سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

REST در مقابل SOAP: جیسون کانکشن( بخش اول)

مرجع رسمي مقاله هاي طراحي اپليكيشن اندرويد در مشهد

REST در مقابل SOAP: جیسون کانکشن( بخش اول)

۳۹ بازديد
در بالا این داده با به کار گیری از یک پروتکل پیام رسانی که SOAP نامیده طراحی اپلیکیشن در مشهد می شد به XML منتقل شد( نمونه پایین را ببینید). با این حالا XML برای مدیر در جاوا اسکریپت بسیار زمان بر و دشوار بود. جاوا اسکریپت پیش از این دارنده شی ها بود که تحت عنوان روشی برای اکران اطلاعات در گویش به شمار می آمد. به این ترتیب Douglas Crockford بخشی از این نوع اکران را گرفت و آن را تحت عنوان فرمت داده ای تازه معرفی کرد که بعد ها آن را فرمت داده ای جیسون نامید. جیسون برای تلاوت اشخاص و همچنین parse کردن بوسیله مرورگر بسیار بی آلایش خیس بود.
REST در مقابل SOAP: جیسون کانکشن( قسمت دوم)
در طی سال 2000 میلادی یک تکنولوژی اینترنت خدمت دیگر که Representational State Transfer یا این که به اختصار REST نامیده می‌شد مکان SOAP را برای جابجایی اطلاعات گرفت. یکی مهم‌ترین مزیت های نرم‌افزار نویسی با به کارگیری از API های REST این میباشد که شما میتوانید از دو نوع فرمت داده ای به کارگیری فرمایید( خیر صرفا XML و جیسون بلکه شما میتوانید از HTML نیز در آن به کارگیری فرمایید). از آنجائی که توسعه و گسترش دهندگان اینترنت جیسون را به XML ترجیح می دادند براین اساس آن ها استعمال از REST را به SOAP ترجیح می دادند. همان گونه که *******tyantyn Kharchenko در وب لاگ Svitla ذکر می نماید: " از بخش اعظمی از جهات متفاوت توفیق REST به جهت به کارگیری از فرمت جیسون میباشد به دلیل آن که به کارگیری از آن در اکثری از پلتفرم های گوناگون معمولی میباشد".
امروزه فرمت داده ای جیسون تحت عنوان یک نحوه استاندارد برای تبادل داده بین یوزرها گوشی و اینترنت و خدمت های مرتبط با بک اند میباشد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.