چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۰۳

تفاوت جاوا و کاتلین

مرجع رسمي مقاله هاي طراحي اپليكيشن اندرويد در مشهد

تفاوت جاوا و کاتلین

۳ بازديد

تفاوت جاوا و کاتلین
پیش از اینکه به توده بندی برسید که Java یا این که Kotlin بهتره؟ نخستین میخواهیم شما‌را با تفاوت های گویش کاتلین و جاوا برای تشکیل داد نرم افزار های اندرویدی  طراحی اپلیکیشن در مشهد آشنا کنیم:

اپلیکیشن نویسی جاوا چیست؟
جاوا لهجه مادری میباشد که بوسیله Android استعمال می‌گردد و گوگل آن را مدتهاست حفاظت می نماید، اپلیکیشن هایی که با سیستم ادله رابطه برقرار می نمایند و مستقیماً از hardware به کارگیری می نمایند از جاوا استعمال می نمایند. این لهجه اذن ساخت هر طرحی را می‌دهد و نسبتاًً از تمامی نوع پلتفرم ها حمایت می نماید اعم از اندروید، ویندوز یا این که لینوکس میباشد. جاوا بوسیله Sun Microsystems (که امروزه وابسته به Oracle میباشد) پیشرفته میباشد.

جاوا تیتر دومی لهجه فعال در Github را داراست و هیچ مکان تعجبی هم ندارد چون بیشتراز ۲۰ سال میباشد که وجود دارااست و به حیث میرسد محبوبیت آن همواره در هم اکنون پرورش میباشد.

تاریخچه جاوا:
گویش جاوا در بالا OAK نامیده می‌شد. اساسا، برای انتقال دستگاه های قابل حمل و ست تاپ جعبه ها توسعه و گسترش داده شد. OAK یک باخت والا بود.
در سال ۱۹۹۵، Sun اسم را به “جاوا” تغییر‌و تحول اعطا کرد و گویش را تغییر تحول بخشید تا از مزیت گسترش بیزنس در هم اکنون پرورش www (World Wide Web) به کار گیری نماید.

بعداً در سال ۲۰۰۹، کمپانی اوراکل Sun Microsystems را خریداری کرد و مالکیت سه میزان دارایی کلیدی برنامه Sun را به دست گرفت: Java، MySQL و Solaris.

مزایای جاوا :
یادگیری آن راحت میباشد و فهم و انعطاف پذیری آن زیاد میباشد.
گزینش خیر برای ساخت اپلیکیشن های cross-platform میباشد.
جاوا یک سری پلتفرمی میباشد و نسبتاًً روی هر دستگاه ، سرور یا این که سیستم برهان عمل می نماید.
نرم‌افزار نویسی آن کارکشته میباشد ، و غیر ممکن میباشد که آیین نامه جاوا خاطر را حاد کرده یا این که داده های بقیه نرم افزار های Operating System X را حاد نماید.
جاوا شی گرا میباشد و ساخت اپ های مدولار و به کار گیری دوباره از قطعاتی که به استحکام امداد می نماید را سهل می نماید.
برای عمل با جاوا میتوانید از کدهای اماده به کار گیری نمایید.
هنگام مقایسه همت Kotlin در مقابل جاوا ، با بقیه زبانها ، جاوا به راحتی قابل به کار گیری میباشد، کامپایل میگردد و گونه های زدایی و طراحی آن راحتتر میباشد.
جاوا یک لهجه منبع گشوده میباشد که ایمنی را ضمانت می نماید چون بخش اعظمی از کتابخانه های آن بوسیله موسسه ها معتبری مانند Google ، Apache و سایرافراد مدیر میشود.
معضل های جاوا :
کدنویسی در جاوا با جزئیات بیشتری میباشد.
مواردی وجود داراست که جاوا مشکلاتی را در پیاده سازی API اندروید تولید می نماید.
توسعه و گسترش مطابق تست برای جاوا نیازمند تایپ کردن کد بیشتر میباشد و مخاطرات و اشکالات اپ نویسی را بسیار بیشتر به یاور داراست.
جاوا نسبت به بقیه گویش های نرم‌افزار نویسی پاره ای کندتر میباشد و خاطر سیستم متعددی را میگیرد.
مثال هایی از نرم‌افزار هایی که در آن ها از جاوا مستعمل میباشد :
برای شناخت بیشتر با این لهجه اپ نویسی منبع گشوده می‌توانید اپ های دوستداشتنی که بوسیله جاوا مندرج میباشد را تحقیق نمایید:

Spotify
Twitter
Cash App
Signal
Amaze File Manager
اپ نویسی کاتلین چیست؟
کاتلین زبانی جدید احداث میباشد که از جاوا الهام گرفته میباشد، ولی ورژن بهبود یافته آن با بخش اعظمی از خصوصیت های مازاد همپا میباشد. این نرم‌افزار پاک، نسبتاً بی آلایش میباشد و تشریفات و قانون ها کمتری را در مقایسه با جاوا و بقیه گویش های اپلیکیشن نویسی به یاروهمدم داراست. برای استعمال از این گویش برای تشکیل داد اپلیکیشن ی اندروید ، توسعه و گسترش دهندگان هنوز بایستی مفاهیم و ساختارهای نرم‌افزار نویسی نخستین را فهم نمایند.

تاریخچه کاتلین:
در سال ۲۰۱۶، Kotlin v1.0 فعال سازی شد.
در سال ۲۰۱۷، اعلامیه گوگل درباره ی حمایت کارکشته از Kotlin برای تشکیل داد اپ های اندروید اعلام شد.
در سال ۲۰۱۸، ورژن Kotlin v1.3 منتشر شد که نرم‌افزار‌نویسی ناهمزمان یا این که نا همگام (Asynchronous) را به هم پا داشت.
در سال ۲۰۱۹، گوگل کاتلین را تحت عنوان گویش اپ نویسی استاندارد خویش برای توسعه و گسترش دهندگان نرم افزار اندروید معرفی کرد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.