چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۰۳

معرفی 10 تا از اپلیکیشن نویسی معروف و پرطرفدار

مرجع رسمي مقاله هاي طراحي اپليكيشن اندرويد در مشهد

معرفی 10 تا از اپلیکیشن نویسی معروف و پرطرفدار

۱۰ بازديد

معرفی 10 تا از اطراف های اپلیکیشن نویسی مطلوب نرم افزار
1- اندروید استودیو:
شناخته گردیده ترین دور و اطراف نرم‌افزار نویسی برای اندروید و نرم افزار ساز مجانی اندروید و ساخته ی کمپانی گوگل میباشد .گرچه نصب آن طاقت فرسا و بغرنج است البته پس از نصب آن به جهت تجهیزات توسعه یافته و آپ تو دیت خویش بسیار می‌تواند به شما امداد کند.کد زنی در‌این گوشه و کنار با به کارگیری از گویش جاوا و ANDROID SDK( SOFTWARE DEVELOPMENT KIT ) و همینطور لهجه XML برای چیدن المان های نرم افزار میباشد. همینطور شما می‌توانید با به کار گیری از کتابخانه هایی مانند : LIBGDX به بازی سازی درتوان معمولی و ابتدایی بپردازید، ولی این اپلیکیشن برای تشکیل داد بازی هیچوقت به اقتدار UNITY وجود ندارد. برای ایجاد کرد نرم افزار های توسعه یافته خیس درین گوشه و کنار از کیتی با اسم ANDROID NDK ( NATIVE DEVELOPMENT KIT ) به کارگیری  طراحی اپلیکیشن در مشهد  میگردد.
2- ای کلیپس Eclipse :
Eclipse, یک دور و اطراف بسیار مشابه به اندروید استودیو که پیش از اندروید استودیو بوده و الان درجه ی دوم مشهور ترین گوشه و کنار های کد زنی برای اندروید را دارد.درین دور و اطراف نیز با به کارگیری از گویش جاوا و ANDROID SDK کد نویسی ایفا میپذیرد.تفاوت ای کلیپس با اندروید استودیو درین میباشد که در اولِ عمل , این نرم افزار ساز بدون پول اندروید فقط برای اندروید نبوده و برای شغل های دیگر نیز به عمل میرفته میباشد و همینطور خلل یابی در‌این اطراف کندتر و دشوارتر میباشد.
3- نت بینز NetBeans :
یک اطراف بسیار مشابه به ای کلیپس که به جز اندروید برای پلتفرم های دیگر نیز به فعالیت میرود و یک هنگامی آلترناتیوی برای ای کلیپس به شمار می‌رفت.اما نرم افزار نت بینز (NetBeans) را ابدا نمیتوان قابل مقایسه و درحد اندروید استودیو دانست.
4- زامارین Xamarin :
محیطی پایین مالکیت مایکروسافت که برای تشکیل داد اپ های دربین پلت فرمی به شغل میرود , یعنی شما می‌توانید طرحی را که در‌این فضا برای اندروید ایجاد کرده اید به راحتی برای IOS و ویندوز نیز قابل انجام کنید.از سایر مزیت های این اپ میتوان به بدون پول شدن آن جدیدا , قابلیت و امکان آزمایش در خدمت های ابری و هم اینگونه مدد از هماهنگ شدن با ویژوال استودیو میباشد. گویش اپ نویسی در دور و بر زامارین (Xamarin)، فضا سی شارپ میباشد.درین نرم افزار ساز بدون‌پول اندروید شما می‌توانید با به کارگیری از ابزاری به اسم MONOGAME به ایجاد کرد بازی های بی آلایش بپردازید که مسلم میباشد هیچوقت به توان و سهولت طرحی مانند یونیتی وجود ندارد.
5- AIDE:
مخفف ANDROID IDE میباشد که در آن نیز با لهجه جاوا کد نویسی ایفا می‌گردد. مهم‌ترین خصوصیت این نرم افزار ساز مجانی اندروید، اجرای آن بر روی اندروید میباشد که سبب می شود شما بتوانید در هر جایی در موبایل گوشی خویش نیز کد زنی بکنید.از سایر تجهیزات مطلوب این فضا آزمایش راحت اپ ها و همینطور یک فضا آموزشی در درون خویش اپ میباشد. از آن جایی که هر مزیتی با عیبی نیز همپا میباشد، از معایب این دور و اطراف میتوان به مثال های به عنوان مثال: عدم مطلوب بودن برای عمل های بلندمرتبه و یا این که نیاز به خرید اشتراک ویژه برای استعمال از بعضا از تجهیزات این اطراف میباشد.
6- پایتون Python :
در اطراف های نرم‌افزار نویسی پایتون با استعمال از کتابخانه هایی مانند : PYMOB و یا این که PYGAME SUBSET FOR ANDROID می توانید به ایجاد این نرم افزار بپردازید. ولی مسلم میباشد که توان این اطراف هیچ وقت به اندازه ی اندروید استودیو نبوده و صرفا میتوان از آن برای شغل های معمولی و پروژه هایی که گوشه و کنار گرافیکی خاصی ندارند بهره مند شد.
7- بیسیک فور اندروید :
این نرم افزار ساز بدون‌پول اندروید قابل به کارگیری برای افرادی میباشد که عشق و علاقه ای به یادگیری لهجه جاوا ندارند. لهجه بیسیک مخفف عبارت BEGINNERS ALL PURPOSE SYMBOLIC INSTRUCTION CODE و مشابه به لهجه انگلیسی میباشد. عمل درین اطراف بسیار سریع، با وسعت معدود و در عین اکنون با تمرکز قابل قبولی شکل میپذیرد.کل تجهیزات اندروید استودیو حدودا با به عبارتی چگونگی درین دور و اطراف در دسترس میباشد.از سایر تجهیزات اثرگذار این گوشه و کنار امکان تبدیل راحت کد های نوشته مربوط به اندروید درین اطراف به کد های قابل انجام بر روی IOS میباشد. اما این نرم افزار نیز خالی از عیب وجود ندارد و آن نیاز به خرید این نرم افزار میباشد که سبب ساز گردیده استقبال از این دور و اطراف معدود شود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.