سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰۳

نکات مهاجرت به AndroidX در اندروید استودیو :

مرجع رسمي مقاله هاي طراحي اپليكيشن اندرويد در مشهد

نکات مهاجرت به AndroidX در اندروید استودیو :

۴ بازديد

نکات هجرت به AndroidX در اندروید استودیو :
غیرفعال بودن مورد Use androidx.* artifacts تحت عنوان یادوآری برای پیشرفت دهندگان می‌باشد و به طبع در ورژن‌های طراحی اپلیکیشن در مشهد  آتی اندروید استودیو ، حذف شود.

در شرایطی که می خواهید پروژه تازه در اندروید استودیو ساخت‌و‌ساز فرمایید ، کتابخانه تازه Appcompat در پروژه جای دارد و هنگام افزودن بقیه کتابخانه‌های Support نیز پکیج‌های androidx در لیست اکران داده می گردند.

البته برای بروزرسانی پروژه‌های سابق ، هم به طور دستی و هم با به کار گیری از قابلیتی که مختص همین مسئله در اندروید استودیو وجود دارااست می‌قدرت مبادرت کرد.
نکته خیلی اساسی : پیش از اعمال هرگونه تغییر و تحول در پروژه به طبع یک ورژن بکاپ از آن تنظیم فرمایید تا در صورتیکه در طول مسافرت با مشکلی مواجه شدید ، سورس اساسی پروژه را در دست داشته باشید.

۱ . مسافرت به اندروید ایکس با بروزرسانی دستی :
برای سفر به اندروید ایکس به شیوه دستی احتمالا مجال متعددی را می بایست صرف کنیم.

پس از تغییر‌و تحول اسم کتابخانه‌ها در build.gradle مرتبط با ماژول برنامه می بایست import های مو جود در اکتیویتی‌ها نیز تصحیح شوند . برای مثال :

import android.support.v7.app.AppCompatActivity;

بایستی با :

import androidx.appcompat.app.AppCompatActivity;

جایگزین گردد. همینطور این تغییرات می بایست در تگ‌های لایه xml نیز صورت پذیرد .

مثلا :

android.support.constraint.ConstraintLayout

با

androidx.constraintlayout.widget.ConstraintLayout

جایگزین می گردد . افزون بر آن می بایست دو خط تحت نیز به gradle.properties اضافه خواهد شد تا androidx فعال گردد . طریق دستی برای مسافرت به androidx سفارش نمیشود.

android.useAndroidX=true

android.enableJetifier=true

خط نخستین یعنی useAndroidX مشخص و معلوم می‌نماید افزونه اندروید از androidx بجای support به کارگیری کند .

در خط آنگاه، افزونه اندروید توسط enableJetifier به طور خود کار با ویرایش دودویی (binary) کتابخانه‌های فرد سوم (کتابخانه‌هایی که به وسیله دیگر افراد و گروه‌های غیر از دسته گسترش اندروید منتشر می گردند) آن‌ها‌را برای استعمال از androidx مهیا می‌نماید.

دقت : برای به کارگیری از androidx نسخه اندروید استودیو بایستی دست‌کم ۳٫۲ باشد . همینطور (compileSdkVersion و targetSdkVersion) نیز می بایست ۲۸ و به بالا باشد. درضمن از API 29 و به بعد از آن صرفا بایستی از androidx استفاده نمود .

۲ . مسافرت به اندروید ایکس با بروزرسانی اتوماتیک :
از Android Studio نسخه ۳.۲ به آنگاه امکانی آماده گردیده که پروژه‌های پیشین را بتوان به طور اتوماتیک و سوای نیاز به دستکاری دستی به پروژه‌ای بر شالوده پکیج‌های androidx تبدیل کرد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.