شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

ری‌ اکت (React) چیست؟

مرجع رسمي مقاله هاي طراحي اپليكيشن اندرويد در مشهد

ری‌ اکت (React) چیست؟

۵ بازديد

ری‌ اکت (React) چیست؟

ری اکت (React) یک کتابخانه جاوا اسکریپتی برای تشکیل داد رابط کاربری بوده که برای تولید اپلیکیشن‌های پایین اینترنت با به کارگیری از کامپوننت‌ها، قابل استعمال میباشد. برای مثال خصوصیت‌های پر رنگ React می‌قدرت به آسانی، قابلیت و امکان به کارگیری دوباره، امنیت، و سرعت اشاره نمود. React با استعمال از سبک مفهومی ویژه خویش که تحت عنوان Virtual DOM شناخته می شود، قابلیت و امکان ساخت نرم افزار‌های طراحی اپلیکیشن در مشهد  پویا و پاسخگو را آماده می‌نماید.



پیش از این که ظریف‌خیس نظارت کنیم که ری اکت چیست، بد وجود ندارد بدانید یادگیری React، برای بسط دهندگان اینترنت بسیار اصلی میباشد، به این دلیل که بخش اعظمی از کمپانی‌ها از React برای گسترش اپلیکیشن‌های خویش امداد میگیرند. همینطور، یادگیری React خط مش را هموار کرده تا بتوانید با فریمورک‌هایی نظیر Angular و Vue نیز آشنا گردید.



تاریخچه React

React یک کتابخانه جاوا اسکریپتی برای ایجاد کرد رابط کاربری میباشد که نخسین بار بوسیله کمپانی Facebook پیشرفت داده شد. این کتابخانه در سال ۲۰۱۱ به طور داخلی در Facebook به کار گیری و در سال ۲۰۱۳ تحت عنوان متاع همگانی نشر یافت.



با منفعت‌گیری از یک معنی تازه به اسم “کامپوننت”، ری اکت به نحوه نوین از طراحی سایت‌ها دست پیدا کرد. در واقع با به کارگیری از کامپوننت‌ها، React به برنامه نویس ها اذن می دهد تا رابط کاربری را به شکلی بسیار معمولی و کارآمد، توسعه و گسترش دهند.



از‌آن‌جا‌که این کتابخانه برای بازی نقش در پروژه‌های گران قدر توسعه و گسترش داده گردیده، در حین سال‌های اخیر، به طور چشمگیری پرورش کرده و با اعتنا به خصوصیت‌هایی که ارائه میدهد، امروزه یکی دوستداشتنی‌ترین کتابخانه‌های جاوا اسکریپت برای ایجاد کرد رابط کاربری میباشد. این رویش برق‌آسا، یک روی ظلمات هم داراست و نیاز میباشد که برنامه نویس ها، مداوم و پشت سرهم در تکاپوی یادگیری باشند.



تاریخچه ری اکت



آیا ری اکت فریمورک میباشد یا این که کتابخانه؟

تفاوت دربین فریمورک، کتابخانه، ماژول و پکیج، یک کدام از سوال های متداول در میان توسعه و گسترش‌دهندگان بوده که شاید منجر سردرگمی آن ها خواهد شد. به‌دنبال، معنی هر کدام را به طور جدا نظارت میکنیم تا در زمینه‌ی کتابخانه بودن ری اکت، به یک توده‌بندی بدون نقص برسیم.



ماژول

در نرم‌افزار نویسی، ماژول یک قسمت غیر وابسته از کد بوده که میتواند مشمول یک سری توابع، کلاس‌ها، متغیرها و بقیه بخش‌های کد باشد. ماژول‌ها نصیب‌های غیر وابسته و غیر وابسته از سایر کدها می باشند تا با یاری آنها کدهای تکراری کاهش پیدا کرده و برای سازماندهی، در دست گرفتن کد و حفظ آن، آزادی کار داشته باشید.



پکیج

گروه‌ای از ماژول‌ها، پکیج را تشکیل می دهد. مسئولیتی که یک پکیج بر عهده دارااست، توده‌آوری یک سری ماژول میباشد که به صورت مشترک، هدفی یکسانی را دنبال می‌نمایند.



کتابخانه

گروه‌ای از پکیج‌ها، در هسته یک کتابخانه وجود دارا هستند. یعنی مقصود کتابخانه مهیا‌آوری و ارائه بعضی امکان‌های مهیا به اپ‌نویسان بوده تا رئیس چند هزار و حتی میلیون‌ها خط از کد، روز آپ تو دیت شل‌خیس خواهد شد. براین اساس یک کتابخانه به عبارتی چیزی میباشد که اپ نویسی را سریع و از ارتقا وسعت کد خودداری می‌نماید.



فریمورک

در انتهای این سلسله مراتب، به فریمورک می‌رسیم که فیض جلسه گروه‌ای از کتابخانه‌ها میباشد. به صورت ظریف‌خیس، فریمورک (Framework) در نرم‌افزار‌نویسی به گروه‌ای از قواعد، تکنیک‌ها، کتابخانه‌ها و الگوهای پیاده سازی گفته میشود که به نرم افزار‌نویسان یاری می‌نماید تا نرم‌افزار‌های خویش را با سرعت بیشتری بسط دهند. در واقع، فریمورک تحت عنوان یک ساختار نخستین برای بسط اپ‌ها، امکان‌هایی مانند اصلاح پذیری، قابلیت و امکان به کار گیری دوباره کد، تسهیل در مراقبت کد و ارتقاء سرعت گسترش را آماده می‌نماید.



در غایت بایستی بگوییم هرچند که ری اکت با وجود بعضا خصوصیت‌هایی که دارااست، یک قاب‌ورک جاوا اسکریپت شناخته می گردد، اما رسما یک کتابخانه میباشد.



این لایبرری که محبوبیت بخش اعظمی فی مابین بسط دهندگان پیدا کرده برای ایجاد کرد و توسعه و گسترش رابط کاربری (UI) عملکرد داراست. از این این کتابخانه به‌تیتر کتابخانه عکس العمل‌گرا (Reactive) نیز خاطر می شود، اذن میدهد داده‌ها و تغییراتی که در آنان صورت میدهد، به نیکی عکس العمل دهد. این خصوصیت به اپلیکیشن‌نویسان امداد می‌نماید با تکنولوژی‌های مختلفی مانند HTML، CSS، JavaScript ، رابط کاربری بسیار پویا و دینامیک پیاده سازی نمایند.

یعنی در مقابل قاب‌ورک‌هایی مانند Angular یا این که Vue.js که یک چارچوب کاری (framework) دارا هستند، React صرفا به برنامه نویس ها یاری می‌نماید تا UI نرم‌افزار‌های خویش را ساخته و مدیر نمایند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.