سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

نکات مهم در طراحی رابط کاربری اپلیکیشن

مرجع رسمي مقاله هاي طراحي اپليكيشن اندرويد در مشهد

نکات مهم در طراحی رابط کاربری اپلیکیشن

۲۱ بازديد
ویژگی های رابط کاربری
رابط کاربری، یکسری امکانات و خدمات را در مشت شما و کاربران قرار میدهد. از مهمترین ویژگی های رابط کاربری برنامه می توانیم به موردها ذیل اشاره کنیم:
طراحی اپلیکیشن در مشهد

با طراحی رابط کاربری استاندارد برای برنامه می توانید به راحتی اخلاق کاربران را بررسی و رسیدگی نمائید.
رابط کاربری این قابلیت و امکان را برای کاربران فراهم می کند تا بتوانند در سریع ترین زمان ممکن به بخشها و محصول ها مورد نظر خود دسترسی داشته باشند.
رابط کاربری به شما این قابلیت را می‌دهد تا از نیازها و مراد های مشتریان خود با خبر شده و تصمیم گیری های خود را بر اساس همین نیازها اتخاذ کنید.
یک رابط کاربری استاندارد و جذاب، تجارب لذت بخشی را از فعالیت با اپلیکیشن برای کاربران تشکیل داد می کند. بدین ترتیب احتمال اینکه کاربران به مشتریان دائمی و دارای تعهد شما تبدیل شوند بسیار زیاد هست.
نکات اساسی در طراحی رابط کاربری نرم‌افزار
در شرایطی‌که میخواهید رابط کاربری برنامه شما دقیقاً همان چیزی باشد که انتظارش را دارید. مایحتاج هست در طراحی آن نکات و اصولی را در نظر داشته باشید. درین بخش با چندین اصل اصلی در خصوص طراحی رابط کاربری آشنا می شویم.

دقت به زیبایی بصری اولین نکته ای که می بایست آن را مد نظر داشته باشید. همانطور که تا قبل از این اشاره کردیم مخاطبان استارت جذب زیبایی و جلوه های بصری برنامه شما می گردند و بعد اقدام به بازرسی متون یا مشاهده مجموعه بندی محصولاتتان می کنند.
در تعیین نوع رنگ بندی، حساسیت زیادی به خرج دهید و یه خرده خلاقانه عمل کنید. کوشش کنید مطالعاتی در امر رنگ های مختلف و مکمل هر یک از آنان حصول کرده و مبتنی بر این اطلاعات بهترین نوع رنگ بندی را متناسب با گزینه کاری خود برای اپلیکیشن تعیین کنید.
به سادگی رابط کاربری توجه داشته باشید. با به هم ریخته کردن بخش های مختلف نرم‌افزار، شغل با آن برای کاربران دشوار و غامض می شود. مخاطبان نباید در هنگام عمل با برنامه با چالش خاصی روبرو شوند. خدمات و محصولات شما می بایست به سادگی در دسترس آن‌ها قرار بگیرد. دسترس پذیری و سادگی دو نکته قابل توجه و اساسی در طراحی رابط کاربری اپلیکیشن می‌باشند که می بایست به آن ها اعتنا داشته باشید.
رابط کاربری بایستی به صورت ریسپانسیو و واکنشگرا طراحی خواهد شد. دراین مورد طراحان حرفه ای میتوانند به یاری مجموعه کدهای تخصصی، رابط کاربری برنامه شما‌را به صورت کاملا ریسپانسیو طراحی کنند. به این شکل برنامه شما متناسب با نمایشگرهای مختلف به ایفا درمی آید و کاربران با تلفن همراه های موبایل متفاوت هیچ گونه مشکلی برای کار با آن نخواهند داشت.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.