چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۰۳

نکاتی درباره استفاده از تب ها برای دسترسی گوگل به محتوای جاوا اسکریپت

مرجع رسمي مقاله هاي طراحي اپليكيشن اندرويد در مشهد

نکاتی درباره استفاده از تب ها برای دسترسی گوگل به محتوای جاوا اسکریپت

۲۰ بازديد
به کارگیری از روش innerHTML
نحوه دیگری که برای نوشتن محتوای جاوا اسکریپت وجود داراست استعمال از innerHTML میباشد. این ویژگی در واقع محتوای یک عنصر جانور در ورقه وب را به روز رسانی می کند. از جمله در‌حالتی که شما یک گزاره در وب سایت خود دارید میتوانید از innerHTML به کارگیری فرمائید تا محتوای جان دار در آن گزاره را به راحتی هرچه آحاد تغییر دهید.

طراحی اپلیکیشن در مشهد


در‌این شیوه نیز دقیقا مانند شیوه document.write از دو فولدر استعمال کردیم. اولین بار فایل جاوا اسکریپت که مشتمل بر محتوایی بود که در برگه وب قرار داشت بوسیله گوگل خزیده شد.
فولدر آزمایشی دوم محتوای جاوا اسکریپت در درون یک پوشه خارجی قرار گرفت.
سود استعمال از این راه نیز دقیقا مشابه طریق document.write بود. زمانی که محتوای جاوا اسکریپت در باطن صفحه وب بود گوگل آن محتوا را بدون نقص‌ ایندکس کرد. زمانی که محتوا در باطن یک فولدر خارجی قرار گرفت گوگل با وجود ایندکس کردن شیت وب آن محتوا را ایندکس نکرد.
تب ها و عملکردشان برای دسترسی گوگل به محتوای جاوا اسکریپت
بعد از آن که چند مثال معمولی را گزینه تفحص قرار دادیم اجازه دهید تا با جزئیات بیشتری درباره این قضیه صحبت کنیم. همان گونه که میدانید یکی‌از مهم‌ترین کاربردهای جاوا اسکریپت ساخت محتوای تب دار(tabbed content) می باشد. تب ها می‌توانند یک تجربیات کاربری فوق العاده را تشکیل داد کنند و به شکستن صفحه های وب زمان بر امداد شایانی کنند. شیوه های زیادی برای قرار دادن تب ها در برگه وب شما وجود داراست. ما برای این شغل از دو اسکریپت مختلف استفاده می کنیم که او‌لین تب های jQuery و دو‌مین تب های AJAX می باشند.
تحقیق دو نحوه متفاوت برای ایجاد کرد تب ها در جاوا اسکریپت
وقتی که اسکریپت ها در باطن مرورگر مشاهده میشوند خلق و خوی یکسانی را از خود علامت می دهند که این خوی در واقع همان تقسیم کردن محتوا به تعدادی تب متفاوت می باشد. با این فعلا شاید برای شما دیدنی باشد که بدانید اسکریپت jQuery آحاد محتوا را در داخل یک ورقه قرار بخشید. در‌پی براساس تبی که شما روی آن کلیک می‌کنید این اسکریپت محتوای ما یحتاج را نمایش داده یا نهفته می کند. در ازای اسکریپت مربوط به تب های AJAX حتی چنانچه به لحاظ برسد که محتوا در داخل یک فایل در مرورگر مشاهده میشود آن را به فولدر های مختلفی تقسیم بندی می کند.


نکاتی درباره استفاده از تب ها برای دسترسی گوگل به محتوای جاوا اسکریپت
از آنجایی که شیوه تب jQuery محتوا را در یک برگه نگه می دارد گوگل می‌تواند که کل آن محتوا را به راحتی ایندکس کرده و به محتوای جاوا اسکریپت دسترسی کامل داشته باشد. اساسی تر از آن این می باشد که گوگل تک تک آن محتوا را به کاغذ مهم مرتبط می کند. براین اساس شما می‌توانید برای بهینه سازی وبسایت خود به آن محتوا تکیه کنید.

وقتی که از تب های AJAX به کارگیری می‌کنیم گوگل پوشه های خارجی را به صورت جداگانه ایندکس می کند. بدین ترتیب گوگل محتوای شما‌را به صورت چندین ورقه جداازهم ایندکس خواهد کرد. همین دلیل نیز باعث می‌شود تا محتوای داخل تب ها به یک برگه خاص مرتبط نشوند. به عبارت دیگر می توان ذکر کرد که گوگل نمی تواند متوجه گردد که تمامی تب های AJAX می بایست به یک صفحه خاص مرتبط شوند.


حرف پایانی
بله گوگل می‌تواند برای یافتن محتوای جاوا اسکریپت کمی از کدهای آن را اجرا کند اما باید دقت داشته باشید که گوگل محدودیت هایی را در باب این که دقیقا چه کاری می تواند انجام دهد و چه چیزی را قادر است متوجه گردد دارد. بهترین روشی که برای دسترسی گوگل به محتوای شما وجود داراست این میباشد که محتوای خود را به راحتی درون HTML قرار دهید. به عنوان مثال شما می‌توانید به جای به کار گیری از تب های AJAX که محتوا را در تعدادی فولدر مختلف پخش می کند از تب های جی کوئری برای قرار دادن محتوا در باطن یک پوشه استعمال فرمائید. روی هم رفته با این طرز ها شما می‌توانید دسترسی گوگل به محتوایی که در صفحات سایتتان دارید را ساده تر نمائید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.