چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۰۳

پروسه پیاده سازی UI

مرجع رسمي مقاله هاي طراحي اپليكيشن اندرويد در مشهد

پروسه پیاده سازی UI

۹ بازديد

ناوبری مطلوب :
رابط کاربری بهتر با ارائه مورد ای راجع‌به اینکه یوزرها کجا می‌باشند ، کجا بوده اند یوزرها را در حیطه طراحی اپلیکیشن در مشهد  امنی قرار می‌دهد:

این بدین معناست که شما می بایست طبقه بندی ها و تیم بندی های تماما صحیح و استانداردی در مطالب خویش داشته باشید به طوری که استفاده کننده شل ترین و در عین هم اکنون معین ترین محتوا را دنبال نماید .

از مهم‌ترین نمونه هایی که می اقتدار برای این استاندارد در رابط کاربری و برای پلتفرم وب سایت زد ، می توان به breadcrumbing اشاره نمود .


تغییر و تحول هنگام تعامل :
برخورد معمولاً با نقاط فعالیت مرتبط میباشد ؛ برای هر مبادرت استفاده کننده ، سیستم می بایست یک برخورد بدیهی و مضمون‌ دار نشانه دهد.
سیستمی با برخورد برای هر عملی به یوزرها امداد می نماید تا فارغ از جستجو و فهم و شعور ایفا شدن برخورد به هدف ها خویش برسند.

پیاده سازی UI بایستی ماهیت تعامل را در حیث بگیرد. برای اقدامات مکرر ، جواب می‌تواند درتوان اندکی مانند : یک برنامه کودکان زوم شدن باشد.

از جمله ، زمانی که یوزرها با یک شیء تعاملی (مانند یک دکمه) رابطه برقرار می نمایند ، ارائه بعضی از آرم ها برای پذیرش عمل ضروری میباشد.

این ممکن میباشد به آسانی دکمه ای باشد که هنگام فشردن رنگ تغییر میکند یا این که برنامه خردسالان زوم برای آن فعال خواهد شد (این تغییر تحول استفاده کننده را از تعامل آگاه می نماید). نبود اینگونه بازخوردی یوزرها را بدون چاره می نماید تا نظارت نمایند که آیا اقدامات متبوع آنان انجام یافته میباشد یا این که نه.

اکران بسط :
این نصیب بدین معناست که قائدتا یوزرها عشق دارا‌هستند ، فرآیند بسط یک روند را مشاهده نمایند و به طور همزمان با آن پیش بروند .

اذن بدهید با یک‌سری نمونه خواسته خویش را خوب گستردن دهیم :

فرض فرمایید شما در اکنون نصب یک نرم‌افزار می باشید ؛ در واقع این نوار سبز رنگی که به طور همزمان با طی شدن فرآیند های نصب رو به جلو تکان می نماید ، می‌تواند از نمونه های بارزی برای این قسمت باشد .

یا این که در یک نرم افزار پیام رسان وقتی که مخاطب شما در اکنون تایپ برای ارسال پیام میباشد ؛
در تحت اسم آن شرایط teyping نمایش داده میشود و این خویش یک شرایط اکران توسعه و گسترش در نرم افزار میباشد که سبب می‌گردد مخاطب در تایم انتظار مبتلا سردرگمی نشود که الان در چه مرحله ای به راز می‌برد .
دوری از تکرار :
یوزرها را ناچار نکنید ناچار شوند داده هایی را که تا قبل از اینً وارد کرده اند دوباره وارد نمایند.
یوزرها به راحتی از دنباله های خسته کننده ی ورود داده ها غمگین می‌شوند ، به ویژه وقتی که پیش از اینً آحاد داده ها لازم را ارائه کرده اند.
رابط کاربری بهتر حداکثر فعالیت را اجرا می‌دهد در حالی که به دست‌کم مقدار داده ها از یوزرها نیاز دارااست.
در واقع می اقتدار فیض گرفت که حتی خوب میباشد شما ، دستکم داده ها را از یوزرها اخذ فرمائید ، و دسترسی های مورد نیاز را به آنان بدهید زیراکه به غیر از کسل کننده بودن وارد کردن داده ها بیشتراز حد ، اکثری از یوزرها ترجیح می‌دهند داده ها فردی خویش را در جایی تصویب نکنند .

برای مثال برای نام نویسی و ورود یک مخاطب عملکرد نمایید با اخذ اطلاعاتی مانند : فقط شماره یاور و اسم و اسم خانوادگی آن را وارد فرمایید .

ارتقا بعد ها :
تجارب اثبات نموده است بعد ها بلندمرتبه ، چه در دکمه ها و چه در المان های وب سایت از المان های تصویری تا متن ها برای مخاطب از دید ظاهری دیدنی خیس بوده و همینطور استعمال و دسترسی به آنان نیز برای استفاده کننده شل خیس میباشد .

به کارگیری از استعاره :
به کار گیری از استعاره در پیاده سازی رابط کاربری به یوزرها قابلیت و امکان می‌دهد دربین دنیای حقیقی وواقعی و تجارب دیجیتالی رابطه برقرار نمایند.

استعاره های دنیای حقیقی وواقعی با اذن دادن به یوزرها برای جابجایی علم جانور در زمینه‌ی کیفیت ظواهر و شیوه کارکردن ، به یوزرها توان میدهد.

استعاره ها اکثر وقت ها برای آشنا ساختن ناآشناها به فعالیت میروند. مثلا سطل بازیافت روی دسکتاپ خویش را که دربردارنده فولدر های حذف گردیده‌است در لحاظ بگیرید ؛ این سطل ، سطل زباله حقیقی وجود ندارد ،
ولی از نگاه بصری به طوری نمایش داده میشود که به شما یاری می نماید معنا حذف شدن را ریلکس خیس ادراک نمایید.

کاهش پروسه :
هنگام پیاده سازی رابط کاربری ، تلاش نمائید تعداد آحاد اقدامات لازم استفاده کننده چهت نیل به مقصود را کاهش دهید.
شایان بیان میباشد که ضابطه سه کلیک را به خیال بسپارید ، که علامت می‌دهد مخاطب یک جنس بایستی بتواند با بیش تر از سه کلیک موس اطلاعاتی را بیابد.

صدق داده ها :
یوزرها هیچ زمان نباید درستی یک فرآورده را ذیل پرسش ببرند. رنگ ها ، فونت ها و نمادهای یکسان می بایست در سراسر مال وجود داشته باشد.

مطمئن گردید مدل های بصری را سوای برهان مشخص و معلوم در کالا خویش تغییر تحول نمی دهید. مثلا ، یک دکمه ارسال در یک ورقه از وب سایت شما بایستی در هر شیت دیگری یکسان به لحاظ رسد.

( ولی نکته ی قابل ذکر این میباشد که مدام اینطوری وجود ندارد و این گزینه به معنای عدم داشتن تنوع در صفحه های شما وجود ندارد.
بلکه به معنای داشتن یک هارمونی و پیوستگی دربین صفحه های گوناگون وب سایت شما است ، مثلا سایت ماناتاز را فرض فرمایید ، در هر نوشته‌علمی ممکن میباشد رنگ بندی ها متعدد باشد البته طیف رنگ بندی ها مختلف وجود ندارد و کلیه آن‌ها در مجموعه بندی رنگ های طلایی ، رنگ زرد ، کرمی و خردلی قرار دارا‌هستند و این دقیقا به عبارتی هارمونی میباشد.)

پروسه پیاده سازی UI
1- تهیه و تنظیم داکیومنت و کلیه موردها مایحتاج برای پیاده سازی و صفحه ارایی پلتفرم .

2- متناسب سازی پیاده سازی با نوع سرویس ها و کاربری .

3- طراحی داده ها پیاده سازی در قابل انعطاف افزارهای پیاده سازی مانند : Adobe XD

4- تنظیم و بسط پروتوتایپ، wireframe، موکاپ و هر نوع دیگری از گونه های متفاوت مثال‌های نخستین خواهد بود.

5- آزمایش پروسه به اینصورت که معیار برخورد یوزرها و در غایت کوشش پیاده سازی در دیوایز های گوناگون را گزینه نظارت قرار می‌دهیم .

6- این مرحله، مرحله پیاده سازی مدل و اسلوب پایانی رابط کاربری به طور گرافیکی میباشد. درین مرحله نوع تعامل بصری را با استعمال از تایپوگرافی و به کارگیری از تصاویر و گزینه‌های گرافیکی گوناگون پایانی میکنیم و پیاده سازی UI را به سرنوشت می رسانیم.

عده بندی
فراید رابط کاربری نیز مانند تجربیات کاربری یک پروسه تجربی میباشد تا آموزشی.
یعنی شما روی هم رفته چندین استانداردهای اساس را یادخواهید گرفت البته استانداردهای متعلق ، با دقت به دسته ی شما مشخص و معلوم میگردد.
ولی یک نکته وجود دارااست.
این نکته این میباشد که شما در غایت می بایست به جایی برسید که یک رابط خاص را به وجود بیاورید.
یعنی رابطی که در پوسته استانداردها نباشد و یک مثال ی جدیدی باشد البته در عین درحال حاضر برای یوزرها استاندارد و جالب باشد.
وصال به اینگونه نقطه ای بسیار طاقت فرسا میباشد و در صورتی شما درین نوشته‌ی‌علمی جدید با مضمون‌ رابط کاربری آشنا گردیده اید بایستی بدانید که شیوه بسیار درازی را در پیش دارید.
شما می بایست انقدر با پلتفرم ها و پیاده سازی های گوناگون آشنا گردید که در غایت بتوانید پیاده سازی خاص خویش را به وجود بیاورید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.