سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰۳

قالب طرح تجاری برای اپلیکیشن موبایل

مرجع رسمي مقاله هاي طراحي اپليكيشن اندرويد در مشهد

قالب طرح تجاری برای اپلیکیشن موبایل

۱۶ بازديد

کاور طرح تجاری
جلد نخستین طرح تجاری نرم افزار گوشی شما نباید نادیده و نادر عنایت گرفته گردد، چون اولی و مهمترین چیزی میباشد که سرمایه گذاران یا این که خواننده گان شما با آن تعامل خواهند داشت. معمولاً صرفا با نگاه کردن به تصویر روی جلد طرح تجاری نرم افزار گوشی، می توانید درباره استخراج‌وکار خویش ایده بگیرید. پس وقت بگذارید و روی جلد جلویی طرح خویش سپرده گذاری نمایید. ابزارهای متعددی وجود دارااست که میتواند به شما در پیاده سازی ماهر آن یاری دهد.

طراحی اپلیکیشن در مشهد


بازرسی بیشتر: چه گونه یک بوم بیزنس برای ایده‌های نرم افزار تلفن همراه بسازیم ✔️
تحقیق نوشته‌ی علمی
فهرست مطالب
داشتن فهرستی از مطالب گنجانده گردیده در طرح تجاری شما، نمای کلی سریعی از محتویات این مدرک را ارائه می‌دهد و به خواننده امداد می نماید تا در قسمت های گوناگون آن ریلکس خیس جابجا گردد. ناگفته نماند که‌این آیتم می بایست در اولِ طرح تجاری شما، صحیح بعداز کاغذ جلد گنجانده خواهد شد.

خلاصه اجرایی
این او‌لین قسمت از طرح تجاری شما میباشد. خلاصه اجرایی معمولا در انتها نوشته می گردد چون پیشگفتار ای برای آحاد طرح تجاری میباشد. یک خلاصه اجرایی عالی در ادامه جواب به سؤالات پایین میباشد:

☜ چه مشکلی را می‌خواهید حل نمایید؟
☜ راهکار شما برای حل خلل چیست؟
☜ چه گونه بازار را تغییر‌و تحول خواهد اعطا کرد؟
☜ چهت نیل به چه هدفی کارایی می‌کنید؟

همینطور، یک خلاصه اجرایی بهتر موردها ذیل را پوشش می‌دهد:

☜ خلاصه ای از مشکلی که شما حل خواهید کرد
☜ تفصیل مختصری از هدف ها و منظره
☜ مروری بر مال و یا این که خدماتی که قرار میباشد ارائه دهید
☜ خلاصه ای کوتاه از رقابت و مزایای رقابتی شما
☜ حدس های مالی: هزینه ها و بهره
☜ لازمات مالی (در شکل وجود)

نکته: به خیال داشته باشید که بیشتر زمان ها، سرمایه گذاران پیش از قصد به سپرده گذاری یا این که عدم سپرده گذاری در یک طرح تجاری، صرفا خلاصه اجرایی را میخوانند. مطمئن گردید که‌این قسمت از طرح تجاری نرم افزار گوشی شما متمایز و پررنگ باشد و به نیکی مندرج میباشد.

استیناف بیشتر: راهنمای صفر تا صد فعال سازی فروشگاه آنلاین و مارکت پلیس
پژوهش نوشته‌علمی
تفصیل تجارت شما
این نصیب از طرح تجاری را تحت عنوان یک ورقه «درباره ما» در حیث بگیرید، این قسمت بایستی نمای کلی جذابی از کمپانی شما ارائه دهد تا کاربر بیشتر جذب گردد. نمای کلی کمپانی بایستی مفاد تحت را پوشش دهد:

✔️ داده ها نخستین درخصوص کمپانی شما (ساختار کمپانی، شرایط مکانی، اینکه آیا دسته شما از منش بدور فعالیت می نماید یا این که نه و غیره)
✔️ تاریخچه کمپانی (اشخاص دوست دارا هستند بدانند که به چه شکل به ایده جانبداری مالی کمپانی خویش رسیدید، با چه چیزی آغاز کردید و با چه معضل‌هایی در‌این مسیر راز و فعالیت داشتید. از آنجایی که عموم ماجرا سرایی را دوست دارا هستند، تاریخچه کمپانی خویش را به یک روایت جالب تبدیل فرمایید.)
✔️ دسته (طرح تجاری فعال سازی نرم افزار تلفن همراه شما بایستی دربرگیرنده توضیحات مختصری درخصوص دسته‌تان باشد، این دستور کمپانی را به خواننده مجاورت خیس می نماید. معرفی دسته میتواند به سرمایه گذار یاری دهد تا راجع به ورود به کمپانی شما تصمیم بگیرد، چون وی بدین وسیله با متخصصانی که روی پروژه شغل می نمایند و وظایف آن‌ها آشنا می گردد.)

تجزیه و ارزیابی زمینه و راه‌حل
به عبارت دیگر، زمانی یک بیزنس را فعال‌سازی می‌کنید، یعنی نقص‌ اختصاصی به شخصی را که مشتریان بالقوه شما با آن مواجه می‌باشند شناسایی نموده اید. این قسمت برای توضیح این ایراد به طرح تجاری اضافه می‌شود. بی آلایش ترین شیوه برای توضیح این اختلال، جواب به سوال ها پایین میباشد:

⚌ چه کسی با این خلل مواجه میباشد؟
⚌ اثرات این خلل چیست؟
⚌ چرا حل این اختلال اساسی میباشد؟

زمانی که تفصیل اختلال خویش را می نویسید، تنها توضیح دهید که نقص‌ چقدر گران قدر میباشد و چرا می بایست حل خواهد شد. ممکن میباشد در یک مجال یک‌سری نقص‌ وجود داشته باشد، ولی مدام کوشش نمایید روی اختلال اساسی تمرکز فرمائید چون حل یک قضیه خاص بر حل مفاد خرد خیس ارجحیت داراست. گستردن اختلال را تا حد قابلیت معمولی نگه دارید و در جایی که میتوانید از اعداد نیز به کار گیری فرمائید.

وقتی که اختلال را توضیح دادید، گام‌بعدی این میباشد که راهکار پیشنهادی خویش را برای آن تعریف‌و‌تمجید نمائید. ما به شما سفارش می‌کنیم جزئیات راه‌حل را تا حد قابلیت بی آلایش نگه دارید و موقتاً وارد جزئیات فنی متعددی نشوید.

نکته مهمی که می بایست در حیث داشته باشید این میباشد که ارتفاع قسمت "راه‌حل" بسته به ماهیت بیزنس شما مختلف میباشد. در صورتی چیزی که ارائه می‌دهید یک مال یا این که سرویس میباشد، بدیهی میباشد که بایستی درباره ی این مال (پیاده سازی، خصوصیت‌ها و غیره) بیشتر بنویسید. سوالاتی که نصیب راه‌حل شما می بایست به آنان جواب دهد:

⚌ آیا متاع/سرویس در درحال حاضر توسعه و گسترش میباشد یا این که فورا در دسترس قرار میگیرد؟
⚌ در صورتی فرآورده در دسترس نباشد، بازه تحویل آن چقدر میباشد؟
⚌ فرآورده شما چه تفاوتی با بقیه تولیدها جانور در بازار داراست؟

ارزیابی بازار
عامل ها متعددی در فعال‌ساز‌ی غالب یک نرم افزار دخیل میباشند که مهم ترین آن ها، شعور بدون نقص یک صنعت تازه میباشد. با جستجو در قبلی و هم اکنون، میتوانید طرز پرورش یک صنعت را خوب متوجه گردید! شما می بایست پیش از آغاز تجارت خویش مطمئن گردید که بازار قابل قبولی دارید. آنالیز بازار مهم‌ترین و کلیدی ترین عاملی میباشد که توفیق هر شرکتی را انتخاب می نماید.

غرض مهم بررسی بازار، شناسایی مجال ها و ریسک های مربوط به مال یا این که سرویس ها شما میباشد. این فرمان به شما امداد می‌نماید تا بفهمید چه مقدار سرمایه‌گذاری برای بازاریابی می بایست صورت بپذیرد، این سرمایه‌ها در کجا به شایسته ترین صورت خرج میگردند، و همینطور در باب استراتژی بازاریابی چه تصمیم‌هایی می بایست گرفته شوند. هنگامی در ادامه ارزیابی بازاریابی برای طرح تجاری نرم افزار گوشی خویش می باشید، می بایست مفاد ذیل را در حیث بگیرید:

بازار چقدر گران قدر میباشد؟
شما می بایست تقاضای بازار را برای نرم افزار خویش در حیث بگیرید. بازار در دسترس و قابل سرویس ها رسانی یعنی تعداد کاربرانی که می‌توانید با آن‌ها رابطه برقرار نمایید، و همینطور نصیب نخستین یوزرها خویش را نیز در لحاظ بگیرید. به عبارت دیگر، عددی که به دست می‌آید مشتریان بالقوه برای متاع/سرویس شماست.

آیا بازار عوض می شود؟ در شرایطی‌که اینگونه میباشد، چه گونه؟
بازار سال ها پیش چه‌گونه بوده و اینک چه گونه میباشد؟ چه چیزی عوض شده میباشد؟ چه تعداد از استحصال و امور در بازار پیروز بوده اند و چه تعداد تا به امروز باخت خورده اند؟ روندهای بازار در چه وضعیتی قرار دارا‌هستند و وضعیت فعلی کمپانی شما در امر این روندها چه گونه میباشد.

شخصیت مشتری (پرسونا)
صرفا راه و روش پیشرفت یک نرم افزار غالب این میباشد که از دیده مشتریان خویش به آن نگاه فرمائید. این بدان معنا میباشد که شما بایستی مخاطبان مقصود را شعور فرمایید و یک پرتره ظریف از فردی که نرم‌افزار شما به آن سرویس می نماید ساخت نمایید. شخصیت مشتری چیزی بیش تر از سن، عمل و سطح تحصیلات میباشد. این پروفایل مشمول مواقعی مانند جنسیت یا این که سرگرمی‌ها می شود تا توسعه و گسترش‌دهندگان تصور بهتری از اشخاصی که از این جنس به کارگیری می‌نمایند داشته باشند.

عامل ناکامی بخش اعظمی از حصول‌وکارها همین عدم شناسایی صحیح شخصیت مشتری میباشد (پرسونای استفاده کننده)، بیش تر از این نمی توانم به حیاتی بودن این عنصر برای توفیق هر استحصال‌وکاری تاکید کنم.

پروفایل شخصیت مشتری بایستی دربرگیرنده عنصرها تحت باشد:

☴ جامعه شناسی: سن، جنسیت، نژاد، درآمد، خانواده، فعالیت و غیره.
☴ جغرافیایی: حالت مکانی (محله، حیطه، شهری/روستایی، آنلاین)
☴ روانشناسی: مدل معاش، شخصیت و غیره
☴ علایق: سرگرمی ها، کار ها و غیره
☴ نیازهای مشتری
☴ چه طور کالا/سرویس شما نیازهای او‌را برآورده می نماید

نظارت رقابتی
آنالیز رقابتی را نباید با آنالیز بازار غلط گرفت. این قسمت در خصوص یافتن رقبای بی واسطه و غیرمستقیم، تجزیه و ارزیابی نقاط قوت و ضعف، سرویس ها، قیمت گذاری، حضور آنلاین، استراتژی های بازاریابی و فروش و غیره میباشد.

شناسایی رقبای شما میتواند با به کار گیری از ابزارهای خاص یا این که یک تاکسی صورت بپذیرد. همینطور می‌توانید پژوهش ها را خودتان هم ایفا دهید. با این حالا، رقبا را می شود به دو گروه بی واسطه و غیرمستقیم تقسیم کرد. رقبای بدون واسطه عده ای می‌باشند که سرویس ها/فرآورده/راهکار مشابهی را ارائه میدهند. رقبای غیرمستقیم آنهایی می باشند که به عبارتی اختلال شمارا با ارائه راهکار متفاوتی برای آن حل می نمایند.

در مرحله آینده بعد از شناسایی رقبا، می بایست در طرح تجاری نرم افزار گوشی خویش توضیح دهید که چرا و به چه شکل سرویس شما بلندتر خواهد بود و درباره مزیت رقابتی خویش توضیح دهید. با اعمال بررسی SWOT میتوانید به راحتی این شغل را اجرا دهید. SWOT مخفف عبارت های: Strengths، Weaknesses، Opportunities و Threats میباشد.

استراتژی بازاریابی
در حال حاضر مجال آن رسیده که توضیح دهید چه‌گونه نرم‌افزار شما به دست یوزرها بالقوه می‌رسد. استراتژی بازاریابی شما بایستی مورد ها تحت را پوشش دهد:

شناسایی شبکه هایی که میتوانید برای دسترسی و جذب مشتری از آن‌ها استعمال نمائید

در حالتی‌که از رسانه‌های اجتماعی، کمپین‌های مبلغی، صفحه ها غرض و یا این که تبلیغات گوگل به کارگیری می کنید، اطلاعاتی درباره‌ی شبکه‌هایی که ممکن میباشد مؤثرتر باشند را در دست خواننده گان قرار دهید. ناگفته نماند که seo تارنما و نرم افزار تلفن همراه برای بهبود seo امری ضروری میباشد. برای خودداری از اشتباهات، تا حد قابلیت و امکان از یک بسط دهنده سایت رتبه یک به کارگیری نمائید.

KPI خویش را انتخاب نمایید

چه‌گونه می‌خواهید توفیق خویش را اندازه گیری نمایید؟ با تعداد نصب نرم افزار یا این که نرخ تبدیل؟

دقت به همیاری در اپلیکیشن های رفرال گیری

اپ های رفرال گیری می‌توانند به سوختی برای پرورش شما تبدیل شوند. آیا میخواهید کمپانی‌های همکار شما انتخابی باشند یا این که نه؟ به خواننده گان طرح تجاری خویش توضیح دهید که‌این تعیین چه‌گونه به رویش و پیشرفت حصول‌وکار شما یاری می‌نماید.

قیمت گذاری
توضیح مختصری از روش بها گذاری بیزنس خویش ارائه دهید و همینطور بیان نمائید که چه گونه جنس شما خوب از رقبا بها گذاری میشود. همینطور، در زمینه ی مجانی، ارزان و یا این که پریمیوم بودن متاع خویش توضیح دهید و بگویید این تعیین چطور به توسعه و گسترش دستیابی‌وکار شما امداد می‌نماید و در عین اکنون تعداد کاربرتان را ارتقا میدهد.

اپلیکیشن مالی و نگهبانی مالی
حال وقت آن میباشد که درخصوص پول کلام کنیم. نرم‌افزار مالی مهمترین نصیب از طرح تجاری اپ موبایل شما میباشد. در صورتی‌که میخواهید از منابع مالی فرنگی یا این که وام‌های بانکی پول اخذ نمائید، نرم افزار مالی یک قسمت اجباری از طرح تجاری شما به حساب آورده می شود. داشتن یک پیش‌بینی مالی برای حصول به هدف ها و توفیق استخراج‌وکارتان بسیار اساسی و موءثر میباشد. در وضعیت ایده آل، اپ مالی شما بایستی درباره این مفاد حرف نماید:

سبک درآمدی: شما می بایست جریان‌های درآمدی متعدد حصول‌وکارتان را، به‌خصوص در فرایند اول، به وضوح برای خواننده نرم‌افزار تجاری توضیح دهید. وقتی که بیزنس شما آغاز به کسب درآمد کرد، می بایست این مدرک را آپ دیت نگه دارید.

نکات مالی اصلی: این نصیب به نقل از جریان های نقدی، ترازنامه، فایده و ضرروزیان، برآورد درآمد، مخارج عملیاتی و غیره اشاره دارااست. ضمن این، در حالتی‌که وجوهی را درخواست می‌کنید، می بایست موردها ذیل را در اپ مالی خویش در لحاظ بگیرید:
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.