سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

انواع هوش مصنوعی

مرجع رسمي مقاله هاي طراحي اپليكيشن اندرويد در مشهد

انواع هوش مصنوعی

۱۳ بازديد

اشکال هوش تصنعی و مصنوعی
هوش تصنعی عکس العمل‌ گرا
این نوع از هوش تصنعی برای مبنا داده های محصور شغل می نمایند ، بدین مفهوم که نمی توانند آجل را حدس نمایند و این بدین معنی میباشد که از اقتدار منطق و سازگارسازی با عملکردهای فرد و فضا دور و بر منتفع نبوده و فقط دستوراتی که برای آنها درج شده میباشد را جاری ساختن می نمایند ، از جمله میتوان به هوش تصنعی بازی ها اشاره نمود که در‌حالتی که شما با هوش تصنعی بازی به رقابت بپردازید ، بر پایه ی با عملکردهای شما هوش تصنعی و مصنوعی نیز برخورد نشانه داده و فقط برای آن اوامر داخل بازی برای رویارویی با شما تعریف طراحی اپلیکیشن در مشهد  و تمجید گردیده است .
هوش تصنعی و مصنوعی خاطر محصور
تکنولوژی هوش تصنعی یاد محصور به طوری فعالیت می نماید که قادر است باطن خویش و با به کار گیری از خاطر ی محصور متعلق به موقعیت فضا ، برخورد هایی را به خیال و خاطر ودیعت و با به کار گیری از اپ هایی که برای آن تعریف و تمجید گردیده است ری اکشن علامت دهد .

تعالی ترین نمونه برای این نوع از هوش تصنعی می شود به رانندگی خودکار و هوشمند اتوموبیل های تسلا اشاره نمود ، که کلیه سختی ها برای آنان از عابرین پیاده تا اتومبیل ها تعریف و تمجید گردیده‌است و خودرو مبنی بر مورد ها تعریف و تمجید گردیده ری اکشن علامت می‌دهد .

هوش تصنعی بر اساس تئوری ذهن
این نوع از هوش تصنعی و مصنوعی یکی‌از غامض ترین اشکال هوش تصنعی و مصنوعی میباشد که هنوز نتوانسته میباشد گسترش به سزایی بکند و در واقع برای فهم و شعور احساسات و عاطفه ها انسانی به شغل می رود و به طبع وقتی هوش تصنعی و مصنوعی به نقط ی اوج خویش خواهد رسید که‌این نوع از هوش تصنعی و مصنوعی نیز به مرحله ی مناسبی دست یابد .

هوش تصنعی خودآگاه
این نوع از هوش تصنعی و مصنوعی بغرنج ترین و واپسین تکنولوژی هوش تصنعی در دنیا است که هنوز آدم چیره به ایجاد کرد آن نشده میباشد و به‌این شکل فعالیت می نماید که سوای دخالت آدم بتواند تصمیمات در هر قضیه ای را بگیرد و کلیه قوه های درک آدم در موقعیت متعدد را دارا باشد .

شاخه های هوش تصنعی و مصنوعی
یادگیری ماشین
یادگیری ماشین یا این که ماشین لرنینگ (Machine Learning) یک کدام از مطرح ترین ذیل گروه‌های هوش تصنعی و مصنوعی میباشد که به سیستم‌ها این قابلیت را می‌دهد تا به طور خود کار یادگیری و توسعه داشته باشند سوای اینکه به نرم افزار نویسی صریحی برای آن نیاز داشته باشند.
تمرکز اساسی یادگیری ماشینی بر پیشرفت اپلیکیشن‌هایی میباشد که بتوانند به داده‌ها دسترسی پیدا نمایند و از آن برای یادگیری خویش به کارگیری نمایند.
فرایند یادگیری با مشاهدات یا این که داده‌ها استارت می شود، مانند نمونه‌ها، تجربه بی واسطه و یا این که فرمان العمل‌ها، تا به یک سر مشق در داده‌ها برسند و بر پایه ی این نمونه‌هایی که ارائه می‌دهیم، تصمیمات بهتری بگیرند.
غرض مهم آن میباشد که به کامپیوتر این اذن را بدهیم که فارغ از دخالت و امداد آدم به صورت اتومات یادگیری داشته باشند و بتوانند اقدامات خویش را بر بر اساس با آن تهیه و تنظیم نمایند.

پردازش لهجه
پردازش لهجه طبیعی یک کدام از حوزه ‌های علم ها کامپیوتر، هوش تصنعی و لهجه شناسی است که به تعامل کامپیوتر و لهجه آدم (طبیعی ) می‌ پردازد.
در واقع این شاخه به تعامل در میان بشر و ماشین ربط پیدا می نماید.

اکثری از بحران ‌های پردازش گویش طبیعی به شعور گویش طبیعی مربوط می ‌خواهد شد ؛ یعنی ساخت‌و‌ساز بضاعت در کامپیوتر برای دستیابی مضمون‌ و ادراک ورودی گویش انسانی یا این که طبیعی.

کانال عصبی
کانال های عصبی سبک های الهام گرفته گردیده از مغز میباشند که برای تشخیص الگوریتم هایی مانند : تاثیر انگشت ، امضا و بقیه مواقعی که مختص به یک شخص خاص است به فعالیت گرفته می‌شوند .

روباتیک
روباتیک یک کدام از دیگر از بغرنج ترین شاخه های تکنلوژی هوش تصنعی و مصنوعی میباشد ، که رمز عمل آن با ایجاد کرد ماشین های مشابه سازی گردیده از روی بشر میباشد که قوه ی فهم و تصمیم گیری در حوضه ی درست شده را دارا باشند.
همان گونه که گفته شد شاخه ی روباتیک در آجل ای خیر چندان به دور جایگزین بشر در شاخه های صنعتی – علمی – معماری و حتی شاخه هایی مانند پزشکی شود .

ژنتیک
الگوریتم‌ های ژنتیکی به طبقه ‌ای گرانقدر ‌خیس از الگوریتم ‌های تکاملی وابستگی دارا‌هستند که با به کار گیری از الهام گیری از تکامل طبیعی، مانند ارث ‌بری، جهش، تعیین و عبور، راه حل‌ هایی را برای مسائل باصرفه‌ سازی ایجاد می ‌نمایند.

حدس
خواسته از نوع حدس در شاخه های هوش تصنعی در واقع بضاعت و توان ادراک هوش تصنعی از آتی ی یک فیلده خاص میباشد ، مثلا یک بازار بورس را فرض فرمائید ، با استعمال از برخی ربات های هوش تصنعی و مصنوعی می اقتدار الگوریتم ها و نوسانات احتمالی بازار را در نظر گرفتن زد که در واقع یکی گرانقدر ترین کاربرد های این شاخه از تکنولوژی هوش تصنعی ، تبادلات مالی است .
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.