چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۰۳

معایب طراحی اپلیکیشن با فلاتر

مرجع رسمي مقاله هاي طراحي اپليكيشن اندرويد در مشهد

معایب طراحی اپلیکیشن با فلاتر

۱۴ بازديد
ساخت برنامه با فلاتر
با وجود اینکه فرصت فرصت کمی از طراحی فلاتر (Flutter) می‌گذرد اما با گاز توانسته اپ‌نویس‌ها را زیر تاثیر قرار دهد. استفاده از فلاتر مراحل ساخت اپلکیشن را بسیار ساده کرده‌میباشد به طوری که تنها کافی است یک بار کدنویسی نمائید و هم اپلیکیشن مناسب سیستم عامل اندروید و هم IOS را دریافت کنید.
تاریخچه فلاتر 

طراحی اپلیکیشن در مشهد


فلاتر (Flutter) یک قالب کراس پلتفرم (cross-platform) است که بوسیله شرکت گوگل در دسامبر سال 2018 منتشر شد. نسبتاً 1‌سال زمان بر شد تا فلاتر بتواند نسبت به یکی از رقبای دیرین و توانا خود یعنی ری‌اکت‌نیتیو (React Native)، محبوبیت بیشتری پیدا کند. کاربران می توانند از این ابزار برای تشکیل داد اپلیکیشن‌های زیبا و تلفیقی برای گوشی، وب و دسکتاپ از یک پایگاه داده به کار گیری کنند.
برهان محبوبیت فلاتر چیست؟
یکی از دلایل محبوبیت فلاتر وجود لهجه اپلیکیشن‌نویسی دارت در آن میباشد. این زبان از شروع برای طراحی برنامه‌ها به وجود آمده‌می‌باشد، ابهام زیادی ندارد و یادگیری آن نسبتا شل و ول است.
خلال این، فلاتر توانسته هم کیفیت اپلیکیشن‌هایی که به صورت ساکن ساخته می‌شوند را مراقبت کند و هم آن را با انعطاف‌پذیری گسترش کراس‌پلتفرم ادغام کند. اشخاصی زیادی این گزینه را دلیل محبوبیت فلاتر میدانند.

فلاتر (Flutter) بسیار آیتم دقت صاحبان استارتاپ‌ها نیز قرار گرفته‌میباشد. آنها برای ساخت کمینه کالا پذیرفتنی و ارائه آن به سرمایه‌گذار نیاز دارند برنامه خود را در کوتاه‌ترین مجال ممکن و با کمترین هزینه مهیا کنند. قالب فلاتر به خیر دراین باره به آن ها کمک می‌کند.



مزایای برنامه ریزی با فلاتر
· تلاش تلفیقی
فلاتر برای هر دو سیستم عامل اندروید وIOS مناسب میباشد و تمامی تفاوت‌های آنان از جمله فونت، آیکون‌ها، اسکرولینگ و … را پوشش می دهد.

· توسعه سریع اپ
استفاده از فلاتر این قابلیت را به کاربران می دهد که تخت‌گاز نرم افزار مورد نظرشان را پیشرفت دهند. فلاتر دارای هات ریلود (hot reload) است و همین به کاربران کمک می‌کند تا به راحتی و به سرعت آزمون و خطا کنند، رابط کاربری مناسبی ایجاد کنند، ویژگی‌های جذابی به اپلیکیشن خود اضافه کنند و اشکالات آن را رفع کنند.

· رابط کاربری خوشگل و مضمون‌‌دار
با استفاده فلاتر (Flutter) می‌توانید از ابزار طراحی زیبای آن، رابط برنامه‌نویسی حاذق و اسکرول سرازیر سود ببرید. همچنین هنگام به کار گیری از فلاتر، مجموعه متنوعی از ویجت‌ها در چنگ شما قرار می‌گیرد و خودتان نیز می توانید ویجت‌های جدیدی ایجاد کرد نمائید.

· کاهش هزینه‌ها
به کارگیری از فلاتر برای تشکیل داد نرم‌افزار بدون‌پول میباشد و نرم افزار‌نویس‌ها به راحتی می توانند در وب سایت https://flutter.dev از آن استفاده کنند. به همین خیال و خاطر صاحبان استخراج‌وکارها برای کاهش هزینه‌ تشکیل داد اپ و بسط سریع حصول‌وکارشان ترجیح می دهند نرم افزار‌ خود را با فلاتر طراحی کنند.

· متن‌باز بودن فلاتر
فلاتر یک اپ متن باز میباشد و به کاربرانش اجازه می دهد فارغ از هیچ محدودیتی از آن به کارگیری کنند. حتی کاربران میتوانند به راحتی کدها را تغییر‌و تحول دهند و آن‌ها‌را شخصی‌سازی کنند.

معایب طراحی نرم‌افزار با فلاتر
· فلاتر به طور کامل پرورش نکرده‌می‌باشد.
فلاتر (Flutter) قالبی تازه می باشد و مدت زمان زیادی از منتشر شدن آن نگذشته. به همین خیال و خاطر قابلیت‌های ماهر زیادی ندارد و برای اجرای پروژه‌های بلندمرتبه نمی‌توان از آن به کار گرفت.

· نرم افزار‌های ساخته‌شده با فلاتر حجم زیادی دارا هستند.
نرم‌افزار‌هایی که با استعمال از فلاتر ساخته میگردند، حجم زیادی دارا هستند و زمانی که در تلفن‌های یار و همدم کاربران نصب می گردند حجم زیادی از تلفن همراه آن‌ها‌را اشغال می‌کنند، در منفعت پروسه دانلود و آپ تو دیت کردن این برنامه‌ها وقت گیر می گردد و رضایت کاربران پایین میاید.

· فلاتر آتی‌ای نامعلوم دارااست.
قالب فلاتر و همین طور لهجه نرم افزار‌نویسی دارت پیوسته در اکنون تغییر و تحول میباشند. این موضوع می‎‌تواند محافظت کدها در بلند زمان را به خطر بیاندازد. به همین خاطر کسی از آجل این قالب یقین کافی ندارد.



خدمات تشکیل داد اپ با فلاتر در
نرم افزار‌نویس‌ها و شرکت‌های زیادی وجود دارند که خدمات تشکیل داد نرم‌افزار را ارائه می‌دهند. البته تشکیل داد نرم افزار با فلاتر گزینه جدیدی هست. به ویژه آنکه لهجه برنامه‌نویسی فلاتر دارت می‌باشد و افراد مقداری با این لهجه آشنایی کامل دارند.

نرم افزار یکی‌از مراکزی است که می‌تواند به ارائه خدمات برنامه ریزی با فلاتر بپردازد. در‌حالتی که شما نیز مانند اکثری دیگر از افراد زیر تاثیر مزایای فوق‌العاده فلاتر (Flutter) قرار گرفته‌اید و دوست دارید با استفاده از این قالب، نرم افزار‌تان را طراحی نمایید، می‌توانید از خدمات اپلیکیشن به کار گیری نمایید.

تفاوت تشکیل داد نرم‌افزار با فلاتر با ساخت نرم‌افزار با اندروید
در این نصیب سه تفاوت ساخت نرم افزار با فلاتر و ساخت نرم‌افزار با اندروید را تحقیق میکنیم.

1. معماری فنی فلاتر با اندروید تفاوت داراست، به نحوی که گویش اپ‌نویسی فلاتر دارت و اندروید، جاوا است.

2. زمانی که بسط‌دهندگان در اپلیکیشن‌هایی که با اندروید تشکیل شده‌اند، تغییراتی ایجاد می‌کنند، بایستی نرم‌افزار را بازسازی کنند تا بتوانند آن تغییرات را در شبیه‌ساز یا در دستگاه‌ها مشاهده کنند و این فرایندی فرصت‌بر هست. اما در اپ‌هایی که با فلاتر ساخته می شوند، تغییرات ایجاد کرد شده با‌گاز در دستگاه‌ها یا شبیه‌سازها نمایش داده می گردند به دلیل آنکه فلاتر دارای هات ریلود (hot reload) میباشد. هات ‌ریلودها از طریق انتقال کدهای آپ تو دیت شده به ماشین مجازی دارت شغل می‌کنند. زمانی که ماشین مجازی تمامی کلاس‌ها را آپ دیت کرد، قالب فلاتر به طور خود کار درخت ویجت را نوسازی می‌کند و به شما این قابلیت را می‌دهد تا با‌گاز تغییرات‌تان را ملاحظه کنید.

3. برای ساخت‌و‌ساز رابط کاربری از طریق اندروید از ابزاری که در اندروید استودیو وجود داراست به کارگیری می‌گردد و این امر روند ایجاد کرد رابط کاربری را سریع‌تر می‌کند اما در فلاتر برای ساخت رابط کاربری از ویجت‌ها به کارگیری می شود.

توده‌بندی
امروزه طرز‌های مختلفی برای تشکیل داد نرم افزار وجود داراست. البته بخش اعظمی از این‌شیوه‌ها مجال‌بر و پرهزینه می باشند، به همین خیال و خاطر نرم افزار‌نویس‌های شرکت گوگل قالبی را طراحی کردند که روند تشکیل داد اپ را وارفته‌‌تر کرده و سبب ساز صرفه‌جویی در طی و هزینه نیز شده است. این قالب، فلاتر (Flutter) نام دارااست. مطالب بالا به شما کمک می‌کند تا شناخت خیر از فلاتر به دست آورید و با مزایا و معایب آن آشنا شوید. در نهایت، در صورتی‌که سوالی راجع‌به فلاتر دارید یا میخواهید از آن برای طراحی اپلیکیشن‌تان به کار گیری نمایید، می توانید با دفاع اپ در واتس‌نرم افزار ارتباط برقرار کنید تا به نه شما‌را در این باره موعظه کنند.

فلاتر یک فریم‌ورک متن باز برای ساخت رابط‌های کاربری (UI) زیبا و بسیاری از اپلیکیشن‌های موبایل و وب است. این فریم‌ورک توسط گوگل توسعه داده شده و از زبان Dart برای برنامه‌نویسی استفاده می‌کند. از جمله ویژگی‌های برجسته فلاتر می‌توان به سهولت در توسعه برنامه‌های چندپلتفرمی، کارآیی بالا، قابلیت سفارشی‌سازی بالا، و ابزارهای مفید توسعه‌دهندگان اشاره کرد.

 

برای آموزش فلاتر، یکی از بهترین منابع مستندات رسمی فلاتر است. این مستندات شامل آموزش‌ها، مثال‌ها، و راهنمایی‌های جامعی برای شروع کار با فلاتر و توسعه اپلیکیشن‌های مختلف موبایل و وب است. همچنین، منابع آموزشی آنلاین مانند ویدئوها، دوره‌های آموزشی، و وب‌سایت‌های متخصص نیز می‌توانند به شما کمک کنند تا مهارت‌های لازم برای استفاده از فلاتر را بیاموزید. به عنوان یک شروع، می‌توانید با مفاهیم اساسی زبان Dart آشنا شده و سپس به مستندات رسمی فلاتر مراجعه کرده و مثال‌های آن را مطالعه کنید تا با ساختار و عملکرد فریم‌ورک آشنا شوید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.