سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

هدف از نرم افزار خدماتی چیست؟

مرجع رسمي مقاله هاي طراحي اپليكيشن اندرويد در مشهد

هدف از نرم افزار خدماتی چیست؟

۳ بازديد

مراد از نرم افزار خدماتی چیست؟
نرم افزار های خدماتی گروه ای از نرم افزار ها می باشند، که به خواسته ارائه سرویس ها به مشتریان و یا این که یوزرها یک وبسایت منتشر می گردند. این نرم افزار ها برای عده ای مطلوب میباشد که می خواهند سرویس ها خویش را از بستر گوشی برای یوزرها ارسال نمایند.چندین هنگامی است که با توسعه و گسترش فضای دیجیتال، در هم اکنون مشاهده به روی فعالیت وارد شدن نرم افزار های خدماتی هستیم مانند: اسنپ، تپسی، اوبر، نرم افزار های بانکی و جابجایی پول ، معلم‌عمل، سنجاق ، آچاره طراحی اپلیکیشن در مشهد  و اکثری دیگر

ولی حقیقتا ایا این نرم افزار ها مزایا بیشتری نسبت به استحصال از طریق های دیگر به‌این سرویس ها دارا‌هستند؟ یکی‌از مهم‌ترین مزایا های نرم افزار های خدماتی دسترسی بسیار سریع به سرویس ها سازمان و یا این که کمپانی متبوع میباشد.
نرم افزار های خدماتی معمولا ذیل پلتفرم های مختلفی قابل پیاده سازی و جاری ساختن میباشند. ولی برای اینکه پیاده سازی و توسعه و گسترش یک نرم افزار به شایسته ترین صورت ممکن صورت پذیرد بایستی در گزینش پلتفرم مطلوب اعتنا نمود. برای تعیین شایسته ترین پلتفرم ممکن بایستی به نوع خدماتی که میخواهید ارائه دهید و طرز کاربرد نرم افزار دقت داشته باشید. مجموعاَ پلتفرم ها به سه مجموعه تحت تقسیم بندی میشوند:

نرم افزار های رایانه های فردی
نرم افزار های ذیل اینترنت
نرم افزار های موبایل
در حالتی‌که که‌این پلتفرم ها برای پیاده سازی و اجرای نرم افزار متبوع به صدق گزینش شوند میتوانند شایسته ترین سعی و بازدهی ممکن را داشته باشند. برای مثال شایسته ترین پلتفرم برای نرم افزار سرویس ها پزشکی پلتفرم رایانه فردی و پلتفرم های ذیل اینترنت میباشند، این در حالی میباشد که نرم افزار های موبایلی و زیر اینترنت شایسته ترین پلتفرم های ممکن به مراد داد و ستد گونه های جنس محسوب می گردند.

در تشکیل داد نرم افزار خدماتی بایستی اجزای زیادی پیاده سازی شوند که هر جزء آن بایستی باهم ترکیب شوند تا یک پیاده سازی بدون نقص ساخت گردد. سه جزء مهم که درساخت نرم افزار خدماتی نقش مهمی دارا هستند دربرگیرنده مفاد ذیل میباشد:

عموم:
این جزء مشتمل بر عده ای میباشد که سرویس ها را ساخت می‌نمایند و یا این که از آن به کار گیری می‌نمایند هم‌اینگونه اشخاصی که به‌طور غیرمستقیم زیر تأثیر قرار می گیرند را در برمی‌گیرد مثل پرسنل و مشتریان.

غرفه:
این مؤلفه به اجزای فیزیکی و دیجیتالی اشاره دارااست که برای توفیق در ساخت‌و‌ساز طرح ضروری میباشد مثل داشتن فضایی برای ساخت‌و‌ساز طرح‌ها و هم‌اینگونه گوشه و کنار دیجیتالی که در آن سرویس ها ارائه و تحویل داده میشوند مثل صفحه ها اینترنت و رسانه‌های اجتماعی.

مراحل:
این اصل تکنیک‌ها و طریق‌های اجرا‌گردیده به وسیله شما یا این که یوزرها میباشد که در خدمت خدماتی خویش از آن به کارگیری کرده‌اید مثل به اشتراک‌گذاری پوشه‌ها.
مزایای به کار گیری از نرم افزار های خدماتی
تلاش را ارتقا میدهد:
نرم افزار خدماتی سبب ساز میشود که اکثری از فرایندهای دستی که نیاز به یک سری نیروی کار داشت در یک فضای محصور مجازی تصویب و ضبط گردد و این دستور به تمرکز داده‌ها و ارتقا سود وری نیروی کار سازمان نیز امداد می نماید. منبع ذخیره عالی اطلاعات به حساب می‌آید و یکپارچگی داده‌ها را ضمانت می نماید. سازمان با استعمال از نرم افزار‌های خدماتی نیاز به بایگانی کاغذی داده‌ها ندارد و کلیه داده ها و آیتم‌های خویش را در فضای قابل انعطاف افزاری ذخیره می نماید. براین اساس داده‌ها به راحتی قابل دسترسی میباشند، به سهولت به‌روز رسانی و به روز می‌شوند، در شکل نیاز به تغییر و تحول یا این که اصلاح داده‌ها این شغل به راحتی اجرا میگردد و کلاً در طی، پرسنل دارای تخصص و هزینه‌های ناشی از تغییر و تحول داده‌ها به صورت بارزی صرفه جویی می گردد.

ثبات و پایداری در رئیس داده‌ها و داده ها:
سیستم به هم پیوسته و یک دست نرم افزار‌های خدماتی این قابلیت و امکان را برای سازمان مهیا میاورد که به راحتی داده‌های خویش را پایش نماید، از مشتریان برخورد (فیدبک) بگیرد، اشتراک گذاری و مدیر علم را تسهیل می نماید، خطاها تکراری را شناسایی پذیرتر کرده و مجال تغییر تحول و اصلاح آنان‌را آماده می نماید و براین اساس خلال حذف اکثری از مجدد کاری‌ها، به سازمان اذن میدهد که فازهای گسترش و ارتقای اپلیکیشن به مراد جلب بیشتر رضایت مشتری را شناسایی و طراحی نماید.

مشتری پسند:
نرم افزار خدماتی در دنیای امروز مناسب‌ترین ابزار ارتباطی و ارائه سرویس ها به مشتری به‌حساب می‌آید. تجربیات کاری عالی، عجله بالای سرویس رسانی به مشتری، بهبود چگونگی ارائه سرویس و ارائه محصول ها و سرویس ها با سرعت بالا خلال کاهش هزینه و مجال مراوده و تبادل متاع و سرویس، به عنوان مثال این مزایاست. از طرفی دیگر نرم افزار خدماتی مشتری را تبدیل به مخاطب اپلیکیشن کرده و اورا وارد فضای سازمانی بنگاه می نماید. این مراوده قابلیت و امکان دریافت برخورد از مشتری به مراد شناسایی ضعف‌ها و اصلاح آن ها را مهیا می نماید.

منفعت وری فراتر:
مراد از سود وری، نسبت دستاوردها و آورده‌ها در مقایسه با ورودی‌ها و امکاناتی میباشد که سازمان آماده می نماید. با پیاده سازی نرم افزار خدماتی، در حین فایده وری می گردد و فرصت ارائه سرویس ها کاهش می‌یابد. همینطور از تراکم و تعدد نیروی انسانی به صورت وافری کاسته می گردد و نیروهای فعال نیز زیر یک آیین نامه معمولی، فرایندهای خدماتی را به پیش میبرند. این فرمان در ارتباط مشتریان نیز درستی می نماید و آنان نیز میتوانند با صرف هزینه و مجال کمتر، سرویس ها خویش را اخذ و از آنان منفعت ببرند.

کاهش هزینه ها:
کاهش مجال، شناوری و انعطاف پذیری بالا، ارتقا عملکرد واحد IT و هزینه کمتر جابجایی داده‌ها و سرویس ها به مشتریان از دست اندرکاران کاهش هزینه ها میباشد. با نرم افزار‌های خدماتی وسعت بالایی از مراودات و مراجعه‌های حضوری کاسته می‌گردد و همین دستور، هزینه کمتری را جهت پاسخگویی به نیاز مشتریان به سازمان زور خواهد کرد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.