سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

انواع مجوزهای لازم برای ساخت و انتشار اپلیکیشن کدامند؟

مرجع رسمي مقاله هاي طراحي اپليكيشن اندرويد در مشهد

انواع مجوزهای لازم برای ساخت و انتشار اپلیکیشن کدامند؟

۲۶ بازديد

در صورتی‌که یک طراح نرم افزار میباشید و اپ‌های کاربردی متنوع پیاده سازی و ساخت‌و‌ساز میکنید، بی شک بعداز اتمام فعالیت قصد دارید تا آن را به اشتراک بگذارید. ولی نشر یک نرم افزار نیز مانند نشر یک فیلم یا این که سریال مستلزم اخذ یک سری مجوزهای تشکیل داد نرم افزار میباشد.
پس نشر یک نرم افزار سوای ضابطه وجود ندارد و می بایست در سکو طراحی اپلیکیشن در مشهد نخستین رضایت و موافقت مراجع ذیربط را جلب کنید. هم اکنون برای شناخت با مجوزهای ایجاد کرد نرم افزار این مقالهرا تا آخر ملازمت و همراهی نمایید.
آیا برای تشکیل داد و نشر نرم افزار به جواز نیاز داریم؟!
در بالا می بایست بگوییم جواب آری میباشد. تشکیل داد و نشر نرم افزار در مارکت‌ها و کار فارغ از اخذ مجوزهای ایجاد کرد نرم افزار شدنی وجود ندارد!
در زمانه فعلی نرم افزار‌ها نقش مهمی در مراحل توسعه کارها روزمره ما جاری ساختن می‌نمایند، چون بخش اعظمی از شغل های مجال‌بر را از دوش ما برداشته و زحمت ایفا‌شان را به دستکم میرسانند.
این ابزارهای کاربردی روز آپ دیت در اکنون توسعه و افزایش می باشند تا اکثری از کارها و گرفتاری‌های یوزرها را برطرف نمایند. ولی هسته، ایده یا این که طرح مهم یک نرم افزار کاربردی قسمت مهمی میباشد که با یاری یک پیاده‌سازی صحیح، فعالیت را کامل شدن می‌نماید.
پس با دانش به زمینه فوق، تصویب ایده به اسم طراح مهم و پرهیز از به دور زدن ضابطه اسکن رایت بها بالایی دارااست. به همین عامل یک سری مجوزهای ایجاد کرد نرم افزار ظواهر شدند تا از سرقت ایده پرهیز کرده و ضابطه اسکن رایت را تا حدودی اجرایی کنند.
طراحان و پیشرفت دهنده‌گان از این اساسی باخبر بوده و بعد از اتمام پیاده‌سازی نرم افزار، در صدد اخذ مجوزهای ما یحتاج می‌باشند تا شغل خویش را رسمی نمایند.
پس در حالتی که ایده و طرح یک نرم افزار فوق‌العاده را در ذهن دارید، عالی میباشد پیش از هر آغاز بدانید که مجوزهایی می باشند که بایستی آنان را دریافت فرمائید تا بتوانید نرم افزار خویش را منتشر فرمائید.
با یقین پیاده سازی نرم افزار و بعد عدم تکثیر آن کاری بیهوده میباشد! پس تا نقطه نهایی یاروهمدم ما باشید تا با مجوزهای تشکیل داد نرم افزار آشنا گردید.
لیست مجوزهای ضروری برای عرضه نرم افزار‌ها:
مجوزهای ضروری و ما یحتاج برای عرضه نرم افزار مجموعاَ دو مجموعه می باشند:
۱. مجوزهای صنفی یا این که منحصر:
پیاده سازی یک وب سایت یا این که نرم افزار موازی میباشد با راه اندازی یک تجارت آنلاین! پس همچون احداث یک فروشگاه یا این که محل کار مستلزم اخذ پروانه دستیابی و مجوزهایی هست. ولی مجوزهایی که برای رسانه‌های دیجیتال و استحصال و شغل های این چنینی تمجید گردیده‌است.
ولی دسته نخستین از مجوزهای ایجاد کرد نرم افزار، مجوزهای صنفی یا این که منحصربه‌فرد می‌باشند. این مجوزها همان گونه که از اسم آن‌ها پیداست، منحصربه‌فرد یک گروه یا این که تیم از استحصال و امور می‌باشند. یعنی هر نرم افزار بایستی با اعتنا به نوع و قضیه نرم افزار، از مراجع مرتبط با خودش مبادرت به به دست آوردن مجوز کند.

پس چند مجوزها با دقت به حوزه صنفی نرم افزار مایحتاج می‌باشند که از مسئولان مرتبط با به عبارتی صنف یا این که حوزه کاری اخذ خواهند شد.

مجوزهای تشکیل داد نرم افزار از دسته صنفی به صورت کلی ۴ تیم می باشند که صرفا به دست آوردن مجوز صنفی مرتبط با قضیه فعالیتی تجارت کفایت می‌نماید و نیازی به دریافت ۳ جواز دیگر وجود ندارد.

تفکیک مجوزها بدین ۴ تیم یاری می‌نماید تا هر صنف به طور ظریف و آگاهانه درخواست‌ها را رسیدگی نموده و تایید صلاحیت را صادر کنند. دراین‌صورت شناخت با وضعیت و چارچوب‌های لازم هر صنف باعث می‌گردد تا امنیت و متکی بودن یوزرها به خیر جلب خواهد شد.

البته ۴ مجموعه اساسی مجوزهای صنفی موردنیاز برای ایجاد کرد نرم افزار:

تایید صلاحیت مقر خبری یا این که خبرگزاری:
در صورتی‌که سازه بر این میباشد که نرم افزار شما در حوزه خبر ها فعال باشد و حادثه ها و اتفاق ها روز را پوشش دهد، می بایست تایید صلاحیت مقر خبری داشته باشید تا شغل شما رسمی تلقی گردد.

جهت دریافت این جواز نیز می بایست از شبکه معاونت مطبوعات وزارت فرهنگ و تمدن و موعظه اسلامی مبادرت فرمایید.

تایید صلاحیت تکثیر بر خط:
آیتم آجل از مجوزهای تشکیل داد نرم افزار مرتبط با نرم‌افزار‌هایی می شود که محتواهای دانلودی اعم؛ از فیلم، موسیقی و … را در دست یوزرها قرار می دهند. برای ایجاد کرد و تکثیر اینگونه اپلیکیشنی ما یحتاج میباشد تا از سوی راءس فناوری داده ها و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و تمدن و پند اسلامی جواز اخذ فرمائید.

جواز عمل‌های آموزشی:
نرم افزار‌هایی که داخل مایه آن‌ها یادگرفتن بوده و در نقطه نهایی به یوزرها مستعد مدرک یا این که سند ارائه می‌کنند، برای پذیرش اعتبار و قیمت فراگیری و گواهی ارائه گردیده، بایستی جواز عمل‌های آموزشی را دریافت کنند.

مرجع صادرکننده این تایید صلاحیت با اعتنا به محتوای اساسی درس دادن گردیده در نرم افزار، گوناگون میباشد و میتواند وزارت نظام آموزشی، وزارت پژوهش ها و فناوری و یا این که حتی اداره فنی و حرفه ای باشد.

جواز منحصر بازی‌های رایانه‌ای:
گروه چهارم از مجوزهای ایجاد کرد نرم افزار مرتبط با برنامه‌های بازی و سرگرمی است. نرم افزار‌های بازی و سرگرمی بایستی از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای جواز داشته باشند.







۲. مجوزهای همگانی:
البته تیم دوم از مجوزهای ایجاد کرد نرم افزار که مجوزهای همگانی می باشند و دریافت آن ها برای مجموع نرم افزار‌ها ضروری میباشد. اخذ مجوزهای همگانی به نوع نرم افزار و حوزه فعالیتی آن ارتباطی نداشته و برای تمامی یکسان میباشد.

آرم اتکا الکترونیکی:
احتمالا اسم علامت پشت گرمی یا این که به عبارتی اینماد را بسیار شنیده‌اید. چون شناخته گردیده‌ترین نشانه میان حصول و شغل های آنلاین میباشد که مجموع دکان‌های اینترنتی بایستی آن را دریافت کنند. این نشانه برای جلب اتکا مشتریان میباشد تا با فرضی راحت پرداخت‌های آنلاین خویش را ایفا دهند. برای اخذ اینماد به وب سایت آن راز بزنید. https://enamad.ir/

در واقع هر وب سایت یا این که اپلیکیشنی که تصمیم داشته باشد محصولی را به فروش برساند، بایستی دارنده اینماد باشد. چون سوای اخذ آن فعال کردن درگاه پرداخت آنلاین میسر وجود ندارد!

جهت دریافت اینماد کافیست وارد وب سایت آن به آدرسwww.enamad.ir گردیده و از منوی “نام نویسی و اخذ اینماد” وارداتی و یک اکانت کاربری بسازید. بعد مدارک و فرآیند را طی نموده و با توفیق اینماد بیزنس خویش را دریافت کنید.

به دنبال نیز برای اخذ درگاه پرداخت مبادرت نموده و تجارت فروشگاهی خویش را کامل شدن فرمائید.

کد شامد نرم افزار:
تایید صلاحیت انتها از تیم مجوزهای تشکیل داد نرم افزار، کد شامد اسم داراست.

همانگونه که گفتیم، دریافت اینماد فقط برای استخراج و شغل های فروشگاهی و مستلزم درگاه پرداخت الزامی میباشد. ولی اخذ کد شامد برای کل نرم افزار‌ها ضروری می باشد.

کد شامد از سوی وزارت فرهنگ و تمدن و راهنمایی اسلامی تحت عنوان تاییدی برای تصویب نرم افزار در تیم رسانه‌های دیجیتال صادر می شود. این کد از نرم افزار شما در مقابل سرقت و اسکن برداری مراقبت خواهد کرد.

برای اخذ آن می بایست به سامانه وزارت فرهنگ وتمدن و راهنمایی به نشانی saramad.farhang.gov.ir وارد گردید و منوی “سرویس ها” و زیرمنوی “صدور کد شماد” را کلیک کرده و آن گاه با عضویت و طی کردن پروسه، کد شماد را دریافت فرمائید.

پژوهش مدارک ارسالی و صدور این کد ممکن میباشد تعدادی روز یا این که یک‌سری هفته به ارتفاع انجامد. ولی در غایت اگر عدم بروز ایراد صادر خواهد گشت.







صحبت نهایی

پیاده سازی و نشر نرم افزار از مهارت‌های آپ دیت و پرطرفدار امروز میباشد. البته برای تکثیر نرم‌افزار‌ها در مارکت‌های داخلی همانند؛ کافه بازار یا این که مایکت و مدد از ایده اساسی نرم افزار در مقابل اسکن برداری، بایستی مجوزهای تشکیل داد نرم افزار را دریافت فرمائید.

مجوزهای موردنیاز برای ایجاد کرد و نشر نرم افزار را درین مقالهبه طور بی نقص تیتر کردیم تا درصورتی که ایده یا این که طرح نابی برای پیاده‌سازی یک بیزنس آنلاین در ذهن دارید، با توفیق و امنیت به جاری ساختن درآورید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.