شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

نکات اولیه در پیاده سازی نرم افزار گوشی

مرجع رسمي مقاله هاي طراحي اپليكيشن اندرويد در مشهد

نکات اولیه در پیاده سازی نرم افزار گوشی

۶ بازديد

نکات نخستین در پیاده سازی نرم افزار گوشی
سالهاست که با گسترش و هوشمند شدن گوشی ها بخش اعظمی از عموم عالم خلال سایت های اینترنتی با اشکال نرم افزار های گوشی های اندروید و یا این که آیفون رمز و شغل دارا هستند. به همین جهت پیاده سازی نرم افزار تلفن همراه امروزه همچون طراحی وب اینترنتی عنایت داراست و رونق روزافزون پیاده سازی و ارتقا پیشنهاد تشکیل داد نرم افزار تلفن همراه بوسیله دوست داران و یا این که مدیران موسسه ها به موسسات پیاده سازی نرم افزار های تلفن همراه خویش نشانه دهنده عنایت این طراحی اپلیکیشن در مشهد  زمینه میباشد.

یک نرم افزار گوشی (mobile app) اپلیکیشن یا این که قابل انعطاف افزاری میباشد که جهت انجام بر روی تلفن همراه های تلفن همراه پیاده سازی گردیده‌است. اما همان گونه که می‌دانید همچون دنیای کامپیوترها سیستم ادله های مختلفی تا به امروز برای گوشی ها عرضه گردیده برای مثال اندروید، IOS ، ویندوز فون و ... که درین بین سیستم برهان اندروید (Android) که بوسیله کمپانی گوگل ساخته و عرضه گردیده یک کدام از پرطرفدارترین و شایسته ترین سیستم های ادله تلفن همراه میباشد و اینک بیشتر نرم افزار های گوشی نیز برای این سیستم پیاده سازی و نرم‌افزار نویسی میشوند. اما جایگاه دوم نیز به سیستم استدلال IOS کمپانی اپل وابستگی داراست که بر روی تلفن همراه های ایجاد کرد این موسسه به اسم IPHONE نصب و استعمال میگردد.

البته پیاده سازی نرم افزار های گوشی شغل چندان سادگی وجود ندارد. هم از دید فنی و هم از نگاه جذب یوزرها. به خاطر داشته باشید که هر چه یک طراح و اپ نویس نرم افزار تلفن همراه مخاطبان و یوزرها بیشتری را جذب نماید، چیره خیس میباشد. از این رو اصول پیاده سازی نرم افزار های گوشی می بایست بوسیله عده ای که در این باره عمل دارا هستند، به توجه رعایت خواهد شد. این اصول مشتمل بر یکسری نکات و مواقعی می باشند که هر نرم‌افزار نویس و طراح یک نرم افزار اندروید و یا این که IOS می بایست بداند و آن ها را به توجه رعایت نماید.

به خاطر داشته باشید که ایجاد کرد نرم افزار های گوشی یک دانش و بلکه هنری میباشد که قواعد و اصول خاص خویش را داراست که بایستی این قواعد در لحاظ گرفته شوند. در اینجا جهت شناخت شما خوانند‌گان گرامی و هوا داران به‌این مباحث، نکات مورد نیاز در این مورد را به شما معرفی می‌کنیم:


- داشتن یک طرح مشخص و معلوم:

اینکه در بالا طرح کلی اپلیکیشن متبوع خویش به یاروهمدم رنگ ها، فونت ها، تیترها، عکس ها، محل منوها، هیبت ها و بقیه قسمت های نرم افزار تلفن همراه شما چه‌گونه می بایست در صفحه های و قسمت های آن قرار بگیرند را از آغاز در طرح اول (Layout) بایستی به توجه معین گردد.


- حدس اندازه ها برای فریم های متفاوت گوشی ها:

این نکته را هم می بایست در حیث گرفت که لزوما کلیه گوشی ها دارنده یک سایز و ارتفاع و پهنا نیستند بلکه استاندارد قاب گوشی موبایل های ساخت گردیده به وسیله شرکتهای Samsung، Htc، Nokia،Nexus یه خرده با یکدیگر مختلف میباشد. (به خصوص تلفن همراه های Nexus)


- واحد استاندارد مسافت ها:

در فریم بندی و ساخت وب سایت ها و همینطور نرم افزار های تلفن همراه، بایستی فواصل را بر طبق واحد پیکسل (pixel یا این که به اختصار px) در لحاظ گرفت.


- داشتن UI مطلوب:

ظواهر یک نرم افزار تلفن همراه می بایست به طوری ظریف و حرفه‌ای پیاده سازی گردیده باشد، که مخاطب هنگام فعالیت کردن با آن حس راحتی نماید و از فعالیت کردن با آن لذت پیروز شود. یک طراح UI نرم‌افزار های گوشی به زیبایی و ظواهر تک تک قسمت های نرم‌افزار بایستی اعتنا کافی داشته باشد.


- دکوراسیون مطلوب موادتشکیل دهنده:

دکوراسیون مطلوب پیوند ها، منوها، عکس ها و بقیه المان ها و موادسازنده یک نرم افزار تلفن همراه عمل هر کسی وجود ندارد. بلکه برنامه نویس ها و طراحان ماهر دراین باره به نیکی می‌دانند که تنوع رنگ های بکار رفته در منوها و همینطور سایز عکس ها و پیاده سازی ظریف منوهای اپ های گوشی میتواند مخاطب را جذب کرده و او را دفعات آتی هم ترغیب به ادامه شغل و به کارگیری از آن نرم افزار نماید.


- آسانی:

قطعا از کهن ها شنیده اید که می اعلام کردن: "آسانی و برازندگی". آری هنوز هم در بخش اعظمی از کارها معاش روزانه ما در قرن بیستم این ضرب المثل بصورت یک قاعده و اصل اساسی رعایت می‌گردد. مثلا در دنیای پیاده سازی نرم افزار های گوشی. هر چه رابط کاربری بی آلایش خیس باشد یوزرها ریلکس خیس میتوانند از تجهیزات آن به کارگیری نمایند.آسانی در پیاده سازی نرم افزار گوشی در معنای کهن بودن وجود ندارد بلکه رعایت اصولی میباشد که سبب می‌گردد یم اپلیکیش در عین امروزی و خوشگل بود از هر سیرتکامل عدم وضوح به دور باشد.


- قابلیت و امکان بروز رسانی:

یکی‌از نکات مهمی که در دنیای ساخت سایت ها و همینطور نرم افزار های تلفن همراه بایستی به آن اعتنا کرد، امکان بروز رسانی و به روز (update) آن میباشد. حتما بخش اعظمی از قابل انعطاف افزارها، تارنما ها و نرم افزار ها امروزه نیاز به آپ تو دیت رسانی هر یک‌سری وقت یکبار دارا‌هستند. مثلا تغییرات فنی در قضیه اپ نویسی جهت برطرف کردن بعضی ایرادهای قابل انعطاف افزاری (Bug) که ممکن میباشد بخش اعظمی از آن‌ها به گذر زمان فرصت خویش را نماد دهند و همینطور تغییر تحول و بروزرسانی در ظواهر اپلیکیشن (چینش منوها، رنگ ها، تولید تنوع بیشتر و خوب در فضای اپلیکیشن، عکس ها، اسلایدهای عالی و ...)


- قابلیت کاوش:

یک کدام از مزایای اکثری از نرم افزار های تلفن همراه امکان کاوش در آنهاست. به خصوص نرم افزار های فروشگاهی و یا این که خبری، که قابلیت کاوش در آن‌ها عنایت متعددی دارااست. همچون طراحی وب سایت، در دنیای نرم افزار های گوشی هم می بایست به‌این نکته دقت کرد. بنابراین یوزرها نرم افزار نیز براحتی میتوانند تیتر متبوع خویش را کاوش کرده و در شکل وجود به پیوند یا این که آن نصیب هدایت شوند.


- استعمال از آیکون ها:

چند آیکون های استاندارد جهت پیاده سازی نرم افزار های اندروید و IOS تا به امروز پیاده سازی گردیده که طراحان و برنامه نویس ها معمولا از آن ها به کارگیری می نمایند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.