سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰۳

مزایا و معایب تبلیغات دهن به دهن (WOM)

مرجع رسمي مقاله هاي طراحي اپليكيشن اندرويد در مشهد

مزایا و معایب تبلیغات دهن به دهن (WOM)

۱۶ بازديد

مزایای تبلیغات دهن به دهن (WOM)
اولی و مهم‌ترین مزیت این نوع تبلیغات بالا بردن اعتبار مارک شما به وسیله یوزرها حقیقی وواقعی‌ست. در واقع عموم شما‌را تبلیغ می‌نمایند. مزیت آتی هزینه‌ی نادر آن در مقابل دیگر طریق‌هاست و سومی مزیت ارتقاء نصب‌های ارگانیک میباشد یعنی ممکن میباشد یک استفاده کننده به محض شنیدن نام نرم افزار شما آن را نصب نکند البته اسم آن را به خیال می‌سپارد و هنگام مراجعه به نرم افزار استورها میان مورد‌ها اسم نرم افزار شمارا تعیین می‌نمایند و همین استدلال سبب بالا رفتن نصب و مرتبه شما در اپلیکیشن استورها می‌گردد.

طراحی اپلیکیشن در مشهد



معایب تبلیغات دهن به دهن (WOM)
از معایب این طریق غیر قابل در اختیار گرفتن و بررسی بودن آن میباشد. به عنوان مثال تعدادی پیام منفی از همت شما در کانال‌های اجتماعی پخش گردیده و شما حاذق به اجرا در دست گرفتن روی هیچکدام نیستید و فاجعه هنگامی صورت می دهد که قابلیت و امکان به اشتراک‌گذاری تجربیات نا مطلوب فی مابین یوزرها یک‌سری موازی بیشتر از اشتراک‌گذاری تجربیات‌ی خوش‌آیند میباشد. همینطور این تبلیغات غیرقابل محاسبه‌ست زیرا تبادل تجربیات‌ی به کار گیری از سرویس بین مکالمات روزانه حادثه میفتد و اندازه‌گیری آن شدنی وجود ندارد.

نشانی اینترنتی مارکتینگ در بازاریابی نرم افزار


نسبتاًً همگی برندها و حصول‌وکارها از استراتژی پست الکترونیک مارکتینگ به کار گیری می‌نمایند. اکثر زمان ها عموم، آدرس اینترنتی‌های خویش را از روش گوشی گشوده می‌نمایند. تکنیک‌های تقسیم‌بندی، فردی‌سازی و اتوماسیون، آدرس اینترنتی مارکتینگ را به یکی‌از ابزارهای قادر برای بازاریابی نرم افزار تبدیل نموده است. نشانی اینترنتی مارکتینگ قدرتمند به جواب‌گویی هدف ها متفاوت بازاریابی مثل ارسال محتوای اثر گذار، ارتقا یوزرها نو، برقراری تعامل با یوزرها فعلی و فعال کردن یوزرها کهن میباشد. این استراتژی به‌خصوص برای کاربرانی که قابلیت و امکان Push Notification نرم افزار را غیرفعال کرده‌اند، بسیار مؤثر میباشد.

کمپین‌های ایمیلی مورداستفاده برای نرم افزار مارکتینگ بایستی پیش از فعال‌ساز‌ی نرم افزار استارت خواهد شد و به‌شکل مداوم ادامه داشته باشد تا شایسته ترین فیض نتیجه ها گردد.

سه مرحله‌ی اساسی نشانی اینترنتی مارکتینگ برای ارتقاء نصب نرم افزار


قبل از فعال‌سازی نرم افزار (Pre-Launch)
برای سعی عالی در نشانی اینترنتی مارکتینگ بایستی پیش از نشر نرم افزار ، مطابق مخاطبان غرض، معیار میزان دارایی و هدف ها مارکتینگ، یکی‌از ابزارهای آدرس اینترنتی مارکتینگ را تعیین کرده، لیست subscriberهای خویش را ساخت نمایید. آن‌گاه، یک ورقه Pre-launch یار و همدم با هیبت تصویب‌اسم بسازید و عموم را به بازدید از آن کاغذ و تصویب‌اسم در هیبت متبوع تشویق نمایید و از این طرز، لیست آدرس اینترنتی‌های خویش را عده‌آوری فرمائید. در غایت، یک هیبت تصویب‌اسم پست الکترونیک برای نرم افزار بسازید. طرق مختلفی برای توده‌آوری پست الکترونیک وجود دارااست. به‌تیتر‌نمونه، از روش قرار دادن هیبت تصویب‌اسم در اینترنت‌تارنما‌ها، کانال‌های اجتماعی، رخدادهای اجتماعی، ارائه تخفیف‌ها و … می‌قدرت به توده‌آوری آدرس اینترنتی پرداخت.

ارسال پست الکترونیک در‌این مرحله سبب می شود مخاطبین درمورد محتوای نرم افزار شما کنجکاو شوند. به همین استدلال، برای پیاده سازی این آدرس اینترنتی‌ها و صفحه های pre-launch از ابتکار عمل متعددی به کار گیری نمائید. می توانید با تولید علت‌های متعدد مثل تخفیف برای او‌لین افرادی که در لیست ایمیلی نام نویسی نمایند، اشخاص را ترغیب نمایید.

هنگام فعال سازی نرم افزار (Launch)
یک هفته قبل از فعال‌سازی نرم افزار، مشترکین (Subscribers) را از مجاورت شدن تاریخ فعال سازی آگاه فرمائید. این آدرس اینترنتی می بایست مشتمل بر جملا‌ت مثبت و مهیج باشد تا مشترکین را برای به اشتراک‌‌گذاری نشانی اینترنتی ترغیب نماید. در روز فعال‌سازی نیز نشانی اینترنتی‌هایی را برای مشترکین ارسال کرده و آن‌ها‌را از روش یک CTA مطلوب به برگه دانلود نرم افزار در مارکت‌ها نظیر Google Play هدایت نمایید.

از نمونه‌های غالب در این باره، اسنپ میباشد که پیش از‌ فعال‌ساز‌ی نرم افزار نو خویش با تیتر اسنپ‌فود، تبلیغات وسیعی به مراد مشتاق کردن اشخاص جاری ساختن اعطا کرد که بخشی از آن از روش آدرس اینترنتی مارکتینگ اعمال شد. محتوای این پست الکترونیک‌ها، توضیح کاربرد نرم افزار بود و با استعمال از deep linking افرادی را که نرم افزار اسنپ‌فود را نداشتند به برگه دانلود این نرم افزار و اشخاصی که تا قبل از اینً نرم افزار نصب کرده بودند را به باطن آن می‌ارسال کرد تا توصیه طعام را استارت نمایند.

بعداز فعال سازی نرم افزار (Post-Launch)


یک هفته بعد از راه اندازی، از مشترکین برای نصب سپاس کرده و آن ها را به دادن نظرها و بازخوردها درباره نرم افزار تشویق فرمایید. همینطور، بعداز هر به روز، خلاصه‌ای از خصوصیت‌های تازه و بهبودیافته ورژن تازه را در پوسته آدرس اینترنتی برای آن‌ها ارسال نمائید و آنها را به نشر این خبر برای سایرین تشویق نمائید.

خبر نامه‌های مرتبط و کمپین‌های ایمیلی با غرض با خبر ساختن یوزرها از تخفیف‌های ویژه سبب ساز میگردد رابطه شما با مخاطبین جدا نشود. یکی مثال‌های چیره این قضیه بامیلو میباشد. بامیلو علاوه به کارگیری از طریق‌های دیگر، از کمپین‌های ایمیلی برای آگاه کردن عموم از حراجمعه بهره مند شد. شرط به کارگیری از تخفیف‌های ویژه، خرید با استعمال از نرم افزار بود. این کمپین خیر‌صرفا باعث به ارتقاء فروش، بلکه سبب ساز ارتقا نصب نرم افزار بامیلو شد. همینطور چیلیوری، دلیون، دیجی‌محصول و… هم با ارسال تر و تمیز نشانی اینترنتی‌هایی دربردارنده تخفیف‌های ویژه subscriberها، آنها‌را به مراجعه دوباره تشویق می‌نمایند.

این دو طریق جزء ارزان‌ترین طریق‌های بازاریابی به اکانت میایند، البته تاثیرگذاری بالایی خواهند داشت. به همین استدلال پیشنهاد میشود که همواره بخشی از میزان دارایی مارکتینگ خویش را بدین دو نحوه تخصیص دهید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.