پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۰۳

کتابخانه ی اندرویدی Dagger2

مرجع رسمي مقاله هاي طراحي اپليكيشن اندرويد در مشهد

کتابخانه ی اندرویدی Dagger2

۲ بازديد

چرا به تزریق تعلق نیاز داریم؟

تزریق تعلق برای طراحی معنا در اختیار گرفتن و تهیه کردن از خارج میباشد که می‌گوید یک کلاس بایستی تعلق هایش را از خارج اخذ نماید. به لهجه معمولی خیس هیچ کلاسی نباید کلاس دیگری را مقدار دهی ( instantiate) نماید یا این که هیچ کلاسی نباید از کلاس دیگری شیء یا این که مثال بسازد بلکه بایستی شیء لازم خویش را از کلاس دیگری که صرفا به همین مراد تاسیس شده  طراحی اپلیکیشن در مشهد است اخذ نماید.

در لهجه جاوا، در صورتی‌که کلاسی خودش از کلاس دیگر با به کارگیری از واژه و کلمه کلیدی new شیء بسازد، بعد از آن این کلاس قابلیت و امکان به کار گیری شدن و آزمایش شدن را به طور یک کلاس جدا از دست میدهد و برای صحیح فعالیت کردن مدام به کلاس دیگر متعلق میباشد که به‌این وضعیت تعلق طاقت فرسا می‌گوییم.

کتابخانه ی اندرویدی Dagger2
Dagger2 یک کتابخانه برای اندروید میباشد که تحت عنوان یک چارچوب تزریق تعلق متعلق به مجال تماماً استاتیک برای جاوا و اندروید میباشد. این کتابخانه یک ورژن ارتقاء یافته به ورژن پیشین (Dagger1) میباشد که به وسیله Square ساخت و ساز گردیده و در حال حاضر به وسیله Google نگهداری می‌شود.

کتابخانه اندروید ی Gravity View
رابط کاربری یکی‌از مهم ترین امور در پیاده سازی و توسعه و گسترش اپلیکیشن های اندرویدی میباشد. ابداع ها و توسعه و گسترش های جدیدی در طی سال ها در حوزه UI ظواهر شد‌ه‌است که یک کدام از آن‌ها Gravity View میباشد.

این کتابخانه ی اندروید برای مورب شدن تصویر با به کارگیری از حسگرهای دستگاه های اندرویدی عملکرد داراست. مقصود کتابخانه Gravity View به کارگیری از حسگرهای حرکتی دستگاه های اندرویدی میباشد که به یوزرها قابلیت میدهد عملکردهای خاصی را با چرخاندن دستگاه ایفا دهند.

این کتابخانه UI اندرویدی برای نخسین بار در نرم‌افزار دارای اسم و رسم “Fynd” آیتم به کارگیری قرار گرفت و تا به امروز آیتم عشق اکثری از بسط دهندگان اندروید قرار گرفته میباشد. برای استعمال از این کتابخانه می بایست با Android 3.0 و فراتر شغل فرمایید.
کتابخانه اندروید روبولکتریک Robolectric
آزمایش کردن پروژه راهی برای این میباشد که از صلاحیت و کوشش نرم افزار خودتان مطمئن گردید میباشد. پیش از اینکه نرم افزار اندرویدی خویش را به بازار عرضه فرمائید، میتوانید از این کتابخانه های اندرویدی برای آزمایش آن استعمال فرمائید.

Robolectric یکی‌از دیگر از کتابخانه های اندرویدی بینظیری میباشد که نرم افزار های شما‌را آزمایش می نماید.

کاری که‌این کتابخانه جاری ساختن می‌دهد این میباشد که تورم بارگیری منابع ، بازدیدها مورد ها دیگر را در دست گرفتن می نماید. آزمایش هایی که به وسیله این کتابخانه اجرا میگردد با عث می‌شود کارهایی که دستگاه های حقیقی و واقعی با تعلق به کادر ورک اندروید ایفا می گردد کارآمدتر و قدرتمندتر باشد.

یعنی Robolectric Android SDK را برای تست مشابه سازی می نماید و دیگر نیازی به کادر ورک های مازاد مثل Mockito وجود ندارد.
کتابخانه اندروید اگزوپلیر (ExoPlayer)
ExoPlayer یکی‌از کتابخانه قادر برای تشکیل داد آوا پلیر یا این که ویدیو پلیر است که به وسیله Google ایجاد شده است. این مورد جایگزینی برای Android’s MediaPlayer API برای پخش صدا و تصویر (به طور محلی و از روش وب) اما با مزایای بیشتر ارائه گردیده‌است. ExoPlayer از خصوصیت هایی که اکنون بوسیله Android MediaPlayer API تامین نمی‌شوند، مانند پخش های انطباقی DASH و SmoothStreaming امان می نماید. یکی‌از مطرح ترین مزایای ExoPlayer این میباشد که فردی سازی سهل وآسان آن میباشد. حتی می اقتدار renderهای فردی خویش را درین کتابخانه پیاده کرد.
library اندروید ویوبایندینگ (View Binding)
در اپلیکیشن نویسی و شغل های مربوط به اون مثل طراحی وب یا این که پیاده سازی نرم افزار چنانچه برای اعمال یک شغل مایحتاج باشه کلی کد و پیکربندی نخستین و تکراری اعمال بشه، بدین کد های میگن boilerplate code که پیشنهاد میشود یا این که به وسیله ابزارهای خودکار ساخت‌و‌ساز شوند یااینکه در پوسته لایبرری در دست قرار بگیرند. در اصلً دو گزینه وجود دارااست که لازم به ذکر میباشد: ButterKnife و Android Databinding.

کتابخانه اندروید (ButterKnife)
همان گونه که می‌دانید یکی‌از کارهایی که فرصت متعددی میبرد و دردسر دارااست تمجید View ها میباشد. پروژه هایی که با گویش اپ نویسی اندروید نوشته میگردند حتماً به طور مکرر نیاز به به کارگیری از سیاق ()findViewById دارید و این زمینه حقیقتاً آزار دهنده میباشد، مخصوصاً هنگامی که پیاده سازی و صفحه ارایی (UI) پروژه اندرویدی شما بغرنج باشد! در‌این حالت حقیقتاً به کارگیری مداوم از این مشی صبر راز بر و خسته کننده میباشد. اینجاست که کاربرد کتابخانه ButterKnife را متوجه خواهید شد. ButterKnife یک کتابخانه اتصال دهنده روءیت کرد میباشد که به وسیله Jake Wharton ایجاد شده است.

از این کتابخانه برای FindViewById راحتر به کارگیری می‌کنیم. یعنی شما به راحتی میتوانید آنها‌را Find فرمایید. این کتاب منزل کارش Injection میباشد view ها در اکتیویتی یا این که فرگمنت تزریق یا این که به عبارتی Inject می نماید.
library اندروید (Android Databinding)
کتابخانه Android Databinding در کتابخانه Android Support جانور میباشد. برای شغل کردن دستکم به ورژن ۱.۳ استودیوی اندروید نیاز داراست. این کتابخانه بدون پول برای اندروید، برخلاف ButterKnife ، از annotations استعمال نمی نماید.

کتابخانه اندرویدی (Kotlin Math)
شایسته ترین کتابخانه اندروید مشمول تیم ای از API های Kotlin برای سهولت تایپ کردن ریاضی ها گرافیکی میباشد. این API ها بیشتر با به کارگیری از GLSL (OpenGL Shading Language) مدلسازی میگردند تا کد جابجایی از shader ها را شل خیس نمایند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.