شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

API چیست؟

مرجع رسمي مقاله هاي طراحي اپليكيشن اندرويد در مشهد

API چیست؟

۹ بازديد

api یکی مهمترین مفاهیم حوزه ی نرم افزار نویسی و پیاده سازی برنامه تا اینترنت طراحی اپلیکیشن در مشهد  و بازی سازی است.
در مجموع استعمال از api در اپ ها بسیار متداول میباشد و هر طرحی که قصد رابطه برقرار کردن با قسمت فرنگی را داشته باشد ، نیاز به به کارگیری از api ها داراست.
ما در‌این نوشته‌علمی به طور بی نقص در ارتباط با شیوه ی استعمال از api در اندروید و جزئیات فنی آن توضیح خوا‌هیم اعطا کرد.
تا نقطه پایان با ما هم پا باشید.

API چیست
خب اذن دهید برای عده ای که شکیبایی ی رفتن به نوشته‌علمی ی شناخت با api ها را ندارند به طور خلاصه و دوباره یک توضیحی را در ارتباط با مضمون‌ api ها بدهیم.

امروزه ما اکثر اوقات از اصطلاح API استعمال می‌کنیم.
اشخاص متعددی میباشند که چه در موضوع فناوری و چه در جاهای دیگر ، تصوری غیر قابل فهم یا این که خطا در زمینه‌ی معنای این اصطلاح نسبتاً رایج دارا هستند.
یک Application Programming Interface (API) (رابط نرم‌افزار نویسی کاربردی) تیم خاصی از قانون ها (“کد”) و مشخصاتی میباشد که نرم افزار ها می‌توانند برای برقراری رابطه با یکدیگر از آن‌ها تقلید نمایند.
API ها سالانه به صورت تصاعدی در درحال حاضر رویش می‌باشند.

دنیای اپ تخت‌گاز در حالا تکان میباشد.
پیش از این اطلاعات در یک سیستم وارد و پردازش می شدند ، ولی اینک مبدا اطلاعات و جای پردازش تماماً گوناگون میباشد.
ما می بایست بتوانیم از هر کجا و در هر مجال به اطلاعات دسترسی داشته باشیم ، به همین برهان میباشد که‌این اطلاعات را در فضای ذخیره سازی ابری ذخیره میکنیم.

برای ارسال و اخذ اطلاعات از سرور، ما یک واسطه میخواهیم که غیروابسته از پلتفرم باشد.
این واسطه درخواست ها را تفحص می نماید و به استفاده کننده جواب میدهد. (آری صحیح پیش بینی زدید این واسطه به عبارتی api میباشد.)

مخاطب پایانی یک درخواست ارسال می نماید ، API راهبرد را انجام می نماید و آنگاه اطلاعات را از سرور اخذ می نماید و به مخاطب جواب میدهد.

اتصال به اینترنت سرور و تعامل با Rest API
خب در نصیب نخستین نوشته ی علمی ی خویش می‌خواهیم به شما یادگرفتن دهیم که چه‌گونه از کلاس ها و شیوه های مو جود در Android SDK برای اتصال به اینترنت سرورهای رویه به دور و تعامل با آن ها با استعمال از REST API آن‌ها استعمال نمایید.

۱- فعال کردن دسترسی به وب
به کار گیری از REST API مبرهن میباشد که نیازمند استعمال از وب میباشد.
با این درحال حاضر ، نرم افزار های Android صرفا درصورتی که می‌توانند به وب دسترسی داشته باشند که دارنده تایید صلاحیت android.permission.INTERNET باشند.
براین اساس ، پیش از آغاز تایپ کردن هر کد کانال ای ، بایستی مطمئن گردید که تگ use-permission تحت در فولدر manifest پروژه شما وجود داراست :


از آنجایی که android.permission.INTERNET جواز خطرناکی در لحاظ گرفته نمی‌شود ، مورد نیاز وجود ندارد در حین فرصت انجام در دستگاه هایی که API سطح 23 یا این که فراتر دارا‌هستند، آن را درخواست نمائید.

۲- ساخت Background Threads
پلتفرم اندروید به شما اذن نمی دهد که عملیات کانال را روی فن اساسی (main thread) اپ ایفا فرمایید.
به این ترتیب ، تک تک کدهای کانال شما می بایست به یک فن دور نما (background thread) وابستگی داشته باشد.
یک تحت کلاس AsyncTask شیوه های تحت را برای اجرا عمل سوا حرفه مهم دارااست :

() onPreExecute : این سیاق روی UI thread ایفا می‌شود و برای تهیه تسک شما (مانند اکران نوار گسترش) به کار گیری میشود.
() doInBackground : این جایی میباشد که شما کدی را برای اجرای کاری که قرار میباشد روی فن غیر وابسته صورت بپذیرد، طراحی میکنید.
() onProgressUpdate : این در UI thread فراخوانی می‌گردد و برای آپ دیت رسانی توسعه و گسترش در UI (مانند مالامال کردن نوار توسعه) به کار گیری می گردد.
() onPostExecute : مجدد در UI thread ، این برای آپ تو دیت رسانی حاصل به UI بعد از اتمام بارگیری AsyncTask استعمال می‌شود.
private class MyTask extends AsyncTask {


// All your networking logic
// should be here


}
۳- تشکیل داد یک HTTP Connection
با به کار گیری از () openConnection متدی از کلاس URL ، میتوانید به‌سرعت یک اتصال به هر مکان آخری REST فعال سازی فرمائید.
مقدار بازگشتی () openConnection می بایست به مثال‌ای از HttpURLConnection یا این که HttpsURLConnection پیامبر خواهد شد، بسته به اینکه آیا نقطه نهایی از روش HTTP یا این که HTTPS قابل دسترسی میباشد.
هر دو HttpURLConnection و HttpsURLConnection به شما قابلیت میدهند عملیات هایی مانند افزودن request headers و reading responses را ایفا دهید.

قطعه کد پایین به شما نشانه میدهد که چه طور یک اتصال را با GitHub API’s root endpoint تهیه فرمائید :

// Create URL
URL githubEndpoint = new URL("https://api.github.com/");

// Create connection
HttpsURLConnection myConnection =
(HttpsURLConnection) githubEndpoint.openConnection();
اعتنا داشته باشید که HttpsURLConnection یک ذیل کلاس از کلاس HttpURLConnection میباشد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.