پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

آرشیو خرداد ماه 1401

مرجع رسمي مقاله هاي طراحي اپليكيشن اندرويد در مشهد

تولید یک وب اپلیکیشن پیش رونده (PWA)

۳۵ بازديد
گوگل در نوشته ی علمی Progressive Web App Checklist طراحی اپلیکیشن در مشهد مقدمات ساخت و ساز یک اینترنت نرم افزار را توضیح داده میباشد.
برای ساخت اینترنت برنامه ها، قابل انعطاف افزارهای متنوعی مانند Lighthouse و Workbox وجود اعطا کرد. که اولین مجانی و برای پیشرفت صفحه ها اینترنت تلاش دارااست و دومین برای ساخت و ساز قابل انعطاف افزارهایی با قابلیت و امکان ارائه سرویس ها در شرایط آفلاین.

ابزاری که به طور اتوماتیک سورس کد CSS را فرمت می‌کند

۳۳ بازديد
ما شاهد ارتقاء چشمگیر محبوبیت طرح‌بندی‌های Flexbox،‌ طراحی اپلیکیشن در مشهد برنامه کودک‌های دقیق CSS، کاربرد SVG، Styleguides، افکت‌های با سبک اینستاگرام، ادغام عمیق‌تر CSS با نرم افزار‌هایی مثل Photoshop و Sketch، و پیش‌پردازنده‌های CSS مانند Sass و Less هستیم.
نه فقط CSS به صورتی خوب در در حال حاضر رشد هست، بلکه با کمک بسیاری از منابع منبع باز (open-source) که این سال منتشر گردیده‌است، چیزی‌های قدرتمندی می‌سازد که هیچ وقت سهل و آسان نبوده هست.
تک تک ابزارهای مو جود در این شرکت‌، افزونه‌های باصرفه‌ای می‌باشند که با یک توضیح مختصر آنان را به شما معرفی می‌کنیم:
کتابخانه‌ها و ابزارهای CSS Animation
Rocket
ابزاری معمولی برای ساخت و ساز برنامه خردسالان‌های وب.
Animate Plus
کتابخانه جاوااسکریپت که به شما امداد می‌کند تا به خواص CSS و ویژگی‌های SVG جان دهید.
Tuesday
کتابخانه خاص CSS animation.
MOTION UI
کتابخانه Sass برای ساخت تحولات و برنامه کودک‌های انعطاف‌پذیر CSS.
Transformicons
دکمه‌ها،‌ نمادها و آیکون‌های متحرک با استفاده از SVG و CSS.
ابزارها و موردها کاربردی CSS
PurifyCSS

معایب و مزایای توسعه نرم‌افزار Open Source

۳۶ بازديد
پس بیایید نگاه ظریف‌تری به‌این زمینه داشته باشیم که منبع گشوده طراحی اپلیکیشن در مشهد یا این که به عبارتی open source به چه معناست و جوانب مثبت و منفی آن برای فعالیت با پروژه‌های open source چیست؟
Open Source چیست؟
مجموعه " open source" در صنعت پیشرفت‌اپ اختراع گردیده‌است و به چیزی اطلاق می گردد که هر کسی بتواند آن را تحقیق کرده،‌ اصلاح نماید و به اشتراک بگذارد. این فرآیند روش خاصی را برای تولید نرم‌افزار‌های کامپیوتری نماد می دهد که به بها‌های همیاری‌ و گسترش جامعه‌مبنا ارج می‌نهد.
برای محافطت از تمامی قسمت‌های مشغول در open source، صاحب و مالک پروژه میتواند از لایسنس Creative Commons به کار گیری نماید. تایید صلاحیت Creative Commons (CC) تمامی را قدرتمند می‌سازد تا شغل های خویش را به اشتراک گذارده، از آن به کارگیری نمایند و چیزی را بر روی آن بسازند.
نرم افزار منبع گشوده معمولا یک کالا قابل انعطاف‌افزاری بدون‌پول میباشد، جایی که بسط‌دهندگان به سورس کد دسترسی دارا‌هستند. آنها می توانند کوشش اپ را افزایش دهند، بعضا از خصوصیت‌ها را اضافه کرده، و ایرادات را برطرف نمایند. مثال‌هایی از این قابل انعطاف‌افزارها مشمول LibreOffice، Mozilla Firefox و Chromium میباشد.
در ازای،‌ یک برنامه منحصر به فرد وجود دارااست که به آن "نر‌م‌افزار منبع بسته" (close source) نیز می گویند . سورس کد اینگونه نرم‌افزار‌ای میتواند صرفا بوسیله خویش صاحبان کد رسیدگی گردیده یا این که تغییر‌و تحول یابد. بعضی از مثال‌های قابل انعطاف‌افزر مخصوص مشتمل بر برخی از محصول ها Microsoft، Adobe یا این که Apple میباشد.
بعضی کمپانی‌ها اپلیکیشن open source را تحت عنوان یک ترازو عالی می شناسند، در حالی که بعضا دیگر بسط ‌نرم افزار close source را ترجیح می دهند. و مطمئنا سبک منبع گشوده دارنده جوانب مثبت و منفی میباشد.
چه چیزی در پیشرفت اپ منبع گشوده عالی میباشد؟
مزایای فردی
چنانچه بگوییم که گسترش‌دهندگان منبع گشوده تصمیم به نوع‌ دوستی و امداد به سایرافراد دارا‌هستند، اکثری از کسانی که‌این نوشته‌ی علمی را می خوانند ممکن میباشد خندیده و به‌این گفته یقین نداشته باشند. البته این علت ذاتی مهم‌ترین دلیلی میباشد که بیشتر عموم بر روی پروژه‌های منبع گشوده فعالیت می‌نمایند.
مداقه مزایای فردی را حداقل نگیرید. این‌ اشخاص حس اثرگذار بودن و خودکفایی دارا هستند.
آشنایی جامعه
محققان و پزشکان با تایپ کردن مقاله‌ها علمی و کمپانی در کنفرانس‌های علمی، تجارب خویش را به اشتراک میگذارند. طراحان UI/UX تجربیات خویش را در Behance و Dribbble به اشتراک می گذارند. نویسندگان کتاب‌های خویش را چاپ کرده یا این که آن‌ها‌را از روش پلت‌هیبت‌های آنلاین به اشتراک می گذارند. پس چرا توسعه و گسترش‌دهندگان این فعالیت را نکنند؟ آنها میخواهند مجال‌های خویش را برای به رسمیت شناخته شدن از دست ندهند.
هنگام فعالیت یا این که اجرای پروژه‌های منبع گشوده شما می توانید این به رسمیت شناخته شدن را به تعدادی نحوه از جامعه پیشرفت‌دهندگان اخذ فرمائید، مثل ساخت پروفایل بهتر گیت‌هاب و کمپانی در اپلیکیشن‌هایی مثل Hacktoberfest.
تبلیغات
درصورتی که شما یا این که کمپانی‌تان به صورت فعالانه در جامعه منبع گشوده کمپانی می کنید،‌ می توانید آوازه خیر و خوبی حصول نمایید. براین اساس در صورتی شما بسط‌دهنده‌ای می باشید که برای خودکار می کنید، جستن شغلی تحت عنوان فریلنسر یا این که کارمند مجموع وقت می تواند برای شما آسوده‌خیس باشد. در صورتی نماینده یک کمپانی گسترش نرم افزار می‌باشید، جستن عده ای که مایل می‌باشند برای شما شغل نمایند یا این که مشتریانی که مایل به درخواست سرویس ها حرفه ای به شما می باشند راحت‌خیس می شود. از این رو توسعه و گسترش نر‌م‌افزار منبع گشوده مجال تبلیغاتی خیر ساخت و ساز می‌نماید.
احساس بها
نیازی به مخفی کردن واقعیت وجود ندارد. فرسودگی شغلی در شغل بسط‌دهندگان وجود داراست. در حالتی‌که مالک کمپانی می‌باشید، با ساخت علت در نیروی کار‌تان برای شرکت کردن در گسترش منبع گشوده،‌ به آن ها نماد می‌دهید که کارشان دارنده قیمت میباشد. آنان خیر فقط بر روی پروژه‌های تجاری شما عمل می‌نمایند، بلکه با فعالیت بر روی پروژه‌های منبع گشوده، ارزشی برای جامعه کلان بسط‌دهندگان مهیا می‌نمایند.
چگونگی نرم افزار
کد منبع گشوده اکثر وقت ها از چگونگی بالاتری شامل است. یک قطعه از اپ ایجادشده به وسیله تیمی از پیشرفت‌دهندگان می تواند از چگونگی تحت‌تری نسبت به گسترش بوسیله هزاران نفر از گسترش‌دهندگان مجرب در استراتژی‌های متفاوت در سراسر دنیا بهره مند باشد. همینطور اشتباهات جانور در نرم افزار منبع گشوده خیلی سریع‌خیس شناسایی می شوند، چون کد به صورت مداوم بوسیله یک سری توسعه و گسترش‌دهنده گزینه پژوهش قرار می گیرد.
امنیت داده‌ها
برای گسترش اپلیکیشن بهتر میباشد از نرم افزار منبع گشوده به کار گیری نمایید چون امنیت بیشتری داراست. جامعه قابل انعطاف‌افزاری تخت گاز خللهای امنیتی را پیدا کرده و گزارش میدهد که معمولا فورا صاحب و مالک قابل انعطاف‌ افزار آن را برطرف می‌نماید.
در شرایطی‌که یک نقص امنیتی در مال قابل انعطاف‌افزاری منحصر به فرد وجود داشته باشد، هیچ کس متوجه آن نمی شود تا‌زمانیکه کسی قربانی این ارعاب امنیتی گردد.
همینطور محصول ها منبع گشوده نمی‌توانند عمدا از داده‌های یوزرها همچون برخی کمپانی‌های قابل انعطاف‌افزاری منحصربه‌فرد سوءاستفاده نمایند. جامعه متوجه این سوءاستفاده میگردد، در این‌حالت اعتبار برنامه و صاحب و مالک آن وخیم می شود.
قابلیت و امکان سفارشی‌سازی
توسعه و گسترش اپلیکیشن منبع گشوده معمولا بدین معناست که شما در اکنون گسترش قابل انعطاف‌افزاری می‌باشید که به راحتی قابل سفارشی‌سازی میباشد. از‌آنجا که سورس کد این کالا گشوده میباشد، یک پیشرفت‌دهنده می تواند به راحتی تغییراتی را در همت رابط بیفزاید.
چه چیزی در گسترش اپلیکیشن منبع گشوده عالی وجود ندارد؟
سو‌ءتفاهم‌ها و عدم برقراری رابطه مطلوب
میتوانید انتظار داشته باشید تولیدها خویش را بهبود اعطا کرد یا این که در موضوعی امداد‌کننده باشید،‌ ولی ممکن میباشد بدون چاره گردید با اشخاص مخلتفی واکنش داشته باشید. برخی‌ها ممکن میباشد از شما انتظار داشته باشند به درخواست‌های آنها جواب دهید. بعضا دیگر ممکن میباشد PRها را برای بهبود جنس شما بگشایند، البته شما بایستی شرایطی را درمورد کیفیت موردها و طرز مخلوط آنان توضیح دهید.
در نقطه پایان، هیچ تضمینی نیست که یاری جامعه منجر کم شدن چگونگی نشود. به همین برهان بسیار قابلیت دارااست شما در غایت کد کسی را ریفکتور فرمائید و با مخلوط نکردن این تغییرات عموم را ناامید فرمائید.
ارعاب برای قیمت مهم کسب و کار
شما هیچ زمان نباید چیزی را که دارنده قیمت اساسی در کسب و کار‌تان میباشد را با گسترش منبع گشوده جاری ساختن دهید. در صورتی یک سر تجاری در فعالیت شما وجود داراست، برای ایده یا این که راهی که پیاده‌سازی بیزنس شمارا مخصوص ساخته میباشد نباید از منبع گشوده به کارگیری نمائید تا در دسترس رقبا قرار نگیرد. با این درحال حاضر، در صورتی ایده یا این که ابزاری دارید که می تواند سوای هیچ خسارت و زیانی به بیزنس‌تان بوسیله مردم مصرف شود، برای گسترش آنان از منبع گشوده استفاد نمایید.
سود‌گیری
پروژه‌های منبع گشوده فواید بخش اعظمی دارااست که می تواند به شما امداد‌های متعددی نماید. شما میتوانید در پروژه‌های منبع گشوده همیاری فرمایید. برای این شغل آغاز ریپازیتوری‌های گیت‌هاب خویش را برای مردم گشوده نمایید و آنها را از روش رسانه‌های اجتماعی، وب لاگ یا این که انجمن‌های توسعه و گسترش‌دهندگان به بقیه افراد معرفی فرمائید.
منبع گشوده سبب پرورش سریع شما تحت عنوان گسترش‌دهنده میشود و فیض سودمندی را برای تک تک جامعه به ارمغان میاورد. در عین اکنون، عملکرد نکنید تا به اینگونه جامعه باارزشی که‌این تمامی پروژه منبع گشوده خوب را در دست شما میگذارد زخم بزنید.

Hashing برای کرک پسورد چیست؟( بخش دوم)

۲۶ بازديد
هش ها حدودا از هر نوع محتوای دیجیتالی قابل ساخت و ساز می‌باشند. طراحی اپلیکیشن در مشهد اصولا هر نوع محتوای دیجیتال میتواند به طور باینری ( اکران دودویی و یا این که به طور دنباله ای از صفر و یک ها) نیز اکران داده خواهد شد. به همین انگیزه میباشد که همگی محتواهای دیجیتال( دربرگیرنده تصاویر، ورقه ها و ...) میتوانند هش شوند. امروزه اشکال مختلفی از توابع هش وجود دارا هستند که بعضا از آن ها نسبت به سایرین امن خیس میباشند. هش هایی که در نصیب پیشین برای شما ذکر کردیم با به کار گیری از MD5 ساخت و ساز گردیده بودند. توابع هش متعدد در اندازه هش ها و همچنین نوع هش هایی که ساخت میگردند متعدد هستند. محتوای شبیه در تابع هش شبیه همواره یک هش اثبات را ساخت می نماید. ولی دقت داشته باشید که یک تغییر‌و تحول خرد در ورودی میتواند تک تک هش را تغییر‌و تحول دهد. برای مثال:
2FF5E24F6735B7564CAE7020B41C80F1
یک هش برای پاراگراف Hi my name is Megan میباشد که صرفا والا کردن صحبت M برای واژه Megan تمام هش را تغییر‌و تحول داده میباشد. هش ها در واقع توابع یک طرفه ای می‌باشند( به‌این مفهوم که نمیتوان آنان را معکوس کرد). این به آن شکل میباشد که هش ها( اختصاصی و معکوس ناپذیر) می‌توانند به نوعی تحت عنوان نوعی تاثیر انگشت دیجیتال برای محتوا به کارگیری شوند.

آشنایی با بوت استرپ( بخش سوم)

۳۳ بازديد
بعضی وقتها در حالتی که ما از کلاس های متعددی به طراحی اپلیکیشن در مشهد کارگیری کنیم کدهایمان آلوده و کثیف و شلوغ میشود. ما میتوانیم امروزه تارنما های بسیار متعددی را مشاهده کنیم که بر شالوده بوت استرپ مندرج اند دارنده ظاهری یکسان میباشند و به مشقت می قدرت در میان آن ها تفاوتی را قائل شد.
با وجود این که نکات بسیار مثبتی که درباره بوت استرپ تحت عنوان یکی شایسته ترین قاب ورک های CSS وجود داراست نکات منفی نیز درباره این کادر ورک وجود دارااست البته غلبه این نکات مثبت سبب گردیده‌است که امروزه این قاب ورک تحت عنوان یکی‌از پایدارترین کادر ورک های CSS شناخته خواهد شد.
کادر ورک Semantic UI از شایسته ترین قاب ورک های CSS( نصیب نخستین)
این کادر ورک یکی‌از دیگر از کادر ورک های CSS میباشد که به رقابت با بقیه قاب ورک های CSS پرداخته میباشد. یکی مهمترین خصوصیت های این قاب ورک آن میباشد که دارنده رویکردی مخصوص میباشد به دلیل آنکه بر روی یک HTML مخاطب پسند فعالیت دارد و همین قضیه نیز منجر خاص شدن این قاب ورک شد‌ه‌است. رویه HTML مخاطب پسند سبب گردیده‌است که یادگیری این قاب ورک بسیار ریلکس باشد و یوزرها مبتدی و تازه کار به راحتی بتوانند آن را بیاموزند. وقتی که شما از این قاب ورک به کار گیری می‌کنید میتوانید تصاویر را به راحتی با کلاس ui image اکران دهید و در صورتیکه قصد داشته باشید که اندازه آن را تغییر تحول دهید میتوانید به راحتی کلاس small را به آن اضافه فرمائید.

مثال هایی فوق العاده از داکیومنت سازی برای پروژه ها

۳۷ بازديد
وقتی که شما یک چیز فوق العاده ساخت و ساز می‌کنید طراحی اپلیکیشن در مشهد این بسیار عالی خواهد بود که نمونه هایی را برای آن تولید فرمائید. ما در‌این قسمت قصد داریم برخی از مهم‌ترین پروژه هایی که در جاوا اسکریپت ساخت گردیده اند و برای آنان داکیومنت در مشت میباشد را برای شما بیاوریم. همه این ها آیتم های بهتر می‌باشند که می‌توانید متناسب با ذوق خویش هر کدام از آن‌ها‌را گزینش نمائید.
خلاصه و توده بندی
امیدوارم که تفحص این مقاله برای شما اثر گذار بوده باشد و به معیار متعددی به شما امداد کرده‌با‌شد تا بتوانید برای پروژه های جاوا اسکریپت خویش داکیومنت بنویسید. امروزه بخش اعظمی از پیشرفت دهندگانی که به طور تخصصی در قضیه اپ نویسی با استعمال از لهجه نرم افزار نویسی جاوا اسکریپت شغل دارا هستند داعیه دارا هستند که داکیومنت نویسی می‌تواند کلید توفیق یک پروژه بهتر باشد که اینجانب نیز به شدت با این مورد موافق هستم. در واقع به لحاظ اینجانب داکیومنت ها می‌توانند یک نمای کلی از پروژه شما‌را به یوزرها بدهد تا به راحتی بتوانند از پروژه های شما به کارگیری نمایند و داده ها مایحتاج خویش را بدست بیاورند. به این ترتیب در شرایطی‌که شما هم جز اشخاصی می‌باشید که عشق و علاقه مند می‌باشید تا پروژه های جاوا اسکریپت خویش را به طور همگانی منتشر فرمایید پیشنهاد ما به شما این میباشد که قطعا کارایی نمائید مستنداتی را برای آن فراهم فرمایید تا کاربرانی که قصد دارا‌هستند از این پروژه ها استعمال نمایند به راحتی بتوانند با پروژه شما فعالیت نمایند و نیازی به پژوهش همه کدهای شما برای پی بردن این که چه‌طور بایستی با پروژه شما عمل نمایند نداشته باشند.

چرا باید از دیتا بایندینگ در برنامه نویسی اندروید استفاده کنیم؟

۳۴ بازديد
در صورتی تا به حالا خودتان متوجه نشده اید اینجانب در یک نمونه قصد دارم طراحی اپلیکیشن در مشهد توضیح دهم که به کار گیری از دیتا بایندینگ می‌تواند چه مزیت هایی را برای شما داشته باشد. اذن دهید فرض کنیم که شما یک منو دارید که در آن سه دکمه فردی سازی گردیده وجود دارا‌هستند که هر دکمه دارنده یک layout باطن خویش است.
یک راه و روش برای ساخت‌و‌ساز همگی این مورد ها به کار گیری از 4 XML layout متفاوت است که یکی‌از برای لایه اساسی و 3 گزینه دیگر برای هر مورد از دکمه ها میباشد.
شما به ایفا این شغل مستلزم می باشید به این دلیل‌که هر دکمه مخاطب شما‌را وارد نصیب مختلفی از نرم افزار می نماید و براین اساس مستلزم متن و تصویر جدیدی است.
در‌پی یک لایه برای دکمه را تولید کرده ایم:
android:orientation="vertical"
android:layout_gravity="center_horizontal"
android:layout_height="wrap_content"
android:layout_width="wrap_content">
android:id="@+id/imageView"
android:layout_height="100dp"
android:layout_width="100dp"
android:src="@drawable/image_name"
android:adjustViewBounds="true"
android:scaleType="centerInside"
/>
android:id="@+id/textView"
android:gravity="center_horizontal"
android:layout_height="wrap_content"
android:layout_width="match_parent"
android:text="Image Text"
android:textSize="16sp" />
دقت داشته باشید که در این مکان زیاد عمل تکراری اجرا نمی دهیم به این دلیل که ما صرفا 3 طرح گوناگون داریم اما در شرایطی‌که به صدق درباره آن تصور کنید متوجه می‌شوید که یک عمل تماما خسته کننده را اجرا می دهید که تماما اتلاف وقت میباشد. در‌صورتی‌که طرحی را در لحاظ بگیرید که طرح های بغرنج تری را داشته باشد که ممکن میباشد محصول ها و تصاویر مختلفی را به یوزرها خویش ارائه دهد تایپ کردن کدهای مرتبط با آن قادر است بسیار خسته کننده باشد.
با به کار گیری از دیتا بایندینگ ما صرفا یک لایه XML را ساخت‌و‌ساز خوا هیم کرد که میتواند برای کلیه دکمه های ما گزینه به کار گیری قرار گیرد.

REST در مقابل SOAP: جیسون کانکشن( بخش اول)

۳۸ بازديد
در بالا این داده با به کار گیری از یک پروتکل پیام رسانی که SOAP نامیده طراحی اپلیکیشن در مشهد می شد به XML منتقل شد( نمونه پایین را ببینید). با این حالا XML برای مدیر در جاوا اسکریپت بسیار زمان بر و دشوار بود. جاوا اسکریپت پیش از این دارنده شی ها بود که تحت عنوان روشی برای اکران اطلاعات در گویش به شمار می آمد. به این ترتیب Douglas Crockford بخشی از این نوع اکران را گرفت و آن را تحت عنوان فرمت داده ای تازه معرفی کرد که بعد ها آن را فرمت داده ای جیسون نامید. جیسون برای تلاوت اشخاص و همچنین parse کردن بوسیله مرورگر بسیار بی آلایش خیس بود.
REST در مقابل SOAP: جیسون کانکشن( قسمت دوم)
در طی سال 2000 میلادی یک تکنولوژی اینترنت خدمت دیگر که Representational State Transfer یا این که به اختصار REST نامیده می‌شد مکان SOAP را برای جابجایی اطلاعات گرفت. یکی مهم‌ترین مزیت های نرم‌افزار نویسی با به کارگیری از API های REST این میباشد که شما میتوانید از دو نوع فرمت داده ای به کارگیری فرمایید( خیر صرفا XML و جیسون بلکه شما میتوانید از HTML نیز در آن به کارگیری فرمایید). از آنجائی که توسعه و گسترش دهندگان اینترنت جیسون را به XML ترجیح می دادند براین اساس آن ها استعمال از REST را به SOAP ترجیح می دادند. همان گونه که *******tyantyn Kharchenko در وب لاگ Svitla ذکر می نماید: " از بخش اعظمی از جهات متفاوت توفیق REST به جهت به کارگیری از فرمت جیسون میباشد به دلیل آن که به کارگیری از آن در اکثری از پلتفرم های گوناگون معمولی میباشد".
امروزه فرمت داده ای جیسون تحت عنوان یک نحوه استاندارد برای تبادل داده بین یوزرها گوشی و اینترنت و خدمت های مرتبط با بک اند میباشد.