چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۰۳

کدنویسی چیست؟

مرجع رسمي مقاله هاي طراحي اپليكيشن اندرويد در مشهد

کدنویسی چیست؟

۱۷ بازديد

همانگونه که می‌دانید، هر اصطلاح یا کلمه‌ای معنای خاص خود را در زندگی روزمره دارااست. در موسسات توسعه برنامه نیز این قانون راست گو هست: اصطلاح گوناگون معانی مختلفی دارند. تمایز در میان مفهوم کد نویسی و نرم افزار نویسی نمونه‌ای از این اصطلاحات هست که از قضا یک کدام از رایج‌ترین اصطلاحات در حوزه توسعه و گسترش نرم افزار نیز هستند.

در حالتی که در نصیب بسط نرم‌افزار نیستید، صحبت کردن طراحی اپلیکیشن در مشهد درمورد تفاوت کدنویسی و اپلیکیشن نویسی بی مضمون‌ می باشد. ولی درصورتی که از فعالان دورازشوخی این حوزه میباشید بهتر می باشد تا هر چه سریعتر با این دو معنی و تفاوتی که با یکدیگر دارا‌هستند آشنا شوید؛ چرا‌که در صورتیکه از این تعاریف غافل شوید، هنگام کاریابی دچار ایراد شده و نمی‌توانید وظایف و انتظاراتی که صاحب کار از شما دارااست را به خیر و خوبی متوجه شوید. به همین دلیل در این نوشته ی علمی تصمیم گرفتیم که به تحقیق موردی تفاوت کدنویسی و نرم‌افزار نویسی بپردازیم. پس با ما یار باشید.

کدنویسی چیست؟
کدنویسی فرایند تبدیل کدها از زبان آدم به گویش قابل فهم و شعور توسط ماشین می‌باشد. از آنجایی که کدنویسی مبنا برنامه نویسی هست، ممکن می باشد به عنوان زیرمجموعه برنامه نویسی نیز شناخته گردد. یک کدنویس (coder) می‌تواند بسته به وظیفه‌ای که دارااست، به یک یا چندین گویش مسلط باشد و حاذق به نوشتن کد به زبانهای مختلف کامپیوتری برای مثال جاوا، سی، پایتون و R باشد. در نهایت با استفاده از کدنویسی شیوه نامه‌ها و اطلاعات کامپیوتری انتقال داده می گردد. “کد منبع” اصطلاحی است که برای تمجید این دستورالعملها به کارگیری میگردد.

اغلب مراحل کدنویسی به زبانهای نرم‌افزار نویسی دارای سه نصیب مشترک است:

هنگام بسط کد، برخی از قوانین آن گویش اپ نویسی باید رعایت شود.
برای ترجمه کد منبع به کد ماشین نیاز به یک کامپایلر و یا مفسر می باشد.
نتایج اجرای کد برگردانده می‌شود.
یک کامپیوتر تنها می‌تواند کد ماشین را که به صورت باینری (در مبنای دو یا همان صفر و یک) نوشته شده هست تعبیر کند. هدف یک کدنویس این می‌باشد که مختصات مایحتاج را به یک زبان قابل فهم و شعور توسط ماشین تبدیل کند. خلال این، برخی از برنامه نویسان از یک زبان برای انتقال منطق به اپ‌های قابل درک به وسیله ماشین به کارگیری می‌کنند. پس از یک جهت، کدنویسی همان نرم‌افزار نویسی می‌باشد زیرا نرم افزار نویسی بدون کدنویسی ناقص می‌باشد و از آن برای پیاده سازی مبانی برنامه نویسی کامپیوتری استفاده می‌شود. از سوی دیگر، نرم افزار نویسی در معنای پهناور‌تری (مشتمل بر پیاده سازی، اشکال زدایی، تست و تجزیه و نظارت کیفیت) انجام می گردد که در بخش آتی آن را توضیح می‌دهیم. بیایید نگاهی دقیقتر به وظایف یک اپلیکیشن نویس بیندازیم.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.