پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

۱۲ روند توسعه اپلیکیشن موبایل

مرجع رسمي مقاله هاي طراحي اپليكيشن اندرويد در مشهد

۱۲ روند توسعه اپلیکیشن موبایل

۲۸ بازديد

در مقاله روند طراحی برنامه موبایل در سال 2017 به دعوا و بازرسی راجع به طراحی اپلیکیشن موبایل به صورت متریال دیزاین (Material Design) جهت رابط کاربری خوب پرداختیم. در این نوشته‌ی‌علمی قصد داریم به ۱۲ پروسه توسعه و گسترش اپلیکیشن گوشی در سال ۲۰۱۹ بپردازیم.

طراحی اپلیکیشن در مشهد

رایا پارس


تغییر دسترسی از اینترنت و لپ تاپ به مرورگرهای گوشی‌های هوشمند نسبتاً سریع پیش رفته می‌باشد. با تمرکز به گزارش جامعه جهانی دیجیتال، تعداد کاربرانی که از تلفن هوشمند استفاده می‌کنند حدود ۵٫۱۳۵ میلیارد نفر است. اپلیکیش گوشی فرهنگی تشکیل داد کرده که تمامی‌ ما به آن ها عادت کردیم و باتوجه به نرم افزار‌های مبتنی برمکان توسعه خود را در مورد حقیقی و واقعی و مجازی ارتقاء داده که باتوجه به آمارها انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۰ درآمد جهانی از اپلیکیشن‌های موبایلی به ۱۸۸٫۹ میلیارد دلار برسد. سال ۲۰۱۹ احتمالاً بعدی‌ای روشن‌تر برای توسعه و گسترش نرم‌افزار تلفن همراه می‌باشد.
1) صفحات گوشی پر سرعت از طریق AMP و EMM
به دلیل تفاوت در سرعت‌ اینترنت موبایل، بارگذاری وبسایت ‌های سنگین ‌ تر با خلل روبرو می‌شود و کاربر در واقع جهت تفحص یک نوشته‌ی علمی می بایست برای بارگذاری کلیه اجزای تارنما، شکیبایی کند. براین اساس ممکن است زمانبر شدن این مراحل باعث گردد از دیدن آن نوشته‌ی‌علمی صرف ‌لحاظ کرده و bounce rate را بالا ببرد. گوگل برای رفع این نقص‌ در نصیب جستجوی گوشی، پروژه AMP را شروع کرده است. در واقع صفحاتی که با فرایند AMP سازگارند با سرعت بسیار بالایی بار گذاری شده و قابل مشاهده هستند. ویژگی این صفحات روی تلفن همراه، در واقع یک تصویر فوری و سریع از محتوا با کدنویسی بسیار سبک به همدم قالبی ساده و بهینه‌سازی شده را ایجاد می‌کند. با قرار دادن این عملگر در ذیل ساخت نرم‌افزار (اپلیکیشن موبایل)، گسترش دهندگان توانمند به به کارگیری از این نسخه HTML برای تجربه و نگهداری بهتر کاربران هستند.
2) یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی
هوش تصنعی و یادگیری ماشینی بیشتراز آنچه که تصورش را بکنید در نرم‌افزار موبایل حائز اهمیت شده اند. هوش تصنعی خود را به طور ربات های چت نشان می‌دهد. هوش تصنعی خود را در قالب chatboots علامت می‌دهد و این یکی از بزرگترین دلایلی می باشد که قسمت بزرگی از اپ ی تلفن همراه را بخود اختصاص داده هست. یکی از نیازهای رو به رویش یادگیری ماشینی و هوش تصنعی در قالب دستیار مجازی و chatboot، چیزی هست که ما میخواهیم و درسال ۲۰۱۹ بدست خواهد آمد.
3) افزایش تقاضا برای دستگاه‌های پوشیدنی و اینترنتی (IOT)
توسعه و گسترش دهندگان نرم‌افزار گوشی به‌دنبال توسعه و گسترش نرم افزار‌هایی برای دستگاه‌های پوشیدنی می باشند که اکثر وقت ها آنها ساعت های هوشمند میباشند. اکنون ، صنایعی همچون ساعت سازی و صنعت بدن سازی و رشد اندام هست که به دنبال ساعت های هوشمند میباشند، اما تعداد اندکی مانند Zomato و Uber در ساخت نرم افزار های پوشیدنی سرمایه گذاری کرده اند. هر یک سری بیشتر آنان فقط با سطح اندکی از بدن در تماس میباشند. سال ۲۰۱۹ وعده می‌دهد که ساعت‌های پوشیدنی، باندهای تناسب اندام، قدم سنج های حرکتی و غیره را به ارمغان بیاورد.

4) چت– بات ها کامل میگردند
طبق آمارها، پیش‌بینی میگردد که بازار جهانی چت- بات تا سال ۲۰۲۵ به ۱۲۵۰ میلیون دلار آمریکا برسد. می ‌توان به سادگی نتیجه گرفت که نانو روبات‌ها موقتا به خیر بخشی از واقعیت دیجیتال هستند. چت - ربات‌ها درحال حاضر به عنوان دستیاران مجازی در اپ موبایل عمل می‌کنند. با توجه به بسط هوش تصنعی، در حال حاضر ادغام چت – بات ها در نرم افزار‌ها سوای درگیر کردن نرم افزار‌نویسی بغرنج، عمل بسیار بی آلایش ای می‌باشد. یک اتاق بازرگانی دیجیتال نسبتا دیدنی علامت می‌دهد که بیش از ۵۰ درصد خریداران B۲B خدمات CRM را ترجیح می‌دهند. چت بات ها، شیوه جدیدی برای توسعه و گسترش مدیریت ارتباط با مشتری می‌باشد.
5) واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، موثر بر استراتژی‌های تلفن همراه
بنا بر بررسی های مو جود، پیروز اساسی رقابت در بین واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، شرکت های فعال در مورد بیزنس الکترونیک مانند آمازون، علی بابا و eBay هستند که کلاً بیشترین فایده را از بازار AR/VR به دست خواهند آورد.
6) کیف پول موبایل و درگاه های پرداخت
روش‌های پرداخت بدون تماس همان چیزی هستند که امروزه اکثر مشتریان از مجموع اپلیکیشن‌هایی که استفاده می‌کنند، انتظار دارا‌هستند. یک تغییر‌و تحول تدریجی ولی قابل‌توجه به طریق ای که کاربران ترجیح می‌دهند، خرید کنند. ما به طور تدریجی به کیف پول همدم و ارزهای دیجیتال عادت کرده ایم. تجارت همپا با موفقیت به یک موقعیت خرید ترجیحی تبدیل گردیده است. بنابراین، برای استخراج و کارها، ارائه یک تجارب app خوب، یکپارچه ‌سازی دروازه‌های پرداخت و همچنین کیف پول همراه (مانند آمازون پرداخت، گوگلwallet ، PayPal و غیره) که رمزنگاری مطمئن شده اند، در سال ۲۰۱۹ به اجزا اصلی فعالیت تبدیل خواهد شد.

7) بیزینس من ها بیشتر در انسجام ابری (Cloud Integration ) سرمایه‌گذاری می‌کند
سال‌ها زمان برد، ولی فقید در نهایت به فرضیات ارائه‌ شده از سوی رایانش ابری و یکدست‌ سازی تبدیل شد. ساده سازی عملیات، کاهش هزینه‌ها در میزبانی، ذخیره‌سازی خوب و ظرفیت لود، همدم با افزایش مراقبت کاربر، بخشی از مزایای توسعه و گسترش نرم‌افزار گوشی بر روی ابر است.

8) اپلیکیشن‌های فوری در حال داخل شدن می‌باشند
۲۰۱۶ سال ساخت برنامه‌های فوری – اپ های همدم ساکن – نرم‌افزار تلفن همراه که از لحاظ اندازه کوچک‌تر از اپلیکیشن‌های معمول، مخاطب پسندبودن، بسیار مناسب، و اینکه نیازی به بارگیری ندارند. همانطور که این نام علامت می‌دهد، آن‌ها نیازی به دانلود نداشتند. نرم‌افزار‌های فوری فرآیند خیر در ۲۰۱۹ طی خواهند کرد بدین ترتیب زمان انتظار برای نصب هم از میان می‌رود.
9) امنیت برنامه گوشی برای جلب اعتنا بیشتر
بله می دانیم که چیز تازه‌ای نیست، اما با وارد شدن Uber و قبول هک، و حتی اعتراف صورت بوک و گوگل به خطاهای امنیتی خود، توسعه دهندگان اپلیکیشن در‌پی سرمایه‌گذاری بیشتر در امنیت سایبری خواهند بود، با تمرکز به اینکه آن مستقیما با حریم خصوصی داده ها و قانون ها پشتیبانی مرتبط می باشد. ذهن‌های بلندتر در این صنعت بایستی روی کار بیایند تا هر گونه نا امنی در حوزه نرم‌افزار‌های گوشی را از دربین ببرند.
10) تکنولوژی Beacons (یک فرستنده رادیویی بلوتوثی کوچک)
تکنولوژی Beacons در سال ۲۰۱۹ با به عرصه خواهد گذاشت. ما این فناوری را بیشتر بصورت پایگاه‌های فعال نوری و حتی بیکن‌های اتوماتیک شخصی می‌بینیم. بنابراین شیوه‌های بیشتری جهت ایجاد کرد اپ موبایل برای استفاده از فناوری نوری و ساخت و ساز راهنماهای مجازی و شخصی سازی و اشتراک گذاری اطلاعات خواهد بود.
11) بررسی و رسیدگی پیشرفته و تاثیر آن برUI / UX تلفن همراه
Predictive Analytics در مبحث کلان داده‌ها، صنعت بزرگی است و شرکت‌ها از اطلاعات حاصل از آن به کار گیری می‌کنند. از طرفی Predictive Analytics مشمول فوت‌و‌فن اجرایی پژوهش آماری، پرسش‌های تحلیلی و الگوریتم‌های اتومات می‌باشد و قابلیت‌های پژوهش و نظارت پیشرفته را که مشتمل بر توده داده، احتساب داده، آمار و غیره است، در کنار هم گردآوری می‌کند. شکل بوک، گوگل و اپل در حال حاضر از هوش تصنعی برای احتساب های پیش گویانه به کار گیری میکنند تا تکان مشتری را در سطح واسط استفاده کننده افزایش دهند و سال ۲۰۱۹ شاهد توسعه هایی دراین مورد در طراحی اپلیکیشن موبایل خوا‌هیم بود.
12) افزایش محبوبیت برای اپلیکیشن‌های درخواستی
چیزی که زمانی به عنوان یک حباب غیر قابل‌ اجتناب در حوزه بسط و طراحی اپ موبایل محسوب می‌شد، موقتی پیش روی ما است . در حالی که صنایع مشمول یک مدل استخراج ‌و فعالیت بر طبق تقاضا مانند یک دوست سابق می گردند، افزایش UX و UI ، تسهیلات تجاری، احتساب پیش گویانه و ربات‌های تجاری، تا رویش نرم افزار های شرکت هایی چون Uber و Zomato را در سال ۲۰۱۹ میتوان انتظار داشت.
مطلبی که خواندید تهیه شده در مجموعه تحریریه شرکت ساخت وب سایت ، سئو وبسایت و طراحی اپلیکیشن بود. امید واریم که از قرائت آن نهایت استفاده را کرده باشید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.