پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

Activity

مرجع رسمي مقاله هاي طراحي اپليكيشن اندرويد در مشهد

Activity

۱ بازديد

Activity
یک activity یا این که کار علامت دهنده یک کاغذ منفرد با یک رابط مخاطب میباشد از جمله ، یک اپ آدرس اینترنتی ممکن میباشد فعالیتی داشته باشد که لیستی از پست الکترونیک های تازه را نشانه دهد ، کار دیگری برای تایپ کردن پست الکترونیک و شغل دیگری برای تلاوت پست الکترونیک ها داشته باشد اگرچه این شغل ها با هم همیاری می نمایند تا تجارب کاربری منسجمی را در اپ نشانی اینترنتی ساخت و ساز نمایند ، با این اکنون از همدیگر جدا می‌باشند به همین ترتیب در حالتی‌که نرم افزار آدرس اینترنتی اذن دهد ، نرم افزار دیگری هم میتواند هریک از این عمل طراحی اپلیکیشن در مشهد  ها را آغاز نماید.

از جمله ، یک نرم‌افزار دوربین می‌تواند فعالیتی را در اپلیکیشن آدرس اینترنتی استارت نماید که نشانی اینترنتی جدیدی را ساخت می نماید تا مخاطب بتواند یک عکس را به اشتراک بگذارد . در شرایطی که طرحی بیشتراز یک شغل داشته باشد ، یکی‌از آن ها می بایست تحت عنوان فعالیتی که هنگام راه‌اندازی نرم‌افزار ارائه می‌شود نماد گذاری خواهد شد

یک شغل بصورت ذیل کلاس کلاس Activity بصورت ذیل طراحی می‌شود:
{}public class MainActivity extends Activity
در حال حاضر ببینیم که یک Activity را چه‌طور می اقتدار تشکیل داد. در واقعیت برای ایجادActivity ها دو راه و روش وجود داراست : منش اولیه که به طور دینامیک و پویا میباشد از نرم‌افزار نویسی جاوا اندروید به کارگیری می گردد و منش دوم از XML استعمال میشود. روشی که بیشتر استعمال می شود، پیاده سازی Activity ها با استعمال از XML میباشد چون این فعالیت سهل و آسان خیس میباشد همینطور با تقلید از استعمال از این طریق کد های مرتبط با GUI یا این که اطراف گرافیکی را از کد های مرتبط با روش تلاش موادتشکیل دهنده درون این دور و بر گرافیکی که در گویش جاوا نوشته می گردند را می قدرت از یکدیگر مستقل تشکیل داد و بااین طرز Debug کردن نرم افزار هم سهل و آسان خیس میشود.



services
یک service یا این که خدمت به دلایل متفاوت، جایی برای هدف ها همگانی برای اجرای اپ در دور نما میباشد. خدمت کامپوننتی میباشد که برای ایفا عملیات وقتگیر دوران یا این که اعمال شغل برای فرآیندهای از رویکرد بدور در دور‌نما انجام میشود. یک خدمت رابط کاربری ارائه نمی دهد. از جمله ، ممکن میباشد یک خدمت در بگراند موسیقی را پخش نماید ، در حالی که استفاده کننده در نرم‌افزار دیگری میباشد ، یا این که ممکن میباشد اطلاعات را از روش کانال اخذ نماید فارغ از اینکه تعامل استفاده کننده با یک کار مسدود گردد ، در‌این حالت یک عمل دیگر ، می‌تواند خدمت را آغاز کرده و اذن دهد تا برای تعامل با آن انجام خواهد شد یا این که به آن متصل خواهد شد. در واقع دو خدمت تماماً متمایزکه نو استارت گردیده اند در ارتباط روش رئیس یک اپلیکیشن به سیستم می‌گویند که تا هنگامی که کارشان به نقطه پایان نرسد ، آنها‌را فعال نگه دارااست. که قادر است همگام سازی بعضی از اطلاعات در بگراند یا این که پخش موسیقی حتی بعد از رخنه‌ مخاطب از نرم افزار همچنان باشد. همگام سازی اطلاعات در دورنما یا این که پخش موسیقی نیز همدم میباشد.

خدمت بصورت پایین طراحی می‌شود:
{}public class MyService extends Service

services
Broadcast Reciver
گیرنده پخش یا این که Broadcast Reciver یک کامپوننت میباشد که سیستم را توانا می سازد به نرم افزار اذن دهد تا به اعلامیه های پخش در سراسر سیستم جواب دهد. از‌آنجا‌که گیرنده های پخش یکی از دیگر از ورودی های تماماً معین گردیده در اپ می باشند ، این سیستم میتواند حتی به نرم‌افزار هایی که اکنون اعمال نمیشوند ، پخش را تحویل دهد.

بدین ترتیب ، از جمله ، یک نرم افزار میتواند یک زنگ هشدار را برای ارسال یک اعلان طرح ریزی نماید تا به مخاطب راجع‌به یک روی داد آجل بگوید و با تحویل آن زنگ به BroadcastReceiver اپلیکیشن دیگر نیازی به اجرای نرم افزار تا مجال زنگ وجود ندارد و هشدار بی صدا می‌شود.



اکثری از پخش ها از سیستم سرچشمه می‌گیرند مثلا ، پخش کننده ای اعلام می نماید شیت سکوت میباشد ، باتری معدود میباشد یا این که تصویری گرفته شد‌ه‌است. اپلیکیشن ها همینطور میتوانند پخش را شروع نمایند برای مثال ، طرحی به اپلیکیشن های دیگر اگاهی دهد که برخی از اطلاعات در دستگاه بارگیری گردیده اند و برای به کار گیری آن‌ها در دسترس میباشد. اگرچه گیرنده های پخش رابط کاربری را اکران نمی دهند ، ولی ممکن میباشد یک اعلان نوار حالت ساخت‌و‌ساز نمایند تا هنگام وقوع یک روی داد پخش به استفاده کننده هشدار دهند گرچه معمولاً یک گیرنده پخش صرفا دروازه ای برای بقیه component هاست و برای اجرا شغل بسیار مقداری در حیث گرفته گردیده است.

Broadcast Reciver به طور ذیل طراحی میشود:
} public class MyReceiver extends BroadcastReceiver
{}(public void onReceive(context,intent
{

content providers
یک content providers یا ارائه دهنده محتوا مجموعه داده های برنامه مشترکی که در سیستم فایل ، پایگاه داده SQLite ، وب یا هر مکان ذخیره سازی مداوم دیگری که برنامه شما دسترسی دارد را می تواند مدیریت کند. اگر ارائه دهنده محتوا اجازه دهد ، از طریق ارائه دهنده محتوا سایر برنامه ها می توانند داده ها را جستجو و یا تغییر دهند.

به عنوان مثال سیستم Android یک ارائه دهنده محتوا ارائه می دهد که اطلاعات تماس کاربر را مدیریت می کند. به همین ترتیب هر برنامه ای با مجوزهای مناسب می تواند از ارائه دهنده محتوا درخواست کند مانند ContactsContract.Data برای خواندن و نوشتن اطلاعات در مورد یک شخص خاص.

یک ارائه دهنده محتوا به عنوان یک زیر کلاس از کلاس ContentProvider پیاده سازی می شود و باید یک مجموعه استاندارد API را اجرا کند که سایر برنامه ها را قادر به اجرای معاملات می کند.

content providers به صورت زیر پیاده سازی می شود:

}public class MyContentProvider extends ContentProvider
{}()public void onCreate
{
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.