شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

زبان های کراس پلتفرم (Cross Platform)

مرجع رسمي مقاله هاي طراحي اپليكيشن اندرويد در مشهد

زبان های کراس پلتفرم (Cross Platform)

۱۰ بازديد

فلاتر چیست ؟
فلاتر یک کادر‌ورک (Framework) یا این که به عبارتی چارچوب برای پیاده سازی و تشکیل داد نرم افزار میباشد که به وسیله گوگل ارائه گردیده‌است. قاب‌ورک (Framework) فلاتر از لهجه اپ‌نویس دارت (Dart) به کارگیری می‌نماید. دارت (Dart) یک لهجه اپلیکیشن‌نویسی بر پایه ی اپ‌نویسی شیءگرایی (Typed Object Programming Language) میباشد. کاربرد مهم گویش نرم‌افزار‌نویس دارت ایجاد کرد و پیاده سازی نرم افزار گوشی میباشد اما در منطقههایی دیگر مانند تشکیل داد اینترنت‌وبسایت ، ایجاد کرد بک‌اند، تشکیل داد و پیاده سازی نرم افزار  طراحی اپلیکیشن در مشهد  دسکتاپ با فلاتر نیز همت دارااست.
برای به کار گیری از قاب‌ورک (Framework) فلاتر (Flutter) می بایست از لهجه نرم افزار‌نویسی دارت (Dart) استفاده نمود. اولی ورژن لهجه نرم افزار‌نویسی دارت (Dart) در ۱۰ اکتبر سال ۲۰۱۲ بوسیله کمپانی گوگل ارائه شد. از آن مجال تا به ‌اکنون گویش نرم افزار‌نویسی دارت (Dart) توسعه و گسترش‌های بسیار متعددی داشته میباشد. این لهجه نرم‌افزار‌نویسی از دید سینتکس (Syntax) مشابه به گویش خانواده C و همینطور کمی مشابه به گویش جاوا اسکریپت (Javascript) میباشد
اشکال طریق‌های ایجاد کرد و پیاده سازی نرم افزار
در قضیه تشکیل داد و پیاده سازی نرم افزار تلفن همراه دو نوع لهجه نرم افزار‌نویسی وجود دارااست. ایجاد کرد و پیاده سازی نرم‌افزار به ‌شکل نیتیو (Native) و پیاده سازی و تشکیل داد نرم افزار با لهجه‌های کراس پلتفرم (Cross Platform). اکنون به‌دنبال به توضیح و نمونه‌های این دو نوع گویش اپلیکیشن‌نویسی بیشتر می پردازیم.



گویش‌های نرم افزار‌نویسی نیتیو (Native)
گویش‌های نرم‌افزار‌نویسی نیتیو (Native) به طوری میباشد که شما در شکل به کار گیری از آن صرفا میتوانید برای یک سیستم‌استدلال خروجی بگیرید. به صورت نمونه در موضوع تشکیل داد و پیاده سازی نرم افزار اندرویدی دو گویش جاوا (Java) و کاتلین (Kotlin) به ‌شکل نیتیو (Native) وجود داراست. در‌صورتی‌که که از این گویش‌ها استعمال فرمائید صرفا میتوانید برای سیستم‌ادله اندروید خروجی بگیرید.

در‌حالتی که بخواهید برای سیستم‌دلیل آی‌آو‌اس (IOS) نیز خروجی بگیرید، ناچار می شوید یک توشه دیگر با لهجه نرم افزار‌نویسی دیگر نرم افزار خویش را پیاده سازی فرمایید و بسازید. لهجه‌های اپلیکیشن‌نویسی سیستم‌استدلال آی‌آو‌اس (IOS) به‌ شکل نیتیو، سوئیفت (Swift) و آبجکت سی (Object C) میباشد. قصه کدنویسی دوباره برای این دو لهجه نیتیو آی‌آو‌اس (IOS) نیز صحت می‌نماید.

لهجه‌های کراس پلتفرم (Cross Platform)
در صورتیکه ‌که کمپانی یا این که دستیابی‌وکاری بخواهید نرم افزار برای سیستم‌دلیل‌های اندروید و آی‌وی‌اس را فعال‌ساز‌ی نماید، استخدام دو نوع نرم‌افزار‌نویس به هیچ عنوانً به‌صرفه نخواهد بود. به صورت نمونه این موسسه بدون چاره میشود اپلیکیشن‌نویس جاوا (Java) یا این که کاتلین (Kotlin) در کنار نرم افزار‌نویس سوئیفت (Swift) یا این که آبجکت سی (Object C) استخدام نماید. ولی استخدام این اندازه نیرو هزینه متعددی میبرد.

توصیه و روش بهتری برای کمپانی‌ها و استخراج‌وکار‌ها وجود داراست. آن هم این میباشد که از لهجه‌های پلتفرم (Cross Platform) به کار گیری نمایند. گویش‌های کراس پلتفرم (Cross Platform)، لهجه‌هایی میباشند که با یک توشه کدنویسی شما حاذق خواهید بود برای یک‌سری نوع سیستم‌برهان خروجی بگیرید. به صورت نمونه شما می توانید با یاری گویش‌های کراس پلتفرم (Cross Platform) یک توشه کد بزنید و برای اندروید و آی‌وی‌اس خروجی بگیرید. امروزه تعداد این نوع لهجه‌ها بالا رفته میباشد و دست دستیابی‌وکار‌ها را برای تعیین گشوده گذارده‌اند. به‌دنبال بعضا از دارای اسم و رسم‌ترین آنان را با هم پژوهش میکنیم.

ری‌اکت نیتیو (Reactnative)

ری‌اکت نیتیو (Reactnative) جزو لهجه‌های کراس پلتفرم (Cross Platform) برای توسعه و گسترش نرم افزار تلفن همراه اکانت می گردد. این قاب‌ورک کراس پلتفرم (Cross Platform) به وسیله کمپانی چهره‌بوک ارائه شد. ری‌اکت نیتیو (Reactnative) از گویش جاوا اسکریپت (Javascript) فایده میبرد. فعلا این کادر‌ورک به یک کدام از پرطرفدارترین کادر‌ورک‌های کراس پلتفرم (Cross Platform) برای پیشرفت نرم افزار گوشی تبدیل گردیده است.

زامارین (Xamarin)
لهجه یا این که کادر‌ورک کراس پلتفرم (Cross Platform) آتی برای توسعه و گسترش نرم افزار تلفن همراه، زامارین (Xamarin) میباشد. این کادر‌ورک از لهجه سی شارپ (C#) سود میبرد. این کادر‌ورک و همینطور لهجه سی شارپ (C#) بوسیله کمپانی مایکروسافت ارائه و حفاظت می گردد. در کشورمان کشور ایران زمان‌های شغلی برای این کادر‌ورک کراس پلتفرم (Cross Platform) کمتر از قاب‌ورک‌های دیگر مانند ری‌اکت نیتیو (Reactnative) و فلاتر (Flutter) میباشد.
فلاتر شایسته ترین آیتم برای پیاده سازی نرم افزار
به عبارتی‌طور که خواندید در قسمت قبلی دیگر کادر‌ورک‌های مانند فلاتر که کراس پلتفرم (Cross Platform) مطلوب توسعه و گسترش نرم افزار تلفن همراه باشند را رسیدگی کردیم. اکنون در کادر‌ورک‌های کراس پلتفرم (Cross Platform)، فلاتر (Flutter) و ری‌اکت نیتیو (Reactnative) بیشتر از سایر به کار گیری می گردند. اصولا می‌قدرت خاطرنشان کرد که حریف فلاتر (Flutter)، ری‌اکت نیتیو (Reactnative) میباشد. مدام این دو کادر‌ورک با یکدیگر مقایسه می شوند. اکنون در‌پی دلایل و انگیزه‌های ایجاد کرد و پیاده سازی نرم افزار با فلاتر را رسیدگی می کنیم.



همت مشابه به گویش‌های نیتیو (Native)
گویش فلاتر اصولا هنگام خروجی دریافت کردن به لهجه‌های نیتیو ترجمه گردد. به همین ادله برای اپ‌نویسی و رابطه با دستگاه که بوسیله گویش‌های نیتیو شکل میگیرد راحت خواهد بود. به صورت نمونه رابطه با دوربین، GPS و سنسور‌های و امکان‌های دیگر دستگاه سهل و آسان‌خیس از قاب‌ورک‌های دیگر مانند ری‌اکت نیتیو (Reactnative) خواهد بود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.