پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۰۳

شبیه ساز اندروید استودیو چیست؟

مرجع رسمي مقاله هاي طراحي اپليكيشن اندرويد در مشهد

شبیه ساز اندروید استودیو چیست؟

۵ بازديد

مشابه ساز اندروید استودیو چیست؟
مشابه‌ساز اندروید استودیو (Android Studio Emulator) یک ابزار اثر گذار برای گسترش و آزمایش اپ‌های اندرویدی میباشد. با استعمال از این ابزار، توسعه و گسترش‌دهندگان میتوانند اپ‌های خویش را در یک دور و اطراف مشابه‌سازی گردیده اعمال کرده و طراحی اپلیکیشن در مشهد  آنان‌را آزمایش نمایند.

مشابه‌ساز اندروید استودیو یک فضا مشابه‌سازی بدون نقص از دستگاه‌های اندرویدی را مهیا می‌نماید. این مشابه‌ساز از روش نرم افزار Android Studio قابل دسترسی میباشد و به شما قابلیت می دهد تا اپلیکیشن‌های اندرویدی خویش را در وضعیت متفاوت انجام فرمائید و آنان را آزمایش فرمایید.

مشابه‌ساز اندروید استودیو امکان‌های مختلفی را برای بسط‌دهندگان نرم‌افزار‌های اندرویدی آماده می‌نماید، به عنوان مثال:

قابلیت و امکان مشابه‌سازی دستگاه‌های گوناگون با ورژن‌های متفاوت اندروید.
قابلیت و امکان اجرای نرم افزار‌های اندرویدی با موقعیت مختلفی مانند خصوصیت‌های دستگاه مانند GPS، دوربین، کانال و…
امکان اجرای نرم افزار‌هایی که برای دستگاه‌های خاصی پیاده سازی گردیده‌اند، مانند دستگاه‌هایی با شیت‌اکران تعالی، دستگاه‌هایی با معماری x86 و ARM و…
قابلیت و امکان تغییر‌و تحول و تهیه حالت مشابه‌سازی مانند رزولوشن برگه‌اکران، یاد، پهنای باند و…
امکان اتصال به کانال‌های متعدد مانند وای فای و کانال‌های گوشی با امان از فضا آزمایش.
امکان تعیین و استعمال از ورژن‌های متعدد پلتفرم اندروید برای آزمایش و پیشرفت نرم افزار‌ها.
امکان به کار گیری از قابل انعطاف‌افزارهای مختلفی برای پیش‌اکران و آزمایش اپ‌های اندرویدی.
قابلیت و امکان تهیه و تنظیم و استعمال از ابزارهای مختلفی برای آزمایش نرم افزار‌های اندرویدی، مانند ابزارهای تحلیلی، ابزارهای آزمایش خود کار و غیره.
با استعمال از مشابه‌ساز اندروید استودیو، بسط‌دهندگان میتوانند نرم افزار‌های خودرا به راحتی آزمایش نمایند و ایرادات و باگ‌های احتمالی را پیدا نمایند تا بتوانند آنها را پیش از نشر بهبود بخشند. این ابزار به یوزرها اذن می دهد تا اپ‌های خویش را در موقعیت متفاوت آزمایش نمایند و مطمئن شوند که اپ‌شان در تمامی حالت به خیر و خوبی فعالیت می‌نماید. در کل، مشابه‌ساز اندروید استودیو یک ابزار موءثر و کارآمد برای توسعه و گسترش و آزمایش اپ‌های اندرویدی میباشد.

اجرای نرم افزار در اندروید استودیو با به کارگیری از اجرای مشابه ساز اندروید AVD :
ما خواهیم توانست اپ اندروید را در AVD of Emulator که مشابه ساز قانونی اندروید استودیو (Android Studio) میباشد ایفا و تست کنیم. این مشابه ساز اندروید در اصلً شایسته ترین طریق برای آزمایش نرم افزار در Android پیش از بار گذاری در Google Play میباشد. در ذیل روند اجرای یک اپ Android در AVD از Emulator نقل شده میباشد:

مرحله ۱ در اجرای مشابه ساز اندروید : آغاز روی آیکن AVD Manager را از نوار ابزار(Toolbar) کلیک فرمایید.

How to open AVD Manager in android studio

مرحله ۲ در اجرای مشابه ساز اندروید : لیست دستگاههای مجازی شما روی ورقه اکران کامپیوتر شما گشوده شود. بعد از آن AVD را که میخواهید نرم افزار خویش را در آن انجام نمایید را تعیین نمائید.

در‌حالتی که AVD (دستگاه مجازی اندروید) متبوع خویش را درین لیست نمی‌بینید، این بدان مضمون‌ میباشد که به هیچ عنوان ماشین مجازی در اندروید استودیو ی خویش تابحال تولید نکردید! حتی یک گزینه.
مرحله ۳ در اجرای مشابه ساز اندروید : در شرایطی که در مرحله دوم دستگاه مجازی اندروید آیتم نظرتان را تعیین کردید، پس AVD / Emulator شما گشوده شود. بسته به تنظیمات سیستم و وضوح پیکسل AVD ، فرصت گشوده شدن مختلف خواهد بود. وضوح پیکسل کمتری را برای لود سریعتر AVD گزینش فرمایید.
مرحله ۴ در اجرای مشابه ساز اندروید : بعد از آن می‌توانید نرم‌افزار را مستقیماً بر طبق صورت تحت انجام فرمائید. بر روی نشان انجام کلیک فرمایید.
مرحله ۵ در اجرای مشابه ساز اندروید : همینطور می‌توانید نرم افزار را از روش رفتن به منو و گزینش آیتم Run > Run اعمال نمائید.
(Shift + F10) کلید میانبر برای اجرای اپ در AVD از Emulator در اندروید استودیو میباشد.
مرحله ۶ در اجرای مشابه ساز اندروید : بعداز اینکه دستگاه آیتم انظر را تعیین کردید، آن روی برگه رایانه شما گشوده شود. یک دستگاه در هم اکنون انجام را گزینش نمائید و روی Ok کلیک فرمائید.
مرحله ۷ در اجرای مشابه ساز اندروید : نرم‌افزار اندرویدی شما در اندروید استودیو AVD / Emulator ایفا میشود.
آیا میشود از روش مشابه ساز Android Studio (اندروید استودیو) به دستگاه فیزیکی رابطه برقرار کرد؟
آری، شما میتوانید از روش مشابه‌ساز به دستگاه فیزیکی رابطه برقرار نمائید. برای این شغل، آغاز بایستی دستگاه فیزیکی خویش را با کابل USB به کامپیوتر متصل کرده و آن گاه از روش Android Studio، مشابه‌سازی را ایفا نمائید. بعد از آن روند پایین را دنبال فرمایید:

۱. در مشابه‌ساز اندروید، به پیکربندی دستگاه متبوع بروید.
۲. در قسمت “About phone” یا این که “About device”، به نصیب “Build number” بروید.
۳. روی “Build number” برای چند دفعه کلیک نمایید تا شرایط “Developer options” فعال خواهد شد.
۴. به پیکربندی “Developer options” رفته و مورد “USB Debugging” را فعال فرمائید.
۵. از روش ترمینال یا این که دستورها ADB، به دستگاه فیزیکی خویش متصل گردید و اذن دهید که دستگاه شما با مشابه‌ساز اندروید رابطه برقرار نماید.

هم اکنون شما می توانید از روش امولاتور اندروید استودیو به دستگاه فیزیکی خویش دسترسی داشته باشید و به راحتی نرم افزار‌های خویش را توسعه و گسترش دهید. به‌طور کلی، رابطه در میان مشابه ساز برای اندروید استودیو و دستگاه فیزیکی مانند رابطه در بین دو دستگاه حقیقی و واقعی میباشد و می توانید با استعمال از قابل انعطاف‌افزارهای گوناگون، این رابطه را برقرار فرمائید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.