سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

انواع پردازنده های اینتل

مرجع رسمي مقاله هاي طراحي اپليكيشن اندرويد در مشهد

انواع پردازنده های اینتل

۷ بازديد

اشکال پردازنده های اینتل
1- Intel Atom
Atom خانواده پردازنده های x86 و x86-64 اینتل میباشد که برای دستگاه های محاسباتی خرد ، مانند تلفن های هوشمند و دستگاه های گوشی اینترنتی با صرفه گردیده اند. بیشتر نت بوک های جانور در بازار امروز با Atom عمل  طراحی اپلیکیشن در مشهد می نمایند.

پردازنده های جانور در خانواده تولیدات Atom ارزان بها می‌باشند و نیاز به انرژی پاره ای دارا‌هستند. این دو میزان برای دستگاههای کوچکتر ضروری میباشد ، تا هزینه اجزا را کاهش داده و قدمت باتری را ارتقاء دهد.
2- Intel Celeron
این خصوصی از پردازنده‌های اینتل ضعیف‌ترین پردازنده ها می باشند که برای شغل های گرافیکی و سطح بالا پیشنها نمی‌شوند .

این پردازنده ها صرفا برای شغل های ابتدایی مانند اینترنت گردی و تماشای فیلم و یا این که موسیقی مطلوب میباشد زیرا از سرعت بسیار پایینی بهره مند می‌باشند.
3- Intel Pentium
پردازنده های Intel Pentium جزوه مجموعه بندی پردازنده های دو ارزان قمیت و مانند محرمانه پردازنده های Celeron از اقتدار زیر و برای کاربری همگانی برخوردارند .

این نوع پردازنده ها معمولا به طور دو هسته ای و در دو محرمانه gold و silver قابل خرید میباشند .
4- Intel Core
پردازنده های خصوصی core مشهور ترین و دوستداشتنی ترین خصوصی پردازنده های هستند که که طیف کاملی از کاربری را به طور گرافیکی و غیر گرافیکی برای شما ارائه میدهند و ما در نوشته‌ی علمی ی اشکال پردازنده ها به معرفی بدون نقص آن پرداختیم .
5- Intel Xeon and Itanium
واپسین نوع و محرمانه پردازنده های اینتل خصوصی Intel Xeon and Itanium می‌باشند که معمولا یک کدام از قدرتمندترین محرمانه پردازنده های اینتل می‌باشند که برای مصرف سرور های منحصر و مجازی از آن استعمال میشود و متناسب با کاربری تا تعداد متعددی می‌توانند در کنار یکدیگر قرار بگیرند .

تفاوت پردازنده های اینتل با AMD
دوام و مصرف انرژی

زمانی حرف از AMD و Intel می‌گردد ، همگی چیز بستگی به نوع به کار گیری شما دارااست ؛ AMD برای کاربری سطح میانگین گزینش خیر و خوبی میباشد ، در حالی که اینتل شایسته ترین تراشه های بلندتر را برای یوزرها حرفه‌ای ساخت می نماید. این بدین عامل میباشد که تراشه های توسعه یافته اینتل نسبت به AMD سریعتر و با مصرف انرژی بیشتر فعالیت می نمایند.

همگی پردازنده های Intel با iGPU ارائه می‌شوند. خصوصی پردازنده های اینتل قدمت بالاتری نسبت به پردازنده های AMD داراست و این به ارزش مصرف ، انرژی بیشتر و دوام باتری بر می‌گردد.

براین اساس ، مطلوب ترین نوع پردازنده ها برای به کارگیری ی همگانی و برای لپتاب های محرمانه پردازنده های اینتل است .

برای دهه ها ، اینتل بر AMD احاطه داشت و تحت عنوان رهبر مارک در بازار CPU شناخته میشد. با این درحال حاضر ، هنگام عرضه خصوصی Ryzen 7 ، که برای حریف خویش یعنی Core i7 اینتل درست شده بود ، همگی چیز برای AMD چرخید.

واپسین خصوصی

واپسین نسل AMD فعلا آنان Ryzen 9 3950X، او‌لین پردازنده 16 هسته ای 32 فن ای AMD برای به کارگیری های سطح بالا میباشد.

در مقابل ، اینتل خصوصی پردازنده های خیر هسته ای و 16 حرفه ای Core i9 – 9900K را ارائه میدهد. این مجموعه آن را تحت عنوان “شایسته ترین پردازنده بازی در عالم” تبلیغ می نماید.

سرعت

سعی پردازنده از لحاظ سرعت کلاک یا این که سرعت کلاک اندازه گیری می گردد. این عدد به گیگاهرتز (گیگاهرتز) ذکر میگردد و به شما می‌گوید که پردازنده با چه سرعتی میتواند اطلاعات را پردازش نماید.

نرخ کلاک فراتر به‌این مفهوم میباشد که CPU قادر است وظایف را خوب جاری ساختن دهد. با این هم اکنون ، عامل ها دیگری مثلا تعداد هسته ها و سرعت پردازنده برای پردازش آیین نامه ها نیز می‌توانند بر کوشش پردازنده تأثیر بگذارند.

برای پردازنده های سطح ذیل ، سبک های Ryzen 3 حدوداً به به عبارتی سرعت پردازنده های Intel میباشند. از جمله Core i3 8350K دارنده بالاترین نرخ کلاک درین خصوصی با سرعت 4.0 گیگاهرتز میباشد ، در حالی که سبک های Ryzen 3 2300X و 220G سرعت قابل مقایسه 3.5 گیگاهرتز را ارائه می‌دهند.

سرعت کلاک برای پردازنده های در بین جایگاه AMD با Ryzen5 2600E از 3.1 گیگاهرتز آغاز میشود. در شرایطی‌که ، اینتل با Core i5 8500T با سرعت کمتری و حدود 1.7 گیگاهرتز آغاز میشود.

ولی اینتل سرعت بالاتری را برای تراشه های لوکس و لبریز اقتدار Core i7 و i9 خویش ارائه می‌دهد. سبک هایی از محرمانه i9 وجود دارا هستند که دارنده سرعت قابل مقایسه با مثال های Ryzen Threadripper خویش می باشند.

با این حالا ، برای این خط ، پردازنده های Ryzen در مقابل پردازنده های اینتل مالامال مصرف خیس و هنگفت خیس میباشند . به این ترتیب ، در شرایطی که میخواهید CPU توسعه یافته ای داشته باشید که با سرعت بالا فعالیت نماید ، ولی در عین هم اکنون معدود مصرف باشد ، عالی میباشد با اینتل همدم گردید.

اورکلاک ( به معنای رها سازی برای استعمال از حداکثر سرعت سفارش گردیده)

AMD درخصوص اورکلاکینگ بر اینتل برنده می گردد. عامل آن این میباشد که پردازنده های AMD حتی‌در سبک های مقرون به صرفه مانند AMD Ryzen 3 2200G با قیمتی نزدیک به 100 دلار قفل گشوده میگردند. در فیض ، می اقتدار آنان را اورکلاک کرد ، به شرطی که چیپ ست مادربرد نیز کار کشته به اورکلاک باشد.

در مقابل ، تراشه های اینتل صرفا اگر توانمند به اورکلاک می‌باشند که در انتهای شماره سبک K داشته باشند. که‌این خصوصی از پردازنده های اینتل گران ترند ، مانند Intel Core i3-9350K که بها آن نزدیک به 180 دلار میباشد.

تعداد هسته

هسته پردازنده ای میباشد که دستور کار ها را اخذ و اعمال می نماید. هرچه تعداد پردازنده های مرکزی بیشتر باشد ، وظایف بیشتری از ذمه آن برمی آید و کارآیی بیشتری نیز دارااست.

مهم ترین نقطه فروش AMD داشتن تعداد متعددی هسته میباشد ؛ از طرف دیگر ، اینتل به صورت سنتی تعداد متعددی هسته را به عایدی hyperthreading از پیش گرفته میباشد.

با استعمال از Hyperhreading ، پردازنده مرکزی هسته های فیزیکی را به هسته های مجازی یا این که فن ها تقسیم می نماید تا یک‌سری شغل را به طور همزمان اجرا دهد.

در پردازنده های جایگاه زیر هر دو سبک Ryzen 3 و Intel Core i3 چهار هسته را ارائه می‌دهند. ولی در پردازنده های مقام میانگین سبک های Ryzen Threadripper 8 و 12 ، 16 هسته فیزیکی را ارائه می‌دهند ، در حالی که سبک های Intel i9 10 تا 18 هسته فیزیکی را ارائه می‌دهند.

تعداد هسته های AMD در ارتباط پیشنهادات بین منزلت آنان بیشتر می‌گردد. تراشه های Ryzen 5 دارنده چهار تا شش هسته با توری بالا می‌باشند ، در حالی که تراشه های Ryzen 7 دارنده هشت هسته میباشند. در مقایسه ، تراشه های Core i5 و i7اینتل صرفا دارنده شش هسته فیزیکی می باشند .

کوشش و seo

وقتی که تراشه های AMD و Intel را مقایسه می‌کنید ، پردازنده های AMD در چندین وظیفه ای بهتر شغل می نمایند ، در حالی که پردازنده های Intel شغل های تک فن ای را خوب جاری ساختن می‌دهند.

کارهایی که از تعدادی هسته به کار گیری می نمایند مشتمل بر اپلیکیشن های دستکاری عکس و فیلم ، اپ های سه آجل سازی و مدلسازی ، بازی های هنگفت گرافیکی و اپ های فایده وری چنکاره میباشند.

حاصل تست Techgage علامت می‌دهد که تراشه Intel i9 9980XE هنگام استعمال از اپلیکیشن بازنویسی فیلم شایسته ترین کوشش را داراست. درین آزمایش از تراشه های AMD و Intel از Adobe Premiere Pro ، MAGIX Vegas Pro و HandBrake مصرف شده میباشد. با این حالا ، AMD Threadripper و Ryzen 9 در رقابت قربت در مرتبه ی دوم قرار گرفتند.

برای اپ ارائه پردازنده سه آینده ، مانند V-Ray ، AMD تعیین بهتری میباشد. داده های TechReport حاکی از آن میباشد که Ryzen 9 3900X با 47 ثانیه سریعترین محتوا را ارائه میدهد Core i9 7900X در مقام آتی قرار گرفت و در 60 ثانیه ارائه شد.

قابل شعور میباشد ، از‌آنجا که اکثر عموم تنها به به کار گیری از اپلیکیشن های همگانی نیاز دارا‌هستند ، سعی بهتری را از تراشه های AMD مشاهده خواهند کرد. برای مثال ، معیارهای Tech Report نماد میدهد که Ryzen 7 2700X و 1800X نمره بالاتری از Core i7 8700K در هنگام فشرده سازی پوشه های zip داشته میباشد.

برای مایکروسافت اکسل ، داده های نتیجه ها از hardware Tom’s سخت افزار نماد میدهد که سبک های Ryzen 7 3700X از Core i9 7920X و 9700K خوب فعالیت کرده اند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.