شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

مزایای اندروید استودیو

مرجع رسمي مقاله هاي طراحي اپليكيشن اندرويد در مشهد

مزایای اندروید استودیو

۴ بازديد

مزایای اندروید استودیو
۱. کدنویسی سریع
اجرای فوری: هر تغییر و تحول در کد رو در آنی از واحد اجرا می‌کنه سوای اینکه نیاز داشته باشید اپلیکیشنتون رو مجدد فعال سازی نمایید و یا این که اون‌رو آیتم مرمت (Rebuild) قرار بدید. این موجب سریع‌خیس شدن روند تشکیل داد اپلیکیشنتون طراحی اپلیکیشن در مشهد  می‌شه.



ویرایشگر کد هوشمند: با این قابلیت و امکان، پیشرفت‌ی نرم افزار خیلی سریع‌خیس می‌شه. هنگامی دارید کدتون رو می‌نویسید، ویرایشگر با دقت به آنالیز و پژوهش کدتون به شما لیستی از پیشنهادات توسعه یافته‌ای ارائه می‌ده. فقط با فشار دادن کلید Tab می‌تونید هر کدومشون رو که می‌خواید سریعا توی کدتون وارد نمائید!



مشابه‌ساز فوق‌العاده: این امکان به شما اذن می‌ده موردها مختلفی رو مشابه‌سازی فرمایید. شما می‌تونید کد خودتون رو روی تنظیمات دستگاه‌های مختلفی مثل تلفن همراه‌های هوشمند، تبلت‌ها، گجت‌های پوشیدنی و تلویزیون‌های اندرویدی، آزمایش نمائید. قابلیت و امکان‌های فوق‌العاده‌ی دیگه‌ای هم مثل لوکیشن GPS، معیار ژرف اندیشی کانال و ورودی مالتی‌تاچ رو می‌شه با این قابلیت و امکان مشابه‌سازی کرد.



۲. شم یقین از کدنویسی
پوسته‌ و مثال‌های نرم افزار‌ها: تعداد متعددی پوسته و مثال از نرم افزار یار و همدم با IDE آماده گردیده که می‌تونه تحت عنوان مرجع به کارگیری بشه و حتی می‌تونید بخشی از کدتون رو از اونا بردارید! پس اگه قراره یه نرم افزار بسازید این پوسته‌ها و مثال‌ها خیلی کمکتون می‌کنن.



Lintelligence: این قابلیت و امکان به شما یاری می‌کنه خیلی از ایرادات اجرایی، امنیتی و یا این که درست بودن کد رو با یک پیدا نمائید. حدود ۲۸۰ Lint check وجود داره که می‌تونه به شما یاری کنه یک نرم افزار بی‌نقص بنویسید.



۳. ساخت‌و‌ساز ایجاد کرد (Build) فارغ از محدودیت
سیستم ایجاد کرد‌های بسیار مطلوب: این سیستم برای راحتی یوزرها، بسیار منعطف پیاده سازی گردیده. IDE همچنین، به شما سیستم رئیس تعلق اتوماسیون و تنظیمات ایجاد کرد‌های قابل تهیه رو نیز ارائه می‌ده. کد‌های اندروید می‌تونن به خواسته در بر دریافت کردن کتابخانه‌ها وساخت‌های محلی به فعالیت گرفته بشن. این قضیه می‌تونه تشکیل داد نرم افزار‌‌های رو ریلکس‌خیس کنه.



استعمال‌ی راحت برای مجموعه‌های بسط‌: شما می‌تونید ابزار‌هایی از قبیل GitHub رو وارد فضا IDE نمایید. همینطور می‌تونید همواره داده ها رو با تیمتون همگام‌سازی نمائید. در واقع این سیستم به بسط‌دهندگان اذن می‌ده که یک اطراف برای خودشون توی فضای IDE ساخت کنن.



باصرفه‌سازی برای کلیه دستگاه‌های اندرویدی: IDE برای تمامی‌ی اشکال دستگاه‌ها با صرفه‌سازی گردیده. همینطور رویه ساختاریافته‌ی مو جود در IDE به شما این قابلیت و امکان رو می‌ده که برای یک پیاده سازی به خصوص، کد منحصر خودش رو پیاده سازی نمایید.
۴. نرم افزار‌های بی نیاز و متصل
دفاع از C++ و NDK: صحیح مثل هر زبون اپ‌نویسی دیگه‌ای، اینجا هم گسترش‌ی C/C++ جانبداری می‌شه. توی این فضا حتی این قابلیت و امکان هستش که بتونید سینتکس‌های مرتبط با C/C++ رو پژوهش و یا این که ویرایش (Refactor) نمایید. حتی این قابلیت و امکان وجود داره که بتونید CMake و اسکریپت‌های مبنی بر NDK رو سوای ساخت و ساز هیچ تغییری توی IDE اعمال نمائید.



وجود سیستم Firebase و Cloud به طور ترکیب‌گردیده: این IDE یک دستیار Firebase هم داره. این دستیار به شما امداد می‌کنه Firebase رو به نرم افزار متصل نمائید. بوسیله‌ی اون می‌تونید امکان‌هایی مثل احراز نام و نشان و نوتیفیکیشن رو درون دور و اطراف پژوهش نمائید. هم‌اینگونه با Google Cloud هم مخلوط گردیده که به طور کلی یک شیوه بی نقص برای ساختن نرم افزار آماده می‌کنه.



۵. راحتی به کار گیری
ویرایشگر دکوراسیون (Layout): برای وقتی که در XML سرگرم به توسعه و گسترش می باشید، یک ویرایشگر Drag and drop آماده گردیده این فرایند رو آسون‌خیس می‌کنه.



تحقیق APK: تحلیلگر APK جان دار قابلیت و امکان این رو داره که از تمومی محتوای باطن APK شما رو تحقیق کنه. همینطور می‌تونه سایز هر مولفه (Component) رو هم اکران بده. می‌تونید به راحتی خطاها پوشه‌های DEX رو ببینید و همچنین دو APK رو با هم مقایسه کنین.



استودیوی میزان دارایی‌های بُرداری: به امداد این می‌تونین از مدت‌ی بزرگی از تصاویر به کار گیری کنین. یک دایرکتوری به خصوص برای نگه‌داری تصاویر آماده گردیده و همینطور می‌تونید یک پوشه SVD یا این که PSD رو هم مخلوط‌سازی کنین.



ویرایشگر ترجمه: این ابزار استعمال می‌شه تا تمامی‌‌ی منابع به شغل گرفته‌گردیده رو پژوهش و ترجمه کنه. براین اساس نیازی بدین که تموم اون فولدر‌های XML رو به خواسته اثر منابع تحقیق نمائید، وجود ندارد.



با Android Studio استارت به شغل نمائید
به عبارتی‌طور که گفتیم Android Studio، IDE قانونی Google برای بسط نرم افزار‌های Android می باشد. این IDE مطابق IntelliJ IDEA میباشد که ویرایشگر کد قادر و ابزارهای پیشرفت دهنده رو ارائه می‌ده.

Android Studio 3.2.1 مشتمل بر خصوصیت‌های تحت است:

یک سیستم ایجاد کرد مبنی بر Gradle
یک مشابه ساز سریع و بی نیاز از خصوصیت
یک اطراف یک پارچه که می‌تونید برای کلیه دستگاه‌های Android بسط دهید
اجرای سریع برای ساخت و ساز تغییرات در نرم افزار در هم اکنون اعمال فارغ از ساخت و ساز APK تازه
الگوهای کد و یک دست‌سازی GitHub برای یاری به شما در ساخت‌و‌ساز خصوصیت‌های مشترک اپلیکیشن و وارد کردن کد مثال
ابزار و چارچوب‌های آزمایش عظیم
ابزارهای پرزدار برای امداد به شما در حصول به کوشش، امکان به کار گیری، سازش ورژن و بقیه ایرادات
C++ و هواخواهی از NDK
هواخواهی داخلی ازGoogle Cloud Platform ، ترکیب پیام رسان Google Cloud و Google App Engine را آسون می‌کنه
معماری افزونه برای بسط اندروید استودیو از روش پلاگین‌ها


اپلیکیشن نویسی اندروید اکنون تحت عنوان یکی‌از پرطرفدارترین مهارت های دنیای دیجیتال و اپ نویسی در جهان مطرح میشود و سالانه اشخاص متعددی اراده خویش را برای آغاز مسیر یادگیری نرم‌افزار نویسی اندرویدجزم می‌نمایند. برای اگاهی از مفاهیم و اصطلاحات این لهجه نرم افزار‌نویسی به نوشته‌ی علمی مفاهیم و اصطلاحات اساسی نرم افزار نویسی اندروید (راهنمای جامع) رجوع‌کنید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.