چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۰۳

زبان برنامه‌نویسی Ruby

مرجع رسمي مقاله هاي طراحي اپليكيشن اندرويد در مشهد

زبان برنامه‌نویسی Ruby

۲۲ بازديد
لهجه نرم افزار‌نویسی پایتون
به عنوان یک زبان متن باز (Open Source) بهترین زبان اپ‌نویسی برای طراحی سایت می‌باشد! که در سال 1991 به منظور بی آلایش‌تر کردن روند نرم افزار‌نویسی به وجود آمده و هوا داران بی‌شماری دارد. زبان پایتون یک زبان چندمنظوره و شیء‌گرا به حساب می آید که برای پیشرفت وب سایت، احتساب داده‌ها، نوشتن برنامه‌های دسکتاپ و مورد یادگیری ماشینی و علم آیتم استفاده قرار می‌گیرد. یادگیری لهجه پایتون بسیار ساده بوده و منابع بسیار زیادی برای یادگیری آن در دسترس جای‌دارد. یکی‌از ویژگی‌های مهم طراحی اپلیکیشن در مشهد این زبان‌ نرم افزار‌نویسی دارا بودن کتابخانه‌های زیاد می‌باشد که این قابلیت را فراهم مب‌کند تا بتوانید اکثری از امکانات مورد نظر را با تعداد خطوط کمتری نوشته و پیاده‌سازی نمائید. از این زبان برای پایگاه‌های داده بلندمرتبه استعمال می گردد به طوری که در نرم‌افزار‌نویسی موتور جستجوی گوگل نیز از این زبان بهره برده‌اند.
البته نکته منفی که در خصوص این زبان اپلیکیشن‌نویسی وجود داراست این می‌باشد که سرعت اجرای کدها در‌این زبان نسبت به سایر گویش‌ها کندتر می باشد. مفسری بودن و همچنین پویایی ذاتی که در زبان پایتون وجود دارااست علت مهم این کندی به حساب می آید. لهجه پایتون در میان بهترین زبان‌های نرم افزار‌نویسی برای ساخت سایت در عالم جزو 10 گویش برتر بوده و در ایران نیز گرایش زیادی به استعمال از آن برای نرم افزار‌نویسی طراحی وب سایت وجود دارااست.



لهجه نرم افزار‌نویسی Ruby
روبی یک لهجه نرم افزار‌نویسی برای طراحی وب سایت می‌باشد که متن باز بوده و تمرکز بر سادگی دارد. این زبان نرم‌افزار‌نویسی شیء‌گرا و پویا که در سال 1990 در ژاپن ساخته شده است، در بسط وب بیشترین کاربرد را دارد. زبان روبی یک لهجه قابل حمل می باشد که در سیستم برهان لینوکس توسعه یافته می باشد با این هم اکنون در اکثر پلتفرم‌ها عمل می‌کند. چیزی که باعث شده است امروزه روبی دربین بهترین لهجه‌های نرم‌افزار‌نویسی سمت سرور قرار بگیرد، فریم‌ورک منبع‌ باز Ruby on Rails می باشد. شبکه اجتماعی دوستداشتنی توئیتر نمونه‌ای از مهم‌ترین تارنما‌هایی می‌باشد که با گویش روبی توسعه و گسترش داده گردیده است. از معایب این زبان می‌قدرت به دشواری زیاد آن برای یادگیری و در دسترس نبودن منابع متعدد برای یادگیری آن اشاره کرد که همین دستور باعث شده تقاضای پاره ای برای به کارگیری از آن وجود داشته باشد.



لهجه اپلیکیشن‌نویسی php
بخش اعظمی از افراد این زبان نرم افزار‌نویسی را به عنوان بهترین لهجه نرم افزار‌نویسی ساخت سایت میشناسند که یک زبان اسکریپتی و متن باز به حساب می‌آید. این لهجه که ساختاری شبیه به زبان C دارااست در سال 1994 ساخت و ساز شد که مقصود از ایجاد کرد آن طرح ریزی‌های پایین وب عنوان شد. به همین عامل این لهجه یک کدام از دوست داستنی‌ترین گویش‌های اپ‌نویسی در دنیا است. یک کدام از ویژگی‌های مهم این زبان این می باشد که بر روی کلیه پلتفرم‌ها و سیستم‌های عامل ویندوز، لینوکس و مکینتاش قابلیت اجرا دارد. سرعت اجرای کدها در این زبان بالا بوده و یادگیری ریلکس آن، رایگان بودن ابزار شغل با آن و در دسترس بودن منابع آموزشی فراوان از مزیت‌هایی هستند که سبب محبوبیت بیش از پیش php گردیده‌است. بر طبق گزارش‌های جانور در طراحی بیش تر از 78 درصد وب‌تارنما‌های فعال در فقیه از زبان php استفاده شده می‌باشد که می‌توان به چهره‌بوک و ویکی‌پدیا اشاره کرد.



زبان برنامه‌نویسی جاوا (Java)
در بین بهترین زبان‌های نرم‌افزار‌نویسی برای ساخت وب سایت با‌یقین می‌توان لقب دوست داستنی‌ترین زبان را به جاوا اهدا کرد. در سال 1991 با شعار یک بار بنویس و همه‌جا انجام کن، لهجه برنامه‌نویسی جاوا متولد شد. این شعار نشان می دهد که جاوا یک زبان اپلیکیشن‌نویسی قابل حمل می باشد به‌این مضمون‌ که نرم‌افزار‌ای که با جاوا نوشته و کامپایل شده باشد به راحتی بر روی کامپیوترهای متفاوت با طاقت فرسا‌افزارهای گوناگون قابل اجرا خواهد بود. جاوا نیز یک گویش شیء‌گرا است که از این نظر مشابهت زیادی به گویش C++ دارد. برنامه‌های پایین وب، اپلیکیشن‌های تلفن همراه، برنامه‌های دسکتاپ، سیستم‌های تعبیه، نرم افزار‌نویسی ربات و … به عنوان مثال مواردی می باشند که می‌توان از جاوا برای ایجاد کرد آن استفاد کرد.



زبان برنامه‌نویسیسی شارپ (C#)
یک زبان برنامه‌نویسی برای طراحی سایت می باشد که به وسیله شرکت مایکروسافت ساخت شده و شالوده آن زبان C می باشد. سی‌شارپ سک گویش همگی‌مراد و شیء‌گرا می باشد که همانند جاوا یکی‌از بهترین گزینش‌ها برای پروژه‌های تعالی و اقتصادی به حساب میآید. یکی‌از مهم ترین امکان‌های این لهجه این می باشد که می‌اقتدار با استفاده از آن برای اکثر پلتفرم‌ها مانند ویندوز، لینوکس، اندروید، iOS، وب و … برنامه‌نویسی اعمال داد. مهم‌ترین کاربرد این زبان در اپلیکیشن‌نویسی ذیل ویندوز هست. در صورتی‌که بخواهیم برای اپ‌نویسی ذیل وب نیز از این گویش سود ببریم بایستی با تکنولوژی به نام asp.net آشنایی داشته باشیم و پایین زبان C# از آن به کار گیری کنیم. وب سایت MSN، مایکروسافت، دیجی‌محصول و ورزش 3 از جمله وب سایت‌های مطرح و شناخته شده در دانا و کشور‌ایران می‌باشند که از لهجه سی‌شارپ و فناوری asp.net بهره برده‌اند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.