سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

اورکلاک ( به معنای رها سازی برای به کارگیری از حداکثر سرعت پیشنهاد گردیده)

مرجع رسمي مقاله هاي طراحي اپليكيشن اندرويد در مشهد

اورکلاک ( به معنای رها سازی برای به کارگیری از حداکثر سرعت پیشنهاد گردیده)

۱۲ بازديد

اورکلاک ( به معنای رها سازی برای به کارگیری از حداکثر سرعت پیشنهاد گردیده)

AMD درباره‌ی اورکلاکینگ بر اینتل موفق میگردد. برهان آن این میباشد که پردازنده های AMD حتی‌د‌ر سبک های مقرون به صرفه مانند AMD Ryzen 3 2200G با قیمتی نزدیک به 100 دلار قفل گشوده می گردند. در فیض ، می اقتدار آن‌ها را اورکلاک کرد ، به شرطی که طراحی اپلیکیشن در مشهد  چیپ ست  مادربرد نیز توانا به اورکلاک باشد.

در مقابل ، تراشه های اینتل صرفا در صورتی‌که قدرتمند به اورکلاک می باشند که در انتهای شماره سبک K داشته باشند. که‌این خصوصی از پردازنده های اینتل گران ترند ، مانند Intel Core i3-9350K که بها آن نزدیک به 180 دلار میباشد.

تعداد هسته

هسته پردازنده ای میباشد که شیوه نامه ها را اخذ و انجام می نماید. هرچه تعداد پردازنده های مرکزی بیشتر باشد ، وظایف بیشتری از عهده آن برمی آید و کارآیی بیشتری نیز دارااست.

مهم‌ترین نقطه فروش AMD داشتن تعداد متعددی هسته میباشد ؛ از طرف دیگر ، اینتل به صورت سنتی تعداد متعددی هسته را به عایدی hyperthreading از پیش گرفته میباشد.

با به کار گیری از Hyperhreading ، پردازنده مرکزی هسته های فیزیکی را به هسته های مجازی یا این که فن ها تقسیم می نماید تا تعدادی فعالیت را به طور همزمان جاری ساختن دهد.

در پردازنده های مقام تحت هر دو سبک Ryzen 3 و Intel Core i3 چهار هسته را ارائه میدهند. البته در پردازنده های منزلت میانگین سبک های Ryzen Threadripper 8 و 12 ، 16 هسته فیزیکی را ارائه می‌دهند ، در حالی که سبک های Intel i9 10 تا 18 هسته فیزیکی را ارائه می‌دهند.

تعداد هسته های AMD در امر پیشنهادات فی مابین جایگاه آن‌ها بیشتر می‌گردد. تراشه های Ryzen 5 دارنده چهار تا شش هسته با توری بالا می‌باشند ، در حالی که تراشه های Ryzen 7 دارنده هشت هسته می‌باشند. در مقایسه ، تراشه های Core i5 و i7اینتل فقط دارنده شش هسته فیزیکی میباشند .

تلاش و سئو

وقتی که تراشه های AMD و Intel را مقایسه می‌کنید ، پردازنده های AMD در یک‌سری وظیفه ای خوب کار می نمایند ، در حالی که پردازنده های Intel شغل های تک فن ای را خوب اعمال میدهند.

کارهایی که از یک‌سری هسته استعمال می نمایند مشتمل بر اپلیکیشن های دستکاری عکس و فیلم ، نرم‌افزار های سه آینده سازی و مدلسازی ، بازی های هنگفت گرافیکی و اپلیکیشن های فایده وری چنکاره میباشند.

حاصل تست Techgage علامت میدهد که تراشه Intel i9 9980XE هنگام به کار گیری از نرم‌افزار بازنویسی فیلم شایسته ترین همت را داراست. درین آزمایش از تراشه های AMD و Intel از Adobe Premiere Pro ، MAGIX Vegas Pro و HandBrake مصرف شده میباشد. با این اکنون ، AMD Threadripper و Ryzen 9 در رقابت قربت در سکو ی دوم قرار گرفتند.

برای نرم‌افزار ارائه پردازنده سه آجل ، مانند V-Ray ، AMD تعیین بهتری میباشد. داده های TechReport حاکی از آن میباشد که Ryzen 9 3900X با 47 ثانیه سریعترین محتوا را ارائه می‌دهد Core i9 7900X در منزلت آتی قرار گرفت و در 60 ثانیه ارائه شد.

قابل فهم و شعور میباشد ، از‌آنجا که اکثر عموم تنها به استعمال از اپ های همگانی نیاز دارا هستند ، تلاش بهتری را از تراشه های AMD مشاهده خواهند کرد. از جمله ، معیارهای Tech Report نماد میدهد که Ryzen 7 2700X و 1800X نمره بالاتری از Core i7 8700K در هنگام فشرده سازی پوشه های zip داشته میباشد.

برای مایکروسافت اکسل ، داده های نتیجه ها از hardware Tom’s سخت افزار آرم می‌دهد که سبک های Ryzen 7 3700X از Core i9 7920X و 9700K عالی شغل کرده اند.



بها

ده سال ها پیشرو بودن در بازار به اینتل این توان را داده میباشد تا ارزش های خویش را ارتقا دهد ؛ غرض مهم AMD استراتژی نرخ‌گذاری تهاجمی آن میباشد.

AMD هسته های بیشتر و کارایی عالی را با هزینه کمتری ارائه میدهد ، که‌این بضاعت اینتل را برای به چنگ آوردن بها های رفیعتر به بحران می‌کشد.

از مجال عرضه خصوصی Ryzen به وسیله AMD در سال 2017 ، اینتل بدون چاره گردیده است تولیدها را با بها های متفاوت معرفی نماید تا از کاهش بها پرهیز نماید.

در سبک های دربین مقام می قدرت تفاوت ارزش را بیش تر از پیش روءیت کرد. برای مثال پردازنده AMD Ryzen 5 2600X با Wraith Spire Cooler با ارزش 150 دلار فروخته می‌شود ؛ در مقابل ، Intel Core i5 9600K با بها 250 دلار فروخته می‌شود.

در بالاترین سطح چگونگی و اقتدار ، ارزش پرچمدار اینتل ، Core i9 9900K، 550 دلار میباشد. از طرف دیگر ، مساوی AMD آن ، Ryzen 9 3900X ، 430 دلار بها داراست.

فیض گیری
طبق همه توضیحات بالا که به طور تماما تخصصی قسمت به نصیب این دو غول آفریننده ی پردازنده ها را مقایسه کرد بخواهیم سود گیری کنیم می بایست اعلام کرد که در صورتی برای شما بها ملاک مهمی میباشد و کاربری میانگین یا این که تحت و همگانی ای را دارید و یا این که کاربری های سطح بالا در تیم بندی چند کاربردی را دارید از پردازنده های AMD به کار گیری نمائید البته در حالتی‌که برای شما ارزش در نوبت های آتی آیتم مداقه میباشد و دوام – مصرف انرژی و اقتدار پردازنده برای به کار گیری های گرافیکی هنگفت در نوبت ی اولیه جای‌دارد ما به شما خصوصی پردازنده های اینتل را سفارش خوا هیم کرد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.