شنبه ۰۷ مرداد ۰۲ ۱۳:۱۱ ۲۳ بازديد
سئو برنامه برای مثال مواردی میباشد که برداشت درست از آن نمیشود. در این نوشته ی علمی قصد دارم یک راهنمای کوتاه و موءثر برای افراد و تیم هایی که application تلفن همراه دارند ، بنویسم. دراین نوشتهیعلمی طراحی اپلیکیشن در مشهد به مطالعه راه های سئو کردن اپلیکیشن موبایل میپردازم.
سئو اپ چیست و چه تفاوتی با seo تارنما دارد؟
در اصطلاح جهانی رایج شده است که به بهینه سازی برنامه موبایل ، ASO میگویند که مخفف App Store Optimization است. البته ” ASO ” با سئو ” بهینه سازی ” کاملا مختلف است . معنا آن بهینه سازی اپ موبایل برای اپ استورها می باشد. در فعالیت شما با استفاده از تکنیک های آن کوشش میکنید که نرمافزار موبایلتان در اپلیکیشن استورهایی مانند اپل و گوگل پلی بهتر دیده خواهد شد. البته آبا این مجموع روش می باشد !؟
ASO چقدر به دانلود اپ شما امداد می کند؟
درحالتی که همگی قانون ها سئو نرمافزار (aso) را درست اعمال دهید ، فقط به 40 درصد از پتانسیلی که شایسته آن میباشید ، خواهید رسید. این به این معناست که بهینه سازی app برای اپ استورها کل راه نیست.
در همین هفته گذشته تیمی را دیدم که برای اپلیکیشن موبایلشان خیلی زحمت کشیده بودند. اما متاسفانه به کانال های مارکتینگ application دور اندیشی بی نقص نداشتند. به همین برهان فقط به مارکت هایی مثل ” کافه بازار ” اکتفا کرده بودند! وقتی به مدیر پروژه آنها از مزیت های سئو تارنما برای اپ گوشی را گفتم خیلی متعجب شد. آنان ابدا روی این کانال مارکتینگ بلندمرتبه حساب نکرده بودند!
seo سایت ( بهینه سازی ) چه طور به نرمافزار شما یاری می کند؟
تحقیقات نشانه داده هست می باشد که بهینه سازی تارنما حدود 27 درصد از موفقیت برنامه ها را دربرگیرنده میشود! این به این معناست که اگر به صحت پیاده سازی شود ، حدود یک سوم از دانلودهای شما از طریق سئو ( سئو ) خواهد بود. برخی از شروع آپ ها فکرمیکنند چون کاربران آن ها با اپلیکیشنشان راز و کار دارند ، باید وبسایت خود را رها کنند. و یا حتی برخی از آنها فکر میکنند که به سایت نیاز ندارند.
در حالتیکه شما بهترین اپلیکشن عالم را هم ساخته باشید ، به یک سایت بهینه سازی شده نیاز دارید. شما می توانید با هدفگذاری عبارات کلیدی پر ارزش سایت خود را در گوگل و سایر موتورهای جستجو بالا بیاورید. با همین شغل میتوانید کاربرانی که آن نیاز را در گوگل جستجو می کنند را به سمت وبسایت خود جذب نمائید و در همانجا پیشنهاد دانلود برنامه خود را به کاربران بدهید. با این عمل حدود 30 درصد از کاربران مقصود را به سمت خود جذب خواهید نمود.
seo مارکت های اپ
از طرف دیگر شما قطعا باید به صفحاتی که اپ گوشی خود را در آن ها نهاده اید ، مطالعه نمائید. از جمله نرمافزار اندروید خود را در کافه بازار قرار داده اید. و تمامی توضیحات و مورد ها مایحتاج را در آن داده اید. اما ماجرا به همینجا پایان نمی گیرد! شما بایستی بر روی seo این صفحات به صورت فعالانه شغل کنید.
seo اپلیکیشن حدود 30 درصد و سئو برای نرم افزار استورها حدود 40 درصد از مشتریان هدف را به سمت شما می آورند. ولی نباید از 30 درصد باقیمانده غافل شوید. نرم افزار شما بایستی به هر صورتی که ممکن است ، دیده خواهد شد. در موتورهای جستجو و داخل مارکت های نرمافزار ! ادله آن هم این است که 30 درصد مابقی مشتریان از طریق معرفی دوستان و همکاران و … با نرم افزار شما آشنا میشوند. بعد از آن هریک از این افراد به طرز خودشان پیرو شما می شوند. پس نبودن در هرمورد از کانال های مارکتینگ سبب دیده نشدن نرم افزار شما گردد.
مهاجرت مشتری برای جستن و دانلود نرمافزار
شما باید هجرت مشتریان خود را به درستی فهم فرمایید. صرفا پس از درک کردن درست است که میتوانید در جلوی چشم مشتریان بالقوه ظاهر شوید. دوستی که سئو وب سایت برای اپ را نادیده گرفته بود ، در عمل بخش عمده مشتریانی که از طریق گوگل میآیند را از دست داده بود.
مگر مجموع مشتریان برای دانلود یک APP ، مستقیما به درون برنامه استورها می روند!؟ شما تصور کنید که شما یک اپ در قضیه لاغری دارید. آیا آحاد مشتریان شما به درون کافه بازار و یا گوگل پلی می روند و عبارت لاغری را در آنجا جستجو می کنند؟! خیر !
خیلی ها حتی روحشان هم از وجود چنین اپلیکیشنی خبر ندارد. و تنها نیاز خود را در گوگل تایپ می کند. مثلا عبارت ” روش ها لاغری ” را در گوگل تایپ می کند. حال در صورتی شما یک وب سایت مفید و سئو شده داشته باشید ، می توانید در جلوی روش این گروه از مشتریان قرار بگیرید. آنگاه با نمایش یک محتوای ارزمشند به مشتری ، آن را جذب می کنید و در عمل یک اعتماد سازی خوب اجرا می دهید. بعد کافی هست که به آنها بگویید که شما یک برنامه عالی در زمینه لاغری هم دارید. مطمئن باشید که آن ها با اشتیاق آن را دانلود خواهند کرد!
- ۰ ۰
- ۰ نظر