شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

چرا طراحی اپلیکیشن مهم است؟

مرجع رسمي مقاله هاي طراحي اپليكيشن اندرويد در مشهد

چرا طراحی اپلیکیشن مهم است؟

۲۲ بازديد

به چه شکل یک برنامه منحصر به فرد طراحی کنیم؟ در دنیای فناوری و اینترنت، که مالامال هست از رقابت بر سر دیده شدن، چطور با یک نرم افزار خاص و منحصر به فرد، مخاطب جذب کنیم؟ این‌ها سوال‌هایی می باشد که بر راز طریقِ صاحبان استخراج‌وکار و نیز طراحان اپ هست. طراحی برنامه، یک کدام از طرق اصلی میباشد که مردم گزینش می‌کنند از کدام نرم افزار‌ها به طور منظم به کارگیری کنند و از کدام اپلیکیشن‌های موبایل و وب، دیگر به کارگیری نکنند.

طراحی اپلیکیشن در مشهد


ما نسبتاًً در هر جنبه‌ای از زندگی روزانه، از نرم افزار‌های موبایلی و وب به کار گیری می‌کنیم. اپلیکیشن‌ها برای سرگرمی، یافتن طعام و سایر خدمات، ارتباط با شرکای بالقوه، دوست‌یابی و موردها دیگر استعمال می‌شوند. استحصال‌وکارها، از نرم افزار‌ها برای ارتباط با مشتریان، تولید شهرت برند و فروش کالاها یا خدمات خود به کار گیری می‌کنند.

خب، اینک برای این‌که ببینیم چه طور یک نرم افزار منحصر به فرد طراحی کنیم، ادامۀ این نوشته‌ی علمی را با هم جلو میرویم.



طراحی نرم‌افزار؟
برای متمایز شدن در نرم‌افزار‌استور و فروشگاه گوگل‌پلی، طراحی عالی، خاص و رابط کاربریِ منحصر ضروری می باشد. البته فعال سازی اپلیکیشنی که ظاهر شگفت‌انگیزی داشته باشد، کار آسانی نیست. ما در خصوص نحوۀ به کار گیری از رنگ‌ها، فونت‌ها، دکمه‌ها، تایپوگرافی، میکروکپی، الگوهای پیمایش و آنچه که یک تجربۀ کاربری خوب را ساخت می‌کند، کلام میکنیم. بنابراین، وقتی بدانیم چگونه یک اپلیکیشن اختصاصی طراحی کنیم، کاربران ما‌را خسته یا حیران نمی‌کند.

پیشنهاد رسیدگی: آخرین تکنولوژی های طراحی نرم افزار تلفن همراه ۲۰۲۳
سفارش رسیدگی: آخرین تکنولوژی های طراحی نرم‌افزار گوشی ۲۰۲۳
طراحی نرم‌افزار چیست؟
طراحی برنامه، مستلزم ساخت و ساز جلوۀ بصری یک نرم‌افزار برای انتقال ویژگی‌ها و امکان‌های آن به کاربران می باشد. این برنامه، معمولاً دارای رابط کاربری میباشد که بر ظاهر و احساس برنامه تمرکز داراست. در حالتی که سوال این است که چه‌گونه یک نرم‌افزار اختصاصی طراحی کنیم، عناصری میباشد که باید به آن دقت کنیم، به عنوان مثال رنگ، سبک و فونت آن. و تجربۀ کاربری آن، که بر شیوه عملکرد و به کار گیری از برنامۀ موبایلی تمرکز دارد.


چرا طراحی نرم افزار اصلی میباشد؟
صنعت برنامه، سالانه میلیاردها دلار درآمد دارد. در صورتی‌که به چندین و چونِ برنامه ریزی‌ها باخبر باشیم و این‌که بدانیم چه گونه یک نرم افزار منحصربه‌فرد طراحی کنیم، بسیار اساسی می باشد که طراحی خود را به صدق انجام دهیم و محصولی غالب بسازیم. و مطمئن بشویم که کاربرانِ نرم افزارِ ما، خود را درگیر نرم‌افزار می‌کنند و این، یعنی پول، که به حساب ما واریز میشود.

طراحی بهتر برنامه گوشی، برای تعامل موفقیت‌آمیز فی مابین کاربر و نرم افزار تلفن همراه ما، و هم‌چنین، فی مابین نرم افزار تلفن همراه و حضور وب گوشی ما بسیار اصلی می باشد. در‌حالتی که وب‌تارنما ما قسمت مهمی از پازل بازاریابی ما باشد، نکته مهمی در پیشرفت استخراج‌وکار ماست. فارغ از طراحی نرم‌افزار خاص و برجسته، کاربران برای استعمال از اپلیکیشن ما در گیر نقص‌ خواهند داشت و آن را رها می‌کنند.



اندیشه طراحی و پیشرفت اپ
مهم نیست که ما و شما در جایگاهِ طراح، مدیریت متاع، مالک متاع یا شخص دیگری هستیم، در شرایطی که که می خواهید چیزی نو و نوآورانه خلق و خوی کنیم، باید درباره ی فکرِ طراحی بدانیم.

تفکر طراحی، روشی هست که مقصود آن کمک به حل خلاقانۀ اشتباهات می باشد. مغایرِ تکنیک‌های دیگر و رویکردهای حل گزینه، اندیشه طراحی، به‌طور خاص بر روی جنبۀ انسانیِ حل خلاقانۀ زمینه تمرکز دارد. یعنی این خط مش به ما یاری می‌کند تا راه حل‌های جدید و تازه‌ای را بر پایه ی مراد‌ها و نیازهای کاربران خود ارائه دهیم.

متدولوژی نگاه و درنگ طراحی، این که چگونه یک اپ مخصوص طراحی کنیم، مشمول پنج مرحلۀ مهم می باشد که طی آنان، UI/UX فرآورده خود را بهبود میبخشیم:

همدلی کنیم. عده ای را که میخواهیم برایشان برنامه طراحی کنیم، شعور کنیم.
تعریف‌و‌تمجید کردن. اطلاعاتی را که در مرحلۀ اولیه گردآوری‌آوری کرده‌ایم، تجزیه کنیم و آنها‌را به محاسبه‌های اثر گذار تبدیل کنیم. (نیازها، مشکلات، معضل‌های کاربران را تعریف‌و‌تمجید کنیم).
ایده‌پردازی کردن. باید کارایی کنیم راه حل‌ها یا ایده‌هایی ارائه کنیم که با تحقیق‌هایی که در فرآیند هم‌دلی و تمجید پیدا کردیم، هم خوانی داشته باشد.
نمونه نخستین. همۀ ایده‌های مرحلۀ گذشته را تجزیه‌وتحلیل کنیم، چندین مورد را که به نظرمان میاید ارزش انجام دارند، انتخاب کرده و آن‌ها‌را به نمونه‌های اولیۀ معمولی و قابل آزمایش تبدیل کنیم.
تست. نمونه‌های اولیۀ خود را برداریم و آنان‌را به کاربران حقیقی و واقعی نشانه بدهیم، تا بازخوردهای آنان‌را ببینیم. آن گاه، از این مرحله، احتساب کنیم و بینشی عالی بگیریم و به مرحلۀ تعریف و تمجید و آنگاه، به مرحلۀ ایده‌پردازی و غیره برگردیم.
هر بار که به ایدۀ جدیدی می‌رسیم، یا ایدۀ گذشته را به‌روز می کنیم، بارها و بارها به نمونۀ اول و فرایند آزمایش برمی‌گردیم. به این ترتیب، راه حل خود را برای اینکه چه‌طور یک نرم‌افزار منحصربه‌فرد طراحی کنیم، بهبود می‌بخشیم.

از حیث ما، این پنج مرحلۀ پندار طراحی، نقشۀ اصلی برای طراحی گونه های نرم افزار تلفن همراه میباشد. با به‌کارگیری این‌ها می‌توانیم پروسه طراحی برنامه خود را به نه و درستی پیش ببریم. و مشتری هم از فعالیت راضی باشد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.