سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

تعريف روانشناسي طراحي اپليكيشن

مرجع رسمي مقاله هاي طراحي اپليكيشن اندرويد در مشهد

تعريف روانشناسي طراحي اپليكيشن

۵۰ بازديد

اقداماتي كه طراح تجربه كاربري مي بايست پيش طراحي اپليكيشن در مشهد از كد نويسي و كشيدن طرح به خواسته ادراك چگونگي ساختار و قرار دادن المان‌ها و در پايان چگونگي پيمايش با چك اخلاق يوزرها جاري ساختن دهد را گويند. همان ديگر، خواسته از روانشناسي در پباده سازي؛ يعني رعايت اصول و قواعدي ميباشد كه مخاطب را تشويق به به كار گيري از اپليكيشن مي‌نمايد و در غايت سبب ساز رضايت آنها ميگردد.
سه عنصر مورد نياز در سبك­هاي رفتاري
سه عنصر موردنياز و حياتي كه هر طراح نرم افزار بايستي پيش از آغاز در محاسبه خوي يوزرها هم پا با ديگر اعضاي ديگر در حيث بگيرد، عبارت‌اند از:
· علت: چه‌طور مي‌قدرت مخاطب را تشويق به دانلود يا اين كه پيمايش كرد؟ اپليكيشن گوشي شما، چه داده ها يا اين كه مفاد ارزشمندي به كاربرانتان مي دهد؟ آيا نرم‌افزار شما و المان‌هاي داخلي آن، دقت يوزرها را به طور مطلوب مي تواند جلب نمايد؟
· بضاعت: يوزرها با نرم افزار شما چه كاري ميتوانند اجرا دهند؟ آيا شعور كلي نرم‌افزار و نحوه پيمايش آن آسوده ميباشد؟ آيا به كارگيري از نرم‌افزار براي يوزرها از ديد هزينه و فرصت به صرفه ميباشد؟
· تحريك: چه هنگامي مي‌قدرت يوزرها را تشويق به اعمال كار كرد؟ چه طور مي‌اقتدار يوزرها را تحريك به خريد يا اين كه كار متبوع كرد؟اصول اول روانشناسي پباده سازي نرم افزار
اصول روانشناسي در نرم‌افزار طراحي صفحه و UX ناشي از چك و تحقيقاتي ميباشد كه بر روي مغز، احساسات دروني و علت شخصي انجام يافته ميباشد؛ يعني اين اصول با ساختار دروني و فكري آدم بايستي داراي ربط باشد و هر چه تكنيك‌هاي فني به فعاليت گرفته گرديده با اين اصول منطبق داشته باشد، اپليكيشن شما رشته‌اي خواهد بود. 5 اصل اصلي و ابتدايي عبارت‌اند از:
1. يوزرها خيلي صبر تاءمل يا اين كه فعاليت اضافه ندارند
يوزرها را خيلي مشغول مالامال كردن فرم و تلاوت متون نكنيد. آن ها از نرم افزار گوشي براي شل‌خيس و سريع‌خيس كردن سرويس ها خويش به كارگيري مي‌نمايند، خير اينكه وقت خويش را مانند وب سايت‌ها براي مالامال كردن داده ها و چشم به راه ماندن جواب از سمت سرور نمايند. همينطور پيام و پيمايش خيلي معمولي نماييد تا آنها بدون چاره نباشند كه براي كليك بر روي دكمه‌اي يا اين كه شعور مقاله شما، تامل نمايند. خلاصه بگوييم: مخاطب در‌صورتي‌كه در استعمال از نرم افزار انديشه نمايد، خيلي ريلكس از نرم افزار شما بيرون مي گردد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.