چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۰۳

رنک برین / ویژگی‌های شخصیتی : عاقل / بالغ / حساس به قضاوت دیگران / اهل تغییر و پیشرفت

۲۶ بازديد
شاید جالب‌ترین الگوریتم گوگل، طراحی اپلیکیشن در مشهد الگوریتم رنک برین (Rank Brain) باشد. الگوریتمی که تا حدی رفتاری شبیه با الگوریتم مرغ مگس‌خوار داراست و هر توشه که شما عبارتی را سرچ می کنید، مانند مرغ‌ مگس‌خوار به‌دنبال مضمون‌ پشت عبارت می‌شود ولی به صورت عظیم‌خیس و بی نقص‌خیس! الگوریتم رنک برین مثل یک بشر اخلاق می‌نماید و از تجارب قبلی برای پرورش به کارگیری می‌نماید و می‌قدرت اذعان کرد از آن دست بشر‌هایی‌ست که خیلی به خلق و خوی و قضاوت بقیه بشر‌ها مداقه می دهد و همیشه در اکنون بررسی رفتارهای یوزرها میباشد تا خودش را بر پایه ی آن تغییر تحول دهد.
رنک‌ برین به چه شکل رفتارها و قضاوت‌های یوزرها را نظارت می‌نماید؟
آلرژی رنک‌ برین به نرخ کلیک (CTR)
چنانچه به ازای سرچ کردن عبارتی خاص، تعداد متعددی از کاربرها روی توصیه پنجم ورقه‌ی نتیجه ها کلیک نمایند و از پیشنهادهای اولیه تا چهارم بگذرند، رنک‌برین گوگل با سپری شد فرصت متوجه میگردد که درجه‌ی این وبسایت می بایست فراتر باشد. براین اساس بالا بودن نرخ کلیک یک کدام از فاکتورهای اساسی در ارتقاء مرتبه‌ی تارنما شما در برگه‌ی نتیجه ها جست و جوست.
آلرژی رنک‌ برین به نرخ پریدن Bounce rate
در شرایطی‌که استفاده کننده بعداز ورود به تارنما و یک نگاه سرسری متوجه گردد، وب سایت شما چیزی که می خواهد وجود ندارد، فوری وب سایت را می‌بندد و منجر بالا رفتن نرخ پریدن می شود. نرخ پریدن به طور درصد ذکر می‌گردد و بالا بودنش به هیچ عنوان به عایدی تارنما شما وجود ندارد.
آلرژی رنک‌ برین به بازه زمانی مجال ماندگاری استفاده کننده روی تارنما (Dwell time)
این فاکتور به بازه زمانی هنگامی که یک مخاطب در وبسایت شما وقت میگذراند اشاره داراست و هر چه شما بتوانید استفاده کننده را بازه زمانی مجال بیشتری روی وب سایت نگه دارید به گوگل این پیام را می‌دهید که دارنده محتوای با کیفیتی میباشید و لایق‌اید که درجه‌تان در برگه حاصل بالا بیاید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.