سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰۳

مراحل طراحی برنامه اپلیکیشن موبایل

مرجع رسمي مقاله هاي طراحي اپليكيشن اندرويد در مشهد

مراحل طراحی برنامه اپلیکیشن موبایل

۱۵ بازديد

فهم منظره نرم افزار
کارخانه های فهم مشتری
پیاده سازی UX نرم افزار
پیاده سازی UI نرم افزار

بعد از اتمام این فرایند ، شما توانا خواهید بود معتبرترین ، مرتبط ترین و مخصوص ترین ، پیاده سازی و توسعه و گسترش نرم افزار های گوشی را اعمال فرمایید.

۱.فهم و شعور منظره نرم افزار
در نصیب بالا ، دعوا درباره‌ی منظره طراحی اپلیکیشن در مشهد از بینش طراحان بود. در اینجا میخواهیم به شما امداد کنیم تا به خیال و خاطر بسپارید که پیش از وصال به شیوه پیاده سازی یک اپلیکیشن موبایل ، می بایست یک منظره داشته باشید.

برای یک طراح نرم افزار ، تنظیم منابع اطلاعاتی تا آنجا که ممکن میباشد ضروری میباشد.

بعضا از جنبه هایی پیاده سازی که بایستی بر آنان تمرکز فرمایید عبارتند از:

نقاط ضعف جنس را برطرف می نماید
کاربر (سن ، حیطه ، ویژگی ها) را در حیث داشته باشیم
چرا این نرم افزار را بایستی بسازیم؟
علت ما از گسترش نرم افزار چیست؟

برای اخذ جواب بدین سوال ها ، به طبعً با صاحبکار و یا این که هر که ایده پیاده سازی نرم افزار داراست سخن نمایید.
به عبارت دیگر ، شما بایستی تحت عنوان یک گروه با موسس ، تحلیلگر بیزنس ، بسط دهنده و طراحان دیگر همیاری فرمایید.
هر مراحل برنده برنامه ریزی موبایل بایستی با همدلی دربین اعضای گروه ساخته خواهد شد. و همینطور بایستی همیاری مفید با سایر اعضای گروه داشته باشید.

۲.کارخانه ادراک مشتری نرم افزار
این مرحله دومی مرحله از چهار مرحله پیاده سازی نرم افزار تلفن همراه میباشد. کشف مشتری کلید توفیق شما میباشد. سوای ادراک مشتری ، نمی توانید نرم افزار را راه‌اندازی نمائید و به بازار عرضه نمایید ، بفروشید ، درآمد استخراج فرمائید ، مقیاس بندی نمایید ، تبلیغ نمایید و غیره. هر بخش از فرآیند طرح ریزی به‌این مرحله متصل میباشد.

چون با این فعالیت ، به تناسب فرآورده/بازار به خصوصیت های فرآورده خویش پی خواهید موفقیت. ساخت محصولی که یوزرها را قانع نماید تا برای آن پول خویش را خرج نمایند چیزی میباشد که شما به آن نیاز دارید. البته برای اعمال این عمل ، بایستی یک تمرین منحصر ، بغرنج و در عین اکنون سرانجام ساز را پشت راز بگذارید.

در کارخانه فهم مشتری درباره ی طریق پیاده سازی یک نرم افزار گوشی ، پنج جنبه وجود داراست.

مشتریان یا این که مخاطبان خویش را شناسایی فرمائید
شعور و بازرسی راجع‌به مشتریان مقصود خویش
روندهای فعلی و آتی نرم افزار را معلوم فرمایید
رقابت خویش را تجزیه و ارزیابی فرمایید.
محدوده و حق تقدم بندی صفحه های را معین نمایید

این پنج مضمون‌ را می شود به دو تقسیم کرد:

کاوش و انجام

اذن دهید آغاز در ارتباط کاوش سخن کنیم. کاوش بدین مفهوم میباشد که آغاز بایستی به برخی از سوالهای مرتبط با مشتریان خویش جواب دهید.

مخاطبان خویش را شناسایی فرمایید
فرایند پیاده سازی و بسط نرم افزار شما با اعتنا به یوزرها پایانی تغییر میکند. فهم اینکه مشتری نسبت به جنس شما چه‌گونه کردار خواهد کرد اساسی میباشد؟

برای اینکه بتوانید ایده بهتری دراین مورد داشته باشید ، ما سوالاتی را مهیا کرده ایم که بایستی به آنان جواب دهید.

به عبارت دیگر ، ما می‌خواهیم شما مشتری غرض و یار و همدم با آن ویژگی ها بازار غرض را ساخت‌و‌ساز نمائید.

غرض جمعیتی شما چه کسی است؟

قسمت مشتری غرض خویش را مشخص و معلوم می نماید.
سن ، کالا ، حوزه‌ ، شرایط تاهل ، تحصیلات.

چه کسی کالا یا این که سرویس ها شما‌را خریداری می نماید؟

خصوصیات مشتریان.

چه اقدامی را از جانب مخاطبان خویش انتظار دارید؟

به جانبداری از کالا شما با طرز مطلوب امداد می نماید.

چه چیزهایی در نرم افزار را ایده آل میدانید؟

نکته مهمی در چارچوب بندی طرح مطلوب میباشد.
برای مثال ، یک کالا برای مدیران برهان و یک متاع برای مدیران علت متفاوتی خواهد داشت.

چه کسی از متاع یا این که سرویس ها شما بیشترین منفعت را خواهد پیروزی؟

این پرسش امداد می نماید تا طرح را برای نیروی کار خویش پیاده سازی فرمایید.

چه چیزی منجر می گردد مشتری جنس شما‌را بخرد؟

برای نسخه برداری نویسی و تبلیغات اصلی میباشد.

مشتریان اکنون از چه نوع مال مشابهی به کارگیری می نمایند؟

به ساخت کالا عالی و جذب بیشتر امداد می نماید.

زمانی جواب این سوال های را بدست آورید ، یک چیز پر‌نور می گردد. و این به عبارتی نوع استراتژی میباشد که برای پیشبرد آن نیاز به همت دارید.

تا حدی متعددی، این جواب ها در فرآیند برنامه ریزی موبایل ضروری میباشند. چون این جواب ها شمارا در انتخاب هدف ها و فرآیند دست یابی به آنان یاری می نماید.

مثلا ، پی بردن جواب به همین سال که “مشتری ایده آل شما چه کسی است” میتواند به ساخت‌و‌ساز طرح مطلوب یاری دهد.
زمانی ایده خویش را ساختید ، ممکن میباشد تا قبل از اینً ایده ای در امر مشتریان ایده آل خویش داشته باشید.

مانند این که شما در هم اکنون تولید یک نرم افزار کاربردی برای امداد به اشخاص در کشف کردن مکتب مطلوب برای فرزندان خویش میباشید ، می‌دانید که پدر و مادر مشتریان ایده آل شما میباشند.

ولی خصوصیت های والدینی که می‌خواهید آن‌ها‌را گزینه مقصود قرار دهید نیاز به پژوهش ها بیشتری داراست؟

مطمئناً نمی توانید انتظار داشته باشید که کلیه پدر و مادر در شهر از مال شما استقبال نمایند.

شعور و تفحص درباره ی مشتریان غرض خویش اعمال دهید
تمامی اینها فرایند در ساخت تجربیات کاربری خوب اثر گذار میباشد. در اولی نصیب از شیوه پیاده سازی یک اپ گوشی ، ما سوالاتی را که به گزینش نیازهای مشتری امداد می نماید ، آیتم دعوا قرار میدهیم.

در بخش دوم ، ما در ادامه اعتبار سنجی آن نیازها هستیم.

با شعور نیاز مشتری ، می‌توانید سه گزینه را پوشش دهید ؛

تناسب کالا یا این که بازار را انتخاب نمائید
در سطح احساسات با مشتریان همدلی نمایید
ایفا معاملات بیشتر

بازرسی درخصوص رقبا و مراحل بازار
با ادامه پیاده سازی و بسط نرم‌افزار موبایل ، بیایید در ارتباط شعور صنعت خویش حرف کنیم. خواسته ما از صنعت این میباشد که در کدام نصیب از بازار نرم‌افزار خویش را فعال سازی نموده اید. پژوهش ها می‌گوید ۷۲ درصد از تولیدات نرم افزار گوشی به جهت نداشتن سبک تجاری توانمند غالب نمی‌شوند.

3.پیاده سازی UX در نرم افزار گوشی


UX به معنای تجربیات مخاطب یا این که گستردن آنچه استفاده کننده هنگام تعامل با چیزی تجارب می نماید.محتوایی که در صدر مشاهده می‌کنید به شناسایی تجارب مخاطب یاری می نماید. البته UX برای شناسایی نیازهای استفاده کننده مطلوب میباشد. تفکر طراحی UX تلفن همراه ساخت تجربیات های مثبت برای استفاده کننده میباشد. این عمل سبب ساز میشود که مشتریان دارای تعهد به شما و محصولتان بمانند.

ارتباط در میان شناسایی کردار مشتری و UX به هم متعلق میباشد. در بعضا جنبه ها شناسایی UX مطلوب برای خلق مشتری ضروری میباشد ، در حالی که ممکن میباشد برعکس بقیه ارکان باشد.
در UX ، ما درباره خصوصیات و خلق مخاطب کلام میکنیم و ترجیحات مشتری را با نظرسنجی ها معلوم می‌کنیم.

تجارب مخاطب امکان استعمال از طرح ریزی و مراحل آن را گزینش می نماید.

بدین ترتیب ، در صورتیکه اپلیکیشن شما یک تجارب کاربری دارای انسجام به مشتری ارائه دهد ، با یقین به اپ شما متعهد خواهند بود.

هیچ کاربری به صورت شبیه با یک نرم افزار خوی نخواهد کرد. یوزرها گوناگون نظرها مختلفی راجع به بنامه شما خواهند داشت. به این ترتیب ، برای برآوردن مراد های استفاده کننده ، می بایست اخلاق مشتری را ساخت و ساز فرمایید ، که در سود به ارائه UX رضایت نصیب امداد می نماید.

در ارتباط با پیاده سازی و پیشرفت اپ ، سه گزینه مهم تجربیات کاربری وجود داراست.

خلق استفاده کننده
وایر قاب ها
مثال های اول
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.