شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

افزونه‌های ضروری اندروید استودیو ۲۰۲۱

مرجع رسمي مقاله هاي طراحي اپليكيشن اندرويد در مشهد

افزونه‌های ضروری اندروید استودیو ۲۰۲۱

۵ بازديد

افزونه‌های ضروری اندروید استودیو ۲۰۲۱
پلاگین‌های اندروید استودیو (Android Studio)
در شرایطی که نرم افزار‌نویس و بسط‌دهنده‌ی حرفه ای می باشید که خیلی عالی می دانید افزونه‌ها تا کجاها که به شغل کدنویس نمی‌آیند. در صورتی هم نیستید و در اولیه راهید، در ایرادات و بحران‌هایی که در پروژه‌های گوناگون برایتان پیش میاید به‌نیکی متوجه میشوید طراحی اپلیکیشن در مشهد  چرا به کار گیری از افزونه‌ها ضروری میباشد.

Plugin یا این که پلاگین عنصری قابل انعطاف‌افزاری میباشد. شغل آن این میباشد که خواص‌هایی مشخص و معلوم را به یک اپلیکیشن‌ی کامپیوتری اضافه می‌نماید. مقصود آن خواص‌ها ارتقای منفعت‌وری، نوآوری، سرعت و درکل تجربیات‌ی بسط‌دهنده در آن اپ یا این که دور و بر خاص میباشد. درواقع، مقصود مهمْ بهترکردن کارآیی و کاربردی‌ترکردن اپلیکیشن‌هاست.

افزونه‌های اندروید استودیو هم از این قاعده مستثنی نیستند. کدنویسی کاری دشوار، پرچالش و خسته‌کننده میباشد. هر چیزی که حتی یه خرده از مشقت آن بکاهد و روش‌ در بین‌بُر باشد، اثرگذار اکنون اپ‌نویس و پیشرفت‌دهنده میباشد. پلاگین‌ها میتوانند به عبارتی شیوه های در بین‌بر باشند. افزونه‌هایی که در اینجا معرفی می شوند دقیقا شیوه ‌دربین‌بر می باشند. خودتان میبینید.



۱) Rainbow Brackets
از رنگی‌ترین افزونه استارت می کنیم. احتمالا شمایی که‌این مقاله را می خوانید با کدنویسی آشنا می‌باشید و می دانید پرانتز‌ها و بقیه علائم خیلی خیلی خیلی خیلی حیاتی و اصلی‌اند. ممکن میباشد برای شما هم اتفاق افتاده باشد که پرانتزی یا این که نماد دیگری را گم کرده باشید و وقت متعددی را برای پیدا‌کردنش تلف کرده باشید. شغل این پلاگین‌ این میباشد که به عمل شما رنگ بیفزاید تا با یاری رنگ‌ها چیزی را گم نکنید.

نو این پلاگین با گویش‌های گوناگون اپلیکیشن‌نویسی ( …,Java, Scala, Clojure, Kotlin, Python, Haskell, Agda, Rust, JavaScript) هم سازگار میباشد. این افزونه برای پیشرفت‌دهندگان جدید‌شغل نعمتی میباشد!
۲)String Manipulation
این پلاگین هم فعالیت کدنویسی را برای شما سهل می‌نماید. چطور؟ به شما اذن میدهد به‌راحتی فی مابین طریق‌های متعدد کتابت لغات و کلمات ترکیبی و توابع و گروه‌بندی (مثلا camelCase, snake_case ,kebab-case, SCREAMING_SNAKE_CASE, …) بچرخید و هریک را مطلوب‌خیس میباشد تعیین نمایید. به طبع می دانید این یعنی صرفه‌جویی در وقت و دورزدن یک عالمه تایپ کردن!



۳) Codata
اسم این افزونه را در همه مطالب مربوط به افزونه‌های اندروید استودیو پیدا میکنید. چرا؟ زیرا این افزونه زرنگ‌خیس از دو تای قبل میباشد، یعنی پلاگینی میباشد مطابق هوش تصنعی که می تواند به شما برای کامل شدن‌کردن کدهایتان سفارش بدهد. درواقع این پلاگین گروه‌ای از میلیون‌های قطعه کد (یا این که Code Snippets) از لهجه‌های متعدد مثل Java, Javascript, Python, … را دراختیار شما میگذارد. این یعنی خیر‌صرفا تخت‌گاز کدنویسی شما اضافه می‌گردد، از ایرادات شما نیز به احتمال خیلی خیلی زیاد کاسته می‌گردد.



۴) Name That Color
از اسم این افزونه معلوم میباشد که یک افزونه رنگی میباشد. این افزونه هم میاید و شغل شما‌را نادر می‌نماید. یعنی ناچار نیستید میانه کدنویسی دنبال نام رنگ هم بگردید. به عبارتی‌طور که می دانید کلیه‌ی طیف‌های رنگ‌های گوناگون یک نام اختصاصی به خویش و یک کد ۶ رقمی اختصاصی به خویش (HEX Code) دارا هستند. مثلا، رنگی به اسم قرمز‌رنگ هندوانه‌ای درین عالم وجود داراست که یک کدی هم برای خودش دارااست. در صورتی‌که شما این رنگ را در اپلیکیشنتان میخواهید و صرفا آن کد را دارید کافی میباشد این پلاگین را نصب فرمائید، آن کد را در فولدر رنگ‌های اندروید استودیو وارد نمایید. آن‌گاه و در وقت کدنویسی کد رنگ را وارد فرمائید و این افزونه اسم رنگ را برای شما می‌نویسد.



۵) CodeGlance
تصور کنید یک دانا کد نوشته‌اید و الان می خواهید برگردید آن میانه‌ها مجدد، چه میکنید؟ در حالتی‌که این افزونه را نصب کرده باشید در اندروید استودیو، سمت راستِ ورقه نقشه‌ی کوچکی از کارتان خواهید داشت که روی هر قسمتش که بروید، به عبارتی نصیب تبارک میشود برایتان. مطلقا در کدنویسی‌های خیلی زمانبر به شغل میاید.
۶) Markdown Navigator
چنانچه بخواهید از گویش Markdown در تایپ کردن نرم افزار یا این که اینترنت‌وب سایت اندرویدی سود ببرید، این افزونه برای شماست. شما می توانید باتوجه به پروژه‌ی در دستتان و نیازهایش این پلاگین را به طور کامل منحصر به فرد فرمایید.



۷) TabNine
این پلاگین‌ی اندروید استودیو هم مانند Codata زرنگ میباشد و مطابق AI. این افزونه با ۲۰ گویش متعدد کدنویسی سازگار میباشد. فکر کنید یکی‌از می باشد که با پیش گویی‌های زیرکانه‌اش کدهای شما‌را بی نقص می‌نماید. شاید چندتایی را هم خطا پیش بینی بزند و توصیه بدهد اما به‌هرحال عمل کدنویسی را سریع‌خیس می‌نماید.



۸) Android Input
در صورتی‌که بخواهید متنی (Text) را در اپلیکیشنتان بنویسید، می توانید از این افزونه به کارگیری نمائید. خیر این پلاگین این میباشد که متن ها را ذخیره می‌نماید و نیازی وجود ندارد چیزی را مجدد بنویسید. نیکی دیگر این پلاگین این میباشد که با دیگر گوشه و کنار‌های گسترش‌دهند‌ه‌ی اندروید هم سازگار میباشد.



۹) ADB Idea
این افزونه اندروید استودیو هم چند بین‌بُر (Shortcuts) خیلی خیلی موءثر دراختیار شما می گذارد. البته چه نوع بین‌بری؟ در میان‌برهایی که سرعت گسترش‌دهندگی در اندروید استودیو را فراتر می برند. در صورتی بخواهید داده ها نرم افزار را تمیز یا این که آن را Uninstall یا این که Restart نمایید یا این که کارهایی از این دست، با یک کلیک و به‌راحتی می توانید این امر‌ها را به اندروید استودیو بدهید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.