سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰۳

نحوه ساخت اپلیکیشن موبایل در 12 مرحله

مرجع رسمي مقاله هاي طراحي اپليكيشن اندرويد در مشهد

نحوه ساخت اپلیکیشن موبایل در 12 مرحله

۱۳ بازديد
خط مش های مختلفی برای کسب درآمد با اپ ها وجود دارااست: برای استارت میتوانید از اپ موبایل، برای کسب درآمد بیشتر از بیزنسی که اکنون دارید (به عنوان مثال فروشگاه) به کار گیری کنید.
همچنین می توانید با دریافت یک بار هزینه طراحی اپلیکیشن در مشهد از کاربران برای دانلود اپلیکیشن، درآمد دستیابی فرمائید.
هزینه subscription ماهانه یا سالانه نیز، یک طریق عالی برای ایجاد کرد درآمد مکرر از کاربران می‌باشد.
طرز دیگر برای کسب درآمد از اپلیکیشن، فروش فضای تبلیغاتی (advertising space) است. این روش درست مانند اجرای ads در وبسایت ها میباشد.
در بعضی موارد، انواع خاصی از نرم‌افزار ها لزوما درآمدزایی نمیکنند، اما به صرفه جویی در هزینه ها کمک می نمایند. برای مثال، اپلیکیشن برای کارمندانی که ریموت شغل می کنند یا ارتباطات داخلی پرسنل، قادر است در هزینه های سود وری کمپانی شما صرفه جویی نماید.
طرز ایجاد کرد برنامه تلفن همراه در 12 مرحله

با اینکه استارت سریع به تشکیل داد نرم‌افزار های موبایل، بسیار وسوسه انگیز می باشد، اما روند مختلفی وجود دارند که باید قبل از آغاز کار بسط، از آن‌ها بگذرید. در واقع می توان ساخت اپلیکیشن موبایل را به سه قسمت تقسیم کرد:

قبل از گسترش (pre-development)
بسط (development)
پس از فعال‌ساز‌ی (post-launch)
همه این روند برای موفقیت اپ در بازار، حیاتی بوده و نباید از آنها صرف نظر نمایید.

1- ایده ای برای اپ ارائه دهید

در آستانه عمل، شما می بایست اعتقاد حاصل کنید که یک ایده اپ قابل اجرا دارید. شاید زمانی به میلیون ها اپلیکیشن موجود در بازار می‌پندارید، این مرحله اندکی ترسناک به لحاظ برسد. البته یادتان باشد که در این مرحله شما نیازی به ایده 100٪ اورجینال ندارید. در واقع بسیاری از اپلیکیشن های بهتر که هر روز می‌بینید، انواعی از ایده های جان دار می‌باشند.

شاید شما ایده ای داشته باشید که Yelp آجل برای محصول ها B2B یا Uber آتی برای petها باشد. ایده هر چه که باشد، بایستی باور نتایج نمایید که اپلیکیشن موردنظر، می بایست مشکلی را حل کند. آن گاه باید مطمئن شوید شخص دیگری، کاری را که شما موقتی می خواهید به آخر و عاقبت برسانید، جاری ساختن نداده باشد. در صورتی این چنین است، پس اینک باید تمایزهایی را ساخت‌و‌ساز نمایید تا به سبب ساز آن‌ها، ایده شما از رقبا غیروابسته شود.

همچنین شایان ذکر می‌باشد که لازم نیست هر ایده یک ابداع جدید یا معنی جدید باشد. زیرا بسیاری از نرم‌افزار ها، فقط پیشرفت تجارت جان دار می باشند. در صورتی شما در حال حاضر یک وب سایت تجارت الکترونیک دارید، از جمله می توانید اپلیکیشنی بسازید که شیوه خرید مشتریان از طریق موبایل را سهل وآسان تر نماید. در صورتیکه هم سالن زیبایی دارید، میتوانید اپلیکیشنی بسازید که رزرو مشتری، مدیریت قرارهای ملاقات و پرداختی ها را بهبود ببخشد.

2- اهداف خود را مشخص فرمائید
فرایند توسعه و گسترش نرم‌افزار، باید با اهداف معلوم و اشکار آغاز گردد. به‌این منظور برای سوالاتی از این دست، باید پاسخ خیر و خوبی داشته باشید:

در نهایت به چه چیزی می خواهید دست پیدا فرمایید؟
کوشش دارید چه مشکلاتی را حل فرمائید؟
بدانید که همین اهداف مشخص شده، در نهایت مجموع مراحل توسعه و گسترش را رقم می زنند. در منفعت در شرایطی که این مورد ها از شروع به وضوح تعریف نشده باشند، هنگامی که شروع به پیشرفت اپلیکیشن خود می‌کنید، به راحتی ممکن می باشد در نیمه مسیر، نحوه خود را گم نمائید و مبتلا سردرگمی شوید.

دقت داشته باشید که نباید هر هدفی را انتخاب نمایید، این اهداف قابل اندازه گیری (measurable goals) می باشند که برای ما مهم هستند. از این آیتم به عنوان یک راهنما استفاده کرده تا مطمئن شوید همیشه در مسیر درست جنبش می کنید. در غیر این صورت، از تایم، انرژی و منابع خود به طور اثرگذار به کارگیری نخواهید کرد. همچنین شما میتوانید اهداف مربوط به کاربر آخری (end-user) و همچنین اهداف مرتبط با تجارت خود را گزینش نمایید.

در اینجا برای اعتقاد و باور از دستیابی به اهداف توسعه و گسترش برنامه، می بایست تفاوت در بین goal و objective را ادراک کنید:

goal: آرم دهنده سود نهایی می‌باشد که می‌خواهید به آن برسید.
objective: گام هایی می‌باشند که برای رسیدن به آن اهداف برمی دارید.
objectiveها را نیز به SMART تقسیم نمایید:

ویژه (Specific)
قابل اندازه گیری (Measurable)
قابل استخراج (Achievable)
واقع دربین (Realistic)
به موقع (Timely)
این یک اشتباه رایج بین مردم هست که اهداف را در معنای پولی تعریف می کنند، به عنوان مثال داشتن درآمد بیشتر. طبیعتا این مورد شمارا از سایر مشاغل متمایز نمی کند. هر هدفی باید KPI یا شاخص های کلیدی همت (key performance indicators) واضحی داشته باشد. به این ترتیب باور نتایج نمایید که اندازه گیری های از پیش تعریف و تمجید شده برای کسب به موفقیت را دارید. اعتنا داشته باشید که KPIها هنگامی بهترین عملکرد را دارند که عددی باشند. احتمالا اندکی این مورد برایتان پر‌نور نیست، نگران نباشید آیتم را برایتان روشن می کنیم.

مثلا، فرض نمایید می‌خواهید یک برنامه برای فروشگاه اینترنتی خود بسازید و یکی از اهداف شما برای مثال کاهش نرخ آزاد کردن سبد خرید در گوشی ها باشد. برای اطمینان از رسیدن بدین هدف، می بایست نرخ فعلی آزادکردن سبدهای خرید را بدانید، تا بتوانید آنان‌را با اعدادی که در نهایت بعد از فعال سازی اپ بدست می‌آورید، مقایسه فرمائید.

2- در بازار، تحقیقات فرمائید

هنگامی که اهداف خود را مشخص و معلوم کردید، بایستی باور نتایج فرمایید که بازار به اپلیکیشن شما نیاز دارد. هر ایده اپلیکیشن، از نگاه تئوری بهتر به نظر می رسد، ولی قبل از ادامه شغل باید این ایده های به ظاهر جالب، تایید اعتبار خواهد شد. تشکیل داد یک نرم‌افزار بدون تحقیقات در مارکت مربوطه، قادر است باعث به اتلاف تایم، پول و دیگر منابع شود. به همین عامل:

نظرسنجی به طریق بیندازی (surveys)
گفتمان جاری ساختن دهید (interviews)
یک گروه متمرکز برپا فرمائید (focus group)
راجع به رقابت تحقیق نمائید (competition)
طریق ساخت اپلیکیشنی که تجربه مشتری را بهبود می بخشد، بیابید (customer experience)
در صورتی‌که نرم‌افزار شما، پیشرفت دهنده تجارت فعلی شماست، به راحتی میتوانید از مشتریان فعلی خود به عنوان منبعی برای این تحقیقات به کار گیری فرمائید. از طرفی در شرایطی که اپ بر اساس یک ایده کاملا جدید هست، باید با کاربران احتمالی متناسب با مخاطبان هدف (target audience)، ارتباط برقرار فرمائید.

3- ویژگی های اپلیکیشن خود را گزینش نمایید

به کوشش مهم اپ خود فکر کنید. اینجاست که خصوصیات بایستی متمرکز شوند. بسیاری از افراد وسوسه میگردند که ویژگی های اضافی و غیر ضروری را به یک اپلیکیشن اضافه کنند. اما این نوشته‌ی‌علمی را فراموش می کنند که بعضا از خصوصیات، غرض مهم برنامه را از در بین می‌برند و ولی هر افزونه (add-on)، هزینه و تایم توسعه را نیز بیشتر می کند. نمونه هایی از ویژگی های محبوب برنامه ها عبارتند از:

Push notifications
Community wall
GPS capabilities
Surveys and questionnaires
Video, image, and audio hubs
Booking capabilities
Calendar integrations
Ecommerce carts
Menu ordering system
Customer loyalty
User directory
دقت داشته باشید که سادگی، مهم ترین جنبه پروسه اولیه توسعه و گسترش می‌باشد. مثلا در حالتی‌که تلاش اصلی اپلیکیشن شما، به مکان دقیق یا لوکیشن استفاده کننده نیاز ندارد، می توانید از ویژگی GPS صرفنظر نمایید.

4- یک Wireframe تشکیل داد نمایید

اصولا وایرفریم، یک طرح کلی (layout) از اپلیکیشن تلفن همراه شماست. ما یحتاج نیست این طرح خیلی رسمی باشد و در این مرحله حتی نیازی نیست که نگران طراحی گرافیکی اپ خود باشید. شما می توانید یک وایرفریم را روی یک تکه ورقه، وایت بورد، دستمال کاغذی کشیده و یا از Digital Wireframing Tool استعمال کنید.

به عبارتی مقصود وایرفریم این هست که به سادگی هر چه تمام تر، ویژگی‌های برنامه و طرح بندی آن را علامت دهد. نگران موادتشکیل دهنده طراحی اپلیکیشن در وایرفریم نباشید. زیرا این ابزار قرار نیست که ظاهر پایانی اپ را نشان دهند. در عوض، تمرکز وایرفریم باید بر ساختار (structure) و جریان (flow) باشد.

شما می بایست به گونه ای نقشه سفر استفاده کننده را ترسیم نمایید. یعنی علامت دهید که در صورتی روی دکمه خاصی کلیک کنند چه اتفاقی می افتد. پیج آینده چه شکلی خواهد بود؟ زمانی مخاطب روی گزینه A در مقابل مورد B کلیک می کند، روی اسکرین چه اتفاقی می افتد؟ وایرفریم یاری می کند تا مجموعه نیز، از زاویه روءیت کرد شما در مورد طرز شغل و کارایی اپلیکیشن، به صفحات نگاه کنند.

5- متد و طریق گسترش خود را گزینش نمایید
شیوه های مختلفی برای ایجاد کرد اپ وجود دارااست. قبل از شروع به ساخت یک اپلیکیشن، می بایست تعیین فرمایید که کدام نحوه برای وضعیت یونیک شما بهترین می باشد. به عبارتی بهترین گزینه برای من، ممکن است بهترین گزینه برای شما نباشد. تعیین متد مناسب بر پایه ی فاکتورهایی مانند لیست زیر است:

دارایی
سطح مهارت تکنیکی
نوع نرم‌افزار
تایم عرضه به بازار
به صورت کلی، پنج نحوه مختلف برای ساخت اپ موبایل وجود دارد. ما هر شیوه را با جزئیات در زیر توضیح خوا هیم داد، بنابراین به راحتی می‌توانید متوجه شوید که کدام مورد برای اپلیکیشن شخصی شما بهترین می‌باشد.

شیوه ایجاد نرم‌افزار با BuildFire

این اپلیکیشن تشکیل داد اپ تلفن همراه به این مراد ساخته شده است، که به کاربرانی که دانش و تکنیک بخصوصی ندارند این قابلیت را بدهد، که به تنهایی با به کار گیری از یک مارکت پلیس پهناور و ویژگی های فراوان جهت سفارشی سازی، نرم‌افزار بسازند. در صورتی کارایی منحصر به فردی وجود دارد که هنوز برای این مارکت پلیس ساخته نشده است، به راحتی می‌توانید از پیشرفت دهندگان بخواهید تا با استفاده از BuildFire SDK، آن را برای شما بسازند. علاوه بر آن میتوانید از سرویس BuildFire’s white-glove استعمال فرمایید. در این مورد توسعه و گسترش دهندگان داخلی در BuildFire، میتوانند عملکردهای سفارشی و کاستوم را برای شما ساخت‌و‌ساز نمایند.

BuildFire به هیچ مهارت کدنویسی یا دانش فنی نیاز ندارد. بنابراین شما نیازی به یادگیری یک زبان برنامه نویسی جدید یا هر چیز دیگری نخواهید داشت. شما می توانید همه چیز را خودتان به تنهایی با به کار گیری از یک پلتفرم مطابق وب، بطور همزمان برای فعال سازی اپ آیفون و اندروید بسازید. تنها کافیست یک تمپلیت را تعیین کرده و بعد از آن شروع به اضافه کردن فیچرها نمائید.

این بی آلایش ترین روش برای توسعه نرم‌افزار های iOS و Android و استقرار آن‌ها در App Store و مغازه Google Play می باشد. در واقع هر کسی قادر است پیاله برهه زمانی چندین دقیقه خیال بگیرد که چه گونه با استفاده از BuildFire یک برنامه بسازد. BuildFire روشی مقرون به صرفه و قابل تهیه و تنظیم برای ایجاد کرد برنامه بوده، که عاری از چالش‌های مرتبط با ابزارهای RAD و hybrid است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.