پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

اولویت با طراحی اپلیکیشن است یا طراحی سایت

مرجع رسمي مقاله هاي طراحي اپليكيشن اندرويد در مشهد

اولویت با طراحی اپلیکیشن است یا طراحی سایت

۱۹ بازديد

اولیه تارنما بزنیم یا این که اپلیکیشن؟
دوستی میاد و میگه اینجانب یک ایده دارم و میخوام برای این ایده یک سایت بزنم اینجانب هم با مشورت ای که بهش میدم میگم این بیشتر به نرم افزار نیاز داره تا وبسایت آنگاه هم دوستمون میگه زیرا اینجانب طراحی سایت بلدم میخوام سایت رو پیاده سازی کنم. بعضی وقت ها هم برعکس اتفاق میفته و ایده رو که میگن و اینجانب میگم به مکان نرم افزار به سایت نیاز دارین میگن آخه نرم‌افزار باکلاس تره ما میخوایم اپ داشته باشیم.

طراحی اپلیکیشن در مشهد

رایا پارس



اینجانب هم در پاسخ به‌این دوستان میگم آخه مگر کسی به خاطر کلاس ایده رو به نابودی میده؟

تو این پوشه میخوام در مورد این مورد سخن کنم. آیتم هم اینه که کِی اول وب سایت بزنیم آنگاه بریم سراغ نرم‌افزار و یا این که کِی نخستین اپلیکیشن بزنیم بعد بریم سراغ تارنما و یا این که کِی هردو رو با هم بزنیم؟ و یااینکه مگر تنها همین دوتاس؟ تو جمهوری اسلامی ایران امکاناتی وجود داره که تو سرزمین های دیگه به این‌شیوه ازش به کار گیری نمیشه مثل اینستاگرام و تلگرام!

اینجانب تا جایی که مشاهده کردم تو هیچ جا فقیه مثل ایران از اینستاگرام تحت عنوان فروشگاه به کارگیری نمیشه .

پس ما اولیه اینجوری آغاز می‌کنیم که نخستین چه ایده هایی نیاز به اپ داره سایر میشن نخستین با تارنما. و یا این که کدوم نیاز به شبکه تلگرامی دارن و یا این که بایستی با اینستاگرام شروع نمایند..

اپ ها
درمورد دنیای نرم افزار ها اینجانب یک حیث دارم و کاملا هم فردی هست. دنیای نرم افزار به اون قشنگی که مقاله‌ها میگن و تو دنیای وب میبینین وجود ندارد. شاید شما هم در‌صورتی‌که کتاب هنر شفا بخشیدن رو خونده باشید ممکنه این خطاهای شناختی در زمینه‌ی نرم‌افزار رو چشم باشید. همونطور که پیش از این در موردش صحبت کردم شما صرفا نرم‌افزار های چیره جلو چشمتونه.

تو کتاب هنر شفا بخشیدن میگفت شما مدام نوازندگان راک برنده رو می بینید و قبرستان نوازندگان رو هیچ کس بهش سر نمیزنه.در قبال هر نوازنده راک و معروفی که شما میبینید 10000 نوازنده و یا این که خواننده شکست خورده می باشند که هیچ مجله ای در موردش نمینویسن.

نرم افزار های برنده
دچار این خطای شناختی نشین که فلان کمپانی یا این که فلان سایت برنامه زده 1 میلیون یا این که 2 میلیون نصب گردیده و منم بزنم همین مقدار نصب میشه . خیر اینجوری وجود ندارد.

3،4 سال پیش یک نرم‌افزار اومد به نام آفتابه و تو اون سال شنیدم که تو یک‌سری ماه 70 میلیون درامد داشتند. تمامی رفتن آفتابه بزنن البته تنها همون یدونه بود! یا این که همین چندین وقت پیش بازی کوییز اف کینگ اومد درآمد خیلی خیر داشت و پس از اون همگی میخواستن یدونه کوییز اف کینگز بزنن. الزاما تو یک کدام از مشابه اون بزنی و یا این که حتی عالی از اون بزنی غالب هلاکت ها.

نرم افزار های ناموفق
یک نکته مهم که فراموش میشه اینه که نسبت نرم‌افزار های نصب نشده و باخت خورده به اپ های دارنده نصب چندهزارتایی رو بگیرید نسبت غیر قابل اعتقادوباور است. شما عملا لیست بی نقص رو نمیبینید زیرا اپ هایی که معدود نصب میشن بعد از چندماه حذف میشن.

مدام تو سایتها و اخبار و اینور اونور خبر از برنامه های برنده میشنوید هیچ وقت در زمینه‌ی نرم‌افزار های غیر برنده نمیشنوید.

یک سری هزار اپلیکیشن نویسی که اپ میدن خارج و هی دارن fail میکنند.

Fail کردن در بیزنس
Fail کردن واژه ای میباشد که اینجانب به مکان باخت خوردن استعمال میکنم زیرا جناب مدرس محمد رضا شعبانعلی تو یکی‌از فایل های صوتیشون اعلام کردن که به مکان واژه و کلمه شکست کلمه و واژه Fail خوب است. دلیلش هم خیلی برهان قشنگی بود. میگفتن که Fail در گویش انگلیسی از فال میاد و هر افتادنی یک بلند شدنی در کنارش میباشد برای مثال شما میبینی که طرف زمین‌خورد در انتظار میمونی که طرف بلند شه اما تو گویش فارسی وقتی میگیم چیزی ناکامی انتظار صحیح شدن ازش نداریم.



برنامه نویش های ما Fail میکنن یک اپ مینویسن و Fail میکنن و گشوده هم بلند میشن. بعد از اون به تجربیاتشون اضافه میشه و آتی و آینده و آتی ...

فعلا تو این وضعیت شما فکر‌می کنی اولیه بایستی نرم افزار بنویسی؟ فرض میکنیم همگی داده های عددی و احتمالات رو برسی کردیم و باید نرم افزار بنویسیم. تو این گزینه چه زمانی بایستی ریسک نرم‌افزار رو بپذیریم؟ زمانی که چیزی تو اپلیکیشن باشه و توی تارنما نباشه و تو ایده شما بهش نیاز باشه.

استارت ایده با ساخت اپ
دقیقا مثل اسنپ. تا دوسال پیش همه میخواستن دیجیکالا بزنن البته الان کلیه میخوان یه برنامه مثل اسنپ بزنن. این تجهیزات اسنپ کاملا به نرم افزار نیاز داره. یا این که برای مثال یک ایده داریم که مادر ها یک اپ رو موبایل بچشون داشته باشن و کودک هرجا رفت متوجه بشن. این ایده به طور کامل لوکیشن بیس میباشد و به نرم افزار نیاز داره و به طور طبیعی نمیتونه تارنما باشه. این ایده ذاتا اپ است و اینجاس که میگیم باید اپلیکیشن بنویسیم.

وضعیت دیگه ای هم داریم؟ آری.

شرکتی می‌باشد که قدرتمند می باشد و پول کافی داره و میتونه نرم افزار نویس استخدام کنه و هم میتونه بره یه تفاهم نامه خیلی عالی بنویسه با یک کمپانی خیلی دارای شهرت ببنده.

این ایده نیاز به نرم افزار نداره، اما زیرا قدرت داره و مارک هستی بایستی ضمن سایت نرم افزار تو هم آماده باشه و تبلیغات هم داشته باشی و خیلی هنگفت و وزین میای جلو میره. تو این حالت هم میگیم نرم افزار رو همزمان با وب سایت بزنید.

آغاز ایده با طراحی سایت
به جز این ها اینجانب اکثر زمان ها پیشنهاد میکنم که ایده با تارنما باشه. به صورت نمونه برای فروشگاه آنلاین مدام میگم اول بایستی تارنما بزنین.

طبق آماری که اینجانب توی سایت های خودم دارم نسبت خرید از نرم افزار با سایت تو دکان های اینترنتی 1 به 3 تا1 به 10 می‌باشد . یعنی درصورتی که یک اپلیکیشن خیلی خوب نصب گردیده باشه و مغازه معروفی باشه به ازای 3 خرید از سایت یک خرید از نرم افزار میشه. پس توصیه میکنیم اولیه وب سایت نحوه انداری بشه.

مزیت های وبسایت نسبت به نرم افزار
وب سایت مزیت هایی داره که برنامه نداره. از جمله وب سایت که زدید میتونین از شبکه های اجتماعی بهش پیوند به‌این، از شبکه تلگرام بهش پیوند به این، تو اس ام اس لینک سایت رو میتونین بزارین، روی سایت شمارشگر میتونین بزارید.

شما حتی در‌صورتی‌که ایدتون نرم افزار بیس باشه قطعا باید یک وب سایت رو داشته باشید. پس عملا شما در 95 درصد موارد وب سایت رو بزنید. مثلا تو وبسایت اسنپ که برید شما تنها یک درباره ما و یک تماس با ما و یکسری توضیحات خواهید رویت کرد و چیز خاص دیگه ای نمیخواد داشته باشه البته در وبسایت مغازه تولیدات میبینید و غیره ...

سایت مزیت دیگه ای که داره اینه که سئو میشه و تو نتیجه ها کاوش میاین بالا، پس مزیت های متعددی وبسایت نسبت به نرم افزار داره.

آغاز ایده با اینستاگرام
چندین حوزه ها میباشد که فقط مختص ایرانه که اینجانب ابدا سفارش میکنم وب سایت نزنین. از جمله میخواد پوشاک بزنه اینجانب هم میگم هنگامی خیر بودجه ای داری و هم رقبایی مثل دیجی استایل و مودیسه هست تارنما زدن صحیح وجود ندارد. میتونی یک وب سایت بزنی و خودتو توش معرفی کنی اما وقتتو طرز نزار. آن گاه تمامی رو ارجاع بده به اینستاگرام. این ایده نمیتونه مدام صحیح باشه ولی هنگامی که بودجه ای وجود ندارد شایسته ترین راهه.

شما شاید بتونین وب سایت رو با بهینه سازی بیارین بالا و یا این که معرفیش فرمائید ولی مشکلی که برنامه ها داره اینه که نیاز به نصب داره.

اینجانب قبلا تو وبینار هم در موردش حرف کردم یک سبک تبلیغاتی هست به نام سی پی ای یا این که cost per action که میگه اینجانب بدین فعالیت ندارم که کجا تبلیغ می‌کنی یا این که چجوری! اینجانب به ازای هر نصب به تو برای مثال 50 هزار تومن میدم.



البته اینستاگرام این مشکلات رو نداره شما با وب سایت سرچ میشی و با چندتا هشتگ میتونی بیای بالا. اون اولیه هم که تو دیده نابودی میتونی چندتا عکس هم کپی کنی و یا این که چندین هزارتا فالوور فیک هم بگیری و یواش یواش جون بگیره کارت.

شما باید بدونین که سایتو اپ هم نیاز به محتوا داره اول تو اینستاگرام خودتو بسنج ببین میتونی متن خوب بنویسی. میتونی عکس بهتر بگیری و مشتری رو راغب کنی به محصولت آن گاه برو سمت تارنما.

خیلی ها بودن وب سایت زدن سپس ولش کردن چرا؟ زیرا تشکیل داد محتوا سخته و دشواری های خودش رو داره.

شروع ایده با تلگرام
به برخی ها هم سفارش میکنم ربات تلگرام بزنن. برای مثال برا سایتشون میتونن بجای اپلیکیشن از ربات استفاده کنن زیرا عضو به دست آوردن تو ربات خیلی آسون خیس از نصب نرم‌افزار می باشد. به یکی دوستان که پیشنهاد کرده بودم ربات صحیح کرد و یکسری روز پیش که دیدمش گفت روز اول با تبلیغات 30تومن 40تومنی که تو گروهها نهاده بودم 100 تا بازدید هم رسیدم و سومی توصیه هم گرفتم و پول تبلیغم هم دراومد. جالبیش هم این بود که ربات به ووکامرس وصل گردیده بود و به طور اتومات به محصول ها متصل می شد و سفارش میگرفت. برای درست کردن این ربات هم حدودا3 یا این که 4 تومن هزینه کرده بود که در قبال نرم افزار ها عدد کوچیکی می باشد.

در شرایطی‌که اپ هم نصب می‌کرد بایستی تبلیغ میکرد که عموم نصب کنن البته ربات تلگرام تنها یک دکمه می باشد و استارت میشه. تبلیغ های تلگرامی هم مفته برای مثال دربین 30 یا این که 40 تا 100نومن است. یک تبلیغ اینتورک بخوای داشته باشی تازه از 500تومن استارت میشه.

استارت ایده بدون نیاز به دنیای دیجیتال
یکی از دوستان یک ایده داشت که باری رو تحویل میگرفتن و میرفتن تحویل میدادن به شهرهای خاص و تجمیع توشه اجرا میدادن و برای این کار رفته بودن نرم افزار زده بودن با هزینه 50 60 میلیون تومن.

وقتی پیش اینجانب اومد گفتم هیچ کدوم موردنیاز وجود ندارد و صرفا با تبلیغ تو سایتهایی مثل دیوار و شیپور و غیره شما میتونی بیشتر غالب باشی و الان هم غالب گردیده تو کارش و پس از سپری شد 1 سال موقتی اون نرم افزار هم که هزینه کرده بود یکسری نفری ازش خرید میکنن.

البته هنوز هم 95 درصد ادم ها ترجیح میدن زنگ بزنن به شماره 5 رقمیش و بگن ما یه بسته داریم ازینجا به اونجا و پیک بره بستشون رو بگیره
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.