چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۰۳

تکنولوژی‌های مورد استفاده برای ساخت اپلیکیشن‌های مکان‌محور

مرجع رسمي مقاله هاي طراحي اپليكيشن اندرويد در مشهد

تکنولوژی‌های مورد استفاده برای ساخت اپلیکیشن‌های مکان‌محور

۱۵ بازديد

هر آنچه می بایست در باب پیشرفت برنامه‌های مکان ‌محور بدانید
صنعت پیشرفت برنامه گوشی در عالم برای پاسخگویی به نیازهای جدید کاربران، تخت‌گاز در موقتی بسط می‌باشد. در چنین شرایطی استحصال‌وکارها برای زنده ماندن و بسط در‌این دنیای دیجیتال، باید با ترندهای جدید همسو شوند. در این نوشته‌ی‌علمی قرار می‌باشد شما را با روش توسعه و گسترش اپلیکیشن‌های مکان ‌پایه آشنا کنیم. 

طراحی اپلیکیشن در مشهد


اپلیکیشن‌هایی مانند واتساپ، اوبر، پوکمون گو و سایر نمونه‌ها یک نکته مشترک دارا هستند. کل این نرم افزار‌ها تغییرات انقلابی را در نصیب‌های شبکه‌ اجتماعی، حمل‌ونقل و بازی ساخت‌و‌ساز کردند. ولی این تکنولوژی سرویس‌های مطابق موقعیت مکانی یا LBS بود که سبب موفقیت این برنامه‌ها شد.
شاید تعجب کنید که 90 درصد از نرم افزار‌هایی که فعلا در تلفن همراه هوشمندتان نصب گردیده‌است از تکنولوژی شرایط مکانی فایده می‌برند! این تکنولوژی به نرم‌افزار‌های موبایل اجازه می‌دهد پیشنهادات شخصی‌سازی شده را در دسترس کاربران قرار دهند. در سود این برنامه‌ها نفیس‌آفرینی سریع و بهینه، فروش بسیار بالایی را برای دستیابی‌وکارهای مختلف به ارمغان میاورند.
امروزه نرم افزار‌های مکان ‌اساس کاربردهای متعددی پیدا کرده‌اند. به نظر میرسد این تکنولوژی یکی‌از ترندهای پیشتاز در سال‌های آینده باشد. در صورتیکه هنوز از این تکنولوژی سود نبرده‌اید، عالی میباشد عجله نمایید! در‌این نوشته‌علمی می توانید تمام نکات اساسی برای بسط اپلیکیشن مکان ‌اساس را ملاحظه کنید.
محتوا نهفته
1 نرم افزار مکان ‌شالوده چطور کار می‌کند؟
2 مزایای نرم افزار‌های مکان ‌اساس برای استخراج‌وکار
3 تکنولوژی‌های آیتم استفاده برای ایجاد کرد نرم افزار‌های مکان ‌شالوده
4 تکنولوژی‌های مکان ‌یابی داخلی
5 تکنولوژی‌های مکان ‌یابی خارجی
6 به کار گیری از اپ‌های مکان ‌مبنا در صنایع مختلف
6.1 1) خدمات گردشگری
6.2 2) خرده‌فروشی
6.3 3) خودرو
6.4 4) شبکه اجتماعی و دوست‌یابی
6.5 5) نرم افزار‌های ردیابی سالم و تناسب اندام
7 ویژگی‌های ضروری در نرم افزار‌های مکان ‌شالوده
8 چطور یک اپ مکان ‌اساس بسازیم؟
8.1 گام اول: تحقیق بازار
8.2 گام دوم: گزینش یک بسط‌دهنده معتبر
8.3 گام سوم: ویژگی‌ها و قابلیت‌ها
8.4 گام چهارم: یقین از امنیت اطلاعات
8.5 گام پنجم: طراحی و گسترش
8.6 گام ششم: تست و تکثیر برنامه
8.7 هزینه پیشرفت برنامه مکان ‌شالوده چقدر است؟
نرم‌افزار مکان ‌محور چطور فعالیت می‌کند؟
این اپلیکیشن‌ها به استخراج‌وکارها اجازه میدهند با استعمال از تکنولوژی‌های مکان ‌یابی و اطلاعات دریافتی از دکل‌های مخابراتی، ارتباط وای‌فای یا سلولار و سیگنال‌های GPS، بسته به شرایط مکانی مخاطب خدمات متناسبی را ارائه دهند.

مزایای اپ‌های مکان ‌شالوده برای حصول‌وکار
با استعمال از تکنولوژی تعیین شرایط مکانی در برنامه‌های گوشی می‌توانید به بینش‌های بیشتری در امر کاربران، ترندها و سایر موردها دسترسی پیدا نمایید. این نگرش‌های تازه سبب بهبود عملکرد کلی حصول‌وکار می گردد. همچنین حصول‌وکارها می‌توانند با تمرکز به تقاضا و نیازهای کاربران، پیشنهادات بهتری را ارائه دهند.

سرویس‌های دقیق و سریع: سازمان‌ها می‌توانند بر اساس اطلاعات مکانی راهکارهایی که دقیقا ما یحتاج کاربران است را ارائه دهند. این تکنولوژی به وفاداری مشتریان کمک می‌کند. به عنوان مثال، برندی مانند اوبر از مزایای متعدد تکنولوژی GPS فایده میبرد و با استعمال از آن وضعیت مکانی دقیق مسافری که درخواست ماشین کرایه ای داراست را شناسایی می‌کند.
تجارب شخصی‌سازی شده: احتمالا شما هم موافق تجربه‌های شخصی‌سازی شده میباشید. در واقع 80 درصد از مصرف‌کنندگان برندی را برای خرید گزینش می‌کنند که چنین تجربه‌ای را ارائه دهد. نرم افزار‌های بر اساس موقعیت مکانی با غرض‌گیری کاربران امکان ارائه تخفیف‌ها و پروموشن‌های جالب برای ارتقاء محبوبیت برند را میسر می‌کنند.
اطلاعات و آپ تو دیت‌های بی‌درنگ: با ارسال بی‌تامل هشدارهای مربوط به رویدادهای گوناگون به مشتریانی که در مجاورت یک حوزه‌ مشخص حضور دارا‌هستند، به کاربران و حصول‌وکارها کمک می‌کنند در سریع‌ترین مجال از اطلاعات تازه مطلع شوند.
پیشنهادات و جستجوی آسوده: با در دسترس قرار داشتن اطلاعات مکانی، دستیابی‌وکارها می‌توانند اقدامات استفاده کننده را تفحص کنند و نکات خرید جالب به همپا تخفیفات و پروموشن‌های اثرگذار را به مشتری ارائه دهند.






تکنولوژی‌های گزینه به کارگیری برای ایجاد کرد نرم‌افزار‌های مکان ‌اساس
کلاً دو نوع سرویس مکان ‌اساس شامل فضای داخلی و فضای خارجی وجود داراست. این دو چه تفاوتی با یکدیگر دارا هستند؟

تکنولوژی‌های مکان ‌یابی داخلی
1) ژئوفنسینگ: ژئوفنسینگ اولیه تکنولوژی داخلی تشکیل شده مبتنی بر داده‌های GPS، سلولار و وای‌فای بود. این تکنولوژی یک مرز جغرافیایی مجازی را ایجاد کرد می‌کند. هنگامی که یک تلفن همراه هوشمند به نقطه مکانی خاصی وارد یا از آن خارج می شود، نرم‌افزار می تواند یک‌سری امر‌های از قبلی نرم افزار‌ریزی شده را ایفا کند.

ژئوفنسینگ اکثر اوقات در حوزه تبلیغات و بازاریابی و برای ارائه متناسب‌ترین تبلیغات و پیشنهادات به مشتریان بالقوه به شغل گرفته می شود. این تکنولوژی از سه پاداش استفاده می‌کند:

استاتیک: وقتی یک کاربر گوشی از حوزه‌ خاصی بازدید می‌کند.
داینامیک: وضعیت مکانی مخاطب ردیابی و نوتیفیکیشن‌های لحظه‌ای مبنی بر جریان اطلاعات متغیر به موبایل کاربر فرستاده می شود.
همتا به همتا: به کاربران تلفن همراه تذکر می‌کند که کاربران دیگری نیز در درحال حاضر بازدید از یک ناحیه مشخص و معلوم میباشند.
2) Eddystone و iBeacon :iBeacon یک پروتکل نرم‌افزاری توسعه یافته توسط اپل و Eddystone یک توصیه دهنده سرویس توسعه یافته توسط گوگل هست. هر دو تکنولوژی برای انتخاب وضعیت مکانی داخلی از سیگنال‌های BLE (سینال‌های بلوتوث با انرژی زیر) سود میبرند.

BLE سیگنال‌های شناسایی‌کننده را ارسال می‌کند. با دریافت این سیگنال‌ها در موبایل هوشمند ویژه‌ای که برای iBeacon و Eddystone طراحی گردیده‌است، فرمان‌های مناسب انجام می‌شود. برای مثال، در صورتی‌که یک نرم‌افزار خاص در گوشی هوشمندتان نصب باشد و از یک منظره یا مکان دیدنی بازدید کنیم، گوشی به طور پیوسته جزئیاتی را در مورد این مکان دیدنی ارائه می دهد.

تکنولوژی‌های مکان ‌یابی خارجی
سیستم مکان ‌یابی جهانی (GPS): آحاد موبایل‌های هوشمند از یک ماژول جی‌پی‌اس داخلی فایده می‌برند. این ماژول با دریافت سیگنال‌های مورد نیاز از یکسری ماهواره، شرایط مکانی یک کاربر را با دقت حدودا 4 متری تخمین میزند.
وای‌فای: این تکنولوژی عملکردی مشابه با GPS دارااست. وای‌فای یک تکنولوژی مقرون‌به‌صرفه می‌باشد که نسبت به جی‌پی‌اس اقتدار پوشش محدوده کوچکتری را دارد. البته وای‌فای با نشانگر اقتدار سیگنال دریافتی (RSSI) و سرویس Google Maps سازگاری بالایی داراست. در شیوه RSSI با استعمال از نقاط اتصال وای‌فای، وضعیت مکانی یک کاربر تخمین زده می‌شود.
آی‌دی مخابراتی: با استفاده از ایستگاه‌های GSM می‌توان موقعیت جغرافیایی یک کاربر را شناسایی کرد. تلفن همراه‌های تلفن همراه قابلیت تشخیص دکل مخابراتی که به آن متصل شده‌اند را دارا‌هستند. با جستن مختصات دکل مخابراتی می‌توان حالت مکانی کاربر بر روی نقشه را هم مشخص کرد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.