سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰۳

نکات مهمی که می بایست در UX رعایت نمائید

مرجع رسمي مقاله هاي طراحي اپليكيشن اندرويد در مشهد

نکات مهمی که می بایست در UX رعایت نمائید

۷ بازديد

نکات مهمی که می بایست در UX رعایت نمائید
1- دسترسی ها :
همان طور که در نمونه بالا گفته شد ، یکی مهم‌ترین اصول در UX دسترسی ها میباشد و این دسترسی به معنای این میباشد که مخاطب در کمترین مجال ممکن و بی آلایش ترین وضعیت ممکن به محتوای متبوع خویش دسترسی طراحی اپلیکیشن در مشهد  داشتنه باشد .

این دسترسی می‌تواند با نگاه نخستین استفاده کننده به وجود بیاید و یا این که قادر است با استعمال از جستجوی استفاده کننده تعیین شود .

2- محتوای ارزمشند :
دو‌مین نکته ی اساسی در تجربیات ی کاربری داشتن محتوای باارزش میباشد که برای مخاطب اثرگذار و جالب باشد.

شما بایستی به ساخت و ساز محتواهای یونیک و کاربردی متناسب با سرویس ها خویش بپردازید خیر محتواهای تکراری و بی بها.

در واقع یک محتوای عالی از کلیه اصول و قوائد seo تقلید می نماید.

3- تنوع :
در ساخت محتوا ، پیاده سازی ، دکوراسیون تا کارتن ها از اصل تنوع به کارگیری نمایید و این بدین معناست که از جمله در ساخت‌و‌ساز محتوا صرفا از محتوای متنی در نوشته‌ی علمی یا این که ورقه به کارگیری نکنید بلکه کارایی نمایید در کنار آن از محتواهای تصویری و صوتی نیز به کارگیری نمایید .
تنوع در پیاده سازی و دکورا سیون یه یه خرده تخصصی خیس میباشد و به‌این معنی وجود ندارد که هر بخش تارنما دارنده یک پیاده سازی ، یک ساختار ویک رنگ بندی باشد ، در بنا شده در این نوع تنوع بایستی هارمونی وب سایت محافظت گردد و این هارمونی به معنای تاسی وبسایت از یک طیف و تیم بندی رنگی و ساختاری میباشد .

4- امنیت و اعتبار
نکته ی آینده در تجارب ی کاربری داشتن امنیت و اعتبار میباشد به گونه ای که یوزرها می بایست در ورود به وب سایت شما و به‌دنبال به ورود به صفحه های دیگر وب سایت شما و حتی‌د‌ر روند ی نام نویسی ، احساس امنیت و رعایت حریم دنیوی و معنوی را حس نمایند .

یکی‌از نیازمندی های این قسمت امنیتی گواهینامه ی ssl میباشد .

5- سرعت
استفاده کننده می بایست حداکثر سرعت را در ابتدا وارد شدن صفحه های و اکران محتوا تجربیات نماید و به هیچ عنوان استفاده کننده نباید چشم به راه لودینگ های وقت گیر گردد زیراکه این دستور هم یک ضعف تعالی برای seo است.
نرخ پریدن وب سایت را بالا برده و هم یک نقص برای تجارب ی کاربری میباشد که سبب شکیبایی بر شدن تارنما میباشد .

6- سرویس ها و امتیاز دهی
رعایت این قسمت باطن تارنما یک ضابطه وجود ندارد بلکه یک هنجاری میباشد که در شکل رعایت آن میتوانید یوزرها وفادارتری را به خویش جذب نمایید .

خواسته از این قسمت این میباشد که به یوزرها خویش سرویس ها و پوئن های مثبتی را بدهید که در شکل به کار گیری از سرویس ها شما به آن دسترسی پیدا نمایند .

برای مثال : در مناسبت های متفاوت کدهای تخفیفی را برای یوزرها خویش تمجید فرمایید که در شکل به کار گیری از سرویس ها شما در‌این مجال بندی های کدهای تخفیف مشتمل بر درحال حاضر آنان شود .

7- داده های ساختار یافته
ما در نوشته‌ی علمی ای به توضیحات بی نقص و تخصصی در ارتباط با داده های ساختار یافته پرداختیم.
و در واقع این اطلاعات میتوانند هم در مجموعه بندی UI قرار بگیرند و هم در تیم بندی UX البته نکته ای که آن‌ها‌را در مجموعه بندی تجارب ی کاربری قرار میدهد این میباشد که منجر می گردد استفاده کننده حس متفاوتی نسبت به تارنما شما برای ورود نسبت به بقیه رقبا داشته باشد .

8- دکورا سیون و رعایت حق تقدم ها
شاید معنا دسترسی ها را با این نصیب نادرست بگیرید البته در واقع خواسته ما از این بخش صورت چینش آیکون ها ، محتواها ، هدر ، بادی ، فوتر و قسمت های اساسی آفریننده ی از جمله یک وب سایت میباشد .
از جمله یک تارنما را در لحاظ بگیرید قائدتا در یک سایت استاندار این میباشد که هدر وب سایت در بالاترین نصیب تارنما و بادی بعد از آن و بعد در ذیل ترین قسمت وب سایت فوتر اکران داده گردد .
یا این که در منوی تارنما ما معمولا دکمه ای را به عنوان “شیت ی مهم” یا این که “منزل” داریم ؛ این دکمه ی مهم می بایست به طوری باشد که در اولِ منو قرار بگیرد و خیر در انتهای آن .
همینطور در محتوا در صورتی‌که بخواهیم مثالی برای چینش بزنیم ؛ می قدرت اعلام‌کرد بایستی دکورا سیون محتوا به نحوی باشد که استفاده کننده با گزاره های طولاتی و خسته کننده هم پا نباشد بلکه جمله ها کوتاه ، خوانا و شیوا باشند .

9- تعامل
تعامل یک اساسی میباشد که معمولا می بایست در پلتفرم های وب سایت ، نرم افزار و بازی رعایت خواهد شد .

تعامل در‌این پلتفرم ها به معنای اشتراک گذاری میباشد.
اذن دهید اینبار برای بازی مثالی را گستردن دهیم :
فرض نمایید ما یک بازی در هر مدل دلخواهی را به طور آنلاین داریم به اینصورت که در بازی یوزرها توان مقابله با یکدیگر را دارا‌هستند ، درین بازی می بایست قابلیتی درج خواهد شد که شما بتوانید بازی را با دوستان خویش به اشتراک بگذارید و آنان‌را به بازی دعوت فرمائید که بتوانید با دوستان خویش نیز به رقابت بپردازید که‌این دقیقا به عبارتی مضمون‌ تعامل در پلتفرم ها میباشد .

نکته : در واقع مضمون‌ اساسی تجارب ی کاربری در همین به وجود آوردن شم متعدد در یوزرها برای استعمال از پلتفرم شما است .

نکته 2 : تجارب کاربری ضعیف در سکو ی اولیه سبب ساز ارتقا نرخ پرس سایت شما میگردد و سبب ساز می گردد یوزرها به محض ورود به سایت شما و دیدن ناپسند بودن تجربیات ی کاربری تارنما سریعا
از آن بیرون گردیده و دیگر به سایت و یا این که هر پلتفرم شما وارد نشوند .

در نوبت ی دوم حتی در‌حالتی که تجارب کاربری ضعیف منجر بروز نرخ پریدن نشود ، صد در صد سبب رمز درگمی یوزرها شما می توان به نحوی که آنان از تجربیات و مشاهده ی سرویس ها مهم تارنما شما گشوده می‌مانند .
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.