پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۰۳

آیا ADB برای توسعه و گسترش اپلیکیشن‌های iOS نیز قابل استفاده میباشد؟

مرجع رسمي مقاله هاي طراحي اپليكيشن اندرويد در مشهد

آیا ADB برای توسعه و گسترش اپلیکیشن‌های iOS نیز قابل استفاده میباشد؟

۲ بازديد

آیا ADB برای توسعه و گسترش اپلیکیشن‌های iOS نیز قابل به کارگیری میباشد؟
نه، ADB برای توسعه و گسترش اپلیکیشن‌های iOS قابل به کارگیری وجود ندارد. ADB (Android Debug Bridge) ابزاری میباشد که برای پیشرفت نرم‌افزار‌های اندروید به کار گیری می شود. ابزار مشابهی برای پیشرفت نرم‌افزار‌های iOS وجود داراست که به اسم Xcode Command Line Tools شناخته می‌گردد. این ابزارها مشتمل بر ابزارهایی مانند Xcode IDE، Swift، Objective-C و Cocoa Touch framework میباشند که برای بسط اپ‌های iOS گزینه به کار گیری قرار  طراحی اپلیکیشن در مشهد می گیرند.

در مجموع، توسعه و گسترش نرم افزار‌های iOS و اندروید دو سیستم منقطع می باشند و برای هرکدام از آنها ابزارهای بسط جدا‌ای وجود دارااست. به این ترتیب، برای گسترش نرم افزار‌های iOS بایستی از ابزارهای منحصر به فرد iOS بهره برد و برای پیشرفت نرم افزار‌های اندروید بایستی از ابزارهای اختصاصی اندروید استفاده نمود.

آیا ADB برای بسط اپ‌های اینترنت نیز اثر گذار میباشد؟
ADB (Android Debug Bridge) برای توسعه و گسترش نرم‌افزار‌های اینترنت مستقیماً اثرگذار وجود ندارد. چرا‌که ADB برای پیشرفت نرم افزار‌های اندروید و دستگاه‌های گوشی به عمل می‌رود و ابزاری میباشد که توسط آن بسط‌دهندگان، نرم افزار‌های اندرویدی خویش را دیباگ و آزمایش می‌نمایند.

البته در برخی مفاد، به کارگیری از ADB میتواند برای توسعه و گسترش نرم افزار‌های اینترنت اثر گذار باشد. مثلا، در شرایطی که شما یک نرم افزار اینترنت دارید که بر روی دستگاه های تلفن همراه نیز قابل دسترسی میباشد، می توانید با استعمال از ADB، صفحه های اینترنت را بر روی دستگاه های تلفن همراه آزمایش نمائید و تحت عنوان یک دستگاه تلفن همراه حقیقی و واقعی به کار گیری نمایید. در‌این حالت، میتوانید با به کار گیری از ADB، پیکربندی متعدد دستگاه را تغییر‌و تحول دهید و به داده ها و حالت دستگاه دسترسی داشته باشید.

چه طور میتوانم با ADB از روش Android Studio دیباگ کنم؟
برای دیباگ کردن نرم‌افزار‌های اندرویدی با ADB از روش Android Studio، می توانید از پنجره Debug که در بخش ابزارهای Android Studio جای دارد، استعمال نمائید. برای این عمل روند ذیل را دنبال نمایید:

۱. فعال کردن موقعیت دیباگ در دستگاه اندرویدی:

آغاز بایستی وضعیت دیباگ در دستگاه اندرویدی خویش را فعال فرمائید. برای این فعالیت، در پیکربندی دستگاه به بخش Developer Options بروید و آیتم USB Debugging را فعال نمایید. در برخی از دستگاه‌ها، این مورد در نصیب Developer Options نهفته میباشد و برای فعال کردن آن، می بایست به یکسری توشه روی Build Number یا این که Build Version کلیک نمائید تا وضعیت Developer Options فعال خواهد شد.

۲. اتصال دستگاه به کامپیوتر:

بعد از فعال کردن موقعیت دیباگ در دستگاه، آن را به کامپیوتر خویش متصل نمائید و اعتقادوباور نتیجه ها نمائید که Android Studio دستگاه را تشخیص داده میباشد.

۳. اجرای اپ در وضعیت Debug:

در Android Studio، نرم افزار‌ی خویش را با به کار گیری از مورد Run و با تعیین مورد Run ‘app’ انجام نمائید. در پنجره Run، آیتم Debug را تعیین نمایید.

۴. به کارگیری از پنجره Debug:

بعداز اجرای نرم افزار در شرایط Debug، پنجره Debug در Android Studio گشوده شود. درین پنجره، می توانید از ابزارهای مختلفی مانند Breakpoints، Watches و Variables برای دیباگ کردن اپ به کار گیری نمائید.

۵. به کار گیری از ابزار DDMS:

ابزار DDMS (Dalvik Debug Monitor Service) یکی ابزارهایی میباشد که به شما امداد می‌نماید نرم افزار‌ی خویش را با استعمال از ADB دیباگ نمایید. به خواسته استعمال از DDMS، از بخش Android Monitor در Android Studio به کار گیری فرمایید. این ابزار به شما قابلیت و امکان مشاهده پیام‌های logcat، مانیتورینگ استعمال از خاطر، کانال و بقیه منابع دستگاه را می دهد.

با ایفا روند فوق، می توانید با استعمال از ADB و ابزارهای گوناگون Android Studio، اپلیکیشن‌ی خویش را با شرایط دیباگ جاری ساختن کرده و اشتباهات آن را پیدا و رفع نمائید.
آیا میتوانم از ADB برای دیباگ کردن نرم‌افزار‌هایی که روی دستگاه‌های دیگر نصب گردیده‌اند، به کارگیری کنم؟
آری، با استعمال از adb می توانید اپلیکیشن‌هایی که روی دستگاه‌های دیگری نصب گردیده‌اند را دیباگ نمائید. برای این عمل، می بایست دستگاه متبوع را به کامپیوتر متصل فرمائید و بعد از آن از adb تحت عنوان یک نرم‌افزار دیباگر (debugger) برای اپ‌ی متبوع استعمال فرمایید.

برای آغاز، می بایست در نرم‌افزار‌ی متبوع، debug mode را فعال فرمائید. در برخی از دستگاه‌ها، این آیتم را می توانید از نصیب Developer Options یا این که Developer Settings پیدا فرمایید. بعد با استعمال از امر `adb devices` می توانید دستگاه متبوع را پیدا نمایید و آن گاه با به کارگیری از امر `adb -s forward tcp: tcp:`، یک پل ارتباطی فی مابین دستگاه و کامپیوتر برقرار فرمایید.

بعد از برقراری رابطه، می توانید از ابزارهای مختلفی برای دیباگ کردن نرم افزار به کار گیری فرمائید. به عنوان مثال، با استعمال از فرمان `adb logcat` میتوانید لاگ‌های نرم افزار‌ای را ملاحظه کنید و با استعمال از ابزارهای دیگر مانند Android Studio، می توانید به طور گرافیکی و با ابزارهای بیشتری نرم افزار‌ی خویش را دیباگ نمایید.

قابل ذکر میباشد که برای به کارگیری از adb برای دیباگ کردن نرم‌افزار‌هایی که روی دستگاه‌های دیگر نصب گردیده‌اند، بایستی دسترسی root به دستگاه داشته باشید. به همین ادله، این نحوه برای اپ‌هایی که روی دستگاه‌هایی با دسترسی root نصب نشده‌اند، اثرگذار وجود ندارد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.