دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

مقررات نشر بازی و نرم افزار در گوگل پلی

مرجع رسمي مقاله هاي طراحي اپليكيشن اندرويد در مشهد

مقررات نشر بازی و نرم افزار در گوگل پلی

۸ بازديد

مقررات نشر بازی و نرم افزار در گوگل پلی

خردسالان
اپلیکیشن‌هایی که سبب ساز ساخت ، آپلود یا این که توزیع محتوایی که سوءاستفاده از کودک ها را به همدم دارااست ؛ می‌شود ، بلافاصلهً از Google Play حذف خواهند شد.
این دربرگیرنده مجموع مواد سوء به کارگیری جنسی از خردسالان طراحی اپلیکیشن در مشهد  میگردد.

نمونه :

تعامل نامناسب با نوباوه.
سود کشی جنسی از نوباوه (از جمله ، دوستی آنلاین با بچه برای تسهیل تماس جنسی ، چه آنلاین یا این که آفلاین ، و/یا این که تبادل تصاویر جنسی با آن نوباوه).
کلاه برداری (مثلا، ترساندن یا این که زیرمیزی‌گیری از نوباوه با استعمال از دسترسی حقیقی وواقعی یا این که ادعایی به تصاویر صمیمی نوباوه).
اپلیکیشن‌هایی با خشونت، خون و آزار بیشتراز حد.
اپ هایی که کار های مضر و خطرناک را به تصویر میکشند یا این که تشویق می نمایند.
نرم افزار‌هایی که تصویر منفی تن یا این که خویش را تبلیغ می‌نمایند ، به عنوان مثال نرم افزار‌هایی که برای هدف ها سرگرمی ، جراحی پلاستیک ، کاهش وزن و بقیه پیکربندی زیبایی ظاهری شخص را به تصویر می کشند.
نباید ها :

اپ‌هایی که تنها کودک ها را غرض قرار میدهند نباید شناسه تبلیغاتی Android (AAID) ، سریال سیم‌کارت ، سریال ایجاد کرد ، BSSID، MAC، SSID، IMEI و/یا این که IMSI را ارسال نمایند.
هنگام مقصود قرار دادن Android API 33 یا این که فراتر ، اپ‌هایی که تنها کودک ها را مقصود قرار میدهند، نباید تایید صلاحیت AD_ID را درخواست نمایند.
اپلیکیشن‌هایی که هم خردسالان و هم مخاطبان گران قدر‌خیس را مقصود قرار می دهند نباید AAID، SIM Serial، Build Serial، BSSID، MAC، SSID، IMEI و/یا این که IMSI را از کودک ها یا این که کاربرانی با سن ناشناخته ارسال نمایند.
شماره تلفن دستگاه نباید از TelephonyManager API Android درخواست خواهد شد.
در‌صورتی‌که اپ شما از حقیقت افزوده به کار گیری می‌نماید ، بایستی فورا بعد از فعال‌ساز‌ی قسمت AR یک هشدار ایمنی اضافه فرمایید.
اخطار بایستی دربردارنده مفاد پایین باشد :
پیام مطلوب درباره‌ی عنایت پژوهش پدر و مادر.
یاد آوری برای دانایی از مخاطرات فیزیکی در دنیای حقیقی (برای مثالً از فضا دور و بر خویش با خبر باشید).
اپ شما نباید نیاز به به کارگیری از دستگاهی داشته باشد که پیشنهاد می شود خردسالان از آن به کارگیری نکنند (از جمله Daydream، Oculus).
نرم‌افزار های اجتماعی که در آن تمرکز مهم اپ چت با کسانی میباشد که نمی شناسند نباید کودک ها را غرض قرار دهند.
نمونه‌ها عبارتند از : اپ‌های مدل رولت چت، اپلیکیشن‌های دوستیابی و …
محتواهای نامناسب
محتوای جنسی :
گوگل پلی به اپلیکیشن‌هایی که دربردارنده یا این که رواج محتوای جنسی یا این که توهین‌آمیز ، برای مثال هرزه‌نگاری ، یا این که هر نوع محتوا یا این که خدماتی میباشد که قصد لذت جنسی دارا‌هستند ، اذن ی نشر نمی دهد.
همینطور به اپ‌ها یا این که محتوای اپ‌هایی که به لحاظ می رسد در قبال اخذ غرامت ، مبادرت جنسی را تبلیغ می‌نمایند، اذن عمل داده نمی‌شود.

در صورتی‌که مقصود این محتوای جنسی یادگرفتن ، مستند ، علمی یا این که هنری باشد و یا این که غیر بدون پول باشد ، ممکن میباشد محتوای جنسی آیتم تایید و قابل تکثیر باشد.

در‌حالتی که نرم‌افزار‌ای دربردارنده محتوایی باشد که‌این خط‌اسلوب را نقض می‌نماید البته آن محتوا در یک ناحیه خاص مطلوب تشخیص داده خواهد شد ، ممکن میباشد اپ برای یوزرها آن حوزه‌ در دسترس باشد ، البته برای یوزرها بخشها دیگر در دسترس نخواهد بود.

نمونه :

اکران برهنگی جنسی، یا این که ژست‌های وسوسه‌انگیز جنسی که در آن مبحث لخت ، تار یا این که معدود خرقه میباشد.
کارتن ها یا این که تصاویر اجرا جنسی ، یا این که ژست های تلقین کننده جنسی یا این که تصویر جنسی اعضای تن.
محتوایی که یاری‌های جنسی ، راهنمای جنسی ، مضمون ها غیر رسمی جنسی و فتیش‌ها را به تصویر می کشد یا این که از حیث کاربردی می باشند.
محتوای زشت یا این که ناسزا ، مشمول محتوایی که ممکن میباشد دربردارنده توهین ، متن مصرح ، لغت ها کلیدی بزرگسالان/جنسی و … باشد.
سخنان تنفر آمیز :
گوگل پلی به اپلیکیشن‌هایی که مبنی بر نژاد یا این که منشاء قومی ، مذهب ، معلولیت ، سن ، تابعیت ، تمایل جنسی ، نام و نشان جنسیتی ، شرایط هجرت یا این که هر چیز دیگری خشونت را اشاعه می‌نمایند یا این که کینه ورزی را علیه اشخاص یا این که مجموعه‌ها تحریک می‌نمایند، اذن ی نشر نمی دهد.

اپلیکیشن‌هایی که دربردارنده محتوای EDSA (آموزشی، مستند، علمی یا این که هنری) مرتبط می باشند، ممکن میباشد در بعضا کشورها بر طبق با ضوابط و ضوابط محلی مسدود نشوند.

نمونه :

محتوا یا این که گفتاری که عملکرد داراست دیگرافراد را تشویق نماید تا اعتقاد نمایند که اشخاص می بایست گزینه تنفر یا این که تبعیض قرار گیرند چون آن ها عضو یک دسته حفظ گردیده می‌باشند.
محتوایی که نمادهای کینه توزی مانند درفش ها، نمادها، نشانه ها، اسباب جانبی یا این که رفتارهای مربوط به مجموعه هایی را اشاعه می نماید.
خشونت :
به نرم‌افزار‌هایی که خشونت بی‌راه یا این که بقیه عمل‌های خطرناک را به تصویر میکشند یا این که تسهیل می‌نمایند، اذن نشر داده نمیشود.

اپلیکیشن‌هایی که خشونت تخیلی را در چارچوب یک بازی به تصویر میکشند ، مانند برنامه کودکان ، شکار یا این که ماهیگیری، معمولا مجاز میباشند.

نمونه :

تصاویر گرافیکی یا این که تعریف خشونت حقیقی یا این که تهدیدهای خشونت آمیز برای هر فرد یا این که حیوان.
اپ‌هایی که به خودآزاری ، قتل نفس یا این که بقیه اعمالی که ممکن میباشد سبب به جراحت دورازشوخی یا این که مرگ گردد، تبلیغ می‌نمایند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.