سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰۳

ترفندهای طراحی تجربه کاربری (UX) موبایل

مرجع رسمي مقاله هاي طراحي اپليكيشن اندرويد در مشهد

ترفندهای طراحی تجربه کاربری (UX) موبایل

۹ بازديد

آیا شما جدیدا به اینترنت سایتتان بطور تحلیلی نگاه نموده اید؟ احتمالا نصیب قابل توجهی، حتی شاید بیشتراز نیمی از یوزرها شما از روش تلفن همراه به سایت شما میایند. صرف لحاظ از همت شما برای سایت مطلوب گوشی، می بایست اعتقادوباور نتیجه ها نمایید که پیاده سازی شما، یک تجربیات کاربری (UX) براق را برای هرمورد از آن یوزرها گوشی ساخت می نماید. درنگ کردن درباره تجربیات کاربری گوشی، و کیفیت رابطه آن‌ها با هم، امداد خواهد کرد طریق ای مطلوب پیاده سازی فرمایید.

طراحی اپلیکیشن در مشهد

رایا پارس



درین نوشته ی علمی پنج ترفند پیاده سازی وجود دارااست که میتوانید از آنان برای یاری به ساخت و ساز یک تجربیات کاربری (UX) تلفن همراه، آن طوری که یوزرها دوست دارا هستند، به کارگیری نمائید.

1. معمولی سازی ناوبری صفحه های
منوهای مگا ناوبری سابق هیچ مزیتی برای شما به ارمغان نمی آورد، یوزرها گوشی ممکن میباشد کوتاه ترین زمان مجال را برای پیمایش نسبت به هر دسته از یوزرها دیگر داشته باشند. آن‌ها میخواهند تارنما یا این که نرم افزار گوشی را بگشایند و بلافاصله آنچه را که نیاز دارا‌هستند بیایند.

منوهای ناوبری را فقط با تعداد اندکی مورد پیاده سازی فرمائید، به تجزیه و تحلیلهای خویش نگاه نمایید تا آنچه را که اکثریت یوزرها به‌دنبال آن می‌باشند، یا این که برای نخسین بار بر روی آن ناوبری می نمایند، را مشاهده کنید. وجود آیتم های کمتری برای تعیین، فضای کمتری را به اکران می گذارند، و به شما این قابلیت و امکان را می‌دهد تا مکان آزاد بیشتری را در پیاده سازی وارد فرمایید، که‌این برای لمس و خوانایی مطالب، ایده آل میباشد.

2.به حرکات لمسی اعتنا فرمایید
یوزرها تلفن همراه، با دستگاه های خویش در مقایسه با یوزرها دسکتاپ، تعامل به طور کامل متفاوتی دارا‌هستند. پیاده سازی رابط کاربری شما می بایست بدین مسئله دقت داشته باشد. پیاده سازی می بایست از حرکات انگشتان برای ایفا اقدامات خاص منفعت غالب شود. یک رابط کاربری که از در اختیار گرفتن های معمول و بصری استعمال می نماید، یوزرها را راضی میکند.

این حرکات لمسی عبارتند از:

یک ضربه یا این که دو ضربه لمسی آرام (Tap and double tap)
فشار (Press)
نگهداشتن (Hold)
کشیدن و پرتاب کردن (drag & drop)
مرور پنجره (تک و دو انگشتی) Scroll (single and two-finger))
غلو و خرد نمایی (Zoom in and out)
تکان جارویی (Swipe) که در چهار جهت بالا، زیر، چپ و راست قابلیت و امکان پذیر میباشد.
پیمایش سریع (مثل ورق زدن عکس ) (Flick)
3. ساخت رابط کاربری خودمانی
رابط کاربری خودمانی، هیبت و صورت پیوندها انسان را تغییر‌و تحول داده میباشد، بگونه ای که مکالمه ای نرمال با شخص دیگری را تجارب میکنید. اکنون به کار گیری از رابط کاربری خودمانی به دو طریق ی تکلم مانند آلکسای آمازون یا این که از روش چت و نوشتن با چت بات مانند مسنجر فیسبوک اجرا می شود.

4. به کار گیری از عنصرها متحرک
به لحاظ میرسد موادتشکیل دهنده متحرک حدودا در هر وبسایتی که بازدید می‌کنید وجود دارا‌هستند، کارتون قادر است به یک طرح جان بدهد. موادسازنده متحرک بسیار جالب می‌باشند، چون آن ها اعتنا استفاده کننده را به خویش جلب می نمایند و میتوانند به یوزرها نماد دهند که چه‌طور با یک پیاده سازی رابطه بهتری برقرار نمایند. از جمله، نقشه گوگل (Google Maps) مشمول برنامه خردسالان های خرد میباشد. که میتوانید از آن در پیاده سازی تجربیات کاربری تلفن همراه به کارگیری فرمایید.

5. آشناسازی اول (با گوشی یا این که نرم افزار گوشی) و بکارگیری مطلوب پوسته
یک تجارب کاربری تلفن همراه به یوزرها امداد خواهد کرد تا کیفیت انضمام نمودن اکثر اوقات خصوصیت های جانور در تجربیات استفاده کننده را حافظه بگیرند. یک قسمت سؤال متداول را ضمیمه نموده تا یوزرها بتوانند در شکل بروز خلل، به آن بازگردند. با وجود سایت های تلفن همراه، دیگر آشناسازی اول، کمتر یک نگرانی عمده خواهد بود، البته ممکن میباشد هیبت پذیرش ورود یا این که نام نویسی همچنان یک مورد باقی بماند. پوسته ها در گوشی می بایست معمولی گزینش شوند. دقت داشته باشید که یوزرها هیبت های غامض و وقتگیر را دوست ندارند.

پوسته های تلفن همراه را برای ارتقاء کانورشن، معمولی و مؤثر بسازید. برای برقراری رابطه با یک مخاطب فیلد نشانی اینترنتی کافیست. چنانچه وبسایت یا این که اپلیکش شما نیاز به ورود به سیستم داشته باشد، به یک نشانی نشانی اینترنتی و سر عبور متوسل گردید. یک هیبت را چنان پیاده سازی فرمائید که کامل شدن آن به وسیله مخاطب به راحتی صورت پذیرد.

فیض گیری

پیاده سازی تجارب کاربری (UX) گوشی، یک کدام از مهم ترین مواقعی میباشد که بایستی هنگام ساختن وب سایت یا این که نرم افزار تلفن همراه، راجع‌به آن تصور کنید. و نیازهای یوزرها آن، بطور پیوسته نیاز تغییر و تحول داراست. یک رابط کاربری سهل وآسان برای به کارگیری ساخت و ساز فرمایید و از فناوری و خصوصیت های امروزی سود ببرید، تا چیزی را که یوزرها میخواهند با آن سرگرم شوند، اخلاق و رفتار نمایید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.