سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی اپلیکیشن اندروید چیست؟

مرجع رسمي مقاله هاي طراحي اپليكيشن اندرويد در مشهد

بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی اپلیکیشن اندروید چیست؟

۱۹ بازديد

معرفی زبان های نرم افزار نویسی کاربردی برای سیستم برهان اندروید
Java
با تمرکز به اینکه جاوا او‌لین لهجه نرم‌افزار نویسی دوستداشتنی دربین برنامه نویسان شناخته می‌شود ما نیز توضیحات خود را با معرفی این گویش آغاز میکنیم. زبان نرم افزار نویسی جاوا در سال ۱۹۹۵ توسط Sun Microsystems به جامعه برنامه نویسان معرفی شد. جاوا دارای کدهای غامض ایست که بوسیله یک ماشین مجازی (JVM) روی سیستم برهان اندروید تعبیروتفسیر و جاری ساختن میشوند، نکته مهم: (JVM) یا همان ماشین مجازی جاوا یک نرم‌افزار میباشد و ماهیت طاقت فرسا افزاری ندارد.

طراحی اپلیکیشن در مشهد

طراحی اپلیکیشن


در‌این نصیب به عنوان کردن تعدادی از ویژگی های مخصوص جاوا می‌پردازیم:

جاوا اولین و محبوب ترین لهجه نرم افزار نویسی شناخته شده بین برنامه نویسان برای طراحی نرم‌افزار اندروید است.
اندروید گویش نرم‌افزار نویسی جاوا را به عنوان، لهجه رسمی اپ نویسی خود برگزیده هست و همین استدلال موجب شده تا گوگل بیشترین حفاظت را از این زبان داشته باشد.
جاوا بین لهجه های اپ نویسی مو جود برای اندروید به علت گستردگی، کامل و جامع بودن آن به عنوان کلیه کاره شناخته میشود.
لهجه برنامه نویسی جاوا از ویژگی شی گرایی پشتیبانی می‌کند.
میان نرم‌افزار های جانور در گوگل پلی، جاوا بیشترین سهم را فی مابین زبان های اپلیکیشن نویسی دارااست.
برای عده ای که میخواهند به صورت حرفه ای راجع‌به نرم افزار نویسی اندروید گام بردارند، جاوا بهترین گویش برای شروع میباشد.
در کنار ویژگی های مخصوص، عدم وضوح کدهای گویش اپ نویسی جاوا باعث می‌گردد تا اکثر عده ای که تازه وارد دنیای نرم افزار نویسی اندروید شده اند نتوانند به درستی از آن به کار گیری کنند.

Kotlin
لهجه اپ نویسی کاتلین در سال ۲۰۱۱ توسط کمپانی روسی Jetbrains معرفی شد و در سال 2016 اولین نسخه پایدار آن ارائه گردید. لهجه کاتلین زبانی کامپایل شده است و همین ویژگی ذاتی موجب شده تا سرعت تلاش آن بسیار بالا باشد و در بهره برنامه های بهتر و قوی تری می اقتدار با به کارگیری از آن ایجاد کرد کرد. در این بخش به ویژگی های این گویش اشاره می‌کنیم:

زبان اپلیکیشن نویسی کاتلین با زبان های پراستفاده ی دیگر اندروید و همچنین ران تایم ها سازگار میباشد.
لهجه کاتلین در ماشین مجازی جاوا (JVM) ایفا می گردد.
زبان نرم‌افزار نویسی کاتلین از ویژگی bidirectional usage پیشتیبانی می کند. با این وصف اپ نویس به راحتی قادر است کدهایش را از جاوا به کاتلین یا کاتلین به جاوا تغییر‌و تحول دهد.
گویش نرم افزار نویسی کاتلین سینتکس ساده ای دارااست به همین استدلال مثل جاوا پیچیده نیست.
با دقت به کمتر بودن حجم و ابهام کدها در لهجه کاتلین نسبت به جاوا احتمال بروز خطاهایی همچون null pointe exception در زبان کاتلین کمتر است.
با دقت به ویژگی های اورده شده، زبان اپلیکیشن نویسی کاتلین قادر است یک کدام از ساده ترین زبان های ممکن برای ورود به دنیای نرم‌افزار نویسی و طراحی اپلیکیشن موبایل اندروید باشد.

PhoneGap
فون گپ فریمورکی میباشد که به وسیله Nitobi در سال 2011 ایجاد کرد و به وسیله Adobe Systems خریداری شد و از آن می اقتدار برای طراحی نرم افزار موبایل به کار گرفت. این فرم ورک این امکان را به یک اپلیکیشن نویس می دهد تا با استعمال از کدهایی که برای ایجاد کرد یک سایت استفاده می‌کند مانند (HTML, CSS and JavaScript) یک نرم افزار اندروید بنویسد.

مزایا:
فون گپ کادر ورکی open source و رایگان می باشد.
توسط این کادر ورک می توان بر روی سیستم دلیل های Android, ios و Windows Phone خروجی گرفت.
دارای مستندات عالی برای برنامه نویسان
دارای کامیونیتی بهتر
معایب:
برنامه های فون گپ در مقایسه با اپ های مشابه native، کندتر انجام می گردند. استعمال از تکنولوژی های وب اساس در این پلتفورم عامل اساسی کندی سرعت اجرای این نرم افزار هاست.
Python
گویش اپ نویسی پایتون توسط یک اپلیکیشن نویس هلندی به نام خیدو فان روسوم در سال ۱۹۹۱ طراحی شد. می قدرت پایتون را به عنوان یکی‌از بهترین گویش های اپ نویسی اندروید معرفی کرد. با مطالعه ویژگی های این گویش علت نسبت دادن صفت بهترین برای پایتون را درک خواهید کرد.

لهجه برنامه نویسی پایتون یک زبان نرم‌افزار نویسی سطح بالا میباشد که از آن می اقتدار در بسط وب، بسط نرم‌افزار، ساخت GUI های دسکتاپ، بسط نرم افزارهای کاربردی و تفحص داده های عددی و علمی استفاده نمود.

ویژگی های پایتون:
گویش نرم افزار نویسی شده در یک پروژه در پروژه‌های گوناگون دیگر نیز قابل استعمال هست.
پایتون یک لهجه اپ ‌نویسی شی‌گرا و سطح بالا هست.
در پایتون تمامی ابزارهای ما یحتاج در همه پلتفرم‌های اساسی (Main Platforms) جان دار میباشند و مفهومی به نام انحصاری بودن وجود ندارد.
Ruby
لهجه روبی به وسیله نرم افزار نویس ژاپنی به نام یوکی هیرو ماتسوموتو در سال ۱۹۹۳ معرفی شد. روبی یک لهجه نرم افزار نویسی پویا، شی گرا و انعطاف پذیر و معمولی ولی کاربردی میباشد. گویش نرم‌افزار نویسی روبی ترکیبی از شی گرایی اسمال تاک و ویژگی نگارشی پرل هست.

اگر فقط یک زبان وجود داشته باشد که بتوان بوسیله آن در 10 دقیقه نرم افزار گوشی اندروید طراحی کرد، آن گویش بی شک روبی خواهد بود. این لهجه هم در یادگیری و هم در به کار گیری زبانی بسیار بی آلایش هست. اما این سادگی عامل بر بی کیفیتی این گویش نیست، برخی از سایت های بسیار بلندمرتبه و مشهور فقید با به کار گیری از روبی کد نویسی شده اند که به عنوان مثال این وب سایت ها می توان به Fiverr، Airbnb،Pixlr، Groupon، Basecamp، Scribd، Bloomberg و ThemeForest اشاره نمود.

مزایا
برخورداری از فریمورک Ruby on Rails
کدنویسی سریع با به کار گیری از RoR
شییٔ ‌گرا
بی آلایش و آسان
تنها عیب زبان اپلیکیشن نویسی روبی این می‌باشد که فریمورک RoR بر اساس‌ٔ دسته‌ بسیاری از میانبرها درج شده و به خیال و خاطر سپردن کلیه این میانبرها کار آسانی نیست.

Lua
لهجه اپ نویسی لوا در سال ۱۳۷۱ به وسیله اعضای دسته تکنولوژی گرافیک دانش کده مسیحی ریود ژانیرو در برزیل نوشته شد. هدف از نوشتن این نرم‌افزار تکمیل کردن نقاط ضعف لهجه های C ،VB .net و ... هست.

مختصات:
لوا در صنعت بازی‌های ویدئویی محبوبیت زیادی دارااست.
لوا یک لهجه اپلیکیشن نویسی سبک، کامپایل نشده، بازتابنده و امری - تابعی هست.
مهمترین علت شهرت لهجه Lua بخاطر سرعت آن می باشد. در بسیاری از مراجع آموزشی ذکر شده که، سرعت دیگر گویش‌های نرم افزار نویسی را با سرعت Lua میسنجند.
++C / C
زبان نرم‌افزار نویسی ++C توسط استراس ‌تروپ ریاضیدان دانمارکی در سال ۱۹۷۹ معرفی شد. به این زبان نرم افزار نویسی، زبان سطح میانی میگویند به این دلیل‌که امکان های یک زبان سطح بالا و سطح تحت را باهم دارد. این زبان هم مستقیما توسط اندروید دفاع نمیشود و برای استعمال از آن می بایست از برنامه Android NDK استفاده فرمایید که همین برهان سبب دو برابر شدن ابهام فعالیت اپلیکیشن نویسی میشود، بنابراین پیشنهاد ما این می باشد که در طرح ریزی تلفن همراه اندروید از این لهجه استعمال نکنید.

# C
سی شارپ یک گویش نرم افزار نویسی معمولی و قدرتمند می باشد که در سال 2000 میلادی به وسیله شرکت مایکروسافت ارائه شد. به عبارتی سی شارپ چهارمی گویش برنامه نویسی توانمند و محبوب دنیاست. این گویش ترکیبی از C++ و ویژوال بیسیک و جاوا است که ویژگی کار کشته بودن را از ++C و راحت و سادگی را از ویژوال بیسیک و کامل بودن را از جاوا گرفته است.

سی شارپ برای ساخت اپ های کارآمد و نرم افزار تلفن همراه قابل استفاده میباشد.
سی شارپ قابل به کار گیری و کامپایل بر روی انواع کامپیوتر است.
سی شارپ یک لهجه نرم‌افزار‌نویسی همگی منظوره، مدرن و شئ‌گرا هست.
یادگیری و اجرای آن بی آلایش و سهل وآسان است.
BASIC
گویش نرم افزار نویسی بیسیک را می توان به عنوان یکی‌از زبان های اپ ‌نویسی سطح بالا و در عین حالا بی آلایش معرفی کرد که در سال 1964 در دانشکده دارتموث آمریکا توسط جان جی. کمنی و توماس یوجین ارائه شد. این لهجه نرم‌افزار نویسی مستقیما توسط اندروید پشتیبانی نمی شود، ولی این پایان شیوه نیست. مورد ای در اطراف نرم افزاری بیسیک وجود دارد که قابلیت و امکان به کارگیری از بیسیک در اندروید را ساخت می کند. این آیتم کمتر دیده شده B4A نام دارااست. این زبان به علت سادگی کدها و در عین حال بی نقص بودن یک مورد بهتر برای برنامه نویسی می‌باشد و می اقتدار با آن اپلیکیشن‌های قدرتمندی تشکیل داد.

یک کدام از معایب این زبان این میباشد که، برای بازی سازی مناسب نیست.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.