دوشنبه ۲۴ شهریور ۰۴

تنها افزایش نصب اپلیکیشن مهم نیست

مرجع رسمي مقاله هاي طراحي اپليكيشن اندرويد در مشهد

تنها افزایش نصب اپلیکیشن مهم نیست

۲۰ بازديد

چگونه خواهیم توانست نصب نرم افزار خود را ارتقا دهیم؟ آیا با راهکارهای نصب برنامه آشنایی دارید؟ به‌احتمال زیاد، شما به‌تازگی یک نرم افزار تلفن همراه طراحی کرده‌اید که از آحاد جهات بی‌نظیر بوده و برای کاربران هدف شما، موثر میباشد. به‌علاوه شما به‌خیر از سعی این اپ مطمئن می باشید و می‌دانید که بعد از قرارگیری در دسترس کاربران، آیتم استقبال و توجه طیف وسیعی از آن‌ها قرار خواهد گرفت. ولی اینک می بایست بنشینید و صرفا نظاره‌گر پروسه رشد نرم افزار خود باشید؟ طبیعتاً پاسخ این سؤال، «نه» هست.
معضل‌های اساسی طراحی و گسترش یک برنامه موبایلی، در واقع درست بعداز عرضه آن شروع می شود. داشتن یک استراتژی درست برای تبلیغ و نشر نرم‌افزار، تماماً ضروری میباشد و موفقیت آن را تا حد زیادی تضمین می‌کند. شما باید برای استحصال موفقیت در این مورد، خلق کننده بوده و بتوانید کاربران مورد نظر خود را جذب و مراقبت فرمائید. میزان نصب برنامه در پلتفرم‌های مختلف، یکی معیارهای اصلی سنجش موفقیت نرم افزار می باشد. از این‌رو، بسیاری طراحان و بسط‌دهندگان، این فاکتور را بیش تر از هرکدام دیگری برای رشد نرم افزار خود در حیث می گیرند. به همین برهان، در‌این نوشته‌علمی ازتصمیم گرفتیم تا با ارائه راهکارهایی برای افزایش نصب و دانلود نرم‌افزار، به شما در گسترش و موفقیت اپ گزینه نظرتان امداد کنیم. در‌صورتی‌که به‌تازگی یک برنامه طراحی کرده و یا قصد انجام این کار را دارید، ادامه 

طراحی اپلیکیشن در مشهد

این نوشته‌ی‌علمی از آکادمی قادر است برای شما بسیار اثرگذار باشد. پس با ما یار و همدم باشید.

آنچه می‌خوانید: پنهان کردن فهرست
1 راهکارهای افزایش دانلود و نصب نرم‌افزار
2 صرفا ارتقاء نصب برنامه اصلی نیست.
3 توده‌بندی نهایی
راهکارهای افزایش دانلود و نصب نرم افزار
اتمام پروسه طراحی و ایجاد کرد یک نرم‌افزار برای پیشرفت‌دهندگان آن بسیار خوشایند می‌باشد، اما این انتهای طریق نیست. برای ادراک خوب این آیتم، کافی میباشد بدانید که فعلا حدود سه میلیون اپلیکیشن موبایلی در «Google Play»، حدود دو میلیون اپ در «App store» و نسبتاًً حدود 57 هزار برنامه در «کافه بازار» وجود داراست. کاربران مورد نظر شما، باید بتوانند در میان کل این اپلیکیشن‌های متعدد، برنامه شما را پیدا و آن را نصب کنند. در فایده، می بایست به کل جنبه‌های مختلفی که حیث آنها‌را نسبت به برنامه شما جلب می‌کند، فکر کنید. در ادامه، بیشتر به راهکارهای ارتقا نصب اپ و استراتژی‌های افزایش نرخ دانلود آن می‌پردازیم. پس همچنان با ما همپا باشید.

گزینش نام جالب و جذاب
نام نرم افزار شما، اولین چیزی میباشد که مخاطب با آن مواجه میشود. این نام بایستی در ذهن مخاطب شما ثبت شود؛ از این‌رو علاوه بر خاص و انحصاری بودن، باید کاربر را به دانلود آن ترغیب کند. همچنین بهتر می‌باشد از عنوانی به کارگیری فرمائید که در نقطع ی عطف اختراع، با غرض برنامه و کاری که انجام می‌دهد نیز مرتبط باشد. این آیتم را تمامی ما در هنگام نصب اپ‌های گوناگون روی گوشی تلفن همراه خود تجربه کرده‌ایم. به‌عنوان‌ مثال، نرم افزار خدماتی و رزرو تاکسی اینترنتی اسنپ را در حیث بگیرید. قابلیت و امکان ندارد شما از مردم بشنوید که میگویند «یک آژانس اینترنتی میگیرم»، بلکه اغلب «اسنپ می‌گیرم» را استعمال می‌کنند. به همین عامل میباشد که گزینش یک نام انحصاری و متناسب با غرض اپلیکیشن، به بیشتر شناخته شدن و در سود به ارتقاء نصب آن امداد می‌کند.

هنگام تعیین نام، نکات زیر را در نظر داشته باشید؛

هیچوقت از نام‌های تکراری استعمال نکنید. عالی است قبل از گزینش نام نرم افزار خود، یک جستجوی والا دربین نرم افزار‌های مشابه ایرانی و خارجی اعمال دهید.
فاکتورهای مهم همچون کوتاهی نام، داشتن املای وارفته و به‌یادماندنی بودن را فراموش نکنید. تلاش نکنید تنها به دلیل مخصوص بودن، یک نام تعجب آور‌وغریب را به کار گیری نمائید که استفاده کننده کارکشته به تلفظ درست آن نیست.
نام نرم افزار موردنظر شما، باید بتواند ارزش پیشنهادی آن را بیان کند. این آیتم می بایست به‌گونه‌ای باشد که حتی در صورت عدم دانلود نرم افزار، کاربران را برای تفحص برگه مربوط به نرم‌افزار شما در دکان ارائه‌دهنده ترغیب کنند.
تشکیل داد آیکون منحصربه‌فرد
با حجم اکثری بالای نرم افزار‌های مختلف، در صورتی نرم افزار‌ها از آیکون‌های انحصاری سود‌مند نباشند، گم می‌شوند. این ایام اکثر طراحان از الگوهای مشابهی برای آیکون نرم‌افزار‌ها به کار گیری می‌کنند و این دستور سبب شده تا اغلب کاربران اپلیکیشن‌های اشتباهی را دانلود و نصب‌کرده و در نهایت آن را حذف کنند؛ به این ترتیب گزینش یک آیکون مخصوص، با قابلیت تشخیص و یاد آوری شل و ول، می بایست به‌گونه‌ای باشد که بتواند شمارا از رقبا نیز متمایز کند. برای ایجاد کرد آیکون نرم افزار خود، مفاد زیر را در حیث بگیرید؛


نمونه آیکون برنامه‌های رفیعتر فقیه
برای نرم افزار خود یک پرسونا بسازید و آن را به‌عنوان آیکون به کارگیری فرمایید.
آیکونی طراحی نمائید که راه‌حل یا خدمات ارائه شده بوسیله برنامه را نشانه می دهد.
اکثر آیکون‌های نرم افزار از سخن نخستین نام خود استعمال می‌کنند. میتوانید درین نوع آیکون، از ابتکار بیشتری هم استعمال فرمایید.
به کارگیری از تصاویر و متن را فراموش کنید، چرا‌که تأثیر فوری بر کاربر ساخت نمی کنند.
دنبال‌کردن استراتژی باصرفه‌سازی نرم افزار برای اپ استور یا App Store Optimization
استراتژی ASO، با باصرفه‌سازی جنبه‌های مختلفی که برای مخاطب تعریف‌و‌تمجید شده، به بهبود قابلیت و امکان شناسایی و مشاهده نرم افزار شما در دکان‌های برنامه امداد می‌کند. کارداران کلیدی همچون عنوان اپلیکیشن، توضیحات، لغات کلیدی، تصاویر، ویدئوها، مرتبه‌بندی‌ها و اظهار نظر، در قابلیت کشف نرم افزار شما در مارکت‌های اپ نقش حیاتی دارا‌هستند. این مفاد، از اکثری جهات شبیه به بهینه سازی مطالب و محتواهای وب بوده و نقش مهمی در استراتژی رویش اپلیکیشن شما اجرا می‌کند. برای اجرای صحیح استراتژی باصرفه‌سازی “ASO”، موارد پایین را دنبال کنید؛

عنوان اپلیکیشن‌ای با قابلیت یاد‌آوری بیشتر و عالی را انتخاب نمائید.
در عنوان اپلیکیشن و عنوان فرعی، عبارات کلیدی مرتبطی را گزینش فرمایید که منعکس‌کننده تیم نرم افزار و تلاش واقعی شما میباشد.
توضیحات اپ خود را با صرفه فرمایید. خدمات نرم‌افزار خود را برجسته کرده و روی ویژگی‌های مهم آن تمرکز نمایید.
برای اسکرین‌شات‌های برنامه که در صفحه اولیه قرار می‌دهید، از تست A/B استعمال کنید.
یک کدام از جنبه‌های اصلی شخصی‌سازی، محلی‌سازی هست. در حالتی که نرم‌افزار خود را تنها برای مخاطبان یک حوزه‌ جغرافیایی خاص ارائه می کنید، آن را ساکن‌سازی کنید.
جدیدترین نسخه برنامه را ارائه نمایید. به‌روزرسانی‌های منظم، کاربران را به نرم افزار شما بازگردانده و اتکا بیشتری در کاربران بالقوه ساخت می‌کند.
ارتباط مؤثر با مخاطبان هدف در رسانه‌های اجتماعی
یک کدام از مؤثرترین و نادر‌هزینه‌ترین کانال‌های تبلیغاتی و بازاریابی برای اپلیکیشن‌ها‌، رسانه‌های اجتماعی میباشند. این‌راه، یکی از مهم ترین طریق‌هایی می‌باشد که می توانید از آن برای ساخت پرسونا و جذب استفاده کننده استعمال نمایید. ولی نکته مهم که باید به آن اعتنا فرمایید، انتخاب شبکه اجتماعی مورد نظر میباشد. شما می بایست مورد‌ای را از دربین رسانه‌های اجتماعی مختلف پیدا نمائید که با پرسونا و مقصود نرم افزار هماهنگ باشد.

لحن ارتباط شما نیز بسیار اصلی است و بایستی عملکرد کنید آن را نگهداری نمائید. به کارگیری از یک لحن خشک و دور از شوخی که تنها غرض تجاری داراست و یا به کارگیری از شاخص‌های بیش از حد، اعتبار شما‌را نزد استفاده کننده معدود می‌کند. اما که این لحن، تا حد زیادی به نوع اپ شما هم بستگی دارد. بسیار اساسی میباشد که در فرایند نخستین، روی تعامل با مخاطب تمرکز کرده و آن ها را با اهداف خود آشنا فرمائید. به‌این‌ترتیب، ارتباط مؤثر با استفاده کننده نیز بی آلایش و مؤثرتر خواهد. همچنین باید راجع به وضعیت خدمات هر پلتفرم نیز بسیار محتاط باشید. بعضی از این رسانه‌ها، از قانون ها خاصی راجع به‌ با مسابقات، هدایا و تبلیغات تبعیت می‌کنند. مطمئن شوید که در حین جلب اتکا مخاطب و ایجاد کرد وفاداری برای نرم‌افزار خود، این مقررات را نقض نکنید.

درخواست امتیازدهی و ثبت نظر به وسیله کاربر
طبق نظرسنجی‌های والا درباره ی تبلیغات، کاربران اغلب به سفارش‌های دهان‌به‌دهان مانند نظر ها و امتیازدهی‌ها‌ به یک جنس، بیشتر از سایر گونه های تبلیغات پشت گرمی دارا‌هستند. این نظرها و رتبه‌بندی‌هایی که با امتیازات کاربران به‌دست‌آمده، نقش مؤثری در ارتقاء دانلود نرم‌افزار شما دارا هستند. همچنین تعداد نظر ها مثبت بیشتر و جایگاه‌بندی‌های بالاتر، منزلت برنامه شما را در فهرست دکان ارائه‌دهنده آن نیز ارتقا می‌دهد. برای کسب امتیازات بالا و نظر ها بیشتر، به مورد ها ذیل دقت نمائید؛

با اعلان‌های باطن نرم‌افزار‌ای (نوتیفیکیشن) و یا اعلان‌های بعد از ظهر‌ای، از کاربران بخواهید به برنامه شما امتیاز دهند و یا نظریات خود را ثبت کنند.
مجال‌بندی اعلان را در حیث داشته باشید. این آیتم برای خسته نشدن کاربران و همچنین ارسال دقیق و شخصی‌سازی شده اعلان‌ها، بسیار اساسی می باشد.
نظرها منفی را در حیث گرفته و کارایی فرمائید برای بهبود آنان کارایی فرمایید.
به کار گیری از بازاریابی ارجاعی
بازاریابی ارجاعی یا ریفرال مارکتینگ، یک کدام از مهم ترین کانال‌ها برای ارتقاء نرخ دانلود و نصب نرم‌افزار‌های موبایلی می‌باشد. در این راه از بازاریابی، شرکت‌های متفاوت در عوض دریافت سود یا جایزه و همچنین با تمرکز‌ به ترازو عکس العمل، مال یا خدمات شرکت‌های دیگر را تبلیغ می‌کنند. شما می‌توانید از این شیوه برای ارتقا نصب اپلیکیشن خود نیز به کار گیری نمائید اما پیش از هر چیز، بایستی در تعیین شرکای تبلیغاتی خود، دقت کافی را داشته باشید. مرتبط بودن فعالیت‌های شما با هر که در این باره با او همکاری می کنید، بسیار مهم میباشد.


بازاریابی ارجاعی اسنپ برای ارتقا دانلود نرم افزار
تبدیل کاربران وب‌سایت به کاربران برنامه
داشتن یک وب‌وبسایت مخصوص، بسیار اصلی میباشد. این وب‌سایت‌ها او‌لین نقطه تماس و ارتباط کاربران با شما می باشند و می‌توانید از این راه، اپ خود را نیز به آن‌ها معرفی نمایید. سئو همچنان مرتبط‌ترین شکل بازاریابی برای بازاریابان نرم افزار میباشد و با داشتن یک وب‌تارنما بهینه، به‌خیر می‌توانید از این طرز به کار گیری نمائید. مواردی همچون استعمال از کلمات کلیدی مرتبط در محتواهای وب‌وب سایت، برخلاف آنچه که در نرم افزار‌استورها وجود ندارد، می‌تواند به دسترسی بیشتر و خوب کاربران کمک کند. پس از ورود کاربران به وب‌تارنما، میتوانید آن ها را به نحوه‌های مختلفی به دانلود و نصب نرم افزار خود ترغیب نمایید.


سعی برای تبدیل بازدیدکنندگان وبسایت به کاربران اپلیکیشن
استعمال از تبلیغات پاپ – آپ
پنجره‌های بازشو یا پاپ – آپ، ابزارهای مؤثری می‌باشند که میتوانید از آن ها برای تبلیغ و معرفی اپ‌های خود به بازدیدکنندگان تارنما استعمال فرمائید. به کارگیری از این طرز، میتواند به ارتقاء 40 درصدی نرخ دانلود نرم افزار شما کمک کند. اگرچه بخش اعظمی افراد، این طریق را برای استفاده کننده آزاردهنده می‌دانند، اما در حالتی که به طرز صحیح و اصولی از آن استفاده نمایید، نه‌تنها آزاردهنده نیستند بلکه می‌تواند برای توسعه و گسترش شما نیز مؤثر باشند. استفاده از تبلیغات پاپ – آپ زمانی به‌اندازه کافی مؤثر میباشد که علاوه بر توجه به طراحی، در طی‌بندی نمایش آن به کاربر نیز دقت نمایید.

به کارگیری از استراتژی فریمیوم (Freemium)
همگی ما می دانیم که هزینه طراحی، عرضه و حمایت‌های مربوط به فعال‌سازی یک نرم‌افزار، به‌هیچ‌وجه کم نیست. طبیعتاً هرکسی که یک نرم افزار می‌سازد، به‌دنبال کسب درآمد از طریق آن خواهد بود. ولی مورد مهم که درین مرحله وجود دارد، این میباشد که شما نمی‌‌توانید از نرم‌افزار جدیدی که مردم درباره آن هیچ اطلاعی ندارند، کسب درآمد کنید. به همین عامل، شیوه “freemium” بهترین روش برای بازاریابی نرم افزار شما میباشد.

طریق “Freemium” (ترکیبی از دو عبارت Free و Premium)، مدلی است که اجازه دانلود و دسترسی مجانی به نصیب‌هایی از نرم‌افزار را ارائه میدهد. در این شیوه، کسب درآمد شما از طریق پرداخت‌های درون اپلیکیشن‌ای یا اشتراک‌ها خواهد بود. به طور خلاصه، با وجود عدم پرداخت هزینه از طرف کاربران، البته به جذب ترافیک نرم‌افزار شما امداد می شود. این یک طریق مؤثر برای ارتقاء دانلود بدون پول نرم‌افزار شما میباشد. ولی فراموش نکنید که نرخ دانلود اپ شما به یک‌باره افزایش نخواهد یافت و این فرآیند ممکن می باشد طول بکشد. ارتقا نرخ دانلود، شما را به درآمد بیشتر هم میرساند.

نقطه‌ضعف این مدل، در این است که شاید برای برخی از انواع نرم افزار‌ها مانند اپلیکیشن‌های کاربردی، نتوان از آن بهره مند شد. اپ‌های کاربردی، اپلیکیشن‌های تخصصی میباشند که ویژگی‌های ساده مانند یادداشت‌ها، فهرست کارهای روزانه، یاد‌آوری‌ها، ماشین‌حساب‌ها و غیره را ارائه می‌کنند. به کار گیری از این مدل در چنین نرم افزار‌هایی عملاً بی‌منفعت میباشد؛ بدین ترتیب، قبل از به کارگیری از روش فریمیوم، مطمئن شوید که برای نوع اپلیکیشن شما مؤثر هست. همچنین می توانید برای استعمال عالی از پتانسیل این‌شیوه، فریمیوم را با بازاریابی ارجاعی مخلوط فرمایید و به کاربران بگویید به جای پرداخت هزینه برای خرید نسخه ویژه، یک یا یک سری دوست خود را به اپلیکیشن دعوت کنند و در صورت عضویت آن‌ها، نسخه فریمیوم را مجانی دریافت خواهند کرد.

همگام‌سازی با لهجه‌های گوناگون
درصورتی که اپلیکیشن خود را باهدف ارائه به مخاطبان جهانی طراحی کرده‌اید، چرا آن را صرفا به یک لهجه محدود نمائید؟ چه کسی گفته که اپلیکیشن شما فقط باید به گویش فارسی یا انگلیسی بسط یابد؟ ارائه نرم افزار شما به یکسری زبان، تا حد زیادی به ارتقا نرخ دانلود و افزایش نصب آن یاری می‌کند. بسیاری از مردم در کشورهای غیر انگلیسی لهجه ترجیح می دهند از نرم‌افزار‌ها به لهجه مادری خود به کار گیری کنند. ترجمه نصیب‌های متفاوت نرم افزار خود به گویش‌های فی مابین‌المللی رایج مانند عربی، فرانسوی، اسپانیایی، روسی و ایتالیایی، ممکن میباشد فقط چیزی باشد که برای ارتقاء نصب نرم‌افزار اندروید یا iOS خود نیاز دارید؛ بدین ترتیب، درصورتی که نرم افزار شما از سایر جهات پتانسیل مورد نیاز را برای جهانی‌شدن داراست، این شانس را از دست ندهید.

تنها ارتقاء نصب برنامه اساسی نیست.
هر اندازه که به استراتژی‌های تبلیغ اپلیکیشن خود درنگ کرده و نکات بیان شده را رعایت فرمایید، تازمانیکه مخاطب را در راءس تمرکز خود قرار ندهید، چیره نخواهید بود. با افزایش رقابت فی مابین سازندگان اپلیکیشن‌ها، شما می بایست نیازها و خوی کاربران خود را فهم کرده و مبنی بر با آنان فعالیت فرمائید. شما بلافاصله پس از جذب کاربران اپ، باید روی مراقبت آنان تمرکز نمایید. در ادامه، یک‌سری نکته را رسیدگی میکنیم که می تواند به شما در نگهداری کاربران خود و ارتقا نصب اپ کمک کند:

مخاطب خود را در همان لحظه ورود، قانع فرمائید.
زمانی که مخاطب وارد دور و بر اپ می‌شود، فقط چندین لحظه طول می کشد تا تصمیم بگیرد که آیا نرم‌افزار را محافظت کرده یا آن را حذف کند. در حقیقت اولی تعامل کاربر با برنامه شما، میتواند تولیدکننده یا مخرب باشد. در لحظه ورود، هرچه استفاده کننده سریع‌تر تلاش اپ شما را ادراک کرده و دریابد که به کارگیری از آن ساده‌تر است، زودتر به هدف خود خواهید رسید. به‌عنوان‌مثال، مواردی همچون واداشتن مخاطب به ثبت‌نام اجباری، تحمیل کردن او برای مشاهده یک کلیپ، یا یک پرداخت ضروری برای ورود به اپلیکیشن، می تواند بهره بسیار بدی برای شما به یاور داشته باشد.

تلاش کاربران در اپلیکیشن خود را تجزیه‌وتحلیل نمایید.
صرفا کاری که می بایست دائماً برای افزایش نصب برنامه اعمال دهید، این است که شیوه تعامل کاربران با نرم افزار را تجزیه‌وتحلیل فرمائید. بسیار اصلی است که قبل از ارائه ایده برای بازاریابی، کاربران خود و انگیزه آنان از دانلود و نصب نرم‌افزار را فهم و شعور نمایید. این فعالیت، نه‌صرفا به شما برای فهم اقدامات باطن نرم افزار‌ای کاربران خود یاری می‌کند، بلکه نماد میدهد که آن‌ها بیشتر وقت خود را روی چه چیزی صرف می‌کنند. این تجزیه‌وتحلیل، دلایل حذف برنامه بوسیله کاربران و در منفعت افت اپلیکیشن را نیز برای شما معین می‌کند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.