سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰۳

تصمیم به ساخت اپلیکیشن iOS گرفته‌اید؟

مرجع رسمي مقاله هاي طراحي اپليكيشن اندرويد در مشهد

تصمیم به ساخت اپلیکیشن iOS گرفته‌اید؟

۱۱ بازديد

چطور برای ساخت برنامه اندروید یا IOS تصمیم بگیریم؟
در‌صورتی‌که تصمیم دورازشوخی برای ایجاد کرد برنامه گوشی دارید، او‌لین و سخت‌ترین تصمیمی که بایستی بگیرید تعیین سیستم عاملی می‌باشد که میخواهید بر پایه ی آن نرم‌افزار را بسازید. مایحتاج می باشد فی مابین مغازه Apple و فروشگاه Google Play یکی از را انتخاب فرمایید. به هیچ عنوان تعیین آسانی نیست. چرا؟ 

طراحی اپلیکیشن در مشهد


چون علاوه بر تفاوت‌های در طرز ساخت اپلیکیشن‌های این دو نوع سیستم استدلال، خلق کاربران نرم افزار‌های Android و iOS هم با یکدیگر گوناگون می باشند. به همین دلیل در حالتی‌که تعیین اشتباهی داشته باشید، کاربران خود را از دست می‌دهید. پس مایحتاج می باشد با شناخت تفاوت‌ها تصمیم آگاهانه‌ای بگیرید.
تحقیق تفاوت‌های نرم افزار‌های Android و iOS
1. لهجه برنامه نویسی
سیستم عامل اندروید و iOS لهجه اپ نویسی متفاوتی دارند. این اصلی‌ترین و گرانقدر‌ترین تفاوت این دو سیستم استدلال هست. اپ‌های iOS به زبان Objective-C / Swift نوشته می‌شود، در حالی که نرم افزار‌های اندروید با جاوا نوشته میشوند. برنامه‌های ‌آی‌او‌اس که با سوئیفت نوشته میشود نیاز به کدگذاری کمتری دارد و سریع‌تر از نرم افزار‌های ساخته شده برای اندروید بی نقص می شوند. اما با وجود این ویژگی‌ها، سوئیفت پلتفرم محدودی دارااست.
در مقابل با لهجه نرم‌افزار نویسی جاوا میتوانید کارهای مربوط به سرور، پیشرفت وب و همچنین تشکیل داد برنامه تلفن همراه را اجرا دهید، بدین ترتیب در صورتیکه در این فکر هستید که نرم افزار درست شده شما به صورت کراس پلتفرم در دسترس همه باشد، جاوا گزینش مناسب‌تری می باشد.

2. تست
مرحله تست QA یکی‌از روند حساس در روند ساخت برنامه‌های گوشی می‌باشد که کیفیت آیتم انتظار کاربران و میزان همت برنامه را در گوشی‌های هوشمند نشانه می‌دهد. شبیه ساز iOS و شبیه ساز اندروید نمونه‌هایی می‌باشند که برای این تست مورد به کارگیری میباشند. شبیه ساز iOS بسیار سریع‌تر از همتای اندرویدی خود فعالیت می‌کند. ولی شبیه ساز Android این قابلیت و امکان را دارد که سعی اپ را واقع بینانه‌تر از نوع iOS نشانه دهد. در واقع شبیه ساز iOS تا امروز نتوانسته بازنمایی دقیق و واقعی از تلاش تلفن همراه‌های هوشمند اپل علامت دهد. به همین استدلال گاهی موردنیاز هست برای رسیدن به نتیجه ها دقیق‌تر برنامه به طور بدون واسطه روی گوشی تست شود.

3. رابط کاربری
رابط کاربری همان تفاوت بصری می باشد که میان اپلیکیشن ساخته شده در اندروید یا iOS مشاهده می‌کنید. از لحاظ فنی در ساخت اپلیکیشن اندروید از XML برای رابط کاربری استفاده میگردد که این رابط مشابهت بسیار زیادی با XIB در نرم‌افزار‌های iOS هست. ولی اپل همواره با نگاهی زیبایی شناسانه و تجارب گرایانه بر روی برنامه کودکان‌های غامض و قوی فعالیت می‌کند. به همین استدلال کیفیت انیمیشن و گرافیک در iOS از اندروید خوب هست. اما گوگل به جای دقت بدین جنبه بر شیوه سعی بهتر نرم افزار تمرکز دارااست.

یک کدام از‌از سایر از تفاوت پررنگ در دعوا رابط کاربری در سیستم عامل‌های اندروید و iOS دکمه بازگشت می‌باشد. در اندروید این دکمه همیشه وجود دارد ولی در iOS چیزی به عنوان دکمه رجوع و برگشت نخواهید مشاهده کرد. نبود این دکمه در ایجاد کرد برنامه iOS محدودیت به وجود می آورد. یعنی در طراحی نرم‌افزار بایستی این نکته در حیث گرفته گردد که مخاطب چه طور در نرم افزار به عقب برگردد و مطلقا راهی برای رجوع و برگشت نهاده خواهد شد.

یا در گفت و گو طراحی ظاهر، نرم افزار‌های iOS محدودیت‌هایی برای اندازه و وضوح تصاویر در نظر گرفته می باشد که با تمرکز به تنوع کم دستگاه‌ها مجهز به iOS، به راحتی در کل دستگاه‌ها قابل استفاده می‌باشد. در مقابل طراحان برنامه در اندروید بایستی از استراتژی خاصی برای ایجاد کرد برنامه استعمال کنند تا این اپ‌ها در دستگاه‌های متعدد با انداره‌های مختلف به راحتی نمایش داده شوند.





4. استراتژی‌های پول سازی
به طور مستقل مهم‌ترین غرض برای تشکیل داد برنامه پول درآوردن می باشد. استراتژی‌های مختلفی برای برای درآمدزایی از طریق اپلیکیشن‌ها وجود دارد.

اشتراک
خریدهای باطن اپلیکیشن
تبلیغات
پرداخت به ازای هر بار دانلود
ما یحتاج است تا بسته به نوع استراتژی مد نظرتان تصمیم به ساخت اپلیکیشن اندروید یا iOS بگیرید.

به طور کل تقاضای اپلیکیشن‌های اندروید به دلیل کاربرد بیشتر تلفن همراه‌های با سیستم استدلال اندروید بیشتر از نرم افزار‌های iOS می باشد.

با وجود ارائه مدل‌های متفاوت بازاریابی نرم‌افزار‌های موبایل، ساخت برنامه‌های iOS بیشتر روی برنامه‌های هزینه‌دار متمرکز می باشد در حالی که اکثر اپلیکیشن‌های اندروید درآمد خود را از تبلیغات به دست می‌آورند.

کاربران iOS به پرداخت هزینه بر پایه ی هر بار دانلود عادت کرده‌اند اما در مقابل کاربران اندروید عادت دارا‌هستند تا برنامه‌ها را بدون‌پول نصب کنند و سراغ نرم افزار‌های هزینه‌دار نمی‌روند.

پس چنانچه می خواهد مجموع هزینه تشکیل داد اپ را به یک باره جبران نمایید، به پندار طراحی برنامه iOS باشید ولی درصورتی که به تامل درآمدزایی از طریق تبلیغات هستید به طور قطع اندورید گزینش مناسب‌تری است. خیر پول سازی از تبلیغات این است که درآمدزایی به طور همیشگی و زمانبر مجال ادامه پیدا می‌کند.

ولی این ایام خرید‌های باطن نرم افزار‌ای در هر دو سیستم عامل رو به ارتقا می باشد. در‌این‌صورت‌ استارت نرم افزار را به صورت فریمیوم عرضه می‌شود و بعد از این که مخاطب رضایت کافی از اپلیکیشن داشت، مطمئنا برای به دست آوردن خدمات بیشتر درخواست خرید اپلیکیشن کامل را خواهد داشت. ولی نمی‌توانید زیاد به پول سازی به این طرز متکی بودن فرمایید.





5. محدودیت‌های در ساخت و کاربرد برنامه
اپل یک اکوسیستم بسته است. در واقع اپل ورودی‌های مربوط به سیستم ادله خود را محدود کرده است و فقط دستگاه‌های خاصی قابلیت به کار گیری از نرم‌افزار‌های IOS را دارند. بر همین اساس در شرایطی‌که به عنوان گسترش دهنده به درنگ طراحی اپ iOS هستید در لحاظ داشته باشید که درآمد شما محدود به مخاطب‌های تولیدها اپل گردد و از آنجایی که دستگاه‌هایی که روی اکوسیستم بسته عمل می‌کنند گران‌تر از سایر دستگاه‌ها هستند، کاربران کمتری هم خواهند داشت.

در مقابل اندروید روی اکوسیستم باز فعال می باشد و اپلیکیشن‌های آن قابلیت تغییر و اصلاح را دارا‌هستند. هر چند این گزینه منجر امنیت کمتر برنامه خواهد شد ولی برای ساخت اپلیکیشن اندروید محدودیت کمتری پیش رو خواهید داشت. و ولی این اکوسیستم باز میزان کاربران اندروید را هم ارتقاء داده می باشد تا سال 2019 سهم سیستم ادله اندروید در بازار جهانی 74 درصد از سهم آحاد بوده می باشد.





6. مغازه‌های اپ
گوگل پلی اصلی‌ترین و گران قدر‌ترین دکان اندروید است. برنامه‌های گوناگون فارغ از محدودیت در‌این فروشگاه منتشر می‌شوند. همچنین فروشگاه ‌های دیگری هم امکان انتشار اپ‌های اندروید را دارد. به دلیل این آزادی، متأسفانه نرم‌افزار‌های جعلی به طور مرتب در فروشگاه گوگل پلی و سایر مارکت‌ها دیده میشوند و کلاه‌برداران با تولید این اپ‌ها مانع از سودآوری نرم افزار اساسی میشود.

در مقابل نرم افزار استور تر و تمیز اپلیکیشن‌ها را تفحص می‌کند و نشر اپ‌های را در سایر فروشگاه‌ها مسدود کرده است. به علاوه حالت و راهبرد‌های خاصی برای نشر نرم افزار در برنامه استور وجود دارد. به عنوان بسط دهنده باید در نظر داشته باشید که هم هزینه ساخت اپ برای iOS بالاتر هست و هم فرآیند بررسی و انتشار آن تعدادی روز و گاهی تا چند هفته طول می‌کشد.



7. امکان کاربری در تبلت
یکی از مسائلی که در تشکیل داد اپلیکیشن‌های اندروید به آن نادر توجهی میگردد، میزان کاربری آنان در تبلت هست. برنامه‌های iOS به طور مناسبی با آی‌پد‌ها سازگاری دارا هستند. همین منجر شده آی‌پد دوستداران بیشتری نسبت به سایر تبلت‌ها داشته باشد. در شرایطی‌که به عنوان توسعه و گسترش دهنده دنبال اماده ساختن سود بیشتر در ساخت برنامه اندروید می‌باشید به تفکر برنامه‌هایی سازگار با تبلت‌ها باشید.



تصمیم گیری با خودتان است

تصمیم به تشکیل داد برنامه iOS گرفته‌اید؟
برای تشکیل داد برنامه اپل بایستی در ابتدا به تعداد کاربران دقت نمایید. در این که کاربران اندروید چندین برابر iOS میباشند، شکی نیست. اما نکته‌ای که بایستی به آن دقت کنید حالت مالی کاربران می باشد. با توجه به گران بودن محصول ها اپل، خریدان اپل اکثرا در سطح مالی خیر هستند. (البته شاید در کشور‌ایران این مورد جای پاره ای شک وتردید داشته باشد). این سطح مالی بالا باعث میشود این افراد برای خرید نرم‌افزار‌ها هم بیشتر هزینه کنند. به طور معدل کاربران اپل 40 درصد بیشتر برای خرید اپلیکیشن‌ها هزینه می‌کنند.

در عین درحال حاضر 95 درصد از کاربران اپل از نسخه‌های نو iOS به کار گیری می‌کنند به همین ادله نرم افزار‌های نو و به‌روز شده تقاضای بیشتری دارا هستند و می‌توانند درآمدزایی نه داشته باشند.

علی رغم تک تک ویژگی‌های iOS اعتنا داشته باشید که که شما وقت و هزینه بالایی برای تشکیل داد اپلیکیشن iOS صرف میکنید ولی این نرم افزار فقط برای کاربران اپل موءثر هست. به‌روز رسانی این نرم‌افزار‌ها هم نادر هزینه نیست. علاوه بر این هزینه‌های اشتراک، فضای سرور و سایر هزینه‌ها را هم نباید دست کم گرفت. با وجود تمامی این هزینه‌های ساخت برنامه iOS، شاید تشکیل داد این نرم‌افزار‌ها برای شرکت‌ها موثر باشد و از حیث منطقی برای یک شخص چندان مناسب نباشد.





در صورتی قصد به ساخت نرم‌افزار اندروید گرفته‌اید
تعداد کاربران اندروید بالاست به همین دلیل شانس بیشتری برای پول سازی از ساخت اپلیکیشن اندروید دارید. در عین درحال حاضر به طور معدل هزینه ایجاد کرد برنامه اندروید نصف هزینه تشکیل داد اپلیکیشن در iOS هست. براین اساس با ایجاد کرد این اپ‌ها نه تنها مخاطبان بیشتری خواهید داشت، هزینه کمتری هم صرف خواهید کرد.

از طرفی روند تکثیر نرم افزار در گوگل پلی سریع‌تر از نرم افزار استور است. روند نشر نرم افزار‌ها به طور خودکار انجام می‌شود و صرفا نرم افزارهای جاسوسی، بدافزارها، عدم رعایت نسخه برداری رایت و نرم افزار‌های با محتوای نامناسب اجازه نشر نمی‌گیرند.

اما در مشاجره درآمدزایی این نکته را مدنظر داشته باشید که کاربران اندروید نسبت به اپل میل کمتری به خرید برنامه‌ها دارند و شما مجبور می‌باشید درآمد خود را از رویکرد تبلیغات یا پرداخت‌های درون نرم افزار‌ای به دست بیاورید.

نکته‌ای که می بایست به آن توجه نمائید این می‌باشد که بخش اعظمی از کاربران گوشی‌های اندروید نسبت به به‌روزرسانی سیستم استدلال خود اقدام نمیکنند به همین دلیل هنگام ساخت اپلیکیشن می بایست در حیث داشته باشید که اپ شما با نسخه‌های سابق اندروید هم عمل کند.

مقایسه اندروید و iOS برای تشکیل داد برنامه
اندروید iOS
زبان برنامه نویسی : جاوا Objective-C و Swift
هزینه ثبت‌نام به عنوان توسعه دهنده اپ : لازم هست صرفا یک بار مبلغ 25 دلار برای ثبت در گوگل پلی پرداخت اجرا دهید توسعه دهنده‌های شخصی سالانه 99 دلار و شرکت سالانه 299 دلار بایستی به برنامه استور پرداخت کنند
مجال مجال موردنیاز برای نشر نرم‌افزار : طی چندین ساعت نرم افزار منتشر می شود. یک سری روز مجال ما یحتاج می باشد تا برنامه تایید و منتشر خواهد شد.
سهم بازار جهانی : از ژانویه سال 2018 تا ژانویه سال 2019، اندروید در بازار دربین المللی با سهم 45/74 درصد، پیشرو در قسمت پلتفرم تلفن همراه می‌باشد. از ژانویه 2018 تا ژانویه 2019، iOS 85/22 درصد از سهم بازار را در چنگ داراست.
در دسترس بودن اپلیکیشن‌ها : گوگل پلی فروشگاه اصلی اندروید می باشد البته فروشگاه‌هایی برای مثال بازار و مایکت هم در کشور ایران ارائه اپ‌های اندروید را انجام می‌دهند. App Store فقط مغازه رسمی iOS می باشد و سایر فروشگاه‌ها بوسیله Apple Inc مسدود شده‌اند البته در ایران دکان‌هایی به عنوان مثال سیب نرم افزار،‌ آی‌اپس و سیب ایرانی اپلیکیشن‌های آی‌او‌اس را تکثیر میدهند.
امنیت : سیستم ادله اندروید امکان نشر برنامه‌ها را توسط دکان‌های دیگر فراهم کرده است ولی به همین ادله امکان هک شدن و نقص اطلاعات آن بالاست iOS از امنیت بالاتری شامل است زیرا App Store تنها فروشگاه رسمی نرم افزار می باشد.
یک پیشنهاد، نرم‌افزار هیبریدی بسازید
در شرایطی‌که برای انتخاب تشکیل داد در میان اپلیکیشن اندروید و iOS تردید دارید یک نرم افزار ترکیبی مشکل را حل می‌کند. این نرم‌افزار‌ها با استعمال از HTML5 و JavaScript در وب ساخته میشوند و در هر دو سیستم برهان فعالیت می‌کنند. تشکیل داد این برنامه‌ها نیاز به کد سازی ندارند به همین برهان هم در وقت و هم در هزینه صرفه جویی می گردد.





این که ساخت اپلیکیشن در کدام سیستم عامل بهتر می باشد، کاملا بستگی به استراتژی‌ها، توانگری‌ها و سلایق خودتان دارد. هر کدام از این سیستم استدلال‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارا هستند. بهرحال هر تصمیمی بگیرید روی یاری تیم کارشناس برنامه حساب کنید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.