سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

دلایل حذف اپلیکیشن توسط کاربران

مرجع رسمي مقاله هاي طراحي اپليكيشن اندرويد در مشهد

دلایل حذف اپلیکیشن توسط کاربران

۱۶ بازديد

امروزه بیشتراز ده ها هزار برنامه روزانه ساخته و روانه مارکت های موبایل میگردند.ولی درین نوشته ی علمی به استیناف این مورد می‌پردازیم که چه زمان طول میکشد تا استفاده کننده یک برنامه را در گوشی خود نگه دارااست و همچنین دلایل حذف برنامه به وسیله کاربران را رسیدگی خوا هیم کرد. پیرو با یاروهمدم باشید.
مارکت های معروفی در زمینه ی دانلود اپ ها وجود دارد که از معروفترین آنان می توان به گوگل پلی ، اپل برنامه استور ، آمازون اپلیکیشن استور و .. اشاره کرد . روزانه هزاران اپلیکیشن و بازی در این مارکت ها لود می‌شود . درین میان بازی ها از دوستداشتنی ترین گروه بندی ها هستند و گروه بندی معروف بعدی مربوط به اپ های کسب و کار میشوند.
میانگین نرخ نگه داری مشتری دراپلیکیشن طراحی اپلیکیشن در مشهد در سال ۲۰۱۹ را مشاهده می‌کنید :
روزهای استعمال از برنامه اندروید اپل
۱ ۲۶% ۲۶%
۷ ۱۱% ۱۲%
۲۱ ۷% ۷%
۳۰ ۶% ۶%


بر طبق تحلیل ها ۹۴ درصد کاربران بعداز ۳۰ روز به کار گیری از برنامه آن را از تلفن همراه خود حذف می کنند ، هزاران دلار خرج تولید این نرم افزار ها می گردد البته با تمرکز به تحقیقات نمی توانند اعتنا کاربران را جلب کنند.به عنوان کسی که میخواهد یک اپ را طراحی کند می بایست عملکرد بیشتری بیشتری کنید و اپلیکیشن زیرکانه تری برای ایحاد یک نرم‌افزار داشته باشید تا استفاده کننده آن را حذف نکند.البته به پژوهش ۵ مورد از مهمترین دلایل حذف برنامه بوسیله کاربران می‌پردازیم.





دلایل حذف اپلیکیشن :
ابهام ثبت نام
عملیات پیچیده برای ثبت نام در اپلیکیشن یک کدام از شایع ترین دلایل حذف برنامه توسط کاربران می‌باشد. مطابق تحقیق وبسایت ITR ، حدود ۱۵٫۶ درصد از دلایل حذف اپلیکیشن ها مربوط به ضعف در بخش ثبت نام می باشد. اما از ایرادات در بخش ثبت نام میتوان به‌این مفاد اشاره کرد:

اجبار کاربران برای ورود به برنامه با به کار گیری از شبکه های مردمی یکی دلایل حذف آن می باشد. برای خودداری از این نقص‌ کافیست شیوه های متعدد برای ثبت نام در دست کاربر قرار دهید.
پرسیدن بیش تر از حد اطلاعات از مخاطب منجر هدر رفتن مجال مخاطب می‌شود. می توان بعداز استعمال کاربر از اپلیکیشن این سوالهای پرسیده شود.
همیشه باید تفاوت های مبنی بر مرز و بوم ، گویش و فرهنگ را در لحاظ بگیرید زیرا امکان دانلود نرم‌افزار شما در سراسر دانا وجود داراست.
خطاها امنیتی
این مورد یکی از مهم ترین دلایل حذف برنامه توسط استفاده کننده است. استفاده کننده می بایست بتواند به اپ اعتماد کند و آن را حذف نکند.در نرم‌افزار طراحی شده بایستی از پرسیدن سوالهای شخصی متفاوت ، و همچنین دسترسی های زیاد قیدش را زد همچنین نرم افزار می بایست یک بخش privacy policy مناسب و قابل دسترسی داشته باشد تا در کاربر حس امنیت تشکیل داد کند .مجموعاَ چنانچه اطلاعات یا دسترسی هایی که می‌خواهید در نرم‌افزار قرار دهید ارتباطی به نرم‌افزار شما ندارد آن ها را از اپ حذف نمائید.

تبلییغات بیش از حد در نرم‌افزار
تبلیغات از طریق برنامه های گوشی یک کدام از شیوه های نوین و بسیار کارآمد در مسئله بازاریابی هست .ولی این موضوع گاهی بسیار آزار دهنده می شود تا جایی که استفاده کننده تصمیم به حذف نرم افزار می گیرد. این تبلیغات مخصوصا در بازی ها بسیار زیاد و مبرهن هست.

تحقیقات نماد میدهد که حدود ۵۰ درصد کاربران به دلیل تبلیغات بیشتراز حد اپ را از موبایل خود حذف می کنند. برای این که بتوانید هم از تبلیغات به کار گیری فرمایید و هم مخاطب را راضی نگه دارید باید یک استراتژی مناسب برای بازاریابی خود داشته باشید.یک کدام از رایجترین دلایل حذف نرم‌افزار ها در موبایل های اندرویدی همین آیتم است.




باگ و ارور های اپلیکیشن
اپلیکیشنی که از نگاه نرم افزار نویسی و طراحی دارای مشکلاتی باشد طبیعتا مورد توجه کاربر قرار نمی گیرد و قادر است از دلایل حذف اپلیکیشن توسط کاربرباشد .فکر کنید از برنامه ای به کار گیری می‌کنید و این نرم افزار بار ها هنگ کند یا از نرم افزار خارج شود ، به طبع درین‌موقعیت‌ اپلیکیشن را حذف خواهید کرد.۶۲ درصد از کاربران در حالتی‌که هرگونه ارور، باگ یا هنگ کردن در نرم افزار را مشاهده کنند آن را حذف خواهند کرد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.