سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰۳

راهنمای جامع برای طراحی و ساخت اپلیکیشن

مرجع رسمي مقاله هاي طراحي اپليكيشن اندرويد در مشهد

راهنمای جامع برای طراحی و ساخت اپلیکیشن

۹ بازديد

تفاوت فی مابین یک نرم افزار بهتر و یک اپ بد در پیاده سازی نرم افزار گوشی ، معمولا چگونگی تجارب استفاده کننده (UX) میباشد. یک UX گوشی بهتر، چیزی میباشد که اپلیکیشن های غالب را از آن تیم از نرم افزار های ناموفق غیروابسته میکند. امروز، یوزرها موبایل انتظار متعددی از یک اپلیکیشن دارا هستند: مجال بار گذاری سریع، سهولت به کار گیری و لذت بردن در طول تعامل. در حالتی که می‌خواهید در کنار طراحی وب ، پیاده سازی نرم افزار گوشی شما به صدق صورت پذیرد، شما می بایست UX را خیر فقط تحت عنوان جزئی از پیاده سازی، بلکه جزء ضروری از استراتژی متاع در حیث بگیرید. چیزهای متعددی در هنگام پیاده سازی نرم افزار گوشی می بایست در حیث گرفته شوند. در‌این نوشته ی علمی، قصد داریم بخش اعظمی از سفارش های عملی را که شما میتوانید در پیاده سازی خویش جاری ساختن نمایید، توضیح دهیم.

طراحی اپلیکیشن در مشهد

رایا پارس



تلنباری را برطرف سازید
از دربین بردن تلنباری یکی‌از سفارش های اساسی مذکور در " پیاده سازی بر طبق UX گوشی" میباشد. ضمن اینکه تلنباری یک کدام از بدترین معاندان طراحی وب سایت میباشد در پیاده سازی نرم افزار نیز به این شکل میباشد. با تلنبار شدن رابط کاربری اپلیکیشن شما، سبب ساز می‌شوید تا یوزرها با مقدار متعددی از داده ها مواجه شوند: هر دکمه ای که اضافه می شود، تصویر و آیکون کاغذ را بغرنج خیس میکند. تلنباری در دسکتاپ وحشتناک میباشد، ولی در موبایل بسیار بدتر میباشد. ضروری میباشد از هر چیز غیر ضروری در پیاده سازی نرم افزار گوشی خلاص شویم، چون کاهش تلنباری سبب بهبود فهم مقاله میشود. تکنیک مینیمالیسم قابلیت و امکان (کمینه سازی قابلیت و امکان های برنامه) قادر است به شما در حل اختلال UI تلنبار گردیده یاری دهد:

وسعت محتوا را به دستکم برسانید (به استفاده کننده تنها آنچه را که ما یحتاج میباشد بداند، ارائه دهید ).
موادتشکیل دهنده رابط کاربری را به دست کم برسانید. یک پیاده سازی بی آلایش، مخاطب را به راحتی با مال نگه می‌دارد.
شغل های اضافه را نادر نمائید
در ادامه چیزی در پیاده سازی نرم افزار تلفن همراه باشید که نیاز به کارایی مخاطب داشته باشد (این ممکن میباشد دربرگیرنده وارد کردن اطلاعات، تصمیم گیری و غیره)، و در ادامه جایگزین ها باشد. برای مثال، در برخی مفاد بجای درخواست از استفاده کننده برای تایپ بیشتر،میتوانید از داده هاییکه تا قبل از این وارداتی اند به کار گیری نمائید یا این که از اطلاعات دردسترس برای تهیه پیش فرض هوشمند به کارگیری نمایید.

دکمه "برگشت" می بایست درست کار نماید
یک دکمه "برگشت" تولید گردیده نامناسب،میتواند سبب ساز بروز ایرادات متعددی برای یوزرها گردد. خودداری از وضعیت های متبوع در هنگام کلیک دکمه "رجوع" در یک پروسه یک سری مرحله ای، یوزرها را به سمت رجوع به برگه مهم می‌برد. یک پیاده سازی UX گوشی بهتر، سبب میگردد رجوع و برگشت به عقب برای یوزرها آسانتر خواهد شد تا اصلاحات مایحتاج را ایفا دهند. وقتی که یوزرها می‌دانند که می‌توانند مجدد به داده هایی که تنظیم کرده اند یا این که آیتم هایی که تعیین کرده اند نگاهی بیاندازند، این دستور به آنان قابلیت میدهد که به راحتی ادامه دهند.

تقسیم بندی مناطق در پیاده سازی نرم افزار گوشی
در حالتی که یک عمل دربرگیرنده بخش اعظمی از پروسه و اقدامات ما یحتاج از جانب استفاده کننده باشد، عالی میباشد اینگونه وظایفی را به چند شغل های-فرعی تقسیم فرمایید. این اصل در پیاده سازی گوشی بسیار اساسی میباشد، چون شما نمیخواهید بطور یکباره عدم وضوح بیش تر از اندازه برای استفاده کننده ساخت‌و‌ساز فرمائید. یک نمونه عالی یک گردش فعالیت برای تحقیق (خرید) مرحله به مرحله در یک نرم‌افزار کسب و کار الکترونیک میباشد، جایی که طراح، یک عمل بغرنج را به تکه های متناسب با وظیفه تقسیم می نماید، هریک از آن‌ها نیازمند مبادرت از سمت مخاطب میباشد.

قطعه بندی همینطور قادر است به اتصال دو کار گوناگون (مانند مرور لیست خرید و خرید) یاری دهد. وقتی که یک گردش کاربه تیتر تنی چند از فرایند منطقی به یکدیگر متصل میگردند، مخاطب میتواند با راحتی بیشتری از روش آن ادامه دهد.

از صفحه ها نمایشی آشنا استعمال نمائید
صفحه های آشنا صفحاتی می‌باشند که یوزرها در اکثری از اپ ها مشاهده میکنند. شیت اکران هایی مانند " Gettings started"، " What’s new" و " Search results" استانداردهای حقیقی وواقعی برای نرم افزار های تلفن همراه گردیده اند. آنان به توضیح مازاد نیازی ندارند چون یوزرها از قبلی با اینها آشنا می باشند. این اذن میدهد تا یوزرها از تجربیات پیشین سوای هیچ منحنی یادگیری برای برقراری رابطه با اپلیکیشن به کار گیری نمایند.

ورودی مخاطب را نادر فرمایید
نوشتن بر روی یک کاغذ اکران خرد گوشی، اکثر اوقات تجربیات راحتی وجود ندارد. در واقعیت، اکثر زمان ها مستعد اشتباه میباشد. متداول ترین آیتم ورودی مخاطب مالامال کردن یک هیبت میباشد. چندین پیشنهاد عملی برای پیاده سازی نرم افزار تلفن همراه ارائه می‌گردد که‌این مراحل را سهل میکند:

با حذف هر فیلد غیر ضروری تا حد ممکن، هیبت ها را کوتاه فرمائید. نرم افزار بایستی صرفا دست‌کم داده ها سوای زائد از استفاده کننده درخواست نمایند.
فیلد های ورودی را ماسک دار تهیه و تنظیم فرمائید. ماسک گذاری فیلد تکنیکی میباشد که به یوزرها امداد می نماید تا متن ورودی را پوسته بندی نمایند. یک ماسک وقتی ظواهر می گردد که استفاده کننده روی یک فیلد تمرکز میکند و به محض اینکه فیلد پُر شد، متن را به صورت اتومات پوسته بندی میکند، و این به یوزرها یاری می نماید تا بر داده ها موردنیاز تمرکز نمایند و ریلکس خیس مشکلات را متوجه شوند.
از خصوصیت های هوشمند مانند کامل شدن خود کار استعمال فرمایید. برای مثال، پُر کردن یک فیلد نشانی اکثر وقت ها اختلال ترین نصیب هر هیبت نام نویسی میباشد. با استعمال از ابزارهایی نظیر هیبت کامل شدن اتومات محل نشانی (که از هر دو آیتم جای جغرافیایی و نشانی از پیش پُر گردیده برای ارائه پیشنهادهای ظریف براساس جای ظریف مخاطب به کار گیری میکند) یوزرها را حاذق می سازد تا با به کار گیری از یک فیلد ورودی معمولی، نشانی خویش را با ضربه های کمتری به کیبورد وارد نمایند.
مقادیر فیلد را به طریق پویا اعتبار سنجی نمائید، این ناامید کننده میباشد، بعد از ارسال اطلاعات، شما بایستی به عقب برگردید و ایرادات را تصحیح فرمایید. فورا بعداز ورود،هرگاه قابلیت و امکان پذیر باشد مقادیر فیلد را تحقیق نمائید تا یوزرها بتوانند آنرا اصلاح نمایند.
پیاده سازی را سازگار کنید
سازش یک اصل اصلی پیاده سازی نرم افزار تلفن همراه میباشد. سازش سردرگمی را حذف میکند. نگهداری یک ظواهر کلی در سراسر یک نرم افزار ضروری میباشد. مسئله در ارتباط با اپ تلفن همراه، سازش بدین مفهوم میباشد که:

سازش بصری
اندازه و مدل فونت ها، دکمه ها و برچسب ها بایستی در سراسر اپلیکیشن سازگار باشند.

سازش قابلیت و امکان (کارائی)
موادتشکیل دهنده تعاملی بایستی به صورت یکسان در تمامی بخش های اپ شما فعالیت نمایند.

سازش فرنگی (بیرونی)
پیاده سازی در تولیدات- چندگانه، بایستی سازگار باشد. بدین ترتیب، استفاده کننده قادر است از اگاهی پیشین یک جنس برای فرآورده دیگر استعمال نماید.

در اینجا چندین پیشنهاد عملی در ارتباط کیفیت ساخت یک پیاده سازی سازگار (تجربیات کاربری گوشی)، معرفی میگردد:

موادتشکیل دهنده UI را از سیستم استدلال های دیگر تبعیت نکنید.
همانگونه که اپلیکیشن خویش را برای آندروید یا این که iOS ساخت‌و‌ساز میکنید، موادسازنده UI را از سیستم برهان های دیگر، جابجایی ندهید. آیکن ها، ارکان امکان اپ (فیلد های ورودی، محاسبه جعبه ها، سوئیچ ها) و مدل فونت ها می بایست یک شم سیستم ادله مستقر داشته باشند. تا حد ممکن بایستی از اجزای مستقر مصرف شود، بطوریکه عموم به نرم افزار شما پشت گرمی نمایند.

اپلیکیشن گوشی را با سایت سازگار نگه دارید.
این یک مثال از سازش بیرونی میباشد. در حالتی‌که شما یک خدمت اینترنت و یک اپ موبایل داشته باشید، مطمئن گردید که هر دو از ویژگیهای شبیه منتفع میباشند. این فرمان به یوزرها اذن می‌دهد تا از روش اپلیکیشن موبایل و اینترنت گوشی گوشی سوای هیچ سیرتکامل اصطکاکیگذر نمایند. عدم سازش در پیاده سازی نرم افزار تلفن همراه (از جمله، یک طرح ناوبری مختلف یا این که طرح رنگ متعدد) ممکن میباشد سبب ساز سردرگمی گردد.

مطلبی که خواندید تهیه و تنظیم گردیده در مجموعه تحریریه کمپانی طراحی وب سایت ، سئو تارنما و پیاده سازی نرم افزار بود. امید داریم که از تلاوت آن غایت به کارگیری را کرده باشید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.