شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

هر آنچه بایستی در رابطه با پیاده سازی دکمه های نرم افزار بدانید

مرجع رسمي مقاله هاي طراحي اپليكيشن اندرويد در مشهد

هر آنچه بایستی در رابطه با پیاده سازی دکمه های نرم افزار بدانید

۴ بازديد

هر آنچه بایستی در باب پیاده سازی دکمه های نرم افزار بدانید
دکمه ها یکی‌از بزرگترین اجزای رابط کاربری در یک نرم‌افزار می‌باشند. از آنجایی که پیاده سازی این اجزا نازکی و ابتکار متعددی مورد نیاز داراست، تصمیم گرفتیم هر آنچه دراین باره نیاز دارید را به شما معرفی کنیم تا در پیاده سازی دکمه ها طراحی اپلیکیشن در مشهد  ریلکس خیس باشید.

گزینش اندازه مطلوب برای دکمه های نرم افزار
بایستی سایز دکمه را به نحوی در حیث بگیرید که تمامی اشخاص به راحتی بتوانند روی آن کلیک نمایند. در صورتی‌که در پیاده سازی خویش می خواهید تعدادی دکمه را در کنار هم قرار دهید، خوب میباشد در بین دکمه ها مسافت ای را قرار داده تا مخاطب ریلکس خیس روی دکمه متبوع خویش کلیک نماید.

پیاده سازی متمایز دکمه از دیگر عنصرها
در حالتی‌که دکمه ای که پیاده سازی می کنید مانند سایر موادسازنده جانور در کاغذ باشد، دقت استفاده کننده را جلب نمیکند و ممکن میباشد مخاطب متوجه نشود با چه عنصری مواجه شد‌ه‌است. این پرسش را از خویش بپرسید که در حالتی که استفاده کننده نتواند دکمه را از سایر موادسازنده UI تشخیص دهد، چه گونه می تواند با نرم افزار به خیر فعالیت نماید؟

قرار وجود ندارد یوزرها تلاش دکمه های شمارا پیش بینی بزنند
هیچ کاربری از این مورد خوشش نمی آید که کوشش دکمه ها را پیش بینی بزند. شما تحت عنوان طراح UI یک نرم افزار وظیفه دارید شغل را برای یوزرها بی آلایش فرمائید و با به کار گیری از متن یا این که آیکون، کاربر را به غرض خویش مجاورت فرمایید. یوزرها نرم‌افزار شما نباید در نرم افزار سرگردان شوند و بی انگیزه گشت و گذار نمایند. می دانیم که فضای متعددی برای تایپ کردن متن ندارید، البته می توانید تنها از یک فعل استعمال فرمایید تا مخاطب متوجه خواهد شد هر دکمه چه کاری جاری ساختن می‌دهد.
مکان گذاری دکمه را مانند ذوق وسلیقه استفاده کننده اجرا دهید
در پیاده سازی نرم افزار در صورتیکه می خواهید با یوزرها خویش در تعامل باشید، بایستی دکمه ها را دقیقا در جایی قرار دهید که مخاطب انتظار آن را داراست. انتظار نداشته باشید که استفاده کننده دکمه شما‌را شکار نماید، بدین ترتیب دکمه ها را در دسترس مخاطبان قرار دهید.

از رنگ های دیدنی در پیاده سازی رابط کاربری به کار گیری نمائید
قطعا دکمه های نرم افزار در سالیان اخیر تغییرات متعددی داشته میباشد. البته مدام این کنتراست و رنگ دکمه ها بوده که یوزرها را به سمت کلیک های مقصود دار هدایت نموده است. مخاطب بایستی بتواند محتوای اپلیکیشن شما‌را فهم و شعور نماید و به راحتی با دکمه ها و اِلِمان ها فعالیت کند. گزینش رنگ در پیاده سازی UI می بایست به نحوی باشد که بتوانید مخاطب را به راحتی به سمت هدف ها خویش هدایت فرمایید.

نکته: دکمه های منفی نرم افزار را در جایی قرار دهید که استفاده کننده به راحتی آن‌ها‌را پیدا نکند.

به کار گیری از Bottom Sheet
امروزه Bottom Sheet یکی وسیع ترین کامپوننت های متریال صفحه آرایی در نرم‌افزار نویسی تلفن همراه هست. این آیتم به شما این قابلیت و امکان را می دهد تا در ذیل ورقه یک نوار پیاده سازی فرمائید و قسمت های خویش را در آنجا اکران دهید. همینطور می‌توانید این نوار را به نحوی پیاده سازی کنید که استفاده کننده آن را به سمت بالا بکشد و قسمت های بیشتری را ببیند.

توجه داشته باشید که امروزه به کار گیری از Bottom Sheet ها، به یک استاندارد در پیاده سازی نرم افزار تبدیل گردیده است. بدین ترتیب تا حد قابلیت و امکان همت فرمایید از آن‌ها استعمال فرمائید.
دکمه های ورود و نام نویسی را برای یوزرها ریلکس نمایید
امروزه کلیه ما از نرم افزار های متعددی به کارگیری می‌کنیم و با اعتنا به‌این مسئله، به خیال سپردن اسم کاربری یا این که راز عبور فعالیت راحتی وجود ندارد. داده های عددی قانونی که از طرف Intel Security در سال 2016 منتشر شد نماد می دهد که 37 درصد یوزرها دست‌کم هفته ای یکبار سر عبور خویش را فراموش میکنند. با اعتنا به گسترش تکنولوژی در سال 2020 می توانید از طریق هایی مانند تاثیر انگشت و تشخیص صورت استعمال فرمائید تا استفاده کننده را شل خیس نمائید. بدین ترتیب تا حد قابلیت کوشش فرمایید عملیات ورود و نام نویسی را برای یوزرها بی آلایش خیس فرمائید.

یاری نمایید یوزرها عملیات خویش را حق تقدم بندی نمایند
تلاش فرمائید هرچیزی که جلوی جلو رفتن استفاده کننده را می گیرد از فی مابین ببرید. این فعالیت را می‌توانید با جفت کردن کنتراست و رنگ به یار و همدم یک لایه بندی مطلوب برای دکمه های نرم افزار اعمال دهید.

با این شغل می‌توانید دقت استفاده کننده را به سمت یک عملیات اصلی جلب فرمایید و عملیاتی که در لحاظ دارید را از دیگر بخشها متمایز فرمائید. تعیین سایه پر‌نور های مطلوب برای دکمه های نرم افزار می‌تواند به شما یاری دهد تا مخاطب به راحتی متوجه تمایز در میان قسمت های متفاوت گردد.

قرار دادن دکمه ها در مکان مطلوب و به کارگیری از سایه پر‌نور ها و لایه بندی مطلوب، می‌تواند به جلو رفتن مخاطب یاری دهد تا زودتر با دکمه کال تو اکشن مواجه گردد و بتواند با آن تعامل برقرار نماید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.