چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۰۳

چطور برای اپلیکیشن خود یک نام مناسب انتخاب کنیم؟

مرجع رسمي مقاله هاي طراحي اپليكيشن اندرويد در مشهد

چطور برای اپلیکیشن خود یک نام مناسب انتخاب کنیم؟

۱۲ بازديد

چطور برای اپ خود یک نام مناسب انتخاب کنیم؟
برای تعیین نام مناسب برای اپ، می‌توانید از وب‌وب سایت‌ها و همین‌طور شرکت‌های ساخت اپلیکیشن کمک بگیرید. 

طراحی اپلیکیشن در مشهد


1. به کارگیری از خدمات وب‌وبسایت Business Name Generator
در‌حالتی که دوست دارید در سطح دربین‌المللی حصول‌‍‌وکارتان را بسط دهید، از وب‌وبسایت Business Name Generator برای تعیین نام مناسب برای برنامه‌تان به کار گیری نمایید. برای این فعالیت وارد قسمت Mobile App Name Generator شوید، در باکس سفید رنگ، یک سری کلمه و واژه که مرتبط با حصول‌وکارتان هست را وارد فرمائید، آنگاه بر روی دکمه Generate کلیک نمائید. اکنون با لیستی مانند آن‌چه در تصویر پایین می‌بینید، مواجه میشوید که نام‌های مختلفی را به شما سفارش داده‌می‌باشد. آنان‌را پژوهش فرمائید و نام گزینه علاقه‌تان را انتخاب کنید.
2. استعمال از خدمات شرکت‌های خالق اپلیکیشن
شرکت‌های تولید کننده نرم‌افزار چون تجربه زیادی دراین مورد دارا هستند، می توانند شما را راهنمایی کنند تا نام مناسبی برای اپلیکیشن‌تان انتخاب فرمایید. نرم‌افزار یکی این موسسه‌ها می باشد. شما می‌توانید به مدد اپ در واتس‌نرم‌افزار پیام دهید و از آن‌ها در تعیین نام مناسب امداد بگیرید.
درخواست مشورت
در‌صورتی‌که احتیاج به پند دارید شماره خود را ثبت نمائید تا کارشناسان اپ با شما تماس بگیرند.
درخواست مشورت کردن
نکات گزینش و مقررات نام گذاری برنامه
نامی که برای برنامه انتخاب می کنید، باید ویژگی‌های ذیل را داشته باشد.
1. نام اپلیکیشن بایستی نماد‌دهنده کوشش و ویژگی‌ اساسی آن باشد.
معمولا اسم نرم‌افزار‌های برنده به گونه‌ای است که نوع عملکردشان را نشان می‌دهد. برای مثال، با شنیدن نام نرم‌افزار WeChat سریعا به تامل اپلیکیشنی برای ارسال پیام می افتید. کاربران بیشتر وقت ها توضیحات برنامه‌ها را استیناف نمی‌کنند و بر طبق برداشت‌شان از نام نرم افزار درباره آن قضاوت می‌کنند. پس بهتر می‌باشد نامی برای برنامه‌تان انتخاب فرمایید که کاربر با شنیدن آن به راحتی بتواند از سعی و ویژگی‌های اپ اگاهی پیدا کند.
2. اسم برنامه هر چه بی آلایش‌تر باشد، بهتر می باشد.
در گزینش نام مناسب برای نرم‌افزار، مایحتاج نیست سراغ اسم‌های عجیب‌ و غریب یا بغرنج بروید. کاربران، اکثر زمان ها یک نام معمولی را خوب به خیال و خاطر می‌سپارند و در مواقع نیاز آن را وا رفته‌تر به خیال و خاطر می‌آورند. پس بدانید موفقیت در سادگی می باشد نه پیچیدگی!
3. از تعیین نام زمان بر برای اپلیکیشن‌، خودداری کنید.
یکی از عواملی که سبب ساز میگردد نام اپلیکیشن عالی در ذهن مخاطب باقی بماند، کوتاه بودن آن است. ایده‌آل‌ترین نام برای نرم‌افزار دارای 12 کاراکتر هست. اما در صورتی نام انتخابی‌تان تا 15 کاراکتر نیز پیش رفت، اشکالی ندارد. با این رنج کاراکتر، کاربر‌تان می تواند با یک نگاه، نام نرم‌افزار را به خاطر بسپارد. برای مثال، Skype، دارای نامی بسیار کوتاه، با تعداد کاراکتر بسیار کم می باشد. به طبع همین فرمان در محبوبیتش و تبدیل شدن آن به اپلیکیشنی میلیارد دلاری تاثیرگذار بوده ‌است.




4. نام اپلیکیشن را جزئی از مکالمات روزانه کنید.
مطمئنا تا کنون شنیده‌اید که اطرافیان می‌گویند: «آن مورد را گوگل کن» یا «آن فایل را تلگرام کن». همه این مفاد نماد می‌دهند که گوگل یا تلگرام هم کاربردی میباشند و هم نامی دارا هستند که می‌توان از آنها به راحتی در مکالمه‌های روزانه استفاده کرد. همین امر محبوبیت و ماندگاری آنها‌را ارتقاء می‌دهد و سبب می‌شود نام این برنامه‌ها به گوش همه مردم یک جامعه برسد.

پس در تعیین نام مناسب برای برنامه، این مسئله را مد نظر داشته باشید که چه گونه می‌توانید آن را جزئی از مکالمات روزانه افراد کنید و از این شیوه ماندگاری آن را ارتقاء دهید.

5. اسمی را برای اپلیکیشن انتخاب کنید که قابل سرچ باشد.
حدود 63 درصد از کاربران تلفن‌های همراه، اپ آیتم نظرشان را از طریق سرچ پیدا می‌کنند. آن‌ها کلیدواژه‌هایی را سرچ می‌کنند تا بتوانند نرم‌افزار موردنیازشان را پیدا کنند. پس هنگام انتخاب نام برای اپ، سعی کنید از آن کلیدواژه‌ها به کارگیری نمایید تا برنامه شما به‌سرعت به وسیله موتورهای جست‌وجو یافت خواهد شد، در دست مخاطبان غرض قرار بگیرد و آنان را به یکی مشتری‌های همیشگی استخراج‌وکارتان تبدیل کند.

6. در گزینش نام مناسب برای برنامه، احساسات کاربر را درگیر فرمایید.
همت نمائید نام اپ را به گونه‌ای گزینش نمائید که نشان دهید با مخاطب ملازمت و همراهی می کنید و از این نحوه بر احساسات او تاثیر ‌بگذارید. از جمله برنامه MyFitnessPal، دقیقا این حس را منتقل می‌کند که به عنوان یک دوست به محافظت تناسب اندام کاربرانش کمک می‌کند. مشغول کردن کاربر از نظر احساسی یک کدام از بهترین روش‌هایی می‌باشد که می‌توانید آن‌ها‌را به کاربرانی وفا دار تبدیل کنید.





حتما بخوانید: ” راهنمای تعیین رنگ مناسب در طراحی اپلیکیشن “

دو اشتباه رایج در انتخاب نام مناسب برای برنامه
1. نادیده گرفتن مخاطب هدف
مخاطب غرض هر حصول‌وکاری ویژگی‌های خاصی دارد. پس مخاطب غرض کسب‌وکارتان را بشناسید و مبتنی بر ذوق وسلیقه آن‌ها، نام اپ را گزینش فرمائید.

2. نسخه برداری‌ کردن قسمتی از نام اپلیکیشن‌های مشهور
گاهی ممکن می باشد فکر کنید درصورتی که نامی شبیه به نام اپ‌های مشهور انتخاب فرمایید یا از آن ها پیروی فرمایید، سریع‌تر توسعه و گسترش می‌کنید. البته این گونه نیست. خوب می باشد مسیر خودتان را بروید و از دیگران کپی‌برداری نکنید.

گردآوری‌بندی
گزینش نام مناسب برای نرم‌افزار، تاثیر زیادی بر محبوبیت استخراج‌وکارها داراست و می تواند تعداد کاربران‌ اپ را به صورت قابل توجهی ارتقا دهد. این مورد، سبب به ارتقا درآمد و ساخت جریان درآمدی پایدار شود. پس سعی فرمایید هنگام انتخاب نام برای اپ، نکاتی که در صدر به آنها اشاره کردیم، مانند کوتاه بودن، سادگی، قابل سرچ بودن و … را مد حیث قرار دهید. ضمن این، می‌توانید با شماره 02122631079 تماس بگیرید و با کارشناسان نرم‌افزار مشورت کنید، سوالهای‌تان را بپرسید، با آن ها هم‌فکری فرمایید و با پیش بینی مهمترین معیارها در انتخاب نام نرم‌افزار، مناسب‌ترین نام را برای برنامه‌تان انتخاب فرمایید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.