خوب میباشد از عبارات کلیدی اساسی نرم افزار خویش درعنوان به کار گیری فرمایید.



نکته طلایی دوم: اخذ بک پیوند
در سئو نرم افزار نیز مانند بهینه سازی تارنما معیار اخذ پیوند از وبسایت های دیگر از بینش گوگل تاثیرگذار میباشد. پس به یاری وب سایت های دارای شهرت و دارای اعتبار میتوانید برنامه خویش را معرفی کرده و لینک و پیوند اخذ فرمائید تا گوگل رده بهتری را برای نرم افزار شما در موتورجوستجو در حیث بگیرد.

نکته طلایی سوم: به روز نرم افزار
به روز نرم افزار یک کدام از دیگر از طریق های اثر گذار در ASO میباشد چون این شغل علامت دهنده دقت شما به یوزرها و تحقیق بر بیزینستان میباشد. همینطور برای آپدیتی اثرگذار خیس خوب میباشد نظرها یوزرها را رصد فرمایید و با دقت به نکات مطرح گردیده، مشکلات برنامه خویش را رفع و ورژن آپ تو دیت را ارائه دهید که‌این فرمان از دید اپلیکیشن استورها هم بسیار مثبت طلقی می‌گردد و سبب ارتقا رنکینگ نرم افزار شما در گوگل می‌شود.

نکته طلایی چهارم: درج متا دیسکریپشن نرم افزار
متا دیسکریپشن مشتمل بر توضیحات کلیدی و موثر برای یوزرها میباشد که پیش از دانلود برنامه در جریان پروسه آن قرار بگیرند و این قسمت برای گوگل پلی بسیار اصلی میباشد؛ چون بوسیله الگوریتم های گوگل ایندکس و در سکو بندی موتورجستجو گوگل نقش بسزایی دارااست. به همین استدلال به کارگیری از کلمه ها کلیدی، خوانایی و کتابت درست جز اصول اصلی برای این نصیب میباشد و برای ارتقا دانلود بیشتر توصیه می‌کنیم از قسمت های اساسی اپلیکیشن نیز عکس قرار دهید.

اپلیکیشن های موبایل چه گونه ایجاد میگردند؟

۳ بازديد

اپلیکیشن های موبایل چه گونه پیاده سازی میگردند؟
گسترش نرم افزار گوشی گران خیس از اپ های اینترنت میباشد و از‌آن‌جا‌که مرتبط با یک سیستم استدلال خاص می‌باشند، فعال سازی یک اپلیکیشن در سیستم ادله های متفاوت به طور تقریبً به معنای آغاز از اولِ پیاده سازی و پیشرفت میباشد. با این درحال حاضر، از حیث مشخصات و تلاش توسعه یافته خیس طراحی اپلیکیشن در مشهد  می باشند.

اپ های موبایل بسته به سیستم دلیل متبوع با به کارگیری از گویش های خاص و فضا های پیشرفت یک دست پیاده سازی میگردند. دستگاه های اپل بر روی سیستم دلیل iOS شغل می نمایند، بدین ترتیب نرم افزار های اپل با به کار گیری از Objective-C یا این که Swift و Xcode IDE ساخته میگردند. پیاده سازی نرم افزار اندروید معمولا به لهجه جاوا اجرا میشود و با به کار گیری از Android Studio یا این که Eclipse IDE نوشته می گردند.

اپل و گوگل همینطور ابزارهای بسط، موادسازنده رابط و کیت های پیشرفت نرم‌افزار خویش را ارائه میدهند که گسترش دهندگان میتوانند برای ایجاد کرد اپ های موبایل از آنها به کارگیری نمایند.
طرز طراحی وب سایت نرم افزار
نرم افزار های اینترنت معمولاً با به کار گیری از JavaScript ،CSS و HTML5 پیاده سازی می گردند. برخلاف اپلیکیشن های موبایل، هیچ کیت استاندارد بسط قابل انعطاف افزاری برای ایجاد کرد اپلیکیشن های اینترنت نیست؛ ولی با این وجود گسترش دهندگان به الگوها دسترسی دارا‌هستند. در مقایسه با اپ های گوشی، تشکیل داد نرم افزار های اینترنت معمولاً سریعتر و سهل و آسان خیس میباشد، ولی از نگاه خصوصیات بسیار بی آلایش ترند.

اپلیکیشن های اینترنت توسعه یافته
با اعتنا به روندهای اخیر توسعه و گسترش اینترنت، مایحتاج میباشد از اینترنت نرم افزار های توسعه یافته نیز مطلع باشید. در حالی که اپلیکیشن های اینترنت استاندارد بعضا از امکان های نرم افزار های موبایل را ندارند، چنین نرم افزار ها در ما فی مابین این دو قرار میگیرند.

برخلاف نرم افزار های اینترنت استاندارد، اپ های اینترنت توسعه یافته میتوانند به طور آفلاین فعالیت نمایند و خیلی سریع بارگیری می‌شوند. این دستور عمدتاً به گسترش در مرورگر امروزی برمی خواهد شد؛ به لطف خصوصیت Application Cache، سایت ها اینک میتوانند وسعت متعددی از اطلاعات را به طور آفلاین ذخیره نمایند. بدین ترتیب می اقتدار از اپلیکیشن های اینترنت توسعه یافته فارغ از اتصال به وب بهره مند شد و به آنان بعضی از خصوصیت های اپ های گوشی مانند ضبط صدا و فیلم و پخش فیلم را میدهد.

صحیح مثل اینترنت نرم افزار های استاندارد، نرم افزار های اینترنت توسعه یافته نیازی به بارگیری یا این که نصب ندارند. از بخش اعظمی جهات، به حیث می‌رسد این نوع نرم افزار ها شایسته ترین مشخصات را از هر دو ورژن اینترنت نرم افزار و اپلیکیشن های موبایل ارائه می‌دهند.

نرم افزار موبایل در مقابل اینترنت نرم افزار
فعلا که ما تفاوت مهم دربین اپ های گوشی و اینترنت را می‌دانیم، میتوانیم مورد ها مثبت و منفی هر کدام را مرور کنیم:

اپ های گوشی:
1.نقاط قوت:

سریعتر از اینترنت نرم افزار ها می‌باشند.
از‌آن‌جا‌که آن‌ها به منابع سیستم دسترسی دارا‌هستند، کارایی بهتری دارا‌هستند.
میتوانند به طور آفلاین فعالیت نمایند.
امن و مطمئن میباشند.
به جهت در دسترس بودن ابزارهای گسترش دهنده، عنصرها رابط و SDK، ایجاد کرد، پیاده سازی و بسط آنها سهل و آسان خیس میباشد.
2.نقاط ضعف:

تشکیل داد آن‌ها گران خیس از اپلیکیشن های اینترنت میباشد.
سازگار کردن آن‌ها با سیستم دلیل های متعدد (مثلا iOS و Android) معمولاً به معنای پیاده سازی و تشکیل داد اپلیکیشن از آغاز میباشد.هزینه محافظت و به روزرسانی دارا هستند.
نرم افزار های اینترنت
نقاط قوت
نیازی به بارگیری یا این که نصب آنان وجود ندارد.
حفظ سهل تری دارا‌هستند و فارغ از اعتنا به سیستم استدلال گوشی، یک کد مشترک دارا هستند.
نیازی به بروزرسانی به وسیله یوزرها وجود ندارد.
پیاده سازی آنها سریعتر و سهل خیس از نرم‌افزار های گوشی میباشد.
نقاط ضعف
به طور آفلاین جاری ساختن نمی‌شوند.
کندتر از اپلیکیشن های موبایل می‌باشند و از نگاه مشخصات، نرم افزار های تلفن همراه توسعه یافته خیس هستند.
ممکن میباشد به اندازه اپ های گوشی قابل دسترسی نباشند چون در یک مقر داده خاص مانند نرم افزار استور و یا این که گوگل پلی لیست نشده اند.
چگونگی و امنیت اینترنت نرم افزار ها مدام ضمانت نمی‌شود.

هر آنچه بایستی در رابطه با پیاده سازی دکمه های نرم افزار بدانید

۴ بازديد

هر آنچه بایستی در باب پیاده سازی دکمه های نرم افزار بدانید
دکمه ها یکی‌از بزرگترین اجزای رابط کاربری در یک نرم‌افزار می‌باشند. از آنجایی که پیاده سازی این اجزا نازکی و ابتکار متعددی مورد نیاز داراست، تصمیم گرفتیم هر آنچه دراین باره نیاز دارید را به شما معرفی کنیم تا در پیاده سازی دکمه ها طراحی اپلیکیشن در مشهد  ریلکس خیس باشید.

گزینش اندازه مطلوب برای دکمه های نرم افزار
بایستی سایز دکمه را به نحوی در حیث بگیرید که تمامی اشخاص به راحتی بتوانند روی آن کلیک نمایند. در صورتی‌که در پیاده سازی خویش می خواهید تعدادی دکمه را در کنار هم قرار دهید، خوب میباشد در بین دکمه ها مسافت ای را قرار داده تا مخاطب ریلکس خیس روی دکمه متبوع خویش کلیک نماید.

پیاده سازی متمایز دکمه از دیگر عنصرها
در حالتی‌که دکمه ای که پیاده سازی می کنید مانند سایر موادسازنده جانور در کاغذ باشد، دقت استفاده کننده را جلب نمیکند و ممکن میباشد مخاطب متوجه نشود با چه عنصری مواجه شد‌ه‌است. این پرسش را از خویش بپرسید که در حالتی که استفاده کننده نتواند دکمه را از سایر موادسازنده UI تشخیص دهد، چه گونه می تواند با نرم افزار به خیر فعالیت نماید؟

قرار وجود ندارد یوزرها تلاش دکمه های شمارا پیش بینی بزنند
هیچ کاربری از این مورد خوشش نمی آید که کوشش دکمه ها را پیش بینی بزند. شما تحت عنوان طراح UI یک نرم افزار وظیفه دارید شغل را برای یوزرها بی آلایش فرمائید و با به کار گیری از متن یا این که آیکون، کاربر را به غرض خویش مجاورت فرمایید. یوزرها نرم‌افزار شما نباید در نرم افزار سرگردان شوند و بی انگیزه گشت و گذار نمایند. می دانیم که فضای متعددی برای تایپ کردن متن ندارید، البته می توانید تنها از یک فعل استعمال فرمایید تا مخاطب متوجه خواهد شد هر دکمه چه کاری جاری ساختن می‌دهد.
مکان گذاری دکمه را مانند ذوق وسلیقه استفاده کننده اجرا دهید
در پیاده سازی نرم افزار در صورتیکه می خواهید با یوزرها خویش در تعامل باشید، بایستی دکمه ها را دقیقا در جایی قرار دهید که مخاطب انتظار آن را داراست. انتظار نداشته باشید که استفاده کننده دکمه شما‌را شکار نماید، بدین ترتیب دکمه ها را در دسترس مخاطبان قرار دهید.

از رنگ های دیدنی در پیاده سازی رابط کاربری به کار گیری نمائید
قطعا دکمه های نرم افزار در سالیان اخیر تغییرات متعددی داشته میباشد. البته مدام این کنتراست و رنگ دکمه ها بوده که یوزرها را به سمت کلیک های مقصود دار هدایت نموده است. مخاطب بایستی بتواند محتوای اپلیکیشن شما‌را فهم و شعور نماید و به راحتی با دکمه ها و اِلِمان ها فعالیت کند. گزینش رنگ در پیاده سازی UI می بایست به نحوی باشد که بتوانید مخاطب را به راحتی به سمت هدف ها خویش هدایت فرمایید.

نکته: دکمه های منفی نرم افزار را در جایی قرار دهید که استفاده کننده به راحتی آن‌ها‌را پیدا نکند.

به کار گیری از Bottom Sheet
امروزه Bottom Sheet یکی وسیع ترین کامپوننت های متریال صفحه آرایی در نرم‌افزار نویسی تلفن همراه هست. این آیتم به شما این قابلیت و امکان را می دهد تا در ذیل ورقه یک نوار پیاده سازی فرمائید و قسمت های خویش را در آنجا اکران دهید. همینطور می‌توانید این نوار را به نحوی پیاده سازی کنید که استفاده کننده آن را به سمت بالا بکشد و قسمت های بیشتری را ببیند.

توجه داشته باشید که امروزه به کار گیری از Bottom Sheet ها، به یک استاندارد در پیاده سازی نرم افزار تبدیل گردیده است. بدین ترتیب تا حد قابلیت و امکان همت فرمایید از آن‌ها استعمال فرمائید.
دکمه های ورود و نام نویسی را برای یوزرها ریلکس نمایید
امروزه کلیه ما از نرم افزار های متعددی به کارگیری می‌کنیم و با اعتنا به‌این مسئله، به خیال سپردن اسم کاربری یا این که راز عبور فعالیت راحتی وجود ندارد. داده های عددی قانونی که از طرف Intel Security در سال 2016 منتشر شد نماد می دهد که 37 درصد یوزرها دست‌کم هفته ای یکبار سر عبور خویش را فراموش میکنند. با اعتنا به گسترش تکنولوژی در سال 2020 می توانید از طریق هایی مانند تاثیر انگشت و تشخیص صورت استعمال فرمائید تا استفاده کننده را شل خیس نمائید. بدین ترتیب تا حد قابلیت کوشش فرمایید عملیات ورود و نام نویسی را برای یوزرها بی آلایش خیس فرمائید.

یاری نمایید یوزرها عملیات خویش را حق تقدم بندی نمایند
تلاش فرمائید هرچیزی که جلوی جلو رفتن استفاده کننده را می گیرد از فی مابین ببرید. این فعالیت را می‌توانید با جفت کردن کنتراست و رنگ به یار و همدم یک لایه بندی مطلوب برای دکمه های نرم افزار اعمال دهید.

با این شغل می‌توانید دقت استفاده کننده را به سمت یک عملیات اصلی جلب فرمایید و عملیاتی که در لحاظ دارید را از دیگر بخشها متمایز فرمائید. تعیین سایه پر‌نور های مطلوب برای دکمه های نرم افزار می‌تواند به شما یاری دهد تا مخاطب به راحتی متوجه تمایز در میان قسمت های متفاوت گردد.

قرار دادن دکمه ها در مکان مطلوب و به کارگیری از سایه پر‌نور ها و لایه بندی مطلوب، می‌تواند به جلو رفتن مخاطب یاری دهد تا زودتر با دکمه کال تو اکشن مواجه گردد و بتواند با آن تعامل برقرار نماید.

مزایای ساخت‌و‌ساز نرم افزار با فلاتر(Flutter):

۵ بازديد

مزایای ساخت‌و‌ساز نرم افزار با فلاتر(Flutter):
پیاده سازی نرم افزار با فلاتر بسیار سودمند بوده و مزایایی به یار و همدم داراست:

یکپارچگی کد: یکی‌از مزایای اساسی به کارگیری از Flutter امکان اشتراک یک دست کد دربین پلتفرم‌های متفاوت میباشد. با استعمال از Flutter، می توانید یک نرم افزار را به طور یک دست برای iOS، Android، اینترنت و دسکتاپ گسترش دهید، که سبب ساز کاهش مجال و کارایی ما یحتاج برای توسعه و گسترش و مراقبت می‌گردد. این امکان به شما قابلیت و امکان میدهد تا تجارب کاربری یکنواختی را در طراحی اپلیکیشن در مشهد  کل پلتفرم‌ها ارائه دهید.



گسترش سریع: Flutter از یک چرخه پیشرفت سریع سود میبرد. با استعمال از قابلیت و امکان Hot Reload، تغییرات را به طور مجال حقیقی و واقعی در نرم افزار ملاحظه کنید و نیازی به کامپایل دوباره نداشته باشید. این امکان به صورت قابل توجهی پروسه گسترش را تسریع می دهد و به بسط‌دهندگان این قابلیت را می دهد که رابط کاربری و تلاش نرم افزار خویش را با گاز تست، تغییر‌و تحول و اصلاح نمایند.



سعی مستقر: Flutter از موتور رندر Skia برای استخراج به تلاش ساکن در هر دو سیستم ادله iOS و Android به کارگیری می‌نماید. به کارگیری از عجله مشقت بار‌افزاری به وسیله Skia سبب به مجال فعال‌ساز‌ی سریع، برنامه خردسالان‌های سرازیر و رابط‌های کاربری پاسخگو میشود. سعی Flutter با اپ‌های ساکن قابل مقایسه میباشد و تجارب کاربری بهتر را ارائه می دهد.



پیاده سازی رابط کاربری قادر و سفارشی‌سازی: Flutter دسته کلان‌ای از ویجت‌های قابل تهیه و تنظیم را مهیا می‌نماید و برنامه کودک‌ها و جابجایی‌های متفاوت را نگهبانی می‌نماید. فریمورک UI Flutter به پیشرفت‌دهندگان قابلیت و امکان میدهد رابط‌های کاربری بصری جالب و خیره‌کننده‌ای را ساخت نمایند. سیستم ویجت Flutter به پیشرفت‌دهندگان این قابلیت و امکان را می دهد که هر جنبه‌ای از رابط کاربری را سفارشی نمایند و اعتقاد و باور نتیجه ها نمایند که اپ با نام و نشان مارک یا این که لازمات پیاده سازی هم خوانی دارااست.



معایب تولید نرم افزار با فلاتر(Flutter):
اگرچه پیاده سازی نرم افزار با فلاتر بسیار دوست داستنی گردیده و گزینه اعتنا قرار گرفته میباشد ولی گشوده هم معایبی دارااست:

محدودیت در API های پلتفرم: با وجود اینکه Flutter به API های بخش اعظمی از پلتفرم ها دسترسی دارااست، البته ممکن میباشد برای حصول به خصوصیات یا این که کتابخانه های خاص دستگاه، نیاز به افزونه های سفارشی یا این که کد درج شده ساکن داشته باشید. این موضوع ممکن میباشد نیازمندی به فعالیت با کدهای منحصربه‌فرد پلتفرم خواهد شد.

رویش جامعه و اکوسیستم: در مقایسه با چارچوب های بسیار رایج دیگر، جامعه و اکوسیستم فلاتر هنوز در فرآیند پرورش قرار دارا‌هستند. جستن کتابخانه ها یا این که منابع خاص برای نیازهای خاص ممکن میباشد معضل برانگیز باشد. با این اکنون، جامعه فلاتر پرجنب و جوش میباشد و توسعه و گسترش دهندگان فعالی در حالا ایجاد بسته ها و چاره های جدیدی برای جواب به نیازهای متفاوت میباشند.
چرا این ایام داشتن نرم افزار برای استخراج و امور ضروری میباشد؟
در بعدازظهر دیجیتال، جایی که تلفن همراه های هوشمند به بخشی طلاق ناپذیر از معاش روزانه ما تبدیل گردیده اند، نرم افزار های موبایل تحت عنوان ابزاری توانا برای حصول و امور برای تعامل با مشتریان، معمولی سازی فرآیندها و مشوق رویش ظواهر گردیده اند. در حالی که ممکن میباشد کلیه مشاغل به نرم افزار نیاز نداشته باشند، تجارت های مختلفی وجود دارندد که داشتن یک اپلیکیشن موبایل قادر است برایشان بسیار موثر باشد.

این استخراج و امور میتوانند از پیاده سازی نرم افزار منفعت ببرند!
درک کردن این که تجارت شما به نرم افزار نیاز دارااست یا این که نه به پژوهش های متعددی نیاز دارااست ولی به شما اعتقادوباور می‌دهیم که پیاده سازی نرم افزار شایسته ترین سپرده گذاری میباشد که می‌توانید برای بیزینس خویش اجرا دهید. مجموعاَ می قدرت اعلام کرد استحصال و کارهایی که در‌پی به آنان اشاره خوا هیم کرد، می‌توانند بیشترین منفعت ممکن از نرم افزار ها را ببرند. با ما هم پا باشید تا لیست این کسب و کار ها را رسیدگی کنیم.



بیزنس الکترونیک و خرده فروشی و دکان های آنلاین
قسمت های بیزنس الکترونیک و خرده فروشی شاهد تغییر‌و تحول قابل توجهی به سمت پلتفرم های تلفن همراه در سال های اخیر داشته اند. با راحتی خرید آنلاین در اکثری از حوزه ها، مشتریان اینک انتظار تجربیات کاربری بی نقص در موبایل های هوشمند را دارا هستند. داشتن یک اپلیکیشن موبایل یا این که نرم افزار به استحصال و امور این قابلیت و امکان را می‌دهد تا یک رابط کاربری فردی و کاربرپسند ارائه دهند و مرور محصول ها، خرید و پیگیری سفارشات را برای مشتریان راحت خیس نمایند. ضمن این، اپ ها می‌توانند از نوتیفیکشن ها استعمال نمایند تا یوزرها را درباره‌ی کالاهای آیتم علاقشان، تخفیف ها یا این که تولیدها جدید آگاه نمایند. در کنار این موردها، وفاداری مشتریان را هم میتوانید با به کار گیری از نرم افزار ها تقویت فرمائید و مقر مشتریان قدرتمندی داشته باشید.

مزایای اندروید استودیو

۴ بازديد

مزایای اندروید استودیو
۱. کدنویسی سریع
اجرای فوری: هر تغییر و تحول در کد رو در آنی از واحد اجرا می‌کنه سوای اینکه نیاز داشته باشید اپلیکیشنتون رو مجدد فعال سازی نمایید و یا این که اون‌رو آیتم مرمت (Rebuild) قرار بدید. این موجب سریع‌خیس شدن روند تشکیل داد اپلیکیشنتون طراحی اپلیکیشن در مشهد  می‌شه.



ویرایشگر کد هوشمند: با این قابلیت و امکان، پیشرفت‌ی نرم افزار خیلی سریع‌خیس می‌شه. هنگامی دارید کدتون رو می‌نویسید، ویرایشگر با دقت به آنالیز و پژوهش کدتون به شما لیستی از پیشنهادات توسعه یافته‌ای ارائه می‌ده. فقط با فشار دادن کلید Tab می‌تونید هر کدومشون رو که می‌خواید سریعا توی کدتون وارد نمائید!



مشابه‌ساز فوق‌العاده: این امکان به شما اذن می‌ده موردها مختلفی رو مشابه‌سازی فرمایید. شما می‌تونید کد خودتون رو روی تنظیمات دستگاه‌های مختلفی مثل تلفن همراه‌های هوشمند، تبلت‌ها، گجت‌های پوشیدنی و تلویزیون‌های اندرویدی، آزمایش نمائید. قابلیت و امکان‌های فوق‌العاده‌ی دیگه‌ای هم مثل لوکیشن GPS، معیار ژرف اندیشی کانال و ورودی مالتی‌تاچ رو می‌شه با این قابلیت و امکان مشابه‌سازی کرد.



۲. شم یقین از کدنویسی
پوسته‌ و مثال‌های نرم افزار‌ها: تعداد متعددی پوسته و مثال از نرم افزار یار و همدم با IDE آماده گردیده که می‌تونه تحت عنوان مرجع به کارگیری بشه و حتی می‌تونید بخشی از کدتون رو از اونا بردارید! پس اگه قراره یه نرم افزار بسازید این پوسته‌ها و مثال‌ها خیلی کمکتون می‌کنن.



Lintelligence: این قابلیت و امکان به شما یاری می‌کنه خیلی از ایرادات اجرایی، امنیتی و یا این که درست بودن کد رو با یک پیدا نمائید. حدود ۲۸۰ Lint check وجود داره که می‌تونه به شما یاری کنه یک نرم افزار بی‌نقص بنویسید.



۳. ساخت‌و‌ساز ایجاد کرد (Build) فارغ از محدودیت
سیستم ایجاد کرد‌های بسیار مطلوب: این سیستم برای راحتی یوزرها، بسیار منعطف پیاده سازی گردیده. IDE همچنین، به شما سیستم رئیس تعلق اتوماسیون و تنظیمات ایجاد کرد‌های قابل تهیه رو نیز ارائه می‌ده. کد‌های اندروید می‌تونن به خواسته در بر دریافت کردن کتابخانه‌ها وساخت‌های محلی به فعالیت گرفته بشن. این قضیه می‌تونه تشکیل داد نرم افزار‌‌های رو ریلکس‌خیس کنه.



استعمال‌ی راحت برای مجموعه‌های بسط‌: شما می‌تونید ابزار‌هایی از قبیل GitHub رو وارد فضا IDE نمایید. همینطور می‌تونید همواره داده ها رو با تیمتون همگام‌سازی نمائید. در واقع این سیستم به بسط‌دهندگان اذن می‌ده که یک اطراف برای خودشون توی فضای IDE ساخت کنن.



باصرفه‌سازی برای کلیه دستگاه‌های اندرویدی: IDE برای تمامی‌ی اشکال دستگاه‌ها با صرفه‌سازی گردیده. همینطور رویه ساختاریافته‌ی مو جود در IDE به شما این قابلیت و امکان رو می‌ده که برای یک پیاده سازی به خصوص، کد منحصر خودش رو پیاده سازی نمایید.
۴. نرم افزار‌های بی نیاز و متصل
دفاع از C++ و NDK: صحیح مثل هر زبون اپ‌نویسی دیگه‌ای، اینجا هم گسترش‌ی C/C++ جانبداری می‌شه. توی این فضا حتی این قابلیت و امکان هستش که بتونید سینتکس‌های مرتبط با C/C++ رو پژوهش و یا این که ویرایش (Refactor) نمایید. حتی این قابلیت و امکان وجود داره که بتونید CMake و اسکریپت‌های مبنی بر NDK رو سوای ساخت و ساز هیچ تغییری توی IDE اعمال نمائید.



وجود سیستم Firebase و Cloud به طور ترکیب‌گردیده: این IDE یک دستیار Firebase هم داره. این دستیار به شما امداد می‌کنه Firebase رو به نرم افزار متصل نمائید. بوسیله‌ی اون می‌تونید امکان‌هایی مثل احراز نام و نشان و نوتیفیکیشن رو درون دور و اطراف پژوهش نمائید. هم‌اینگونه با Google Cloud هم مخلوط گردیده که به طور کلی یک شیوه بی نقص برای ساختن نرم افزار آماده می‌کنه.



۵. راحتی به کار گیری
ویرایشگر دکوراسیون (Layout): برای وقتی که در XML سرگرم به توسعه و گسترش می باشید، یک ویرایشگر Drag and drop آماده گردیده این فرایند رو آسون‌خیس می‌کنه.



تحقیق APK: تحلیلگر APK جان دار قابلیت و امکان این رو داره که از تمومی محتوای باطن APK شما رو تحقیق کنه. همینطور می‌تونه سایز هر مولفه (Component) رو هم اکران بده. می‌تونید به راحتی خطاها پوشه‌های DEX رو ببینید و همچنین دو APK رو با هم مقایسه کنین.



استودیوی میزان دارایی‌های بُرداری: به امداد این می‌تونین از مدت‌ی بزرگی از تصاویر به کار گیری کنین. یک دایرکتوری به خصوص برای نگه‌داری تصاویر آماده گردیده و همینطور می‌تونید یک پوشه SVD یا این که PSD رو هم مخلوط‌سازی کنین.



ویرایشگر ترجمه: این ابزار استعمال می‌شه تا تمامی‌‌ی منابع به شغل گرفته‌گردیده رو پژوهش و ترجمه کنه. براین اساس نیازی بدین که تموم اون فولدر‌های XML رو به خواسته اثر منابع تحقیق نمائید، وجود ندارد.



با Android Studio استارت به شغل نمائید
به عبارتی‌طور که گفتیم Android Studio، IDE قانونی Google برای بسط نرم افزار‌های Android می باشد. این IDE مطابق IntelliJ IDEA میباشد که ویرایشگر کد قادر و ابزارهای پیشرفت دهنده رو ارائه می‌ده.

Android Studio 3.2.1 مشتمل بر خصوصیت‌های تحت است:

یک سیستم ایجاد کرد مبنی بر Gradle
یک مشابه ساز سریع و بی نیاز از خصوصیت
یک اطراف یک پارچه که می‌تونید برای کلیه دستگاه‌های Android بسط دهید
اجرای سریع برای ساخت و ساز تغییرات در نرم افزار در هم اکنون اعمال فارغ از ساخت و ساز APK تازه
الگوهای کد و یک دست‌سازی GitHub برای یاری به شما در ساخت‌و‌ساز خصوصیت‌های مشترک اپلیکیشن و وارد کردن کد مثال
ابزار و چارچوب‌های آزمایش عظیم
ابزارهای پرزدار برای امداد به شما در حصول به کوشش، امکان به کار گیری، سازش ورژن و بقیه ایرادات
C++ و هواخواهی از NDK
هواخواهی داخلی ازGoogle Cloud Platform ، ترکیب پیام رسان Google Cloud و Google App Engine را آسون می‌کنه
معماری افزونه برای بسط اندروید استودیو از روش پلاگین‌ها


اپلیکیشن نویسی اندروید اکنون تحت عنوان یکی‌از پرطرفدارترین مهارت های دنیای دیجیتال و اپ نویسی در جهان مطرح میشود و سالانه اشخاص متعددی اراده خویش را برای آغاز مسیر یادگیری نرم‌افزار نویسی اندرویدجزم می‌نمایند. برای اگاهی از مفاهیم و اصطلاحات این لهجه نرم افزار‌نویسی به نوشته‌ی علمی مفاهیم و اصطلاحات اساسی نرم افزار نویسی اندروید (راهنمای جامع) رجوع‌کنید.

افزونه‌های ضروری اندروید استودیو ۲۰۲۱

۵ بازديد

افزونه‌های ضروری اندروید استودیو ۲۰۲۱
پلاگین‌های اندروید استودیو (Android Studio)
در شرایطی که نرم افزار‌نویس و بسط‌دهنده‌ی حرفه ای می باشید که خیلی عالی می دانید افزونه‌ها تا کجاها که به شغل کدنویس نمی‌آیند. در صورتی هم نیستید و در اولیه راهید، در ایرادات و بحران‌هایی که در پروژه‌های گوناگون برایتان پیش میاید به‌نیکی متوجه میشوید طراحی اپلیکیشن در مشهد  چرا به کار گیری از افزونه‌ها ضروری میباشد.

Plugin یا این که پلاگین عنصری قابل انعطاف‌افزاری میباشد. شغل آن این میباشد که خواص‌هایی مشخص و معلوم را به یک اپلیکیشن‌ی کامپیوتری اضافه می‌نماید. مقصود آن خواص‌ها ارتقای منفعت‌وری، نوآوری، سرعت و درکل تجربیات‌ی بسط‌دهنده در آن اپ یا این که دور و بر خاص میباشد. درواقع، مقصود مهمْ بهترکردن کارآیی و کاربردی‌ترکردن اپلیکیشن‌هاست.

افزونه‌های اندروید استودیو هم از این قاعده مستثنی نیستند. کدنویسی کاری دشوار، پرچالش و خسته‌کننده میباشد. هر چیزی که حتی یه خرده از مشقت آن بکاهد و روش‌ در بین‌بُر باشد، اثرگذار اکنون اپ‌نویس و پیشرفت‌دهنده میباشد. پلاگین‌ها میتوانند به عبارتی شیوه های در بین‌بر باشند. افزونه‌هایی که در اینجا معرفی می شوند دقیقا شیوه ‌دربین‌بر می باشند. خودتان میبینید.



۱) Rainbow Brackets
از رنگی‌ترین افزونه استارت می کنیم. احتمالا شمایی که‌این مقاله را می خوانید با کدنویسی آشنا می‌باشید و می دانید پرانتز‌ها و بقیه علائم خیلی خیلی خیلی خیلی حیاتی و اصلی‌اند. ممکن میباشد برای شما هم اتفاق افتاده باشد که پرانتزی یا این که نماد دیگری را گم کرده باشید و وقت متعددی را برای پیدا‌کردنش تلف کرده باشید. شغل این پلاگین‌ این میباشد که به عمل شما رنگ بیفزاید تا با یاری رنگ‌ها چیزی را گم نکنید.

نو این پلاگین با گویش‌های گوناگون اپلیکیشن‌نویسی ( …,Java, Scala, Clojure, Kotlin, Python, Haskell, Agda, Rust, JavaScript) هم سازگار میباشد. این افزونه برای پیشرفت‌دهندگان جدید‌شغل نعمتی میباشد!
۲)String Manipulation
این پلاگین هم فعالیت کدنویسی را برای شما سهل می‌نماید. چطور؟ به شما اذن میدهد به‌راحتی فی مابین طریق‌های متعدد کتابت لغات و کلمات ترکیبی و توابع و گروه‌بندی (مثلا camelCase, snake_case ,kebab-case, SCREAMING_SNAKE_CASE, …) بچرخید و هریک را مطلوب‌خیس میباشد تعیین نمایید. به طبع می دانید این یعنی صرفه‌جویی در وقت و دورزدن یک عالمه تایپ کردن!



۳) Codata
اسم این افزونه را در همه مطالب مربوط به افزونه‌های اندروید استودیو پیدا میکنید. چرا؟ زیرا این افزونه زرنگ‌خیس از دو تای قبل میباشد، یعنی پلاگینی میباشد مطابق هوش تصنعی که می تواند به شما برای کامل شدن‌کردن کدهایتان سفارش بدهد. درواقع این پلاگین گروه‌ای از میلیون‌های قطعه کد (یا این که Code Snippets) از لهجه‌های متعدد مثل Java, Javascript, Python, … را دراختیار شما میگذارد. این یعنی خیر‌صرفا تخت‌گاز کدنویسی شما اضافه می‌گردد، از ایرادات شما نیز به احتمال خیلی خیلی زیاد کاسته می‌گردد.



۴) Name That Color
از اسم این افزونه معلوم میباشد که یک افزونه رنگی میباشد. این افزونه هم میاید و شغل شما‌را نادر می‌نماید. یعنی ناچار نیستید میانه کدنویسی دنبال نام رنگ هم بگردید. به عبارتی‌طور که می دانید کلیه‌ی طیف‌های رنگ‌های گوناگون یک نام اختصاصی به خویش و یک کد ۶ رقمی اختصاصی به خویش (HEX Code) دارا هستند. مثلا، رنگی به اسم قرمز‌رنگ هندوانه‌ای درین عالم وجود داراست که یک کدی هم برای خودش دارااست. در صورتی‌که شما این رنگ را در اپلیکیشنتان میخواهید و صرفا آن کد را دارید کافی میباشد این پلاگین را نصب فرمائید، آن کد را در فولدر رنگ‌های اندروید استودیو وارد نمایید. آن‌گاه و در وقت کدنویسی کد رنگ را وارد فرمائید و این افزونه اسم رنگ را برای شما می‌نویسد.



۵) CodeGlance
تصور کنید یک دانا کد نوشته‌اید و الان می خواهید برگردید آن میانه‌ها مجدد، چه میکنید؟ در حالتی‌که این افزونه را نصب کرده باشید در اندروید استودیو، سمت راستِ ورقه نقشه‌ی کوچکی از کارتان خواهید داشت که روی هر قسمتش که بروید، به عبارتی نصیب تبارک میشود برایتان. مطلقا در کدنویسی‌های خیلی زمانبر به شغل میاید.
۶) Markdown Navigator
چنانچه بخواهید از گویش Markdown در تایپ کردن نرم افزار یا این که اینترنت‌وب سایت اندرویدی سود ببرید، این افزونه برای شماست. شما می توانید باتوجه به پروژه‌ی در دستتان و نیازهایش این پلاگین را به طور کامل منحصر به فرد فرمایید.



۷) TabNine
این پلاگین‌ی اندروید استودیو هم مانند Codata زرنگ میباشد و مطابق AI. این افزونه با ۲۰ گویش متعدد کدنویسی سازگار میباشد. فکر کنید یکی‌از می باشد که با پیش گویی‌های زیرکانه‌اش کدهای شما‌را بی نقص می‌نماید. شاید چندتایی را هم خطا پیش بینی بزند و توصیه بدهد اما به‌هرحال عمل کدنویسی را سریع‌خیس می‌نماید.



۸) Android Input
در صورتی‌که بخواهید متنی (Text) را در اپلیکیشنتان بنویسید، می توانید از این افزونه به کارگیری نمائید. خیر این پلاگین این میباشد که متن ها را ذخیره می‌نماید و نیازی وجود ندارد چیزی را مجدد بنویسید. نیکی دیگر این پلاگین این میباشد که با دیگر گوشه و کنار‌های گسترش‌دهند‌ه‌ی اندروید هم سازگار میباشد.



۹) ADB Idea
این افزونه اندروید استودیو هم چند بین‌بُر (Shortcuts) خیلی خیلی موءثر دراختیار شما می گذارد. البته چه نوع بین‌بری؟ در میان‌برهایی که سرعت گسترش‌دهندگی در اندروید استودیو را فراتر می برند. در صورتی بخواهید داده ها نرم افزار را تمیز یا این که آن را Uninstall یا این که Restart نمایید یا این که کارهایی از این دست، با یک کلیک و به‌راحتی می توانید این امر‌ها را به اندروید استودیو بدهید.

زبان های اپ نویسی برای گسترش نرم افزار های کراس پلتفرم

۴ بازديد

لهجه های اپ نویسی برای گسترش نرم افزار های کراس پلتفرم

گویش های نرم افزار نویسی مختلفی نظیر جاوا اسکریپت (Java Script)، دارت (Dart) و سی شارپ (C#) برای طراحی نرم افزار های کراس پلتفرم قابل به کار گیری می باشند. خلال این کادر ورک ها و ابزارهای گوناگونی در‌این طریق وجود دارااست که برنامه نویس ها می‌توانند طراحی اپلیکیشن در مشهد  از آن‌ها سود گیرند.

جهت مشاهده”مثال عمل پیاده سازی نرم افزار” کلیک فرمایید.

مزایا و معایب پیاده سازی نرم افزار کراس پلتفرم (Cross-Platform)

صحیح به مانند دیگر تکنولوژی های تشکیل داد نرم افزار به طور نیتیو، تکنولوژی پیاده سازی نرم افزار های کراس پلتفرم نیز مزیت ها و نقص های خویش را داراست. در ذیل به تعدادی گزینه از این مزایا و معایب اشاره خوا هیم داشت:

مزایا نرم افزار های کراس پلتفرم

ری‌ اکت (React) چیست؟

۵ بازديد

ری‌ اکت (React) چیست؟

ری اکت (React) یک کتابخانه جاوا اسکریپتی برای تشکیل داد رابط کاربری بوده که برای تولید اپلیکیشن‌های پایین اینترنت با به کارگیری از کامپوننت‌ها، قابل استعمال میباشد. برای مثال خصوصیت‌های پر رنگ React می‌قدرت به آسانی، قابلیت و امکان به کارگیری دوباره، امنیت، و سرعت اشاره نمود. React با استعمال از سبک مفهومی ویژه خویش که تحت عنوان Virtual DOM شناخته می شود، قابلیت و امکان ساخت نرم افزار‌های طراحی اپلیکیشن در مشهد  پویا و پاسخگو را آماده می‌نماید.



پیش از این که ظریف‌خیس نظارت کنیم که ری اکت چیست، بد وجود ندارد بدانید یادگیری React، برای بسط دهندگان اینترنت بسیار اصلی میباشد، به این دلیل که بخش اعظمی از کمپانی‌ها از React برای گسترش اپلیکیشن‌های خویش امداد میگیرند. همینطور، یادگیری React خط مش را هموار کرده تا بتوانید با فریمورک‌هایی نظیر Angular و Vue نیز آشنا گردید.



تاریخچه React

React یک کتابخانه جاوا اسکریپتی برای ایجاد کرد رابط کاربری میباشد که نخسین بار بوسیله کمپانی Facebook پیشرفت داده شد. این کتابخانه در سال ۲۰۱۱ به طور داخلی در Facebook به کار گیری و در سال ۲۰۱۳ تحت عنوان متاع همگانی نشر یافت.



با منفعت‌گیری از یک معنی تازه به اسم “کامپوننت”، ری اکت به نحوه نوین از طراحی سایت‌ها دست پیدا کرد. در واقع با به کارگیری از کامپوننت‌ها، React به برنامه نویس ها اذن می دهد تا رابط کاربری را به شکلی بسیار معمولی و کارآمد، توسعه و گسترش دهند.



از‌آن‌جا‌که این کتابخانه برای بازی نقش در پروژه‌های گران قدر توسعه و گسترش داده گردیده، در حین سال‌های اخیر، به طور چشمگیری پرورش کرده و با اعتنا به خصوصیت‌هایی که ارائه میدهد، امروزه یکی دوستداشتنی‌ترین کتابخانه‌های جاوا اسکریپت برای ایجاد کرد رابط کاربری میباشد. این رویش برق‌آسا، یک روی ظلمات هم داراست و نیاز میباشد که برنامه نویس ها، مداوم و پشت سرهم در تکاپوی یادگیری باشند.



تاریخچه ری اکت



آیا ری اکت فریمورک میباشد یا این که کتابخانه؟

تفاوت دربین فریمورک، کتابخانه، ماژول و پکیج، یک کدام از سوال های متداول در میان توسعه و گسترش‌دهندگان بوده که شاید منجر سردرگمی آن ها خواهد شد. به‌دنبال، معنی هر کدام را به طور جدا نظارت میکنیم تا در زمینه‌ی کتابخانه بودن ری اکت، به یک توده‌بندی بدون نقص برسیم.



ماژول

در نرم‌افزار نویسی، ماژول یک قسمت غیر وابسته از کد بوده که میتواند مشمول یک سری توابع، کلاس‌ها، متغیرها و بقیه بخش‌های کد باشد. ماژول‌ها نصیب‌های غیر وابسته و غیر وابسته از سایر کدها می باشند تا با یاری آنها کدهای تکراری کاهش پیدا کرده و برای سازماندهی، در دست گرفتن کد و حفظ آن، آزادی کار داشته باشید.



پکیج

گروه‌ای از ماژول‌ها، پکیج را تشکیل می دهد. مسئولیتی که یک پکیج بر عهده دارااست، توده‌آوری یک سری ماژول میباشد که به صورت مشترک، هدفی یکسانی را دنبال می‌نمایند.



کتابخانه

گروه‌ای از پکیج‌ها، در هسته یک کتابخانه وجود دارا هستند. یعنی مقصود کتابخانه مهیا‌آوری و ارائه بعضی امکان‌های مهیا به اپ‌نویسان بوده تا رئیس چند هزار و حتی میلیون‌ها خط از کد، روز آپ تو دیت شل‌خیس خواهد شد. براین اساس یک کتابخانه به عبارتی چیزی میباشد که اپ نویسی را سریع و از ارتقا وسعت کد خودداری می‌نماید.



فریمورک

در انتهای این سلسله مراتب، به فریمورک می‌رسیم که فیض جلسه گروه‌ای از کتابخانه‌ها میباشد. به صورت ظریف‌خیس، فریمورک (Framework) در نرم‌افزار‌نویسی به گروه‌ای از قواعد، تکنیک‌ها، کتابخانه‌ها و الگوهای پیاده سازی گفته میشود که به نرم افزار‌نویسان یاری می‌نماید تا نرم‌افزار‌های خویش را با سرعت بیشتری بسط دهند. در واقع، فریمورک تحت عنوان یک ساختار نخستین برای بسط اپ‌ها، امکان‌هایی مانند اصلاح پذیری، قابلیت و امکان به کار گیری دوباره کد، تسهیل در مراقبت کد و ارتقاء سرعت گسترش را آماده می‌نماید.



در غایت بایستی بگوییم هرچند که ری اکت با وجود بعضا خصوصیت‌هایی که دارااست، یک قاب‌ورک جاوا اسکریپت شناخته می گردد، اما رسما یک کتابخانه میباشد.



این لایبرری که محبوبیت بخش اعظمی فی مابین بسط دهندگان پیدا کرده برای ایجاد کرد و توسعه و گسترش رابط کاربری (UI) عملکرد داراست. از این این کتابخانه به‌تیتر کتابخانه عکس العمل‌گرا (Reactive) نیز خاطر می شود، اذن میدهد داده‌ها و تغییراتی که در آنان صورت میدهد، به نیکی عکس العمل دهد. این خصوصیت به اپلیکیشن‌نویسان امداد می‌نماید با تکنولوژی‌های مختلفی مانند HTML، CSS، JavaScript ، رابط کاربری بسیار پویا و دینامیک پیاده سازی نمایند.

یعنی در مقابل قاب‌ورک‌هایی مانند Angular یا این که Vue.js که یک چارچوب کاری (framework) دارا هستند، React صرفا به برنامه نویس ها یاری می‌نماید تا UI نرم‌افزار‌های خویش را ساخته و مدیر نمایند.

نکات اولیه در پیاده سازی نرم افزار گوشی

۶ بازديد

نکات نخستین در پیاده سازی نرم افزار گوشی
سالهاست که با گسترش و هوشمند شدن گوشی ها بخش اعظمی از عموم عالم خلال سایت های اینترنتی با اشکال نرم افزار های گوشی های اندروید و یا این که آیفون رمز و شغل دارا هستند. به همین جهت پیاده سازی نرم افزار تلفن همراه امروزه همچون طراحی وب اینترنتی عنایت داراست و رونق روزافزون پیاده سازی و ارتقا پیشنهاد تشکیل داد نرم افزار تلفن همراه بوسیله دوست داران و یا این که مدیران موسسه ها به موسسات پیاده سازی نرم افزار های تلفن همراه خویش نشانه دهنده عنایت این طراحی اپلیکیشن در مشهد  زمینه میباشد.

یک نرم افزار گوشی (mobile app) اپلیکیشن یا این که قابل انعطاف افزاری میباشد که جهت انجام بر روی تلفن همراه های تلفن همراه پیاده سازی گردیده‌است. اما همان گونه که می‌دانید همچون دنیای کامپیوترها سیستم ادله های مختلفی تا به امروز برای گوشی ها عرضه گردیده برای مثال اندروید، IOS ، ویندوز فون و ... که درین بین سیستم برهان اندروید (Android) که بوسیله کمپانی گوگل ساخته و عرضه گردیده یک کدام از پرطرفدارترین و شایسته ترین سیستم های ادله تلفن همراه میباشد و اینک بیشتر نرم افزار های گوشی نیز برای این سیستم پیاده سازی و نرم‌افزار نویسی میشوند. اما جایگاه دوم نیز به سیستم استدلال IOS کمپانی اپل وابستگی داراست که بر روی تلفن همراه های ایجاد کرد این موسسه به اسم IPHONE نصب و استعمال میگردد.

البته پیاده سازی نرم افزار های گوشی شغل چندان سادگی وجود ندارد. هم از دید فنی و هم از نگاه جذب یوزرها. به خاطر داشته باشید که هر چه یک طراح و اپ نویس نرم افزار تلفن همراه مخاطبان و یوزرها بیشتری را جذب نماید، چیره خیس میباشد. از این رو اصول پیاده سازی نرم افزار های گوشی می بایست بوسیله عده ای که در این باره عمل دارا هستند، به توجه رعایت خواهد شد. این اصول مشتمل بر یکسری نکات و مواقعی می باشند که هر نرم‌افزار نویس و طراح یک نرم افزار اندروید و یا این که IOS می بایست بداند و آن ها را به توجه رعایت نماید.

به خاطر داشته باشید که ایجاد کرد نرم افزار های گوشی یک دانش و بلکه هنری میباشد که قواعد و اصول خاص خویش را داراست که بایستی این قواعد در لحاظ گرفته شوند. در اینجا جهت شناخت شما خوانند‌گان گرامی و هوا داران به‌این مباحث، نکات مورد نیاز در این مورد را به شما معرفی می‌کنیم:


- داشتن یک طرح مشخص و معلوم:

اینکه در بالا طرح کلی اپلیکیشن متبوع خویش به یاروهمدم رنگ ها، فونت ها، تیترها، عکس ها، محل منوها، هیبت ها و بقیه قسمت های نرم افزار تلفن همراه شما چه‌گونه می بایست در صفحه های و قسمت های آن قرار بگیرند را از آغاز در طرح اول (Layout) بایستی به توجه معین گردد.


- حدس اندازه ها برای فریم های متفاوت گوشی ها:

این نکته را هم می بایست در حیث گرفت که لزوما کلیه گوشی ها دارنده یک سایز و ارتفاع و پهنا نیستند بلکه استاندارد قاب گوشی موبایل های ساخت گردیده به وسیله شرکتهای Samsung، Htc، Nokia،Nexus یه خرده با یکدیگر مختلف میباشد. (به خصوص تلفن همراه های Nexus)


- واحد استاندارد مسافت ها:

در فریم بندی و ساخت وب سایت ها و همینطور نرم افزار های تلفن همراه، بایستی فواصل را بر طبق واحد پیکسل (pixel یا این که به اختصار px) در لحاظ گرفت.


- داشتن UI مطلوب:

ظواهر یک نرم افزار تلفن همراه می بایست به طوری ظریف و حرفه‌ای پیاده سازی گردیده باشد، که مخاطب هنگام فعالیت کردن با آن حس راحتی نماید و از فعالیت کردن با آن لذت پیروز شود. یک طراح UI نرم‌افزار های گوشی به زیبایی و ظواهر تک تک قسمت های نرم‌افزار بایستی اعتنا کافی داشته باشد.


- دکوراسیون مطلوب موادتشکیل دهنده:

دکوراسیون مطلوب پیوند ها، منوها، عکس ها و بقیه المان ها و موادسازنده یک نرم افزار تلفن همراه عمل هر کسی وجود ندارد. بلکه برنامه نویس ها و طراحان ماهر دراین باره به نیکی می‌دانند که تنوع رنگ های بکار رفته در منوها و همینطور سایز عکس ها و پیاده سازی ظریف منوهای اپ های گوشی میتواند مخاطب را جذب کرده و او را دفعات آتی هم ترغیب به ادامه شغل و به کارگیری از آن نرم افزار نماید.


- آسانی:

قطعا از کهن ها شنیده اید که می اعلام کردن: "آسانی و برازندگی". آری هنوز هم در بخش اعظمی از کارها معاش روزانه ما در قرن بیستم این ضرب المثل بصورت یک قاعده و اصل اساسی رعایت می‌گردد. مثلا در دنیای پیاده سازی نرم افزار های گوشی. هر چه رابط کاربری بی آلایش خیس باشد یوزرها ریلکس خیس میتوانند از تجهیزات آن به کارگیری نمایند.آسانی در پیاده سازی نرم افزار گوشی در معنای کهن بودن وجود ندارد بلکه رعایت اصولی میباشد که سبب می‌گردد یم اپلیکیش در عین امروزی و خوشگل بود از هر سیرتکامل عدم وضوح به دور باشد.


- قابلیت و امکان بروز رسانی:

یکی‌از نکات مهمی که در دنیای ساخت سایت ها و همینطور نرم افزار های تلفن همراه بایستی به آن اعتنا کرد، امکان بروز رسانی و به روز (update) آن میباشد. حتما بخش اعظمی از قابل انعطاف افزارها، تارنما ها و نرم افزار ها امروزه نیاز به آپ تو دیت رسانی هر یک‌سری وقت یکبار دارا‌هستند. مثلا تغییرات فنی در قضیه اپ نویسی جهت برطرف کردن بعضی ایرادهای قابل انعطاف افزاری (Bug) که ممکن میباشد بخش اعظمی از آن‌ها به گذر زمان فرصت خویش را نماد دهند و همینطور تغییر تحول و بروزرسانی در ظواهر اپلیکیشن (چینش منوها، رنگ ها، تولید تنوع بیشتر و خوب در فضای اپلیکیشن، عکس ها، اسلایدهای عالی و ...)


- قابلیت کاوش:

یک کدام از مزایای اکثری از نرم افزار های تلفن همراه امکان کاوش در آنهاست. به خصوص نرم افزار های فروشگاهی و یا این که خبری، که قابلیت کاوش در آن‌ها عنایت متعددی دارااست. همچون طراحی وب سایت، در دنیای نرم افزار های گوشی هم می بایست به‌این نکته دقت کرد. بنابراین یوزرها نرم افزار نیز براحتی میتوانند تیتر متبوع خویش را کاوش کرده و در شکل وجود به پیوند یا این که آن نصیب هدایت شوند.


- استعمال از آیکون ها:

چند آیکون های استاندارد جهت پیاده سازی نرم افزار های اندروید و IOS تا به امروز پیاده سازی گردیده که طراحان و برنامه نویس ها معمولا از آن ها به کارگیری می نمایند.

ابزار ایجاد کردن نرم افزار های کراس پلتفرم

۵ بازديد

ابزار ایجاد کرد نرم افزار های کراس پلتفرم
تا ایجا با 4 مثال از گونه های آشنا شدیم. حال به سراغ معرفی 13 پلتفرم از نوع طراحی اپلیکیشن در مشهد  کراس خوا‌هیم رفت.

زوجو
با این اپلیکیشن می‌توانید برای پلت هیبت های رایانه های فردی و لپ تاپ ( ویندوز , مک وی اس و لینوکس ) , تلفن های همدم ( IOS ) و حتی رایانه های تک بردی ( مانند رزبری پای ) ایجاد نرم افزار فرمایید.
پلتفرم APPMAKR
این پلتفرم مطلوب برای تشکیل داد نرم افزار های اندروید , IOS و HTML5 می باشد.

مزایای این پلتفرم عباتند از: