چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۰۳

چند دلیل برای استفاده از تصاویر در طراحی رابط کاربری

مرجع رسمي مقاله هاي طراحي اپليكيشن اندرويد در مشهد

چند دلیل برای استفاده از تصاویر در طراحی رابط کاربری

۱۸ بازديد

یکسری برهان برای استفاده از تصاویر در طراحی رابط کاربری
چهار عامل برای استفاده از تصاویر در طراحی رابط کاربری وجود دارد که به‌دنبال برای شما مطرح می‌کنیم.
اتکا سازی
همانطور که قبلا بیان کردیم دلایل طراحی اپلیکیشن در مشهد زیادی برای به کار گیری از تصاویر در طراحی برنامه وجود دارد البته در صورتی‌که بخواهیم مهم ترین دلیلش را برایتان بازگو کنیم خواهیم توانست به دعوا اعتماد سازی بپردازیم. اکنون سوال این است که چه طور تصویر سازی باعث اتکا میگردد؟ زمانی می‌توانید با مخاطب ارتباطتان را توانمند تر نمائید که لحن شما شخصی تر باشد، تصاویر می توانند شم راحتی و دسترسی به برند شمارا در مخاطب ایجاد کرد نمایند. در نظر داشته باشید تصاویری که به تیم رابط کاربریتان اضافه میگردد می بایست همسو با طراحی سازمان باشد و در عین فعلا تمرکز را بر کاربران نگهداری کند.

معمولی سازی ادراک و ارتباط
طراحی اپلیکیشن به یاور یک UX مناسب زمانی آغاز می شود که بتوانید نقاط ضعف، الگوهای رفتاری کاربر و انتظاراتی که استفاده کننده از تعامل با شما دارااست را پوشش دهد. مقصود اساسی تصویر ها کمک رساندن به استفاده کننده هست که بفهمد در مرحله آینده چه کاری می خواهد انجام شود.

نام‌و‌نشان نام تجاری
شما میتوانید روی تصاویر به عنوان پشتیبان حساب نمایید، به‌این صورت که در شناسایی طراحی رابط کاربری یا برند تجاری به یاری شما بیایند و تاثیر گذاریتان را تعدادی برابر کنند. در حقیقت عکس ها میتوانند فضای تخیلی را در طرف مقابل ایجاد نمایند تا ارتباط از آنچه هست نزدیک تر و قادر تر بشود.

افزایش و بهبود محتوا
برای اینکه به روایت شم پویایی بدهید باید از تصاویر به کار گیری فرمایید. با در نظر گرفتن اینکه مورد از چه حس هایی درست شده می باشد می‌توانید عکس مناسب با آن را قرار دهید و با اینکار به محتوای آن روح تزریق نمائید.

اصول اساسی طراحی UI در طراحی اپلیکیشن
اصول اصلی طراحی UI از یک سری بخش اساسی درست شده هست که با رعایت آن ها می توانید با کاربران تعامل ایجاد کرد نمایید :







تضاد یا کنتراست (Contrast)
تمجید کلی از کنتراست، به تفاوت و تضادومغایرت ساخت شده در تصاویر علی الخصوص موادتشکیل دهنده کنار هم در یک طرح گفته می گردد. مثلا در نظر بگیرید صفحه آبی پیش روی شماست و دکمه طراحی شده در آن نارنجی می‌باشد این تصویر از کنتراست نه برخوردار است و سبب ساز بیشتر نگاه مخاطب را جلب کند. مزیت دیگر کنتراست را میتوان برای افراد معدود بینا در نظر گرفت، زمانی که تصویر کنتراست نداشته باشد این افراد برای تلاوت متن مبتلا نقص‌ می‌شوند.

تعادل (Balance)
از مهم‌ترین اصول در طراحی رابط کاربری تعادل است. هر عنصری که در تصویر قرار میگیرد وزن بصری خاص خودش را دارااست، برای اینکه بفهمیم یک تصویر تعادل داراست باید عناصر سنگین و سبک را جدا کنید. طریق قرارگیری این ها کنار هم سبب ساز تشکیل داد احساس تعادل می‌شوند. تعادل دو نوع اصلی متقارن و نامتقارن دارد.

تاکید (Emphasis)
وقتی که طراح میخواهد یک طرح برجسته تر بنظر برسد در حقیقت از عنصر تاکید در طراحی نرم‌افزار استفاده میکند. مجموعاَ از این گزینه برای انتقال اطلاعات اصلی استفاده میگردد. زمانی تاثیر بعضا اطلاعات کم باشد برای جبرانش می‌توانید از تاکید استعمال فرمایید تا اثر گذار تر واقع شود.

تناسب (Proportion)
تناسب یکی اصول طراحی UI ( رابط کاربری ) می باشد، شعور این بخش بسیار ساده و سهل و آسان می باشد. به اندازه موادتشکیل دهنده در امر با یک دیگر اساسا تناسب گفته میگردد. با تناسب می شود فهمید کدام عنصر التفات کمتر و کدام یک از اهمیت بیشتری برخوردار‌است. مثلا برای ساخت تناسب می‌توانید از متن ریز برای تصاویر تعالی به کار گیری نمایید تا بیشتر این گزینه قابل ادراک باشد.

سلسله مراتب (Hierarchy)
یکی‌از از سایر از اصول طراحی رابط کاربری را میتوان سلسله مراتب خواند با به کار گیری از این آیتم می توانید چگونگی پردازش محتوا به وسیله افراد مخاطب از سایت در نظر گرفت. برای نمایش سلسله مراتب فعالیت سختی نمیخواهد انجام بخشید تنها می بایست ترتیب عناوین و عناوین را رعایت کرد.عنا وین هر صفحه بایستی از بیشترین مداقه بهره مند باشد و سریعا به عنوان مهم ترین عنصری که مخاطب مشاهده میکند قابل شناسایی باشد.

تکرار (Repetition)
از مهمترین اصل هایی که میشود به آن اشاره داشت، تکرار است. در صورتی‌که می‌خواهید اصول یکپارچکی را رعایت فرمایید باید از روش تکرار به کارگیری فرمائید. تکرار مدل های مختلفی دارد: تکرار رنگ ها، فونت و نوشته ها، تصاویر، آیکون ها، کارت ها یا سایر موادسازنده جان دار در یک طرح. هنگامی از این مدل به کارگیری می کنید در حقیقت به استفاده کننده میفهمانید که همه عنصرها به عمل رفته در طراحی از قیمت یکسانی برخوردارد هستند و به هم مرتبط اند.

ریتم (Rhythm)
تصور کنید در هم اکنون گوش دادن موزیکی می‌باشید که دربین نت های آن فضای خالی و خموشی وجود دارد این حالت یک نوع ریتم به حساب میآید. همین مدل درصورتی که روی تصاویر اجرا شود، به فاصله ی فی مابین عناصری که مدام در حال تکرار می باشند گفته می شود. ریتم پنج نوع متعدد دارااست: تصادفی ( Random )، منظم (Regular)، متناوب (Alternating)، موجی (Flowing) وپیش رونده (Progressive).









الگو (Pattern)
در اصول طراحی تکرار چند عنصر مو جود که در در حال حاضر فعالیت بایک دیگر می‌باشند را سرمشق می گویند. در حالتی‌که در این مورد مثالی حقیقی بخواهیم بگوییم که اکثرا آن را دیده اید می‌گردد به الگوهای والپیپر (Wallpaper) جان دار در ویندوز اشاره کرد.

فضای سفید (Whitespace-Negativespace)
یکی از مهم ترین اصول طراحی UI به کارگیری مناسب از فضای منفی که ساخته شده است. فضای سفید یا \"فضای منفی\"، مناطقی از صفحه هستند که هیچ گونه عنصری در آن وجود ندارد. در واقع خالی ترین فضایی که در تصویر وجود دارد را فضای منفی یا سفید میگویند.

حرکت (Movement)
به مسیر جابجایی چشم در یک طرح حرکت گفته می شود. وقتی کاری را طراحی می کنید می بایست عنصری که مهمترین بخش تصویر می باشد چشم کاربر را به سمت عنصر بعدی هدایت کند و همین مشی دائم ادامه پیدا کند.

تنوع (variety)
هنگامی سخن از تنوع میشود باید بدانید که دعوا جاذبه کار دربین می‌باشد، بدون اینکه از این آیتم استعمال کنید نمیشود طراحی را از یکنواخت شدن نجات دهید و کاربری که در اکنون دنبال کردن کار شماست به مرور عشق و علاقه خود را از دست می دهد. برای ساخت‌و‌ساز تنوع باید از عنصر های رنگ، تایپوگرافی، تصاویر، انواع و ... به کار گرفت.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.