چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۰۳

دامنه تطبیق دقیق چیست؟

مرجع رسمي مقاله هاي طراحي اپليكيشن اندرويد در مشهد

دامنه تطبیق دقیق چیست؟

۱۲ بازديد

دامنه‌ تطبیق ظریف مدام استدلال مهم اختلافات در بین سئوکاران بود. برای بازه زمانی وقتگیر، EMD یک مزیت رقابتی در چنگ سئوکارانی که روش به کارگیری از آن را بلد بودند قرار داده میباشد. در روزهایی که موتور جستجوی گوگل اخیرا فعالیت خویش را آغاز کرده بود و وقتی که الگوریتم‌های مرتبط نسبتاً ضعیف بودند، اکثری از اشخاص از دامنه‌های «دو خط تیره» به کار گیری می‌کردند چون هم خرید آنان ارزانتر بود و هم سکو‌بندی آسانتری داشتند. علیرغم گفت و گو و سوء استعمال آشکار، EMD نشانه دهنده شایسته ترین کاری میباشد که سئوکاران اعمال میدهند. پس خوب میباشد هر فرصتی را غنیمت بشمارید! 

طراحی اپلیکیشن در مشهد



به کار گیری از دامنه‌های تطبیق ظریف (EMD) در قبل رایج‌خیس بود، البته امروزه احوال پاره ای عوض شده میباشد. انطباق ظریف اسم دامنه یک غرض مخصوص داشت آن هم این بود که ترافیک بیشتری را به وبسایت با اسم دامنه‌ای که دقیقاً با جستجوهای یوزرها مطابقت و همخوانی داراست هدایت نماید. با تکنیک‌های سئوی بعدازظهر امروزی، نیاز بدین دامنه‌ها به واحد سنجش قابل توجهی کاهش پیدا کرد. با این درحال حاضر، EMD هنوز هم ممکن میباشد موءثر باشد و گزینه به کار گیری قرار بگیرد.

ما در نوشته‌ی‌علمی‌های قبل راجع به «روش گزینش اسم دامنه و تأثیر آن بر seo» سخن کردیم. از آنجایی که یکی گرفتاری‌هایی که اشخاص در حین طراحی وب سایت دارا‌هستند، تعیین اسم دامنه میباشد و درباره ی تأثیر اسم دامنه بر seo سوالاتی در ذهنشان صورت میگیرد. درین نوشته‌ی‌علمی می خواهیم دامنه تطبیق ظریف یا این که Exact Match Domain و تأثیر آن بر بهینه سازی را گزینه پژوهش در اختیار بگذاریم. بیایید با هم یک نگاهی بیندازیم.



فهرست مطالب
دامنه تطبیق ظریف یا این که Exact Match Domain چیست؟
آیا دامنه تطبیق ظریف بر بهینه سازی تاثیرگذار میباشد؟
آیا گوگل دامنه های تطبیق ظریف را جریمه یا این که پنالتی می‌نماید؟
آیا از دامنه تطبیق ظریف برای سایت خویش استعمال کنم؟
دامنه تطبیق ظریف یا این که Exact Match Domain چیست؟
یک دامنه تطبیق ظریف (EMD) دقیقاً به عبارتی چیزی میباشد که به لحاظ میرسد. این به آسانی یک اسم دامنه میباشد که با عبارت جستجوی وارداتی در Google یکسان یا این که حدوداً یکسان میباشد. در حالی که EMD ها ذاتاً برای seo بد نیستند، در پیشین سازندگان وب سایت از EMD ها به کار گیری می‌کردند تا سوای همت برای ایجاد محتوا یا این که ساخت‌و‌ساز تارنما، در جایگاه بالایی در لیست حاصل گوگل قرار بگیرند. این تا وقتی میباشد که به‌روزرسانی Exact Match Domain منتشر شد و همگی وب سایت‌ها را در عوض آنچه ساخت می‌کردند، به عنوان مثال تارنما‌هایی که دارنده EMD بودند، مسئول ایجاد کرد.

دامنه انطباق ظریف (EMD) نشانی اینترنتی میباشد که از واژه کلیدی یا این که ترکیبی از واژه و کلمه کلیدی تشکیل‌شده میباشد و وبسایت متبوع قرار میباشد برای آن باصرفه گردد. به همین برهان به‌این نوع دامنه، دامنه کلمه و واژه کلیدی نیز گفته می‌گردد. برای برهه زمانی وقتگیر، دامنه‌های تطبیق ظریف ابزاری دوست داستنی در میان سئوکاران برای سکو‌بندی بهتر و سریع برای یک کلمه و واژه کلیدی خاص بودند. با این حالا، تأثیر اینگونه لغت ها کلیدی بر مرتبه بندی بعد از آپ دیت رسانی EMD (دامنه مطابقت و همخوانی ظریف) گوگل کاسته شده میباشد.

خوب میباشد تمجید این دامنه را با یک نمونه توضیح دهیم. فرض کنیم شما یک مغازه گیتار دارید، به طور طبیعی واژه کلیدی اساسی تارنما شما خرید گیتار میباشد. در شرایطی‌که شما اسم دامنه خویش را buyguitar.com گزینش نمائید. دامنه شما دامنه تطبیق ظریف یا این که به اختصار EMD خواهد بود.

آیا دامنه تطبیق ظریف بر seo تاثیرگذار میباشد؟
یکی‌از موردها اختلاف در میان بهینه سازی کاران دقیقاً همین گزینه میباشد و ما در حیث داریم در‌این نوشته‌ی‌علمی تماما این موضوع را حل کنیم. بهینه سازی کاران تیم نخستین معتقدند روزگار EMD به راز آمده میباشد. آن‌ها معتقدند با به روز Exact Match Domain گوگل در سال ۲۰۱۲ این ترفند کاملا از فی مابین رفته میباشد. آن ها با اشاره به توییت مت کاتس (سرپرست گذشته واحد اینترنت اسپم گوگل) که در ذیل آن را آوردیم. به شدت از EMD غربت می نمایند.

الگوریتم تازه Exact Match Domain فقط بر روی ۶ درصد از کوئری های جستجوی انگلیسی‌ گویش تأثیر خواهد گذاشت.

ما به شما میگوییم دامنه تطبیق ظریف بر seo یک تارنما تأثیر گذار میباشد! و دلایل آن را به‌دنبال نوشته‌ی‌علمی برایتان تفصیل خوا‌هیم بخشید. اولی نکته‌ای که مورد نیاز میباشد به آن اشاره کنیم، به عبارتی پاراگراف مت کاتس میباشد. لطفاً مجدد گزاره را بخوانید! کوئری های جستجوی انگلیسی‌ لهجه! آری انگلیسی گویش! نکته‌ای که بسیار اصلی میباشد که به آن اعتنا کنیم این مقاله میباشد که سئوی فارسی با سئوی انگلیسی متعدد میباشد و برهان آن هم ضعف بازار اینترنتی کشور‌ایران و عدم کامل شدن شدن گوگل در گویش فارسی میباشد.

4 طرز موءثر برای ارتقاء اعتبار دامنه تارنما یا این که Domain Authority
آیا گوگل دامنه های تطبیق ظریف را جریمه یا این که پنالتی می‌نماید؟
در پیشین اشخاص با به کارگیری از دامنه‌های EMD آغاز به ساخت‌و‌ساز وبسایت‌های اسپم در بستر وب می‌کردند. چون چنین وب سایت ها به راحتی به شیت اولیه گوگل می‌رسیدند. و گوگل با اپدیت EMD اینگونه سایت‌هایی را از پیشنهادهای خویش بیرون کرد. ولی در صورتی‌که شما یک سایت بهتر با ساخت و ساز محتوای خوب داشته باشید، داشتن دامنه EMD به ارتقا درجه وب سایت شما یاری می‌نماید. به این ترتیب داشتن دامنه EMD سبب نمی شود گوگل شما‌را جریمه یا این که پنالتی نماید.

آیا از دامنه تطبیق ظریف برای تارنما خویش استعمال کنم؟
جواب به‌این سؤال با یک معضل یاور میباشد. فکر کنید شما مانند نمونه بالا مغازه گیتار دارید. و دامنه تارنما شما buyguitar.com باشد. همان طور که گفتیم این دامنه در جهت بهبود بهینه سازی شما اثر گذار میباشد. ولی در تعیین این دامنه شما یک مضمون‌ را از دست می‌دهید. و آن اسم تجاری میباشد.

buyguitar به مشقت و در زمان مجال شاید بتواند به نام تجاری تبدیل خواهد شد. و تشکیل داد مارک از این نام همگانی به نسبت اختلال میباشد. ولی مثال‌های موفقی نیز دراین مورد وجود دارا هستند، به عنوان مثال تارنما اعمال میدم یکی‌از مثال‌های پیروز در این باره میباشد. ولی از دید اینجانب از بابت مارک تجاری با نمی‌تواند با سایتی مانند پونیشا که دارنده یک نام تجاری مخصوص میباشد رقابت نماید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.